خط توليد انبوه جديدترين سامانه پدافند هوايي ايران با نام "حرز نهم" افتتاح شد

۱۱۸ بازديد
با حضور وزير دفاع؛

خط توليد انبوه جديدترين سامانه پدافند هوايي ايران با نام "حرز نهم" افتتاح شد

خط توليد انبوه جديدترين سامانه پدافند هوايي جمهوري اسلامي ايران با نام "حرز نهم" با حضور وزير دفاع افتتاح شد.  به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، در آستانه ولادت با سعادت امام نهم حضرت جواد‌الائمه (ع) و سالروز حماسه فتح خرمشهر با حضور سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، خط توليد انبوه سامانه جديد پدافند هوايي با نام «حرز نهم» افتتاح و به بهره‌برداري رسيد.

سردار وحيدي در مراسم بهره‌برداري از اين خط توليد طي سخناني با تبريك اعياد شريف رجبيه و گراميداشت حماسه فتح خرمشهر و سالروز عمليات غرورآفرين بيت‌المقدس، اظهار داشت: سامانه پدافند هوايي كه به ياد و نام امام نهم حضرت جواد‌الائمه به نام «حرز نهم» نامگذاري شده، به دست متخصصان حماسه آفرين، زبده و كارآمد سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده و امروز به مرحله توليد انبوه رسيده، يك سامانه پيچيده پدافندي است كه قادر است اهداف مورد نظر را در ارتفاع پست و كوتاه مورد شناسايي و رديابي قرار داده و بصورت هوشمند و خودكار مورد هدف قرار دهد.

وحيدي، تحرك بالا، موبايل بودن سامانه سلاح و قابليت بكارگيري در شب را از ويژگي‌هاي سامانه پدافندي حرز نهم برشمرد و افزود: اين سامانه قابليت اتصال به شبكه پدافند كشور را دارد و قادر است ظرف كمتر از چند دقيقه براي مقابله با تهديدات آماده و فعال شود.

وزير دفاع با اشاره به اقتدار دفاعي كشور در مقابله با تهديدات بيگانگان تصريح كرد: نيروهاي مسلح شجاع و سلحشور جمهوري اسلامي ايران با بهره‌گيري از تجارب هشت سال دفاع مقدس و فتوحات بزرگي همچون حماسه فتح خرمشهر و پيشرفت‌هاي شگرف در حوزه هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري، آماده‌اند تحت زعامت و فرماندهي فرمانده معظم كل قوا هرگونه اقدام خصمانه عليه ايران اسلامي را با قاطعيت در هم كوبيده؛ و سرنوشتي بدتر از رژيم صدام را براي آنان رقم زنند.

وي افزود: مديران، متخصصان، ولايت‌مدار و سخت‌كوش وزارت دفاع نيز با تمسك به مكتب اهل بيت و با الهام از ارزشهاي متعالي دفاع مقدس، در تداوم راه امام شهيدان و شهيدان انقلاب اسلامي با شعار راهبردي «خودباوري»، «تلاش»، «خودكفايي» در سالهاي پس از جنگ تحميلي در عرصه علم و فناوري خالق حماسه‌هاي بزرگ و فتوحات بي‌شماري بوده‌اند.

وحيدي، توليد انواع ماهواره‌بر، موشك‌هاي كوتاه برد، ميان‌برد، دوربرد، سامانه‌هاي ضد زره، انواع سامانه‌هاي كروز دريايي و انواع سامانه‌هاي پدافندي را از جمله اين دستاوردهاي خيره‌كننده‌ ذكر كرد.

وزير دفاع در پايان با تشكر و قدرداني از مديران و كاركنان سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع اعلام كرد: محصولات بسيار مهم ديگري در حوزه پدافندي هوايي و هواپايه در حال ساخت است كه انشاالله خبرهاي خوش آن را در آينده نزديك به سمع و نظر ملت شريف ايران خواهيم رساند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد