از خداحافظي روي دوش بازيكن رئال تا وداع كنار تداركاتچي پرسپوليس

۱۴۳ بازديد

از خداحافظي روي دوش بازيكن رئال تا وداع كنار تداركاتچي پرسپوليس/ دو تصوير را مقايسه كنيد

نحوه خداحافظي مهدوي‌كيا از هامبورگ با كناره‌گيري‌اش از فوتبال در لباس پرسپوليس تفاوت تاسف‌برانگيزي دارد.  افتخارآفريني هاي مهدي مهدوي كيا براي فوتبال ايران به حدي است كه شايد تا سالها كسي نتواند تكرارش كند؛ انجام 111 بازي براي تيم ملي، بيش از 11 سال حضور در بوندس ليگا و بازي در تيم هاي بوخوم، هامبورگ و اينتراخت فرانكفورت، بهترين بازيكن جوان و زننده زيباترين گل سال آسيا در سال 1997، بازيكن سال 2003 آسيا، بهترين پاسور بوندس ليگا در فصل 03-2002، بهترين بازيكن فصل هامبورگ 2003 و 2004، 9 بار حضور در تيم منتخب هفته بوندس ليگا به انتخاب كيكر، انتخاب به عنوان يكي از بازيكنان قرن هامبورگ و ... تنها بخشي از افتخاراتي است كه مهدوي كيا براي فوتبال ايران كسب كرده است.

اين ستاره كه نامش در تاريخ فوتبال ايران جاودانه خواهد ماند، در فينال جام حذفي از دنياي فوتبال به گونه اي تاسف برانگيز و غريبانه خداحافظي كرد.

هيچكدام از مسئولان و بازيكنان پرسپوليس و همچنين مسئولان فدراسيون فوتبال وي را در اين مراسم همراهي نكردند و تنها يكي از اعضاي تداركات تيم يادش مانده بود كه قرار است پس از پايان بازي اسطوره قرمزها چهارگوشه زمين را ببوسد و براي هميشه كفش هايش را بياويزد.

سرمربي پرسپوليس لطف كرد و اجازه داد كاپيتان پرسپوليس 5 دقيقه برابر سپاهان بازي كند و در اين مدت كم 2 بار تيمش را در آستانه گلزني قرار دهد. گل محمدي هنوز هم معتقد بود كه اين بازيكن ديگر به درد تيم نمي خورد و يادش رفت كه در نيم فصل اول، موثرترين بازيكن پرسپوليس بود و نگذاشت فاجعه رخ دهد.

مهدوي كيا با بغض رفت و  تماشاي لحظات خداحافظي باثبات ترين لژيونر تاريخ فوتبال ايران ما را به ياد روزي كه قرار بود براي هميشه با هامبورگي ها خداحافظي كند انداخت اما اين كجا و آن كجا.

در سال 2007 بود كه موشك هامبورگ پس از 8 سال از اين تيم جدا شد و مسئولان تيم در آخرين بازي وي مراسم مفصلي ترتيب دادند و هواداران با فرياد هاي «ميدي، ميدي» بدرقه اش كردند.

مهدوي كيا روي دوش رافائل فان درفارت ستاره هلندي آن روزهاي هامبورگ كه از رئال مادريد آمده بود از هواداران خداحافظي كرد و در كنارش هم پاپلو سورين كاپيتان وقت تيم ملي آرژانتين حضور داشت كه ستاره فوتبال ايران را در كنار ساير نفرات هامبورگ بدرقه كرد.


 


 




تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد