بيانات قاطعانه و صريح رهبر حكيم انقلاب در ديدار دست اندركاران انتخابات

۱۴۲ بازديد
بيانات قاطعانه و صريح رهبر حكيم انقلاب در ديدار دست اندركاران انتخابات

هيچ‌كس نتوانسته و نخواهد توانست انتخابات را به تعويق بياندازد/جريان تكفيري از مصائب دنياي اسلام است

بعضي ها سعي كردند انتخابات بي رونق شود و يا در موعد مقرر برگزار نشود اما به توفيق الهي ناكام ماندند و بعد از اين هم راه به جايي نمي برند.جمهوري اسلامي يعني «حضور همگاني ملت و حركت عمومي مردم به سمت آرمانها و آرزوهاي بزرگ و عملي»، و دشمن با درك همين نكته تلاش مي كند حضور مردم را كمرنگ و بي رونق سازد. حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (دوشنبه) در ديدار دست اندركاران «انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا»، حضور پرشور و عمومي مردم در انتخابات 24 خرداد را مصونيت بخش و تضمين كننده استمرار و پيشرفت كشور خواندند و بر پايبندي نهادهاي نظارتي، مجريان و داوطلبان بر رعايت دقيق قانون در همه مراحل تأكيد كردند.
ايشان همچنين با اشاره به حادثه تلخ و غمبار اهانت به مزار صحابي جليل القدر حُجر بن عَدي تأكيد كردند: مسلمانان بويژه نخبگان و بزرگان علمي، سياسي و ديني جهان اسلام بايد وظيفه خود را در مقابل اين تفكر پليد انجام دهند و مانع از گسترش آتش فتنه شوند.
رهبر انقلاب انتخابات را «امانت بزرگ و ارزشمند ملي و اسلامي» برشمردند و افزودند: شوراي نگهبان، مجموعه هاي نظارتي و اجرايي و دستگاههاي حفظ فضاي امن و سالم انتخاباتي، امانت دار اين امانت بزرگ هستند و كارهاي مهم، با ارزش و ماندگاري را بر عهده دارند.
حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به نقش اساسي انتخابات در تجديد حيات كشور و نظام خاطرنشان كردند: حضور مردم در همه انتخاباتي كه در 34 سال اخير برگزار شده، هر بار، مجموعه اي از بلاها را از كشور دفع كرده و روح و نيروي تازه اي در كالبد كشور، ملت و انقلاب جاري ساخته است.
ايشان، انتخابات 24 خرداد را از برخي جهات از پاره اي از انتخابات گذشته مهمتر دانستند و افزودند: برگزاري همزمان دو انتخابات بسيار مهم رياست جمهوري و شوراها، از جمله عوامل اهميت فراوان انتخابات آتي است.
حضرت آيت الله خامنه اي تشكيل شوراها را در همه روستاها و شهرهاي كشور، تجلي حضور عيني و مستمر مردم در تصميم گيريها و كارها خواندند و به مسئولان، مردم و نخبگان توصيه كردند: توجه به انتخابات رياست جمهوري، اهميت انتخابات شوراها را از چشم آنها دور نكند.
رهبر انقلاب در تبيين ابعاد ديگر اهميت فراوان انتخابات 24 خرداد، به امكانات، اختيارات و وظايف بسيار گسترده رياست جمهوري در قانون اساسي و ديگر قوانين اشاره كردند و افزودند: اين جايگاه قانوني نشان مي دهد انتخابات رياست جمهوري فوق العاده مهم است.
حضرت آيت الله خامنه اي، امام خميني (رض) را مبتكر، طراح و مهندس «بناي عظيم حضور نقش آفرين ملت در نظام اسلامي» خواندند و با اشاره به اصرار و پيگيري قاطعانه امام براي برگزاري همه پرسي تعيين نظام و ديگر انتخابات خاطرنشان كردند: حضور و انتخاب تعيين كننده و جهت دهنده ملت در صحنه هاي مختلف، طبيعت جمهوري اسلامي است كه بحمدا... اين طبيعت جذاب و شوق انگيز تاكنون حفظ شده است.
ايشان با اشاره به برخي تلاشهاي بي نتيجه براي كمرنگ كردن حضور مردم در صحنه خاطرنشان كردند: بعضي ها سعي كردند انتخابات بي رونق شود و يا در موعد مقرر برگزار نشود اما به توفيق الهي ناكام ماندند و بعد از اين هم راه به جايي نمي برند.
رهبر انقلاب حضور مردم در صحنه را عامل قوام جمهوري اسلامي برشمردند و افزودند: جمهوري اسلامي يعني «حضور همگاني ملت و حركت عمومي مردم به سمت آرمانها و آرزوهاي بزرگ و عملي»، و دشمن با درك همين نكته تلاش مي كند حضور مردم را كمرنگ و بي رونق سازد.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه افزودند: اقتدار جمهوري اسلامي به «دلها، عواطف، خرد، انديشه، بصيرت و حضور مردم» متكي است و اگر اين پشتوانه قدرتمند نبود سلطه گران خبيث جهان، نظامي با داعيه هاي جمهوري اسلامي را زنده نگذاشته بودند.
ايشان تأكيد كردند: البته به فضل الهي و همت مردم عزيز انشاءالله انتخاباتي كه در پيش است از بهترين و پرشورترين انتخابات خواهد بود.
رهبر انقلاب بخش ديگري از سخنانشان در ديدار با دست اندركاران انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا را به تبيين اهميت پايبندي به قانون در همه مراحل و همه شرايط اختصاص دادند.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه با اشاره به تلاش هميشگي بيگانگان براي خنثي كردن آثار مبارك حضور ملت در پاي صندوقهاي رأي افزودند: در سال 88 نيز آنها، كساني را وادار كردند كه برخلاف قانون «عمل و توقع» كنند تا شايد مردم تحريك شوند و در مقابل نظام قرار گيرند كه به لطف الهي نتوانستند.
ايشان با اشاره به اقداماتي كه در سال 88 براي روشن شدن برخي ابهامات انجام شد افزودند: كساني كه آن خسارات و هزينه ها را براي كشور و ملت به بار آوردند از پذيرش قانون و عمل به راههاي قانوني سرباز زدند كه البته نظام با توجه به ماهيت مردمي خود بر آن مزاحمتها فائق آمد.
رهبر انقلاب التزام كامل به قانون را، راه اساسي جلوگيري از بروز مشكلات انتخاباتي دانستند و تأكيد كردند: آحاد مردم در همه روستاها و شهرها، به دنبال اين باشند كه هركس هر حرفي مي زند و هر توقعي دارد فقط بر اساس قانون باشد.
ايشان همچنين با تأكيد به مسئولان انتخاباتي براي عمل به مُرّ قانون افزودند: در همه مراحل  از جمله بررسي صلاحيتها، برگزاري انتخابات، شمارش آرا، حفظ آرا و صندوقها و ديگر مراحل، همه دست اندركاران بايد با امانت داري كامل، فقط براساس قانون عمل كنند كه بحمدالله تاكنون همين جوربوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه يادگيري صبر و تحمل انقلابي، ضرورتي عمومي است افزودند: البته نبايد تعابير غربي و مادي مثل برنده و بازنده را وارد مباحث انتخاباتي كرد اما بهرحال در انتخابات بطور طبيعي انتظار عده اي درباره نامزد مورد نظرشان برآورده نمي شود كه بايد با رفتار درست، فقط بر مبناي قانون عمل كرد.
ايشان در تشريح ضرورت دقت در انتخابات 24 خرداد به تأثيرگذاري مثبت يا منفي هر حرف يا اقدام منتخب ملت در اوضاع آتي كشور، اشاره كردند و افزودند: بايد تعهد، تدين، آمادگي، و توانايي ها را دقيق بسنجيم و طبق تشخيص عمل كنيم و بي ترديد هركس با نيت صادق و براي اداي وظيفه و براي آينده كشور وارد ميدان شود، خدا نيز قلب او را هدايت خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي بار ديگر انتخابات را حق و وظيفه مردم دانستند و افزودند: بايد صلاحيتها را در كنار هم و بصورت مجموعه اي مورد ملاحظه قرار داد و در انتخاب كسي كه مي خواهيم كليد اجرايي كشور را به دست او بسپاريم، ويژگي هايي نظير «كاري بودن، مردمي و ارزشي بودن» را در نظر گرفت.
ايشان همچنين مقاوم بودن در مقابل دشمنان، برخورداري از تدبير، پايبندي به قانون، توجه به طبقات مختلف مردم و درك مشكلات و دردهاي مردم را از ديگر ويژگي هاي ضروري رياست جمهوري برشمردند.
رهبر انقلاب رأي فرد فرد مردم را در نتيجه انتخابات، تأثيرگذار دانستندو تأكيد كردند: كسي نگويد يك رأي من در سرنوشت انتخابات تأثيري ندارد چرا كه همين آراي فردي، در نهايت آراي ميليوني و سرنوشت انتخابات را رقم مي زند.
رهبر انقلاب در پايان اين بخش از سخنانشان تأكيد كردند: انشاءالله با حضور حداكثري مردم در انتخابات آتي، «مصونيت، پيشرفت، و حركت عمومي ايران به سمت اهداف والاي ملت» شتاب خواهد گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به حادثه تلخ و غم انگيز تخريب قبر صحابي جليل القدر حجر بن عدي و اهانت به پيكر آن شخصيت بزرگوار تأكيد كردند: آنچه كه تلخي اين حادثه را مضاعف مي كند، وجود برخي افراد داراي افكار پليد، متحجر و عقب مانده در ميان امت اسلامي است كه تجليل از بزرگان و برجستگان و چهره هاي نوراني صدر اسلام را شرك و كفر مي دانند.
ايشان وجود چنين تفكر خرافي را يك مصيبت براي اسلام و مسلمانان دانستند و افزودند: اين افراد كساني هستند كه گذشتگان آنها قبور ائمه اطهار را در بقيع ويران كردند و اگر قيام سراسري مسلمانان بر ضد آنان نبود، مرقد مطهر پيامبر اسلام (ص) را نيز ويران مي كردند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: چنين انسانهاي  بدانديش كه حضور در مزار بزرگان و طلب رحمت خداوند براي آنها و همچنين طلب رحمت كردن براي خود را شرك مي پندارند، داراي تفكري باطل و روحيه اي پليد هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: شرك آن است كه افرادي آلت دست سياستهاي سرويس هاي جاسوسي انگليس و امريكا شوند و با اقدامات خود مسلمانان را غم دار كنند.
ايشان خاطرنشان كردند: اين چگونه تفكري است كه اطاعت و عبوديت و خاكساري در مقابل طواغيت زنده را شرك نمي داند اما احترام به بزرگان را شرك مي شمارد.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: جريان تكفيري خبيث كه از پشتيباني هاي مالي و غيرمالي برخوردار است ، امروز يك مصيبت واقعي براي اسلام به شمار مي رود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به واكنش صحيح جامعه بزرگ شيعي به اين حادثه افزودند: شيعيان وارد بازي دشمن كه به دنبال تقويت آتش نزاع شيعه و سني است، نشدند و رشد فكري خود را نشان دادند.
ايشان واكنش برادران اهل سنت را نيز نشان دهنده آگاهي و بينش بالاي آنان دانستند و تأكيد كردند: واكنش مسلمانان به اين حادثه تلخ و محكوم كردن اين اقدام بايد ادامه يابد زيرا اگر بزرگان علمي، روشنفكران و نخبگان سياسي امت اسلامي وظيفه خود را انجام ندهند، فتنه ها در اين حد منحصر نخواهد ماند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: بايد با استفاده از روش هاي سياسي، فتواهاي ديني و مقالات روشنفكران  و اقدامات نخبگان فكري و سياسي، جلوي گسترش آتش اين فتنه را گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به آشكار شدن دست هاي پنهان دشمنان در اين گونه اقدامات، افزودند: سازمانها و شخصيت هاي بين المللي و سياسيوني كه در مقابل تخريب يك اثر باستاني عزا مي گيرند، در قبال اين اهانت آشكار سكوت كرده اند.
ايشان تأكيد كردند: خداوند در كمينگاه است و قطعاً مكر الهي بر مكر دشمنان غالب خواهد شد و جرياني را كه در صدد سنگ اندازي در راه اتحاد و پيشرفت امت اسلامي است، متوقف خواهد كرد.
در ابتداي اين ديدار آيت الله جنتي دبير شوراي نگهبان گزارشي از تشكيل هيأت هاي نظارت بر انتخابات و روند بررسي صلاحيتها بيان كرد.
آقاي محمد نجار وزير كشور هم با اشاره به همزماني برگزاري انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري، چهارمين دوره شوراها و انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري در برخي حوزه ها گفت: مقدمات اجرايي اين انتخابات از ماهها قبل تدارك ديده شده است
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد