كاركنان فيس بوك "ابرپسوردي" براي دسترسي به اكانت‌هاي همه كاربران دارند

۱۰۲ بازديد
يكي از كاركنان سابق فيس‌بوك فاش كرد:

كاركنان فيس بوك "ابرپسوردي" براي دسترسي به اكانت‌هاي همه كاربران دارند

يكي از كاركنان سابق فيس‌بوك در مصاحبه با روزنامه گاردين فاش كرد كه كاركنان اين كمپاني ابَرپسوردي در اختيار دارند كه با آن مي‌توانند به اكانت‌هاي همه كاربران اين شبكه اجتماعي وارد شوند. صحت اين ادعا فيس‌بوك را با چالش تازه‌اي روبرو مي‌كند. به نقل از دويچه وله، "كاترين لوسه" در گفت‌وگو با روزنامه گاردين گفت: در شرايط كنوني كه افشاگري‌هاي ادوارد اسنودن درباره جاسوسي‌هاي ديجيتال آژانس امنيت ملي آمريكا (NSA) نگراني‌هاي گسترده‌اي درباره دسترسي دولت‌ها به اطلاعات خصوصي در ميان كاربران اينترنت در سراسر جهان پديد آورده٬ كاربران بايد بدانند كه كاركنان فيس‌بوك به پسورد و اطلاعات خصوصي همه آنها دسترسي دارند.
اين مساله از آنجايي نگران‌كننده‌تر مي‌شود كه شواهد نشان مي‌دهد بسياري از كاربران براي ورود به بسياري از سرويس‌هاي آنلاين ديگر از جمله ايميل‌هاي خود نيز از پسوردي مشابه پسورد فيس‌بوك‌شان استفاده مي‌كنند.
به گفته كاترين لوسه، كاربران شبكه‌هاي اجتماعي عموما تصور مي‌كنند كه خودشان تنها كساني هستند كه به اطلاعات خصوصي موجود در اكانت‌هايشان دسترسي دارند٬ اما اكثر اوقات در اغلب كمپاني‌هاي سرويس‌دهنده خلاف اين تصور در حال وقوع است و دست كم گروهي از كاركنان اين كمپاني‌ها براي اين‌كه كار خود را انجام دهند بايد به اكانت آنها دسترسي كامل داشته باشند.
او مي‌گويد: مديريت وضعيت و برطرف كردن نيازهاي كاربران مستلزم اين است كه كاركنان سرويس‌هاي رايج به اطلاعاتي از جمله پسورد كاربران دسترسي داشته باشند و اين سرويس‌ها به خصوص وقتي نورس و تازه‌كار هستند اين اطلاعات را از كاركنان خود پنهان نگه نمي‌دارند.»
*** روزگار سپري‌شده "داد‌ه‌هاي خصوصي"
كاترين لوسه با اشاره به ماجراي رسوايي جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريكا مي‌گويد ديگر در جهان امروز نمي‌توان از وجود چيزي به نام "داده‌هاي خصوصي" سخن گفت: تي اگر كاركنان سطوح مياني سرويس‌هايي نظير فيس‌بوك به اطلاعات خصوصي كاربران دسترسي نداشته باشند٬باز هم ممكن است اين اطلاعات جايي ذخيره شود تا در صورت نياز در دسترس سازمان‌هايي نظير NSAقرار گيرد.
او كه سال گذشته كتاب "پادشاهي پسران" را درباره تكنولوژي‌هاي نوين اجتماعي و تاثيرش بر جهان امروز نوشت٬در زمان پيوستنش به فيس‌بوك پنجاه و يكمين فردي بود كه به استخدام اين سرويس درآمده بود. او در ابتدا به عنوان يكي از كاركنان بخش خدمات مشتريان استخدام شد٬اما در ادامه سخنراني‌نگار شخصي مارك زاكربرگ هم شد.
در زمان استخدام او فيس‌بوك كمتر از پنج ميليون كاربر داشت و آن‌طور كه او مي‌گويد از همان هنگام هر يك از كاركنان بخش "پشتيباني كاربران" به يك ابَرپسورد (Master Password) دسترسي داشت تا بتواند با آن به اكانت هر يك از كاربران فيس‌بوك متصل شود و به پيام‌هاي خصوصي و همه داده‌هاي ديگر دسترسي داشته باشد.
به گفته او با تكامل فيس‌بوك حالا روش‌هاي امن‌تري براي اتصال به اكانت‌هاي كاربران به وجود آمده است.
به نظر مي‌رسد اثبات صحت ادعاهاي كاترين لوسه مي‌تواند مديران فيس‌بوك را با چالش روبرو سازد؛ آنها از زمان فراگير شدن اين شبكه اجتماعي همواره با اعتراض‌ها و نگراني‌هاي گسترده پيرامون حريم خصوصي كاربران روبرو بوده‌اند و عيان شدن چنين واقعيتي احتمالا براي آنها بي‌هزينه نخواهد بود
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد