اصلاح طلبان گزينه اي در انتخابات ندارند

۱۴۲ بازديد

اصلاح طلبان گزينه اي در انتخابات ندارند/ اگر هاشمي و خاتمي هم از عارف و روحاني حمايت كنند، اصلاح طلبان حمايت نخواهند كرد!

اصولگرايان كه نمي توانند براي اصلاح طلبان تعيين تكليف كنند و بگويند شما از اين نامزد حمايت كنيد يا از آن يكي نامزد حمايت كنيد. همانطور كه كسي به اصولگرايان نمي تواند بگويد فلان كس نامزد اصلي شما باشد. از همين رو اصولگرايان هم نمي توانند براي اصلاح طلبان در غياب آقايان هاشمي و خاتمي تعيين تكليف كنند. چراكه اصولگرايان در جايگاهي نيستند كه بخواهند اين كار را انجام دهند!   با عدم احراز صلاحيت آيت الله هاشمي رفسنجاني به علت كهولت سن و تاييد صلاحيت محمدرضا عارف و حسن روحاني، جبهه اصلاحات براي انتخابات پيش روي دچار سردرگمي جديدي شده است . در اين بين صادق زيبا كلام در گفت و گويي  شرايط انتخابات و تغييرات صف‌بندي‌هاي سياسي در روزهاي پيش رو را مورد بررسي قرار داده است و در تحليلي عارف و روحاني را از هيچ شانسي براي پيروزي در انتخابات برخوردار نداسته است.  
 
-    وضعيت اصلاح طلبان براي انتخابات پيش روي چگونه است و آيا روي گزينه واحدي به اجماع رسيده اند؟
فكر نمي كنم اصلاح طلبان بعد از رد صلاحيت آقاي هاشمي رفسنجاني برنامه خيلي مفصل و مهمي براي انتخابات داشته باشند. فكر نمي كنم نه از آقاي عارف پشتيباني صريحي صورت بگيرد و نه از آقاي حسن روحاني. بنابراين فكر مي كنم آن موجي كه با آمدن آقاي هاشمي به راه افتاده بود عملا منتفي شده است.
 
-    يعني اصلاح طلبان از آقاي عارف يا روحاني حمايت نمي كنند؟
خير. نه از آقاي عارف حمايت خواهد شد و نه از آقاي روحاني.
 
-    حتي از آقاي عارف كه معاون اول دولت اصلاحات بوده نيز حمايت نمي شود؟
ببينيد اصولگرايان كه نمي توانند براي اصلاح طلبان تعيين تكليف كنند و بگويند شما از اين نامزد حمايت كنيد يا از آن يكي نامزد حمايت كنيد. همانطور كه كسي به اصولگرايان نمي تواند بگويد فلان كس نامزد اصلي شما باشد. از همين رو اصولگرايان هم نمي توانند براي اصلاح طلبان در غياب آقايان هاشمي و خاتمي تعيين تكليف كنند. چراكه اصولگرايان در جايگاهي نيستند كه بخواهند اين كار را انجام دهند. اصلاح طلبان بعد از رد صلاحيت آقاي هاشمي شركت فعال و پر جنب و جوشي در انتخابات نخواهند داشت!

-    پس اصلاح طلبان گزينه اي در انتخابات نخواهند داشت؟
خير. اصلاح طلبان گزينه اي ندارند.  
 
-    نزديك بودن آقايان روحاني و عارف به اصلاح طلبان و وجود حاميان اصلاح طلب براي اين دو كانديدا، بازهم سبب نمي شود تا اصلاح طلبان گرايشي به اين دو نفر داشته باشند؟
نامزد اصلاح طلبان آقاي هاشمي رفسنجاني بود و وقتي آقاي هاشمي را رد صلاحيت مي كنند، نمي توانند به اصلاح طلب بگويند كه از چه كسي حمايت كنند.  
 
-    حتي حمايت احتمالي آقاي خاتمي و آقاي هاشمي از آقايان عارف و روحاني هم موجب نمي شود تا اصلاح طلبان از اين دو نفر حمايت كنند؟
من حتي فكر مي كنم اگر آقاي هاشمي و آقاي خاتمي صراحتا از آقاي عارف و روحاني حمايت كنند، باز هم بدنه اجتماعي اصلاح طلبان حاضر نيستند از اين دو نفر حمايت كنند و در انتخابات شركت كنند.  
 
-   به عنوان سوال آخر شما توصيه اي براي حضور اصلاح طلبان در انتخابات نداريد؟
من عددي نيستم كه بخواهم بگويم اصلاح طلبان در انتخابات شركت كنند يا خير اما اگر هم چنين توصيه اي به آنها داشته باشم حتما اين پاسخ را خواهند داد كه شما به جاي اين توصيه از رد صلاحيت نامزد مد نظر ما حمايت مي كردي.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد