اوباما شخصا "ليست ترور" را تاييد مي‌كند

۲۶۶ بازديد
روزنامه نيويورك تايمز ديروز (سه‌شنبه) گزارش داد، باراك اوباما، رئيس‌جمهوري آمريكا شخصا بر فرآيندي بسيار محرمانه به منظور تعيين اين كه كدام يك از تروريست‌هاي القاعده مي‌بايست در "ليست ترور" قرار بگيرند، نظارت دارد.

روزنامه نيويورك تايمز با نقل قول از ده‌ها مقام بلندپايه و مشاور سابق دولت آمريكا نوشت: دولت باراك اوباما آنچه را كه ليست ترور حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا در يمن و پاكستان عنوان كرده، تهيه كرده است.

اين روزنامه به نقل از "توماس دانيلون"، مشاور امنيت ملي دولت آمريكا گفت كه وي مصمم است گستره اين عمليات‌ها را شخصا تعيين كند.

وي افزود: «ديدگاه اوباما اين است كه وي نسبت به جايگاه آمريكا در جهان مسئول است و مصمم است كه عرصه را بر تروريست‌ها دشوار سازد.»

روزنامه نيويورك تايمز در گزارش خود اضافه كرد كه با آغاز اين فرآيند نزديك به 100 مقام مبارزه با تروريسم آمريكا شروع به زير و رو كردن زندگي‌نامه‌هاي مظنونان كرده و متهماني را در يمن و سومالي به منظور اضافه شدن به فهرست ترور تعيين كرده‌اند. آن‌ها اين فرآيند را در جريان يك كنفرانس تصويري با مديريت مقامات پنتاگون انجام داده‌اند.

در ادامه اين فرآيند، اسامي تعيين شده نزد باراك اوباما فرستاده مي‌شوند و وي فرمان هر گونه حمله در يمن و سومالي و همچنين حملات پرخطر و پيچيده پاكستان را امضا مي‌كند.

اوباما شخصا ترور متهمان بلندپايه تروريسم، همچون انور العولقي را كه سال گذشته در يمن به وسيله هواپيماي بدون سرنشين آمريكا كشته شد، تاييد مي‌كند.

"ويليام ديلي"، رئيس سابق دفتر باراك اوباما اظهار داشته كه به گفته اوباما تصميم به ترور العولقي تصميمي آسان بوده است، اما ديلي عنوان داشته برخي مقامات ترديدهايي را درباره اين فهرست ترور و اشتباهاتي كه ممكن است به دنبال اجراي عمليات رخ دهد، ابراز داشته‌اند.

منبع: ايسنا


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد