آمريكا قصد دارد حكومت سوريه را تا قبل از انتخابات ايران سرنگون كند

۱۴۰ بازديد
سرلشكر صفوي:

آمريكا قصد دارد حكومت سوريه را تا قبل از انتخابات ايران سرنگون كند

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا گفت: دشمنان خارجي مانند آمريكا و صهيونيست‌ها كه دشمنان قسم خورده انقلاب هستند و برخي كشورهاي عربي و تركيه به دنبال وارد كردن فشار به سوريه هستند تا حكومت آن را قبل از انتخابات ايران سرنگون كنند.  سردار سرلشكر "يحيي صفوي" دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا، در بيست و هفتمين سالگرد شهادت فرمانده دلاور توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سردار سرلشكر "شهيد حسن شفيع‌زاده" اظهار داشت: حماسه مهم‌ترين دوران تمدني يك ملت و دوران ترقي، كمال و استقلال هر ملتي است. مانند حماسه دفاع مقدس كه در اين حماسه امام بزرگوار و ملت بزرگ ايران پيروز نهايي شدند.

وي افزود: نقش سرداران و فرماندهاني چون سردار شفيع‌زاده، باكري‌ها، ياغچيان‌ها، تجلايي‌ها و ديگر شهداي گرانقدر دفاع مقدس در پيروزي جنگ تحميلي ناشي از تأسي اين عزيزان به راه و رسم امام حسين(ع) و دستاوردهاي قيام عاشورا بود كه توانست ملت و كشور ايران اسلامي را در جهان عزتمند و سرافراز كند.

صفوي تصريح كرد: اين فرماندهان تأثيرگذار بر جريان جنگ تحميلي عراق عليه ايران از جنس مردم بودند و با داشتن ويژگي‌هاي نظير آينده‌نگري، ولايتمداري، تدين و انقلابي بودن با تفكر راهبردي خود كشور را از آسيب تجزيه‌طلبي نجات دادند.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا، در زمينه تفكر و عملكرد سردار سرلشكر شهيد شفيع‌زاده نيز گفت: تفكر راهبردي، قدرت عقلاني، كادرسازي و استعداديابي، مديريت قوي و ولايتمداري از خصوصيات مهم و بارز اين سردار رشيد اسلام بود كه توانست نقش تعيين‌كننده‌اي در جريان جنگ تحميلي داشته باشد.

وي افزود: شهيد شفيع‌زاده با ايمان به خدا و مديريت راهبردي، همزمان با دفاع مقدس توانستند دانشكده توپخانه را تاسيس و به كادر سازي و تربيت فرماندهان توپخانه و سازماندهي بيش از هفت گروه توپخانه بپردازند.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا با تاكيد بر اينكه بسياري از يافته‌هاي علمي كنوني در ايران اسلامي حاصل تفكرات شهدايي همچون شفيع‌زاده است، گفت: اگر امروز جمهوري اسلامي به اوج پيشرفت، عظمت و اقتدار رسيده است مديون خون پاك و مطهر شهداست.

‌وي تاكيد كرد: شهيد شفيع‌زاده فردي ولايتمدار بود كه تمام اعمال و رفتارهايش نيز منطبق با آموزه‌هاي ولايي و در امتداد ولايت ائمه اطهار(ع) استوار شده بود و اين رفتار تحت تأثير تفكر و عمل آيت‌الله شهيد مدني بود كه شهيد شفيع زاده در ابتدا جزو محافظين آيت‌الله مدني بود.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا تصريح كرد: توسعه و پيشرفت‌هاي امروز در حقيقت محصول اراده‌هايي است كه شهدايي همچون شفيع‌زاده، روح اعتماد به نفس و خودباوري را به آن‌ها تزريق كرد و در حوزه فناوري تسليحاتي موجب اقتدار معنوي، عزت و عظمت انقلاب اسلامي ايران شد.

وي اظهار كرد: شهيد شفيع‌زاده قبل از اينكه يك فرمانده نظامي باشد، يك فرد اخلاقي و خود ساخته بود كه ساده‌زيستي، گمنامي، تواضع و فروتني از خصوصيات ويژه و بارز اين شهيد بود.

وي در ادامه، انتخاب اصلح مورد تاكيد مقام معظم رهبري را مورد اشاره قرار داد و ملاك انتخاب را توجه به شاخصه‌هايي كه امام بزرگوار و مقام معظم رهبري در چند سال گذشته و امسال تبيين كردند، بيان كرد و گفت: از نظر من بزرگ‌ترين مفهوم حماسه سياسي، مشاركت حداكثري مردم در انتخابات خرداد ماه امسال است.

وي اضافه كرد: انتخابات رياست جمهوري امسال يك نقطه عطف راهبردي و عبور از يك گذر تاريخي براي انقلاب و مردم است.

صفوي ادامه داد: رئيس جمهور بايد به عهد و پيمان و سوگندي كه در قانون اساسي آمده است وفادار باشد. در جمهوري اسلامي ايران اصل بر تفكيك قوا است و قانون اساسي تنظيم روابط قوا و هماهنگي بين آن‌ها را مسئوليت رهبر انقلاب دانسته است و مهم‌ترين شاخصه رئيس جمهور آينده بايد تبعيت از ولايت فقيه باشد.

وي افزود: از مهم‌ترين شاخصه‌هاي رئيس جمهور آينده كارآمدي و ميداني بودن و تلاش وي در حل مشكلات مردم و خدمت رساني صادقانه، همراه با اخلاص به مردم، بايد باشد.

صفوي با بيان اينكه از وظايف رياست جمهوري آرامش و اميد بخشي به مردم است، گفت: دشمنان خارجي به دنبال ايجاد اختلاف و تنش بين مردم و مسئولين هستند و به دنبال ايجاد تنش و ناآرامي در قبل و بعد از انتخابات هستند.

وي با اشاره به لزوم كارامدي دولت با به‌كارگيري وزرا و هيئت دولت كارآمد و مسئول افزود: رئيس جمهور بايد قادر باشد در مقابل تحريم‌ها ابتكار عمل داشته باشد و اقتصاد كشور را بهبود ببخشد. اداره كشور نيازمند خرد دسته جمعي است و رئيس جمهور علاوه بر وزرا كارآمد و قوي بايستي براي اداره كشور برنامه راهبردي مشخص و زمان بندي شده‌اي داشته باشد مانند برنامه‌هاي پنج ساله كه تدوين شده است و حركت در راستاي سند چشم انداز ايران ۱۴۰۴.

وي اضافه كرد: رئيس جمهور بايد بتواند از اين منابع و توان و ظرفيت ملي كشور استفاده كرده و كشور را به رشد و تعالي و استقلال و اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ برساند تا بتوانيم به اقتدار ملي و امنيت پايدار ملي دسترسي پيدا كنيم.

صفوي در تشريح تلاش‌هاي آمريكا و اسرائيل براي سرنگوني حكومت سوريه نيز گفت: دشمنان خارجي مانند آمريكا و صهيونيست‌ها كه دشمنان قسم خورده انقلاب هستند و برخي كشورهاي عربي و تركيه به دنبال وارد كردن فشار به سوريه هستند تا حكومت آن را قبل از انتخابات ايران سرنگون كنند. آن‌ها پول‌هاي زيادي را در اين مسير هزينه كرده‌اند و هزاران مزدور را به سوريه اعزام كرده‌اند و با پول‌هاي كشورهاي عربي خصوصاً قطر و عربستان به دنبال آن هستند كه اردن را نيز وارد جنگ با سوريه كنند
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد