مروري بر كارنامه برخي اصلح‌شناسان!

۱۳۶ بازديد
مروري بر كارنامه برخي اصلح‌شناسان!

يك بار هاشمي، يك بار خاتمي، يك بار هم احمدي نژاد!

اين نماينده مجلس ماجراي اشتباه خود را اين گونه بيان مي‌كند: "من بعد از آن دوران رسما عذرخواهي كردم و گفتم حمايت من از خاتمي اشتباه است." مي‌توان آخرين اعتراف او را نيز همين اعلام برائت از احمدي‌نژاد دانست، در حالي كه حمايت‌هاي بي چون چراي او از رئيس جمهور فعلي همچنان در خاطره‌ها باقيست.  اين جمله را بسيار شنيده‌ايم كه انسان جايز الخطاست و يا بهتر بگوييم ممكن الخطاست. اين جمله بدين معناست كه در انجام يك عمل، احتمال وقوع خطا وجود دارد و نمي‌توان به مجرد وقوع يك خطا، صلاحيت فرد خطاكار را با خدشه روبرو كرد، اما هنگامي كه يك عمل اشتباه با تدوام همراه باشد، ديگر نمي‌توان با تمسك به اين حربه از پذيرفتن پيامدهاي آن اشتباه، شانه خالي كرد. هرچه اين اشتباه بزرگ‌تر باشد پيامدهاي آن موثرتر و مخربتر خواهد بود. دنياي سياست نيز آميخته با خطا و اشتباست، نكته اي كه سياست را با تجربه عجين نموده همين تجربه اندوزي در برابر ارتكاب خطاهاست. ارتكاب خطا توسط سياستمداران، موجب تحت الشعاع قرار گرفتن زندگي افراد آن جامعه مي‌شود. در واقع اعمال افراد سياسي مختص به خود آنان نيست، بلكه هر عمل آنان بر روند حركت طرفداران آنان نيز تاثير مي‌گذارد و بالطبع خطاي آنان موجب خواهد شد كه افراد تحت تاثير آنان نيز به خطا روند.



چندي پيش يكي از اعضاي اصلي جبهه پايداري طي سخناني از آقاي احمدي نژاد اعلام برائت كرده و در ادامه خاطر نشان مي‌كند كه همان شمشيري كه در دفاع از احمدي‌نژاد كشيديم امروز به روي او خواهيم كشيد. اين تئورسين جبهه پايداري با اعلام اين موضع، علاوه بر جدا كردن راه خود از رئيس جمهور، به صورت تلويحي از اشتباهي كه قبلا در دفاع از ايشان نموده بود نيز اعلام برائت مي‌كند. نفس اين موضوع كه ايشان به اشتباه خود اعتراف مي‌كند و درصدد رفع آن برمي‌آيد بسيار امر پسنديده و مطلوبيست كه اميد است در ميان سياست‌مداران ما رواج بيشتري پيدا كند. اما موضوعي كه ايشان را با اين نوشته پيوند مي‌دهد تداوم اشتباهي يكسان در بازه‌هاي زماني مختلف است.

آقاي حسينيان سابقه دفاع از افرادي را دارد كه بعدها، خود او اين حمايت‌ها را اشتباه قلمداد مي‌كند و از انجام آنها اعلام برائت مي‌كند. فارغ از اين‌كه كدام موضع گيري حسينيان اشتباه و كدام صحيح است، به صورت مصداقي چندين مورد بيان مي‌گردد:

حسينيان در سال‌هاي نه چندان دور، جناب آقاي هاشمي رفسنجاني را فردي مي‌خواند كه آزادي جزء ماهوي شخصيت ايشان است و او را معمار سازندگي زيرساخت‌هاي تاريخ معاصر ايران نوين خطاب مي‌كند، غافل از اينكه چند سال بعد، همين شخصيت آزاد را، كوچكتر از آن مي‌پندارد كه بخواهد با وي به مبارزه بپردازد! يكي ديگر از اشتباهاتي كه آقاي حسينيان به آن اقرار كرده، مسئله حمايت از سيد محمد خاتمي ا‌ست، اين نماينده مجلس ماجراي اشتباه خود را اين گونه بيان مي‌كند: "من بعد از آن دوران رسما عذرخواهي كردم و گفتم حمايت من از خاتمي اشتباه است." مي‌توان آخرين اعتراف او را نيز همين اعلام برائت از احمدي‌نژاد دانست، در حالي كه حمايت‌هاي بي چون چراي او از رئيس جمهور فعلي همچنان در خاطره‌ها باقيست.

حسينيان يكي از افراد سرشناس اصولگرايان بوده و اين نوشته قصد زير سوال بردن سوابق انقلابي ايشان در زمان‌هاي مختلف را ندارد، اما آن چه كه عيان است، اين است كه حسينيان در موراد متعددي در انتخاب فرد اصلح دچار اشتباه شده است. در اين اشتباهات حسينيان تنها نبوده و دوستان او در جبهه پايداري،نيز، دخيل هستند. اميد است نظريه پردازان جبهه پايداري بعد از چند انتخاب اشتباه، اگر همچنان بر انتخاب و اعلام فردي براي انتخابات رياست جمهوري اصرار دارند اندكي در انتخاب‌شان تامل و تدبر كنند تا به مانند گذشته، با انتخابي اشتباه، موجب ندامت خود و خسران كشور نشوند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد