آقاي رفسنجاني در مناظرات بايد به مردم پاسخ دهند/ ورود رفسنجاني يعني مردم مستضعف را مستضعف‌تر و محرو

۵ بازديد
قاليباف در جمع مديران رسانه:

آقاي رفسنجاني در مناظرات بايد به مردم پاسخ دهند/ ورود رفسنجاني يعني مردم مستضعف را مستضعف‌تر و محروم‌تر كنيم

محمدباقر قاليباف گفت: هنوز اين سوال براي من باقي مانده است كه دولت اصلاحاتي كه جامعه مدني را دنبال مي‌كرد و به دنبال توسعه سياسي بود با كدام منطق بايد تلاش كند كه بعد از 4 سال، رئيس جمهوري كه هشت سال رئيس جمهور بوده است به قدرت برگردد؟ اين به ميليتاريسم بيشتر شبيه است تا به دموكراسي؛ اين موضوع به اردوگاه روسيه بيشتر شبيه است تا اردوگاه غربي و هدفي كه آن ها دنبال مي كنند. عضو ائتلاف پيشرفت امروز در ديدار با مديران رسانه‌هاي استاني و منطقه‌اي، پس از استماع سخنان مديران مسئول نشريات استاني به سوالات حاضران در جلسه درباره وضعيت انتخابات پاسخ گفت.

وي در پاسخ به سوالي درباره ثبت‌نام‌هاي دقيقه 90 و شايعاتي كه در اين رابطه منتشر شده گفت: آيا واقعا اتفاقاتي كه به تعبير دوستان در دقيقه 90 در كشور اتفاق افتاده است،اتفاق خاص و مهمي است؟ آيا اين اتفاق آينده روشن‌تري را براي ما ترسيم مي‌كند؟ آيا اين اتفاق مي‌تواند يك اتفاق ميمون و مبارك باشد؟ نقاط قوت و ضعف حوادث 2 ساعت آخر انتخابات از چه جنسي است؟ آيا اين موضوع غافلگير كننده و غيرقابل پيش بيني بود يا خير؟ آيا اين اتفاقات برنامه‌ريزي شده بود يا مي‌توان آن را حادثه ناميد؟ اين مسايل مهم است و  دوستاني كه اهل قلم، مطالعه و تحليل هستند بايد اين موضوعات را تحليل كرده و به جامعه منتقل كنند.

قاليباف ادامه داد: اگر همه ما منصفانه نگاه كنيم و كلام مقام معظم رهبري را مستند قرار دهيم، بارها و بارها موضوع رسيدگي به وضع اقتصادي و فرهنگي كشور را از ايشان شنيده‌ايم، اما متاسفانه  در اين دو موضوع، كارنامه قابل قبول و قابل دفاعي از مديران كشور  نداريم.  در اين شرايط جاي سوال است كه چه كساني اين كارنامه غيرقابل قبول و غيرقابل دفاع را امروز براي ما به ارمغان آورده‌اند كه ما با آن دست و پنجه نرم مي‌كنيم؟

وي تصريح كرد: سوال از آقاي رفسنجاني اين است كه شما 16 سال با قدرت و هماهنگي كامل و بدون اينكه در سر راه شما تنشي وجود داشته باشد و يا كسي قدرت مقابله و حتي انتقاد از شما را داشته باشد درقدرت بوديد. 8 سال در راس قوه مجريه و 8 سال هم رئيس مجلس بوديد. از ديد من همه دولت در دست ايشان بود- چرا كه جنگ دست ايشان بود و امام(ره) از ايشان حمايت مي كردند- دولت آن زمان هم پارلماني و نخست وزيري بود و مجلس وزرا و كابينه را تعيين مي‌كرد و در راس مجلس نيز آقاي هاشمي حضور داشت. 8 سال بعد هم ايشان رئيس جمهور بوده است و مقام معظم رهبري تمام قد از ايشان حمايت مي‌كردند به گونه‌اي كه حمايت‌هاي معظم‌له از آقاي هاشمي در آن زمان تاريخي است. 


وي ادامه داد: برگرديد و نشريات آن زمان را مشاهده كنيد تا مشخص شود سخناني كه مقام معظم رهبري براي آقاي هاشمي بيان كرده‌اند، حتما براي آقاي احمدي‌نژاد نگفته‌اند. آن جمله‌اي كه آقا فرمودند هيچ كس براي من مثل هاشمي نمي‌شود را به ياد داريم. اما با همه اين حمايت‌ها و هماهنگي‌ها، خروجي اجتماعي و فرهنگي كه دوران اقاي هاشمي داشت چه بوده است؟

قاليباف با بيان اينكه امروز چه چيزي تغيير كرده كه  آقاي رفسنجاني وارد عرصه شده‌اند؟ تصريح كرد: ورود آقاي رفسنجاني به آن معني است كه كشور را حداقل در يك دوره چهار ساله ديگر وارد تنش‌هاي سخت و دو قطبي كرده و مردم مستضعف و محروم را مستضعف‌تر و محروم‌تر كنيم.

نامزد يادهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اضافه كرد: اين مسئله چه آورده ديگري براي كشور دارد؟ آقاي رفسنجاني در مناظرات بايد به مردم پاسخ بدهند كه بعد از اين مدت چه كرده‌اند؟ بزرگ‌ترين ظلم به مردم آن است كه به 20 سال قبل برگرديم.

وي افزود: اگر كارنامه 20 سال قبل تا به امروز قابل دفاع بود حرفي نداشتيم اما كارنامه براي مردم مشخص است. بدون تعارف بايد بگويم دولت اصلاحات زاييده دولت آقاي هاشمي است. شما مطبوعات آن زمان را نگاه كنيد. بسياري از بد اخلاقي‌ها، بد رفتاري‌ها و حرف‌هايي كه امروز گله‌مند آن در دولت اصولگرا هستيم، آغاز و پايه آن‌ها از دولت اصلاحات بود.

قاليباف با بيان اينكه اگر روزنامه‌هاي دهه 70 را نگاه كنيد و عالي جناب سرخ پوش را مورد توجه قرار دهيد، شاهد خواهيد بود كه بد اخلاقي‌ها از كجا بود. اظهارداشت: اين امر مقام معظم رهبري را مجبور كردند تا در مصلي صحبت كنند كه مطبوعات بايد اخلاق، ديانت و حرمت را در جامعه رعايت كنند. حالا چه شده است كه سياست پيشگاني كه امروز اين آسيب‌ها را در جامعه ايجاد كردند، دوباره مي‌خواهند همين مسايل را براي ما پيش بياورند؟

قاليباف يادآور شد: امروز كشور ما بيش از هر چيز نيازمند به آرامش، توافق، دلدادگي، كار، خدمت و تلاش است. اكنون به تنها چيزي كه در كشور توجه نمي شود كار است چرا كه همه با يكديگر دعوا مي كنند. با اين روند مي خواهيم آتش دعوا را بيشتر كنيم؟ دامن اين آتش  ملت، بچه هاي انقلاب، دستاورد هاي انقلاب، خون شهدا و جوانان را مي گيرد. بنده حتما سياست به معناي سياست بازي را به هيچ عنوان در زندگي خودم به عنوان يك بچه رزمنده نياوردم و نمي آورم. شما شاهد بوديد در مواضع شفافي كه در 8 سال گذشته در حوزه سياست داشتم، در هر كجا كه احساس كردم حق وجود دارد، از حق دفاع كردم، فارغ از اينكه اين حق متلعق به كدام جريان است. ما متعلق به حق هستيم و متعلق به اصلاح طلبان و اصولگرايان نيستيم. گاهي يك قطب بندي درست مي كنند و مي گويند هرچه ما مي گوييم درست است و هر كسي با ما نيست، برما است. اين موضوع برخلاف «سياست عين ديانت» است.

وي تاكيد كرد:  امروز دولت فعلي محكم ايستاده است و مي‌گويد ما حق هستيم. نگاه كنيد ببينيد چه رفتارهايي انجام مي‌شود؟ هنوز اين سوال براي من باقي مانده است كه دولت اصلاحاتي كه جامعه مدني را دنبال مي‌كرد و به دنبال توسعه سياسي بود با كدام منطق بايد تلاش كند كه بعد از 4 سال، رئيس جمهوري كه هشت سال رئيس جمهور بوده است به قدرت برگردد؟ اين به ميليتاريسم بيشتر شبيه است تا به دموكراسي؛ اين موضوع به اردوگاه روسيه بيشتر شبيه است تا اردوگاه غربي و هدفي كه آن ها دنبال مي كنند.

قاليباف خطاب به انقلابي نماها و سياست‌پيشگان گفت: آيا آن روزي كه لازم بوده است براي انقلاب و اسلام يك سيلي بخوريد، سيلي خورده ايد؟ آن روزي كه لازم بوده است براي اين انقلاب يك تير بزنيد و يك تير بخوريد، تير زده‌ايد و تير خورده‌ايد؟ نشاني از مجاهدت از شما وجود دارد؟ اگر جايي مسئوليتي به شما داده اند آيا كارنامه اي داريد كه با افتخار بگوييد من اين وزارتخانه و بخشداري را اداره كرده‌ام و اين كارنامه من است؟ خروجي خود را ارايه كنيد تا ببينيم خروجي شما در اين انقلاب چه چيزي است؟ آيا اين وزارتي است كه شما اداره كرديد؟

وي اظهار كرد: اصلا آقاي رفسنجاني بيايد چه چيزي را حل كند؟ با اين بحث هايي كه در سال هاي اخير ديده ايد و موضع گيري هايي كه بررسي كرده ايد مشخص مي شود چيزي عوض نشده است. آيا مسير انقلاب عوض شده است؟ با اين وجود اگر اين افراد بيايند يعني مجددا تنش به وجود مي آيد. اين تنش به نفع چه كسي است؟ من چندي پيش در رسانه ها خاطره اي از آقاي هاشمي را مطرح كردم، واقعا آقاي هاشمي چه پاسخي به خاطره دو نفره اي كه من مطرح كردم دارند؟ آيا  واقعا دولت فعلي قابل ادامه دادن است؟ كارنامه عمكرد، رويكردها و صداقت آن ها قابل ادامه دادن است؟ كدام روند را مي توانيم مبنا قرار دهيم كه بگوييم اين روند را ادامه مي دهيم؟ نبايد اجازه دهيم در اين مقطع حساس، كشور در طراحي و دام سياست پيشگان بيفتد. بايد اجازه دهيم كشور در يك مسير عقلانيت، معنويت و كار بيفتد.

وي گفت:  اين شايعاتي مطرح مي شود كه آن فرد آمده و اين فرد رفته، درست نيست. تصميم گرفته شده است و در صحنه آمديم . در سال 84 كه آمدم ورودم به عرصه سياسي مثل ورود به جبهه بود. مهم اين است حرف خود را بزنيم و وظيفه خود را انجام دهيم. من افتخار مي كنم كه در ميان اين مردم بزرگ شدم و با افتخار مي گويم كه روستا زاده هستم؛ همه اين فرصت ها را انقلاب، مردم و خون شهدا براي ما فراهم كردنداز اين رو هيچ گاه رفتار سياست پيشگي انجام ندادم و تاريخ كاري من نيز اين موضوع را نشان مي دهد.

قاليباف افزود:  اولين بي تقوايي فرد اين است كاري را نتواند انجام دهد و بگويد مي خواهم اين كار را انجام دهم. از اين بي تقوايي بزرگ‌تر وجود ندارد .

قاليباف افزود: به بركت بچه هايي كه پشت خاكريز با آن ها بوديم و پشت خاكريز آر پي جي مي زديم محكم ايستاديم و محكم مي ايستيم به شرطي كه با همان روحيه پشت خاكريز باقي بمانيم. به من مي گويند مثال جبهه اي نزن اما مي گويم ، مي گويم همه افتخارم اين است كه مردان مرد را در جبهه ها ديدم و نه نامرداني كه امروز مي بينيم. امروز افرادي هستند كه حاضر نيستند با صداقت و تقوا كاري انجام دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد