يادنوشتي از نوجوانان مجاهد سالهاي دفاع مقدس

۱۲۵ بازديد
يادنوشتي از نوجوانان مجاهد سالهاي دفاع مقدس

قاسم هاي ايران اسلامي اينگونه براي دفاع از ميهن آماده مي شدند+تصاوير

نوجواناني بودند كه به تأسي از حضرت قاسم (ع) براي نبرد حق عليه باطل راهي جبهه هاي جنگ مي شدند؛ نوجواناني كه بايستي در كلاس هاي درس براي آينده شان تلاش مي كردند اما دست تقدير آنها را به سنگرهاي خاكي كشانده بود. گرچه روايت هايي از حضور فرزندان كوچك روح الله در جبهه ها جنگ شنيده شده است اما به انتشار واقع نسبت به رشادت هاي آنها در جنگ تحميلي غفلت شده است. انتشار مجموعه خاطرات خانم سيده زهرا حسيني كه پس از سالها با نام كتاب «دا» منتشر و با استقبال خوبي روبرو شد، مي تواند نمونه خوبي براي توجه به خاطرات جنگ باشد.  جنگ كه مي شود، همه مسائل كشور را تحت تاثير خود قرار مي دهد و در اين ميان تمام كوشش افراد جامعه براي دفاع از خاك و ناموس به اجماع مي رسد. از صنايع گرفته تا توليدات كشاورزي، راه سازي و حمل و نقل همه و همه در اختيار جنگ قرار مي گيرد تا از حيثيت يك ملت در مقابل تجاوز خارجي دفاع كند.

جنگ كه مي شود پير و جوان و زن و مرد ندارد، همه افراد براي دفاع از ميهن شان دست به كار مي شوند. جنگ هشت ساله ايران و عراق نيز با توجه به شرايط آن زمان كشور كه هنوز تحت تاثير پيروزي انقلاب اسلامي ايران و شكل گيري نظام نوپاي جمهوري اسلامي داراي ابعاد مختلفي است كه تقريبا تا به امروز بخشي از آشكار شده است و در بخش عمده آن نيز هنوز ناپيداست. در فضاي نابه سامان كشور اگر نبودند زنان و مرداني كه با ايثار و از خودگذشتگي شان براي دفاع از خاك و حيثيت خود بجنگند، شايد سرنوشت جنگ تحميلي طور ديگري رقم مي خورد.  بسيار شنيده ايم، افرادي كه قرابت خاصي با جنگ ندارند اما در جنگ تحميلي حضور داشته اند و حماسه ساز شدند.

در اين ميان نوجواناني بودند كه به تأسي از حضرت قاسم (ع) براي نبرد حق عليه باطل راهي جبهه هاي جنگ مي شدند؛ نوجواناني كه بايستي در كلاس هاي درس براي آينده شان تلاش مي كردند اما دست تقدير آنها را به سنگرهاي خاكي كشانده بود. گرچه روايت هايي از حضور فرزندان كوچك روح الله در جبهه ها جنگ شنيده شده است اما به انتشار واقع نسبت به رشادت هاي آنها در جنگ تحميلي غفلت شده است. انتشار مجموعه خاطرات خانم سيده زهرا حسيني كه پس از سالها با نام كتاب «دا» منتشر و با استقبال خوبي روبرو شد، مي تواند نمونه خوبي براي توجه به خاطرات جنگ باشد. شايد در ذهن نوجوانان ديروز كه بسياري از آنها نيز امروز در قيد حيات هستند، خاطرات نابي از دلاوري هاي بزرگ مردان كوچكي باشد كه امروز نياز به بازگويي دارد. توجه به اين نسل از جوانان كشورمان كه به نسل ايثارگر و حماسه آفرين تاريخ انقلاب اسلامي بدل شدند، مي تواند تصويري مناسبي از عظمت انقلاب اسلامي در ديدگان نسل هاي امروز و فرداي كشورمان و در شناخت آن ايجاد كند.

به اين بهانه در ادامه تصاويري از دانش آموزان بسيجي در دوران هشت سال دفاع مقدس را مشاهده مي نماييد كه در حال آماده شدن براي نبرد با دشمن بعثي هستند:
















برچسب ها: دفاع مقدس ، بسيج ، دانش آموز ، جبهه
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد