اظهار نظر سرلشكر فيروزآبادي درباره سقوط جنگنده‌هاي سعودي در تنگه هرمز

۱۴۵ بازديد
در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مطرح شد

اظهار نظر سرلشكر فيروزآبادي درباره سقوط جنگنده‌هاي سعودي در تنگه هرمز

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت:‌ اگر تجاوزي از هر جايي مانند آمريكا، عربستان و يا جاي ديگري به آب‌هاي سرزميني ما صورت بگيرد، پاسخ داده شده و همان‌گونه كه تا به حال گفتيم به ملت اعلام مي‌شود.  سرلشكر "سيدحسن فيروز‌آبادي"، عصر امروز در حاشيه كنگره ملي 7 هزار زن شهيد كشور در جمع خبرنگاران، درباره مذاكره با آمريكا اظهار داشت: هرگاه آمريكا حقوق ملت‌هاي منطقه را به رسميت بشناسد و نظام سلطه را كنار بگذارد، در شرايطي برابر و با رعايت احترام متقابل، مانعي براي مذاكره نمي‌بينيم و هر وقت كه آنها(آمريكايي‌ها) علاقه داشتند در اين مسير حركت كنند علائم را دريافت خواهيم كرد.
 
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: الحمد‌الله آثار تحول در  جامعه آمريكا مشهود است و جنبش "وال‌استريت"، يك چراغ راه است كه قدرتمندان آمريكايي را به كوتاه آمدن از بسياري سياست‌هايشان مجبور مي‌كند؛ در همين زمينه مي‌توان به اعتراف يكي از مقامات آمريكايي اشاره كرد مبني بر اينكه "آمريكا ديگر نمي‌تواند نظرش را به ساير كشورها تحميل كند"، كه اين جمله، گواهي بر اين ادعا است.  
 
وي با اشاره به تلاش دشمنان اسلام براي اختلاف‌انگيزي ميان شيعه و سني تصريح كرد:‌ آن‌چه در حال وقوع است جريان وهابيت مسلح است كه سلاح را بر انديشه پوسيده چند صد ساله خود سوار كرده‌اند؛ آنها توسط انگليسي‌ها به چاه‌هاي نفت مسلط شده و از درون‌شان گروهي مثل القاعده كه نه سني و نه شيعه است، بيرون آمد.  
 
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در رابطه با فتنه 92 اظهار داشت: اين فتنه را خيلي بزرگ نكنيد، آن‌چه گفتم براي هوشياري بيشتر بود، تا غفلت نكنيم. رهبر هوشياري داريم كه سررشته همه امور در دست اوست و بداخلاقي‌ها هم اثري ندارد.  
 
فيروزآبادي در ادامه با اشاره به اتهامات مطرح شده عليه سپاه پاسداران، مبني بر دخالت در انتخابات نظام پزشكي گفت: آن‌چه كه برخي مقاماتي كه فكر مي‌كنند صاحب قدرت هستند مطرح كردند يك حرف غيرقانوني بوده و حضور بسيج جامعه پزشكي در انتخابات جامعه پزشكي، كاملا قانوني و اظهار نظر اطلاعاتي سپاه و برخي سازمان‌هاي اطلاعاتي هم قانوني است. من به عنوان يك پزشك، انتخابات را سالم مي‌دانم، به خصوص كه پزشكان نظارت ويژه‌اي بر آن داشتند.  
 
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر انتشار خبر سقوط سه فروند هواپيماي جنگنده عربستاني در تنگه هرمز تصريح كرد: كشورهاي كويت، عربستان، بحرين، قطر و امارات با ما همسايه بوده و در آب‌هاي خليج فارس اشتراكاتي دارند، البته آب‌هايي كه مربوط به منافع اقتصادي هر كشور است، مرز آبي محسوب نمي‌شود.  
 
فيروزآبادي تاكيد كرد: اگر تجاوزي از هر جايي مانند آمريكا، عربستان و يا جاي ديگري به آب‌هاي سرزميني ما صورت بگيرد پاسخ داده شده و همان‌گونه كه تا به حال گفتيم به ملت اعلام مي‌شود؛ اما پرواز هواپيماهاي كشورهاي همسايه در خليج فارس در آب‌هاي بين‌المللي مانعي نداشته و تهديد محسوب نمي‌شود؛ البته ممكن است به خاطر همسايگي، خطاي چشم براي ديگران به‌وجود بيايد و فكر كنند كه هواپيماها در آب‌هاي ايران افتاده‌اند، كه اين امر نبايد بهانه‌اي براي بر هم زدن اتحاد مسلمانان باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد