حزب الله لبنان، حامي راهبرد ايران در حمايت از دولت اسد

۱۴۴ بازديد
حزب الله لبنان، حامي راهبرد ايران در حمايت از دولت اسد

چرا دفاع از سوريه براي حزب الله مهم است؟

سوريه پشتيبان و ستون مقاومت است و مقاومت نمي‌تواند دست بسته بايستد تا ستون و پشتيبانش را بشكنند. در صورتي كه سوريه توسط آمريكا و گروه‌هاي تكفيري و عناصرشان در منطقه سرنگون شود، مقاومت محاصره خواهد شد و اسرائيل وارد لبنان مي‌شود تا شرط‌هايش را عليه آن اعمال كند و لبنان بار ديگر به دوران اسرائيل باز‌مي‌گردد. در صورتي كه سوريه سرنگون شود، قدس فراموش مي‌شود و ملت‌هاي منطقه به سوي دوراني سخت و تاريك و ناگواري خواهند رفت.  موضوع حمايت از مقاومت سوريه در قبال اشرار، شورشيان و مخالفان دولت بشار اسد ديگر به عنوان يك نماد ايستادگي در منطقه عليه غرب و رژيم صهيونيستي محسوب شده و به غير از ايران، حزب الله لبنان نيز حمايت از سوريه را جزو وظايف اصلي خود مي داند.  
 
در اين بين حزب الله همان راهبردي را در قبال سوريه در پيش گرفته كه ايران از ابتداي منازعات به وجود آمده بر عليه دولت اسد، در حمايت از سوريه به عنوان راهكار حل مشكلات اين كشور به كار گرفته بود. حمايت از دولت اسد و حمايت از اصلاحات در سوريه حالا دو راهبرد اصلي ايران و حرب الله بر ضد خرابكاري هاي مخالفين دولت اسد است. در اين خصوص حتي راهكار سومي هم وجود دارد. ارتباط گرفتن ايران با مخالفان قانوني اسد براي حل بحران سوريه، به نظر بهترين راهكاري مي آيد كه ايران براي حل مشكلات اين كشور در پيش گرفته است. 

 
چرا حمايت از دولت اسد؟
 
امروز قطعا سوريه به عنوان نماد مقاومت اسلامي در منطقه شناخته مي شود و در اين راستا ايران و حزب الله لبنان نيز به حمايت از دولت اسد پرداخته اند. اما اينكه چرا ايران و حزب الله از دولت سوريه حمايت مي كنند ريشه در اقدامات ضد اسلامي آمريكا و رژيم صهيونيستي دارد.
 
دولت سوريه و بشار اسد امروز بهانه اي براي ايستادگي غرب در برابر مقاومت اسلامي هستند. چراكه دشمني كشورهاي غربي، آمريكا و اسرائيل با مسلمانان آشكار شده و همواره اسلام را خطري بزرگ براي خود محسوب كرده اند. در اين بين با شكست احتمالي سوريه و سقوط دولت بشار اسد، قطعا دشمني هاي آنها به پايان نرسيده و بلكه تشديد خواهد شد چراكه آنها در پي شكستن ديوار پرقدرت مقاومت اسلامي در منطقه هستند.  
 
هراسي كه سيد حسن نصرالله بر جان اسرائيل انداخت
 
سيدحسن نصرالله هفته گذشته بار ديگر در نقش فرمانده‌اي توانا ظاهر شد و بعد از دو سال زيرنظر داشتن هوشيارانه تحولات سوريه، اعلام كرد، مقاومت ديگر نمي‌توانست در مقابل جنگ جهاني كه عليه سوريه راه افتاده است، ساكت بنشيند. همانطور كه در جنگ تاريخي تابستان 2006 نصرالله با حضور به موقع در اذهان عمومي با تشريح كنش حزب‌الله همچون فرماندهي كه اشراف كامل به توانايي‌هاي خود و دشمنانش دارد، توانست پيروزي ارزشمندي را به ارمغان بياورد، اين بار نيز وي در يك بزنگاه تاريخي با اعتماد به نفسي كه ناشي از ايمان و اراده اوست، ظاهر شد و همانطور كه قبلا وعده داده بود كه اگر حزب‌الله در سوريه دخالت كند هيچ ترسي از بيان آن نخواهد داشت، اعلام كرد كه در مقابل دشمنان خود ساكت نخواهيم نشست.
 
"سوريه پشتيبان و ستون مقاومت است و مقاومت نمي‌تواند دست بسته بايستد تا ستون و پشتيبانش را بشكنند. در صورتي كه سوريه توسط آمريكا و گروه‌هاي تكفيري و عناصرشان در منطقه سرنگون شود، مقاومت محاصره خواهد شد و اسرائيل وارد لبنان مي‌شود تا شرط‌هايش را عليه آن اعمال كند و لبنان بار ديگر به دوران اسرائيل باز‌مي‌گردد. در صورتي كه سوريه سرنگون شود، قدس فراموش مي‌شود و ملت‌هاي منطقه به سوي دوراني سخت و تاريك و ناگواري خواهند رفت." اين جملات را سيد حسن نصرالله، هفته گذشته مطرح كرد و آن را دليل اصلي حمايت حزب الله لبنان از سوريه در مقابل شورشي ها و عوامل رژيم صهيونيستي دانست.  
 
نصرالله با ظهوري قاطعانه و به موقع علاوه بر تشريح و توجيه دلايل آرمانگرايانه نبرد حزب‌الله در سوريه، بار ديگر وعده پيروزي داد، چرا كه به وعده ياري پروردگارش ايمان دارد و همانطور كه دشمنان اين قهرمان جهان عرب نيز اذعان كرد‌ه‌اند، رهبر حزب‌الله هيچ وقت وعده‌اي نداده است كه به آن عمل نكرده باشد
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد