افشاگري بي سابقه رييس سازمان انرژي اتمي درباره اقدامات تروريستي غرب

۱۴۲ بازديد
افشاگري بي سابقه رييس سازمان انرژي اتمي درباره اقدامات تروريستي غرب  

ماجراي بمب‌گذاري در قم توسط ماموران آژانس/جاسازي مواد منفجره در سانتريفيوژهاي تاسيسات هسته‌اي

اوايل ماه جاري تعدادي از ديپلمات‌ها در وين فاش كرده‌اند كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، تيمي ويژه را براي بررسي و تحت نظر داشتن برنامه هسته‌اي ايران ايجاد كرده است. ماهيت اين تيم بيش از آنكه فني و حقوقي باشد، عمدتا اطلاعاتي و نظامي است. بنا به گفته ديپلمات‌ها، اين تيم ويژه متشكل از كار‌شناسان اطلاعاتي و جاسوسي، كار‌شناسان نظامي و تسليحاتي و همچنين كار‌شناسان اتمي است. سرويس  سياسي «فردا»: ديروز فريدون عباسي در سخناني نقش جاسوسان آژانس انرژي هسته اي را بار ديگر افشا كرد. وي كه خود از جانبازان عمليات تيم تروريستي موساد است، در اجلاس سالانه اعضاي آژانس انرژي هسته اي بين المللي موضوعي را مورد اشاره قرار داد كه علت اصلي عدم همكاري تام و تمام جمهوري اسلامي با اين نهاد محسوب مي شود. از طرفي افشاي همكاري آژانس هسته اي با فعاليتهاي تخريبي عليه تاسيسات هسته اي ايران در پنجاه و ششمين نشست ساليانه اين نهاد بين المللي باعث شد گزارش اخير يوكيا آمانو بي هويت شود.

دست آژانس در فعاليت هاي تروريستي عليه ايران درحالي رو شده است كه پيش از اين نيز جزئيات پرونده هسته اي جمهوري اسلامي بند به بند در اختيار نهاد هاي امنيتي غرب قرار مي گرفت. بزرگترين شاهد بر اين مدعا گزارش نهاد هاي امنيتي آمريكا در سال 2007 است كه ريزترين نكات در مورد فعاليت هاي اتمي كشورمان در آن مشهود بود.

به گزارش رويترز فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي هسته اي، 4 روز پس از تصويب قطعنامه اي عليه برنامه اتمي كشور در اجلاس سالانه روساي سازمان‌هاي انرژي هسته اي عضو IAEA در وين درباره جزئيات اين اقدامات خرابكارانه اي گفت: «اين تلاش به قصد ايجاد قطع برق مركز غني سازي اورانيوم فردو(مجتمع شهيد عليمحمدي) به عمل آمده بود.» اين اقدام به گفته او يك ماه پيش در تاريخ 27 مرداد صورت گرفته بود. او گفت: «عين همين كار براي مركز غني سازي اصلي ايران در شهر نطنز(مجتمع شهيد احمدي روشن) نيز به عمل آمده بود.»

صحبت هاي فريدون عباسي يك روز پس از آن صورت گرفت كه رئيس رژيم صهيونيستي گفته بود ايران در مرز دست يابي به سلاح هسته اي قرار دارد. عباسي با رد اين ادعاها تاكيد كرد كه عمليات خرابكاري عليه تاسيسات هسته‌اي ايران بي نتيجه است. رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: «براي اين خرابكاري قرار بود با استفاده از مواد منفجره نسبت به قطع خطوط ارتباط برق شهر قم با نيروگاه فردو در روز 27 مرداد اقدام شود.»

اما نكته اي كه حاكي از نقش تروريستي آژانس در اين اقدام خرابكارنه دارد، تقاضاي بازديد سرزده بازرسان آژانس در كمتر از 24 ساعت بعد براي بررسي وضعيت پايگاه فردو بود. عباسي اين پرسش را مطرح كرد كه «آيا اين تقاضاي بازديد ربطي به اين قصد انفجار داشته است؟ چه كسي غير از بازرسان مي توانسته اند در چنان فاصله زماني كوتاهي به مجتمع فردو دسترسي داشته باشند تا بتوانند فيلم بگيرند وشكست آن‌را گزارش كنند؟» عباسي يادآوري كرد كه «قطع برق يكي از راه هاي از كار انداختن دستگاه هاي سانتريفيوژ است.»

تأسيسات مجتمع فردو بر اساس اعلام واضح جمهوري اسلامي تنها براي غني سازي اورانيوم 20 درصدي استفاده مي شود و اين مجتمع براي محافظت از حمله احتمالي دشمن در عمق 80 متري زير صخره ساخته شده است. رئيس سازمان انرژي هسته اي ايران در عين حال در انتقادي تند، آژانس انرژي هسته اي را به داشتن رويه اي بدبينانه و منفي و به سوء مديريت متهم ساخت و احتمال داد كه در اين موسسه «خرابكاران و تروريست ها» رخنه كرده باشند. عباسي در جمع IAEA از جمله در حضور مقامات عالي‌رتبه امريكا و ديگر مقامات غربي گفت: «توطئه چينان عليه تاسيسات هسته اي ايران ، از طريق گزارش آژانس ، دريافته اند كه آنها در اين اقدامي كه صورت داده بودند توفيقي نداشته اند.» رئيس سازمان انرژي اتمي كشور گفت: «آژانس در رابطه با حذف تحريم‌ها به ما كمكي نمي‌كند، شايد وظيفه‌اي ندارد، اما وقتي ويروس استاكس نت به كار برده مي‌شود و يا مواد منفجره در دستگاه‌ها جاسازي مي‌شوند، آمار تعداد ماشين‌هاي سانتريفيوژ، جرم دقيق اورانيوم غني‌شده، مانده غناي اورانيوم در UF6 خروجي از ماشين‌ها و آنچه كه در آن حوالي قابل رويت است را با امانتداري و صداقت تمام گزارش مي‌كند اما اين اطلاعات به راحتي و با انتشار گزارش‌هاي آژانس در اختيار خرابكاران و تروريست‌ها قرار مي‌گيرد.» وي مثال زد كه «اين موضوع در 20‌مي 2012 با نشان دادن يك دستگاه كه در آن مواد منفجره كار گذاشته شده بود به شخص مديركل و دو معاون او در تهران توضيح داده شد و از وي خواستيم از تكرار اين گزارش‌ها خودداري كند، اما متأسفانه در گزارش اخير مديركل محترم نيز جزئيات دقيق‌تري نوشته شده است.»

عباسي گفت: «ممكن است دبيرخانه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از وظايف اصلي خود، بي‌طرفي و عدالت به دليل سوء مديريت و اعمال نفوذ برخي كشورها منحرف شده باشد. انديشمندان جهان بدانند پرونده هسته‌‌اي ايران در آژانس و ابهاماتي كه در خصوص آن مطرح مي‌شود، محصول از بين رفتن منافع حاكمان چند كشور در ايران و ظهور انديشه‌اي آزادي‌بخش در زمان حاضر است. متأسفانه آژانس بين‌المللي‌انرژي اتمي رويه‌اي را در پيش گرفته‌ است كه اگر ما بخواهيم مثل برخي مسئولان آژانس بدبينانه نگاه كنيم، مدرك ارائه نكنيم و لجاجت به خرج دهيم، نبايد گفت‌وگوها را ادامه دهيم و گزينه‌هاي ديگري را بايد امتحان كنيم.»

در فردو چه مي گذرد؟

سايت هسته اي فردو يكي از مراكز تجمع سانتريفيوژهاي غني سازي است كه در سال 88 به بهره برداري رسيد. اين تأسيسات در تونل‌هاي عميق داخل يك كوه واقع در يكي از پايگاه‌هاي سابق موشكي سپاه پاسداران قرار دارد. براساس تصاوير ماهواره اي كه در اينترنت منتشر شده است، اين تأسيسات حدود 160 كيلومتري جنوب تهران در كنار روستاي فردو نزديك شهر قم واقع شده است. در بدو تأسيس اين سايت، فضاي كافي براي استقرار حدود 3 هزار سانتريفوژ غني سازي وجود داشت كه براي توليد اورانيوم غني شده مورد نياز تهيه سوخت نيروگاه‌هاي هسته‌اي مورد استفاده قرار مي گيرد. مقامات كشورمان در سال 88 اعلام كرده بودند قراراست 10 سايت جديد به اندازه نطنز در كشور ساخته شود كه در آن از سانتريفيوژهاي جديد استفاده خواهد شد. فردو در اين فهرست اولين مركز غني سازي بود كه براي مصون ماندن از حملات دشمنان در دل كوه طراحي و ساخته شد.

اما در بهار سال جاري اعلام شد كه تعداد ماشين هاي سانتريفيوژ موجود در تاسيسالت فردو افزايش يافته است. بر اين اساس تا كنون حدود 1000 ماشين از نوع اول بهبود يافته در آن نصب شده است. سرعت گرفتن روند نصب ماشين هاي سانتريفيوژ در فردو و در عين حال ثابت ماندن سرعت و حجم غني سازي 20 درصد، به اين معني است كه ايران ميان دو موضوع فردو و غني سازي 20 درصد تفكيك كرده است و موضوع نصب سانتريفيوژ ها لزوماً ربطي به مسئله غني سازي 20 درصد ندارد. اما آژانس گروهي را براي بازرسي دوره اي هر از چندگاهي به اين مركز مي فرستد تا آخرين گزارش ها را به آمانو برسانند.

اعتراف به جاسوسي

اوايل ماه جاري تعدادي از ديپلمات‌ها در وين فاش كرده‌اند كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، تيمي ويژه را براي بررسي و تحت نظر داشتن برنامه هسته‌اي ايران ايجاد كرده است. ماهيت اين تيم بيش از آنكه فني و حقوقي باشد، عمدتا اطلاعاتي و نظامي است. بنا به گفته ديپلمات‌ها، اين تيم ويژه متشكل از كار‌شناسان اطلاعاتي و جاسوسي، كار‌شناسان نظامي و تسليحاتي و همچنين كار‌شناسان اتمي است. بنا بر اين گزارش، اين نخستين باري است كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، تيمي ويژه را براي يك كشور ايجاد و تركيب آن را نيز اطلاعاتي و نظامي اعلام مي‌كند؛ بدعتي كه ممكن است از اين پس باعث شود هيچ كشوري، بازرسان آژانس را به تأسيسات هسته‌اي خود راه ندهد، چرا كه رسما مي‌توان گفت كه بازرسان آژانس مي‌توانند به عنوان بازوهاي عملياتي اين تيم ويژه كار كنند و عمدتا به كارهاي اطلاعاتي و تجسسي در كشورهاي گوناگون و از جمله ايران بپردازند. خبر تشكيل اين تيم با تركيب ياد شده نيز رسما تلاش آژانس براي برخورد‌هاي بيرون از چهارچوب آژانس و توافق نامه‌هاي آن را رسميت مي‌بخشد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد