تست

۳۰۹ بازديد

تست

عامل شهادت مرزبانان ايراني + تصاوير

۳۱۸ بازديد

 عامل شهادت مرزبانان ايراني + تصاوير

يك گروه تروريستي در پيامي تصويري ضمن بر عهده گرفتن مسئوليت حمله به مرزبانان ايراني از ادامه حملات خود به نيروهاي ايراني خبر داده است. گروه تروريستي «انصار الفرقان» مسؤوليت حمله به ۸ تن از ماموران مرزي جمهوري اسلامي ايران در شرق كشور را بر عهده گرفت.   «ابوحفص بلوچي» سخنگوي گروه تروريستي انصار الفرقان در پيامي تصويري ضمن بر عهده گرفتن مسؤوليت اين حمله از ادامه حملات خود به نيروهاي ايراني خبر داده است.     اين تكفيري ضمن ابراز خرسندي از اين عمليات تاكيد كرد كه جهاد همچنان ادامه خواهد داشت.

  گروه تروريستي انصار الفرقان از يكدست شدن دو گروه تروريستي الفرقان و جنبش الانصار شكل گرفته است.رهبري گروه تكفيري الفرقان را «مولوي صلاح الدين» و جنبش الانصار را ابوحفص بلوچي بر عهده دارند.

صالحي:فكت شيت ايران دردست ظريف است بسیار عالی

۷۵۵ بازديد

صالحي:فكت شيت ايران دردست ظريف است

رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينكه سازمان و وزارت خارجه فكت شيت ايران را تهيه كرده‌اند، گفت: هم اكنون در دست وزير امور خارجه است و در صورت صلاحديد منتشر مي‌شود. فارس: علي‌اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي در گفت‌وگوي اختصاصي با واحد مركزي خبر در پاسخ به اين سؤال كه آيا فكت شيت بيانيه سوئيس تهيه شده است؟ گفت: بعد از ژنو 3 آمريكايي‌ها باز تحت عنوان فكت شيت  يك بيانيه‌اي دادند و اعلاميه‌اي صادر كردند كه واقعاً از ديد ما پر از اشتباه و استنباط غلط بود، براي مثال آن موقع گفتند كه ما غني سازي ايران را به رسميت نشناختيم در حالي كه الان مي‌بينيد اين امر اتفاق افتاد و محقق شد.

وي افزود: الان هم فكت شيتي كه آمريكايي‌ها دادند، درست و نادرست را با هم قاطي كردند و مي‌توان گفت كه روايت و استنباط خودشان را دادند، براي اينكه مقداري آشفتگي در داخل كشورمان ايجاد كنند.

رئيس سازمان انرژي اتمي تاكيد كرد: اما آن چيزي كه خدمت ملت بزرگوار عرض مي‌كنم اين است كه آن چيزي كه مسئولان ايراني مي‌گويند عين حقيقت است و ما هيچ چيزي براي كتمان كردن نداريم.

وي افزود: ما حتي در مذاكراتمان حرفي را كه مي‌زديم پاي حرفمان مي‌ايستاديم در صورتي كه برخي‌ها مثلا تفاهم كه مي‌كرديم روي يك موضوعي، مي‌رفتند و دوباره مي‌آمدند و عليرغم اينكه تفاهم مي‌شد دوباره تغييراتي در آن ايجاد مي‌كردند، ولي گروه مذاكره كننده ما واقعاً با هوشياري، تسلط و اقتدار مذاكرات را انجام مي‌دادند و حرفي را هم كه مي زدند حرف صائبي بود و هم يك كلام بود.

صالحي گفت: درباره مسئله فكت شيت تصميم گرفته شد و آقاي ظريف در حال بررسي هستند و سازمان انرژي اتمي و وزارت امور خارجه متفقاً فكت شيتي تهيه كرده‌اند كه الان دست آقاي ظريف است و اگر مصلحت بدانند اين فكت شيت را اعلام مي‌كنند تا برخي از اين ابهاماتي كه هر چند پاسخ داده شده است در چارچوب فكت شيت به عرض ملت بزرگ ايران برسد.

رئيس سازمان انرژي اتمي در پاسخ به اين سؤال كه چرا از ابتدا اين فكت شيت آماده و همزمان با ارائه فكت شيت آمريكايي‌ها ارائه نشد، تصريح كرد: داستان اين مطلب بسيار پيچيده است، به هر حال اين مذاكرات، بسيار حساس است و مي‌تواند به هر طريقي دچار آفت شود.

وي افزود: اين مذاكرات مخالفان زيادي در خارج از كشور دارد كه در راس همه رژيم صهيونيستي و بعضي كشورهاي منطقه به شدت در اين زمينه كار مي‌كنند و اين را ما با اطلاع مي‌گوييم نه اينكه بخواهيم شعاري مطرح كنيم؛ اگر رسانه‌ها را ببينيد مشهود است؛ ببينيد پشت پرده چه خبر است. به شدت در حال كار هستند كه ايجاد اخلال كنند؛ لذا تا آنجاكه ممكن است چنين مذاكرات حساسي را بايد سربسته به جلو برد و اجازه اختلال، بهانه گيري و بهانه جويي به كسي نداد.

معاون رئيس جمهور اضافه كرد: وقتي شما اطلاعات را مي‌دهيد هر كسي از منظر خود مي‌تواند ان‌قُلتي در اين اطلاعات بياورد، به هر حال اين واقعيتي است و همين ان‌قلت‌ها اگر جمع شود، ممكن است ابهامات و مشكلاتي ايجاد و اصل مذاكرات را با موانع عمده‌اي روبرو كند.

صالحي به حضورش در جلسه غير علني ديروز مجلس درباره بيانيه سوئيس اشاره كرد و گفت: اين جلسه بسيار خوب بود و نمايندگان مجلس اظهار محبت و لطف كردند و ما تا جايي كه امكان داشت چون جلسه غير علني بود برخي امور را شكافتيم.

وي افزود: مشاوران امين ملت در مسير حفظ منافع ملي و اساس حاكميت ملي حركت مي‌كنند، ضمن اينكه نظام هم چارچوبي را مشخص كرده است و ما در اين چارچوب حركت مي‌كنيم، البته در اين چارچوب حاشيه اختياراتي هم هست.

رئيس سازمان انرژي اتمي تاكيد كرد: آنچه در آخرين مذاكرات رخ داده در مجموع مثبت است، حالا ما نمي‌خواهيم زيادي هم غلو كنيم، بالاخره محدوديت‌هايي را پذيرفته‌ايم و اين هم بحث مذاكره است.

وي درپايان گفت: الحمدلله مي‌بينيم كه پويايي و نشاط صنعت هسته‌اي ما حفظ شد نطنز و فردو، اراك و تحقيق و توسعه هسته‌اي هم سر جاي خود باقي است.

سپاه يك تيم تروريستي را منهدم كرد

۳۲۷ بازديد

سپاه يك تيم تروريستي را منهدم كرد

قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه از انهدام يك تيم تروريستي و هلاكت اعضاي آن در صبح امروز (دوشنبه) خبر داد. فارس: روابط عمومي قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: صبح امروز دوشنبه يك تيم تروريستي وابسته به سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه در منطقه «قصر قند» و «نيك شهر» در جنوب شرق كشور با اقدام قاطع رزمندگان قرارگاه نيروي زميني سپاه منهدم و اعضاي آن به هلاكت رسيدند.

اين اطلاعيه افزوده است: اين عمليات پس از يك سلسله عمليات شناسايي، تعقيب و گريز طي روزهاي اخير انجام و مقادير قابل توجهي سلاح، مهمات و تجهيزات ارتباطي آنان به دست رزمندگان اين قرارگاه افتاد.

اطلاعات تكميلي متعاقباَ منتشر خواهد شد.

ناو هواپيمابر "شارل دوگل" در غرب آسيا به دنبال چيست؟

۶۶۸ بازديد

ناو هواپيمابر "شارل دوگل" در غرب آسيا به دنبال چيست؟/واكنش‌هاي سه‌گانه سپاه پاسداران به تهديدات نظامي

در مجموع مي‌توان دريافت كه ناو هواپيمابر "شارل دوگل" طبق گفته رسانه‌ها به منظور انجام عمليات ضد داعش و پيوستن به گروه ائتلاف به منطقه گسيل داشته شده، اما اين موارد مطرح شده صرفآ ظاهري است و حضور اين ناو هواپيمابر فرانسوي در منطقه اهداف پشت پرده‌اي را دنبال مي‌كند.  كشورهاي بلوك غرب همواره با شانتاژ و سناريوي مرعوب سازي سعي مي‌كنند اهداف خود را در منطقه «غرب آسيا» پيگيري كنند.     اخيرا بهانه غربي‌ها مبارزه با تروريسم و خصوصا مبارزه با تروريسم خودساخته داعش بوده و نيرو و تجهيزات نظامي در منطقه روانه داشته‌اند، يكي از اين تجهيزات نظامي غول پيكر كه مدتي است در منطقه حضور دارد، ناو هواپيمابر «شارل دوگل» بوده كه با هدف ظاهري مبارزه با داعش به منطقه فرستاده شده كه بايد ديد «فرانسه» با چه تاكتيكي ناو هواپيمابر غول پيكر را به منطقه گسيل داشته است.    

***دكترين نظامي ايران دفاعي است   اين در حالي است كه رزمايش پيامبر اعظم (ص) ۹ با موفقيت اجرا شده و دستاوردهاي ارزشمندي داشته كه نشان مي‌دهد علاوه بر اينكه دكترين نظامي ايران دفاعي بوده و مشي اعتقادي ايران صلح طلبانه بوده اما بازدارندگي در تمام يگان‌ها در دستورالعمل كلان نيروهاي مسلح قرار داشته كه اين راهبرد با موفقيت انبوه مواجه شده است.    برخي رسانه‌ها معتقدند، حضور ناوهاي بيشتر غربي در منطقه با پيام به ايران همراه است كه سعي در اين دارند در مذاكرات برتري داشته باشند و ناو هواپيمابر «شارل دوگل» هم از اين قاعده مستثني نيست.  

***مشخصات ناو هواپيمابر «شارل دوگل»   
سايت «ميليتاري فكتوري»  (Military -Factory) درباره ناو هواپيمابر «شارل دوگل» مي‌نويسد: «شارل دوگل» يك ناو هواپيمابر هسته‌اي بوده كه اخيرا توسط نيروي دريايي «فرانسه» به خدمت گرفته شده است. اين اولين ناو هواپيمابر با سوخت هسته‌اي و با تكنولوژي بالا در كلاس جهاني بوده كه قابليت حمل جنگنده و هلي‌كوپتر را دارد.        

***موشك كلاس "آستر" و "ميسترال" و رادار "آرابل"  از جمله سلاح‌هاي ناو هواپيمابر "شارل دوگل"   اين سايت ادامه داد: ناو هواپيمابر «شارل دوگل» در سال ۲۰۰۱ با ظرفيت ۱۹۵۰ خدمه، طول بيش از ۲۶۱ متر و با جابجايي ۴۲ هزار تن، سرعت ۳۱ مايل بر ساعت و با برد نامحدود و داراي جنگ افزارهاي لانچر موشك‌هاي سطح به هواي كلاس «آستر» (Aster Missile) به استعداد ۱۵ فروند، موشك كلاس «ميسترال» (Mistral Missile) و ۸ سلاح ۲۰ ميلي متري و توپ دومنظوره است.      

سايت «ناوال تكنولوژي» (Naval - Technology) درباره ناو هواپيمابر «شارل دوگل» نوشت: اين يك ناو هواپيمابر هسته‌اي بوده كه در دسامبر ۲۰۰۰ براي تمرين نظامي در درياي "مديترانه" به‌كار گرفته شده است.     اين سايت درباره ويژگي‌هاي اين ناو نوشت: اين ناو ظرفيت حمل ۴۰ فروند جنگنده «رافائل» با برد ۳ هزار و ۲۴۰ كيلومتر، «سوپر اتاندارد» با برد ۱۶۸۲ كيلومتر و انواع هلي‌كوپتر را دارد. اين ناو هواپيمابر داراي موشك‌هاي ضد هواپيماي «سام» (Surface to Air Missile) از جمله موشك «آستر» با وزن سرجنگي ۱۱۳ كيلوگرم و برد ۳۰ كيلومتر و هدايت «اينرسي» و رادارهاي «آرابل» سه بعدي و چندمنظوره با برد ۷۰ كيلومتر و سلاح‌هاي ۲۰ ميلي‌متري است.  
***حضور در خليج فارس به بهانه ماموريت ضد داعش
روزنامه «گاردين» (The Guardian) درباره حضور ناو «شارل دوگل» در خليج فارس نوشت: اين ناو براي ماموريت ضد داعش به نيروهاي ائتلاف پيوسته و اين اقدام فرانسه با حمايت از عامليت آمريكا در ائتلاف صورت گرفته است.    
سايت «استريپس» (Stripes) در اين باره نوشت: ناو هواپيمابر «شارل دوگل» براي انجام ماموريت ضد داعش و كمك به آمريكا به ائتلاف پيوسته كه داراي جنگنده‌هاي «رافائل» و «سوپر اتاندارد» است.         *** ادعاي رسانه‌هاي خارجي
 
پس از انجام موفقيت‌آميز رزمايش پيامبر اعظم (ص) ۹، روزنامه «القدس العربي» مدعي شد هدف از حضور ناوهاي آمريكايي و فرانسوي در خليج فارس، دادن پيام به ايران است.     اين روزنامه مدعي شد:چند روز بعد از ورود ناو «شارل دوگل» به خليج فارس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در تنگه هرمز رزمايش انجام داد و حمله فرضي به ناو هواپيمابر آمريكايي را تمرين و در اين تنگه مين‌گذاري كرد.    

 *** رزمايش پيامبر اعظم (ص) ۹ در راستاي بازدارندگي انجام شد/ توانمندي نيروهاي مسلح  
جدا از ادعاي مطرح شده بايد گفت نيروهاي مسلح هر كشوري حق دارند رزمايش‌هايي را براي بازدارندگي و حفظ آمادگي خود داشته باشند و رزمايش پيامبر اعظم (ص) ۹ نيز در اين راستا انجام شد.    
سردار سرلشكر پاسدار «مصطفي ايزدي» معاون امور راهبردي و اشراف فرماندهي ستاد كل نيروهاي مسلح در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعي- امنيتي باشگاه خبرنگاران؛ درباره رزمايش پيامبر اعظم (ص) ۹ سپاه پاسداران و انهدام ماكت ناو هواپيمابر در "تنگه هرمز" اظهار داشت: اين اقدام نمونه كوچكي از توانمندي نيروهاي مسلح در عرصه‌هاي مختلف است.    

*** ادعاي ژنرال «كوين استفانز»    
ژنرال «كوين استفانز» سخنگوي ناوگان پنجم نيروي دريايي ارتش آمريكا درباره رزمايش پيامبر اعظم (ص) ۹ اظهار داشت: اين رزمايش شبيه "شو هاليوودي" است.    ***سردار آسودي: ادعاي ژنرال استفانز، يك جوك گستاخانه است   سردار "محمدعلي آسودي" مشاور فرهنگي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفتگو با خبرنگار دفاعي- امنيتي باشگاه خبرنگاران در رابطه با ادعاي فرمانده پايگاه پنجم نيروي دريايي آمريكا مبني بر اينكه رزمايش پيامبر اعظم سپاه را يك شوي هاليوودي دانست؛اظهار داشت: اين ادعا جوك و گستاخانه است زيرا آن‌ها واقعيت را مي‌دانند كه ما چه توانايي‌ها و دست برتر را در منطقه داريم.   وي تصريح كرد: آن چه ما مصلحت دانستيم در اين رزمايش به نمايش گذاشتيم و همه دنيا نيز از اين رزمايش تعجب كردند و متوجه قدرت ما در منطقه خليج فارس و تنگه هرمز شدند. از همين رو اين‌گونه صحبت‌ها از سوي دشمن نوعي فريب كاري و عمليات رواني است زيرا مي‌خواهند با اين حرف‌ها به خود دلداري بدهند.     مشاور فرهنگي نماينده ولي‌فقيه در سپاه‌پاسداران در پايان با‌بيان اينكه آمريكايي‌ها، انگليسي‌ها و فرانسوي‌ها نگران تأمين انرژي‌شان از منطقه غرب آسيا هستند؛خاطرنشان كرد: همسايگان‌ ما نيز پيام صلح رزمايش ما را دريافت كردند زيرا مي‌دانند ما هميشه به دنبال دوستي با كشورهاي منطقه هستيم و با كشورهاي همسايه خود مشكلي نداريم.    ***آيا قدرت موشكي ايران هم فيلم هاليوودي است؟ بايد به ژنرال كوين استفانز گفت: آيا موشك‌هاي خليج فارس و در مجموع قدرت موشكي ايران كه وقت و بي‌وقت در مذاكرات هسته‌اي توسط مسئولين آمريكايي از جمله شرمن و كري و حتي اوباما مطرح مي‌شود هم فيلم هاليوودي است؟     آيا اصابت موشك‌هاي مقاومت حماس و حزب‌الله به شهرها و شهرك‌هاي صنعتي از جمله "اشدود"، "سديروت"،"عسقلان"، "تل‌آويو"،"حيفا"،"صفد"، "نهاريا"، "طبريا"، "كرمئيل"،"كريات شمونه" هم فيلم هاليوودي بود و سخن در اين زمينه بسيار است.    

***ژنرال استفانز به تاريخ مراجعه كند 
 

"ژنرال استفانز" بايد به تاريخ مراجعه و اتفاقات جولاي و آگوست 2006 تاكنون را بررسي كند و مي‌بيند كه اتفاقات منطقه "غرب آسيا" و رزمايش‌ها، فيلم هاليوودي نيست؛ يك سيلي به خود بزنيد كه ببينيد خواب هستيد يا نه (بيشتر بخوانيد).

*** واكنش‌هاي سه گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
 
به مجموعه اقداماتي كه مي‌تواند در عرصه دفاع دريايي در مقابل دشمنان توسط سپاه پاسداران انجام شود، واكنش‌هاي سه گانه  (Triple Response) مي‌گويند.   اين اقدامات شامل طيف گسترده‌اي از انجام عمليات است كه به گفته فرماندهان از جمله آن‌ها مي‌توان شليك موشك‌هاي ضد كشتي (Surface to Sea Antiship Missile)، مين‌گذاري انبوه دريايي (Large Scale Naval Mine) و استفاده از قايق‌هاي تندرو  (Patrolcraft) اشاره كرد كه نشان از توان عملياتي بالاي جمهوري اسلامي ايران دارد.       
در مجموع مي‌توان دريافت كه ناو هواپيمابر «شارل دوگل» طبق گفته رسانه‌ها، به منظور انجام عمليات ضد داعش و پيوستن به گروه ائتلاف در منطقه توسط فرانسه به خليج فارس گسيل داشته شده، اما اين موارد مطرح شده ظاهري است و حضور ناو هواپيمابر «شارل دوگل» در منطقه اهداف پشت پرده‌اي را دنبال مي‌كند.

تضعيف اسرائيل، ناكامي دوران رياست جمهوري من محسوب مي‌شود

۳۲۳ بازديد
اوباما در مصاحبه با نيويورك تايمز:

تضعيف اسرائيل، ناكامي دوران رياست جمهوري من محسوب مي‌شود

رئيس‌جمهور آمريكا تضمين امنيت رژيم صهيونيستي را يكي از اولويت‌هاي مهم دولتش دانست.

ب به نقل از خبرگزاري فرانسه،" اوباما در مصاحبه‌اي 45 دقيقه‌اي با "نيويورك تايمز" به انتقادات صهيونيست‌ها از چارچوب توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 پاسخ داد.

وي احتمال تضعيف رژيم صهيونيستي را يكي از ناكامي‌هاي دوران رياست جمهوريش قلمداد كرد.

اوباما در اين مصاحبه درباره امنيت رژيم صهيونيستي گفت: "اگر در زمان زمامداري من يا به دليل كاري كه انجام داده‌ام اسرائيل آسيب‌پذير‌تر شود، آن را ناكامي خودم و ناكامي اساسي دوران رياست جمهوري‌ام قلمداد مي‌كنم. اين تنها يك ناكامي استراتژيك نيست؛ بلكه يك ناكامي اخلاقي خواهد بود. هيچ اختلافي ميان اسرائيل و آمريكا نمي‌تواند پيوند آنها را تضعيف كند. ... حتي در اثناي اختلافم با نخست‌وزير نتانياهو -- هم درخصوص ايران و هم درخصوص موضوع فلسطين -- به شكلي باثبات گفته‌ام كه دفاع ما از اسرائيل تزلزل‌ناپذير است."  

اوباما علاوه بر دفاع از چارچوب توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 مدعي شد: "در مقايسه با رهيافت و چارچوبي ديپلماتيك كه مطرح كرده‌ايم -- و قابل اثبات هم هست -- هيچ فرمول يا گزينه مؤثر‌تري براي جلوگيري از دسترسي ايران به سلاح هسته‌اي وجود ندارد. ... ما همزمان با ورود به اين توافق، به ايراني‌ها و كل منطقه پيامي شفاف مي‌فرستيم كه اگر كسي با اسرائيل سر ناسازگاري داشته باشد، آمريكا آنجا خواهد بود. ... چارچوب توافق با ايران فرصتي است كه فقط ممكن است يك بار در زندگي يك فرد رخ دهد.


در واكنش به «حادثه جده» صورت گرفت

۲۵۴ بازديد
در واكنش به «حادثه جده» صورت گرفت

احضار مسئولان «وزارت خارجه» و «سازمان حج» به كميسيون امنيت ملي/ شروط اعزام به حج عمره

رئيس كميته بسيج مجلس از احضار مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان حج و زيارت به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس براي پاسخگويي در مورد تعرض ماموران عربستان به دو نوجوان ايراني خبر داد. محمدصالح جوكار از احضار مسئولان حج و زيارت به وزارت امور خارجه به كميسيون امنيت ملي براي ارائه توضيحات در مورد حادثه جده خبر داد.     وي افزود: قرار شد يكشنبه هفته آينده مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان حج و زيارت با حضور در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در مورد هتك حرمت به زائران ايراني كه در عربستان روي داده است، پاسخ بدهند و تصميمات لازم اتخاذ شود.     رئيس كميته بسيج مجلس همچنين، از تهيه طرحي مبني بر ممنوعيت اعزام زائران به حج عمره تا اطلاع ثانوي خبر داد و گفت: براي اعزام زائران به حج عمره، شرط‌هايي گذاشته شده است.     وي افزود: نخست بايد مديريت عربستان در رابطه با زائران ايراني ارتقاء يابد، دوم اينكه دو مامور خاطي عربستاني مجازات شوند و سوم اينكه عربستان از ملت ايران بابت بي‌احترامي كه صورت گرفته است معذرت خواهي كند.     نماينده مردم يزد گفت: همچنين نظر ما اين است تا زماني كه اقدامات گفته شده صورت نگرفت، اعزام زائران ايراني به حج عمره متوقف شود.     جوكار در پايان گفت: معتقديم بخشي از پول‌هاي زائران ايراني كه به حج عمره مشرف مي‌شوند، توسط عربستان صرف حمايت از تروريسم مي‌شود.     پيش‌تر مهدي دواتگري نماينده مردم مراغه و عجب شير در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، جزئيات تعرض ماموران عربستاني به دو نوجوان ايراني در جده را تشريح كرده بود.     همچنين در جلسه علني امروز - چهارشنبه 19 فروردين -18 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي نامه‌اي خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس جمهور خواستار برخورد و مجازات عاملان تعرض به 2 نوجوان ايراني در فرودگاه جده عربستان شدند.

متن كامل اين نامه به شرح زير است: جناب آقاي رئيس جمهور طي هفته‌هاي گذشته دو تن از نوجوانان زائر مورد آزار و اذيت پليس فرودگاه جده قرار گرفتند كه موجب خدشه دار شدن احساسات و غيرت ملت ايران شد. از شما به عنوان رئيس جمهور و عضو شوراي عالي امنيت ملي خواستاريم ضمن اعتراض به دولت عربستان به خاطر اين اقدام، نسبت به مجازات عاملان آن اقدام كرده و موضوع را مورد پيگيري جدي قرار دهيد.
 اين نامه از سوي نادر قاضي پور، احمد اميرآبادي، احمد توكلي، اسماعيل كوثري، رضا آشتياني، علي مطهري، حميد رسايي، عليرضا محجوب، محمدقسيم عثماني، علي‌اصغر زارعي، محمد بزرگواري، الياس نادران، موسي احمدي، حسين نقوي حسيني، محمد جوكار، جبار كوچكي‌نژاد، عزت‌الله يوسفيان‌ملا، احمد آريايي‌نژاد و نصرالله پژمان‌فر به امضاء رسيده است

افتتاح خط توليد موشك كروز قدير/تصاوير

۷ بازديد

افتتاح خط توليد موشك كروز قدير/تصاوير

مراسم افتتاح خط توليد انبوه موشك كروز دريايي قدير و تحويل آن به نيروي دريايي سپاه با حضور سردار حسين دهقان وزير دفاع صبح امروز شنبه در سازمان صنايع هوافضا برگزار شد.





















 

اوباما افزايش تحريم ها عليه ايران را بي فايده خواند

۲۳۲ بازديد
اوباما افزايش تحريم ها عليه ايران را بي فايده خواند

امريكايي ها هدف خود در مذاكرات را رو كردند / توافق 10 ساله با ايران

باراك اوباما رئيس جمهور امريكا سرانجام راهبرد خود براي توافق هسته اي با ايران را اعلام و تصريح كرد كه امريكا به دنبال آن است كه ايران قبول كند دستكم به مدت يك دهه فعاليت هسته اي خود را محدود نگاه دارد.

باراك اوباما رئيس جمهور امريكا سرانجام راهبرد خود براي توافق هسته اي با ايران را اعلام و تصريح كرد كه امريكا به دنبال آن است كه ايران قبول كند دستكم به مدت يك دهه فعاليت هسته اي خود را محدود نگاه دارد.
توافق ده ساله با ايران موضوعي بود كه طي روزهاي گذشته به نقل از ديپلماتهاي ناشناس و منابع آگاه  مورد اشاره قرار گرفته بود اما منبع رسمي حاضر به تائيد آن نشده بود، چرا كه مذاكرات پشت درهاي بسته صورت مي گيرد و ايران و امريكا توافق كردند كه جزئيات نشست هاي دو طرف محرمانه و غير قابل انتشار باشد.
با اين حال اوباما مقصود نهايي خود از توافق با ايران را در يك مصاحبه مفصل در كاخ سفيد بيان كرده و گفته توافق 10 ساله با ايران شامل اين است كه ايران بپذيرد به مدت 10 سال توانايي اتمي خود را در همين سطح فعلي نگهدارد .
آنچه كه از حرف اوباما بدست مي آيد اين است : توافق 10 ساله با ايران به نحوي كه  يك راه گريز 1 ساله باقي باشد كه اگر برنامه هسته اي  ايران خواست به سمت و سوي ديگري  سوق يابد آنها فرصت كشف و بررسي آن را داشته باشند.
مقصود اوباما از راه گريز اين است كه اگر ايران با بازرسي هاي سفت و سخت مخالفت كرد ، توان اتمي اش هم پائين بود ، يك سال زماني در خلال اين 10 سال باقي باشد كه موضوع را كشف كنيم و آن را راست آزمايي كنيم.
اوباما اذعان كرد كه ايراني ها در مذاكرات جدي بوده اند و گفت: اكنون مي توانيم بگوئيم كه نسبت به 3 يا 5 ماه قبل شانس توافق با آنها بيشتر شده است، آنها در اين مدت برنامه اتمي خود را پيش نبرده اند و در مواقعي به عقب هم برگشته اند.
رئيس جمهور امريكا در اين مصاحبه از نتانياهو هم انتقاد مي كند و مي گويد او حرفش اين است كه يا تحريم هاي ايران دو برابر شود يا با حمله نظامي توان هسته اين كشور منهدم شود اما من هيچ كارشناسي سراغ ندارم كه تضمين دهد با افزايش تحريم ها  آنها برنامه هسته اي خود را كنار خواهند گذاشت
به عبارت ديگر اوباما مطمئن شده است كه  هر گونه افزايش تحريم ، غني سازي ايران را به حد بالاتر از 20 درصد خواهد برد كه خواب را از چشمان آنها خواهد ربود .
به غير از اوباما سوزان رايس نماينده امريكا در سازمان ملل هم همين راهبرد را عنوان مي كند. او مي گويد اينكه ما از ايران بخواهيم كل ظرفيت غني سازي خود را كنار بگذارد واقعگرايانه نيست.
وي گفت: اينكه ما به حرفها اعتماد نداريم به خاطر بي اعتمادي است كه بين دو كشور نسبت به يكديگر وجود دارد، بنا بر اين ما فقط عمل را مي بينيم.
از مجموع اظهارات مقامات امريكايي چنين بر مي آيد كه آنها به اين باور رسيده اند كه  برنامه هسته اي ايران از توان فعلي خود عقب تر نمي تواند برود.
همچنين آنها به خوبي متوجه شده اند كه افزايش تحريم مساوي است با افزايش سطح غني سازي كه امريكايي ها و 1+5 از آن وحشت دارند.
بنا بر اين به نظر مي رسد امريكايي ها در عين زياده خواهي سعي دارند تركيب و چارچوب ديپلماسي دوجانبه را بر هم نزنند و اساسا راهبرد آنها اين است كه همه چيز پشت ميز مذاكره حل و فصل شود . واضح ترين دليل اين مدعا اظهارات اوباما در مصاحبه فوق الذكر است كه گفت : شركاي بين‌المللي آمريكا در مذاكرات هسته‌اي از نفي «توانمندي ايران براي دنبال كردن انرژي صلح‌آميز هسته‌اي حمايت نمي‌كنند .
در حال حاضر ديپلماتهاي ارشد ايراني و امريكايي در ژنو مذاكرات سخت و پيچيده اي را دنبال مي كنند كه هر يك از طرفين شانس رسيدن به توافق تا 11 فروردين را 50 – 50 مي دانند.


ارتش هر گونه تهديدي را در نطفه خفه مي‌كند

۲۷۴ بازديد

ارتش هر گونه تهديدي را در نطفه خفه مي‌كند

معاون اجرايي فرمانده كل ارتش گفت: ارتش جمهوري اسلامي ايران آمادگي كامل دارد تا در زمين، دريا و هوا هر گونه تهديدي را در نطفه خفه كند.

امير سرتيپ "محمد محمودي" معاون اجرايي فرمانده كل ارتش  درباره اظهارات مقامات رژيم صهيونيستي و خصوصا "ليبرمن" وزير خارجه اين رژيم اظهار داشت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به چنان آمادگي و هوشياري رسيده‌اند كه وزير خارجه رژيم صهيونيستي و حتي بزرگ‌تر از آن‌ها هم جرأت چپ نگاه كردن ندارند.

وي خاطر نشان كرد: ارتش جمهوري اسلامي ايران آمادگي كامل دارد تا در زمين، دريا و هوا هر گونه تهديدي را در نطفه خفه كند.

گفتني است؛ مقامات رژيم صهيونيستي اخيرا لفاظي‌هايي را ضد ايران انجام داده‌اند كه همواره با پاسخ كوبنده مقامات جمهوري اسلامي مواجه شده است.

يكي از اين اظهارات سخنان ليبرمن وزير خارجه رژيم صهيونيستي بود كه ايران را به اقدام عملي ضد تأسيسات هسته‌اي تهديد كرد.