از تئوري‌پردازي‌هاي جديد شيرين! تا سفر معاون رييس جمهور به تايلند با هواپيماي اختصاصي!

۱۲۳ بازديد
اخبار ويژه روزنامه‌هاي شنبه

از تئوري‌پردازي‌هاي جديد شيرين! تا سفر معاون رييس جمهور به تايلند با هواپيماي اختصاصي!

سيلي آبدار سوريه به گوش آمريكا ،خبر بد براي آمريكا و اسرائيل ،دام منافقين براي خبرنگاران در روز حماسه سياسي،جديدترين ادعاي مضحك سران بحرين عليه ايران!،عربستان حج را به تاخير مي‌اندازد،هديه 400 هزار توماني احمدي‌نژاد به خبرنگاران،ارتش سايبري ايران 13 سايت را هك كرد،سايت حسن روحاني رفع فيلتر شد،فيلتر 12 ساعته فردا نيوز،اعتراض رسمي شوراي اقتصاد به اقدام يك وزارتخانه،رئيس كميته تبليغات ستاد روحاني در فسا را مضروب شد،از مهمترين اخبار ويژه روزنامه هاي امروز هستند.
  اخبار ويژه روزنامه هاي امروز را مي توانيد در اينجا بخوانيد.

 *كيهان:

انتخابات ايران ادعاهاي غرب را به چالش كشيد

«انتخابات رياست‌جمهوري ايران مانند نوبت گذشته، علاقه عميق غرب به ادعاي عدم مشروعيت جمهوري اسلامي و آسيب‌پذير بودن آن را به چالش مي‌گيرد.»دو تحليلگر ارشد آمريكايي با انتشار مطلب فوق تصريح كردند رقابت‌هاي داغ انتخاباتي، ادعاي مهندسي شده بودن انتخابات را زير سوال برده است.

به گزارش صداي آمريكا، فلينت و هيلاري لورت در اين تحليل مشترك نوشتند: برخي تحليلگران همواره مي‌گويند انتخابات ايران انتصابي است و نه انتخابي. اما برخلاف آنچه در يك انتخابات مهندسي شده وجود دارد، ايران رقابت واقعي انتخاباتي را سپري كرد و نامزدها به طور وسيع و منظم به رسانه‌هاي سراسري دسترسي داشتند و در سه مناظره سراسري با مخاطباني پرشمار شركت كردند و فيلم‌هاي تبليغاتي آنها نيز از تلويزيون پخش شد.

نويسندگان، 4 تن از 6 نامزد حاضر در رقابت را رقيب اصلي توصيف كرده و در عين حال نوشتند: در تعهد قاليباف، جليلي، روحاني و رضايي- كه رقباي اصلي هستند- به جمهوري اسلامي هيچ ترديدي وجود ندارد. با اين حال هر يك برنامه و روش متفاوت و خاصي دارند. در اينجا سوالي كه پيش مي‌آيد اين نيست كه آيا جمهوري اسلامي نظر غرب را در گزينش نامزدها تامين مي‌كند يا نه؟ مسلم است كه جواب اين سوال منفي است.

 سوال اين است كه آيا اكثريت ايرانيان معتقدند كه در انتخابات امسال نامزد مورد نظر خود را مي‌يابند. از اين ديدگاه، نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد كه در دور اول 70درصد از واجدان شرايط راي‌دهندگي شركت مي‌كنند كه اين ميزان بالايي است. هر كانديدايي كه به عنوان برنده اعلام شود به خاطر برخورداري از حمايت آرا در انتخابات است نه به خاطر مهندسي شدن انتخابات.

به نظر دو نويسنده اين مقاله، نام رئيس‌جمهور آينده ايران هرچه باشد، او بايد با مراكز قدرت ديگري كه در قانون اساسي جمهوري اسلامي پيش‌بيني شده تعامل داشته باشد كه ولايت فقيه و مجلس شوراي اسلامي از جمله آنهاست. اين از گذشته و دوره آيت‌الله خميني نيز بوده است.

تحليل‌گران آمريكايي مي‌افزايند: رهبر عالي ايران در نقش رهبري جمهوري اسلامي به رفسنجاني، خاتمي و احمدي‌نژاد امكان داد بخش‌هاي مهمي از سياست‌هاي مورد نظر و برنامه‌هاي مورد علاقه خود را پياده كنند. اما در عين حال هرگاه تصميم‌هاي آنان را در جهت تضعيف هويت و امنيت كشور در درازمدت يافته، مانع آنان شده است. رهبري همچنان به ايفاي اين نقش پس ازآن كه رئيس‌جمهور جديد در مردادماه به جاي احمدي‌نژاد كار خود را آغاز كند، ادامه خواهد داد.

به گزارش صداي آمريكا «نويسندگان مقاله در پايان با تاكيد بر آن كه آمريكاييان و غربي‌ها هرگز نتوانسته‌اند نظام جمهوري اسلامي را باور كنند اين امر را يكي از علل شكست و اشتباه پيشاپيش سه دولت پي در پي آمريكا، و سه دهه ادعاهاي آنان در مورد فروپاشي نزديك و آسيب‌پذيري آن مي‌دانند. نويسندگان اين مقاله نتيجه مي‌گيرند كه اگر غربيان مي‌خواهند واقعيت سياست ايرانيان را دريابند بايد از تلاش‌هاي مداوم خود در اهريمن‌سازي از نظام انقلابي ايران دست بردارند، زيرا تنها در پرتو چنين نگاهي است كه دولت‌هاي غربي مي‌توانند با جمهوري اسلامي، به گونه يك نظام حكومتي كامل عيار، سروكار داشته باشند.

سيلي آبدار سوريه به گوش آمريكا

سفير سابق آمريكا در فلسطين اشغالي، پيروزي‌هاي بزرگ ارتش سوريه در برابر گروه‌هاي معارض مسلح را سيلي ايران به آمريكا توصيف كرد.مارتين اينديك با بيان اينكه بشار اسد روز به روز در حال قدرت گرفتن است، تصريح كرد: اگر آمريكا سلاح كافي به مخالفان ندهد، ارتش بشار اسد قادر خواهد شد شكستي راهبردي را بر گروه‌هاي معارض تحميل كند. اكنون حزب‌الله نيز وارد ميدان درگيري شده و در كنار سوريه و ايران مي‌جنگد. اين سيلي محكم به گونه آمريكاست.

وي در مصاحبه با الحيات همچنين گفته است: ايران و حزب‌الله اكنون در حال تغيير موازنه قدرت به نفع حكومت سوريه هستند و اين اصلاً به نفع ما نيست.اينديك معتقد است هرگونه پيروزي ايران و اسد، شكستي سنگين براي معارضان سوريه و جبهه مورد حمايت آمريكا است.

وي درباره مخالفت مسكو با منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه اظهار داشت:« از آنجا كه روسيه با اعمال منطقه پرواز ممنوع موافق نيست ما بايد واقعيت‌هاي موجود در سوريه را به گونه‌اي تغيير دهيم كه مسكو قانع شود اگر مرحله انتقالي را تأييد نكند شورشي فراگير در سراسر سوريه به راه خواهد افتاد. شكست القصير تأثير خودش را گذاشته و آنچه به روي زمين رخ خواهد داد، سرنوشت كنفرانس ژنو-2 را تعيين خواهد كرد.»

يادآور مي‌شود تاكيد اينديك بر لزوم تسليح بيشتر گروه‌هاي تروريست براي تغيير معادله جنگ نوعي اغراق و خودفريبي است چرا كه متحدان آمريكا در تجهيز گروه‌هاي مسلح معارض دولت سوريه چيزي كم نگذاشته‌اند ضمن اينكه حتي اصل دخالت آمريكا در جنگ افغانستان و تقلاي مشابه رژيم‌صهيونيستي در حمله به لبنان و غزه نيز چيزي جز هزيمت و دريافت سيلي‌هاي آبدار در پي نداشت.
    
ستاره در حال افول آمريكا كاخ سفيد با خاورميانه وداع مي‌كند

مشاور سابق وزارت خارجه آمريكا گفت آمريكا در افغانستان و عراق مرتكب اشتباهات بزرگي شد و اكنون هم فقط تظاهر مي‌كند كه برنامه‌اي براي افغانستان دارد.ولي رضا نصر حدفاصل سال‌هاي 2009 تا 2011 مشاور ريچارد هالبروك (فرستاده ويژه اوباما در امور افغانستان و پاكستان) بود و كتابي انتقادي به نام «ملتي غير ضروري» درباره عدم توجه دولت آمريكا به منافع ملي نگاشته است. او در مصاحبه با ليبراسيون درباره سياست اوباما درباره افغانستان مي‌گويد: اوباما در افغانستان مرتكب اشتباهات بزرگ تاكتيكي شده است.

بزرگ‌ترين اشتباه اين بود كه در ابتدا آمريكا در افغانستان استراتژي ضربتي ضدشورش را همان گونه كه در عراق به كار برد برگزيد؛ سپس به يكباره، استراتژي خود را تغيير داد و تصميم گرفت نيروهاي خود را از اين كشور خارج كند بدون آنكه تلاش كند يك راه حل سياسي و ديپلماتيك براي خروج افغانستان از جنگ و بحران بيابد.

وي مي‌افزايد: هيچ كسي ارتش ملي افغانستان را جدي نمي‌گيرد. نه در افغانستان و نه در كشورهاي همسايه افغانستان. اين موضوع صرفاً جنبه ظاهري دارد. آمريكا با اين عمل مي‌خواهد ديگران باور كنند كه طرحي اساسي براي افغانستان دارد. واكنش مردم مناطق پشتون‌نشين در برابر آنها از پيش مشخص است و اين واكنش، زمينه را براي نفوذ بيشتر طالبان در اين منطقه از افغانستان فراهم مي‌كند.

وي اظهار داشت: آمريكا با شتاب و عجله براي ترك عراق در گذشته و در آينده‌اي نزديك از افغانستان، به هر آنچه در اين مناطق سرمايه‌گذاري كرده و ساخته، پشت پا زده و مي‌زند.همزمان روزنامه لبناني النهار در تحليلي تصريح كرد ستاره آمريكا در خاورميانه رو به افول است و كاخ سفيد با خاورميانه وداع مي‌كند. آمريكا بعد از تجربه‌هاي تلخ كه حتي باعث پشيماني‌اش شده، مي‌خواهد از خاورميانه فاصله بگيرد.

 ورود آمريكا به مسائل منطقه شايد براي اسرائيلي‌ها اين ورود سود داشت و باعث شد تا نقش و تأثيري فعال با پشتوانه آمريكا در خاورميانه داشته باشند. اما كاخ سفيد اخيراً قانع شده است كه در طول اين سال‌ها نقش يك دن‌كيشوت را داشته و از اين همه سال دخالت در امور خاورميانه تنها به نشاني با عنوان «آمريكاي كريه» نائل آمده است.

النهار افزود: اعتراف واشنگتن و دولت آن و كاخ سفيد به اين كه پشت سرهم متحمل شكست شده‌اند، همه اين شكست‌ها نيز در خاورميانه متمركز بوده و روز به روز هم در حال افزايش هستند، اهميت بسياري براي همه كشورهاي درگير و صاحب نقش در خاورميانه دارد. هر چه خاورميانه بالغ‌تر مي‌شود شكست‌هاي آمريكا نيز بيشتر مي‌شوند و مجبور مي‌شود كه روز به روز بيشتر عقب‌نشيني كند و بيش از پيش از خاورميانه فاصله بگيرد.

روزنامه لبناني مي‌نويسد: اعراب نيز مانند اروپايي‌ها از عقب‌نشيني آمريكا از پرونده‌هاي منطقه‌اي شوكه شده‌اند و در يك سر درگمي دائمي به سر مي‌برند و از اين فراتر، به دنبال جانشيني به جاي آمريكا در خاورميانه هستند. شايد به همين دليل است كه در اين كشمكش منطقه‌اي ستاره اقبال ايران رو به صعود است.

چرا كه ديگر براي آمريكايي‌ها اهميت ندارد كه ايراني‌ها در پرونده هسته‌اي‌شان به كدام سمت و سو بروند، چه بلايي بر سر سوريه مي‌آيد و آيا مصر و عراق و ليبي به زودي تجزيه خواهند شد يا خير؟ آن چه همه حتي صهيونيست‌هاي دل خوش به آمريكا به آن اعتراف مي‌كنند اين است كه آمريكايي‌ها خودخواسته همه جنگ‌ها را به پا كردند و بعد خود به همه آن چه به پا كردند، پشت كردند و حالا مي‌خواهند همه چيز را فراموش كنند.

خبر بد براي آمريكا و اسرائيل

پيروزي مهم و استراتژيك ارتش سوريه بر گروه‌هاي تروريستي مسلح در منطقه القصير باعث نگراني شديد در محافل سياسي و رسانه‌اي غرب شده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه يووال استينيتز وزير امور راهبردي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در اين باره گفت: بشار اسد مي‌تواند با كمك ايران و گروه حزب‌الله بر جنگ سوريه غالب شود. اكنون وي با حمايت قوي ايران و حزب‌الله موفق شده است.ويليام هيگ وزير خارجه انگليس نيز گفته است: پيروزي‌هاي اخيري كه ارتش سوريه در نبرد با مخالفان مسلح به دست آورده، اوضاع را پيچيده كرده و دورنماي نشست ژنو 2 را آشفته كرده است.

وي در مصاحبه با بي‌بي‌سي تصريح كرد: تغييرات فعلي در جبهه جنگ و پيروزي‌هاي بشار اسد، راه رسيدن نشست ژنو به نتايج مطلوب را مسدود كرد و مي‌تواند نتايج اين نشست را تحت تاثير قرار دهد.از سوي ديگر انديشكده آمريكايي «شوراي آتلانتيك» در تحليلي به قلم نيكلاس برنز خاطرنشان كرد: جنگ سوريه وارد يك مرحله تاريك شده و به زيان شورشيان و گروه‌هاي مسلح تغيير كرده است. اكنون به نظر مي‌رسد رژيم سوريه دوام بياورد و اين خبر بدي است. همچنين زنگ خطر براي آمريكا و اسرائيل و عربستان است كه مي‌توانند بازندگان بازي قدرت در خاورميانه باشند.

برنز در بوستون‌گلوب نوشت: تغيير وضعيت هيجان‌انگيز جنگ سوريه را سه‌گانه نامبارك ايران، حزب‌الله و روسيه ممكن كرده‌اند. ايران حمايت از دولت سوريه را تشديد كرده و از آن سو روسيه موشك‌هاي اس 300 را براي اين كشور ارسال كرده كه مي‌تواند ضربه به آمريكا باشد. واشنگتن درك مي‌كند كه پيروزي براي ايران و حزب‌الله يك شكست بلندمدت براي آمريكا و اسرائيل در نبرد قدرت و نفوذ در خاورميانه در حال تغيير خواهد بود. ترديدهاي باراك اوباما براي گرفتار شدن در يك باتلاق ديگر در خاورميانه قابل درك است.

در همين حال يك انديشكده ديگر آمريكايي موسوم به «ابتكار سياست خارجي» در تحليلي مشابه تصريح كرد: چنانچه حزب‌الله، اسد و ايران در نبرد سوريه فائق شوند، نه تنها در برابر شورشيان و نيروهاي دست نشانده قدرت‌هاي منطقه‌اي مانند عربستان و قطر جنگيده و پيروز شده‌اند، بلكه همچنين در برابر خواسته اوباما مبني بر كنار رفتن اسد از قدرت نيز پيروز شده‌اند. اين امر منجر به ظهور يك رژيم جسورتر در ايران و يك خاورميانه خطرناك‌تر مي‌شود.

 روزنامه آمريكايي واشنگتن‌پست نيز معتقد است: در حالي كه جنبش حزب‌الله لبنان در نبردي مشاركت دارد كه به بقاي حكومت بشار اسد كمك مي‌كند، ايران به عنوان اصلي‌ترين حامي اين گروه به پيروز بزرگ ميدان تبديل مي‌شود. با وجود تمامي تلاش‌ها، نتيجه جنگ سوريه همچنان در ابهام قرار دارد. اما پس از اين كه نيروهاي اسد توانستند القصير را به كمك حزب‌الله به تصرف خود درآورند، حاميان و دشمنان ايران با واقعيت جديدي مواجه شده‌اند، اينكه توازن قدرت در منطقه به نفع ايران در حال تغيير است.

اين روزنامه افزود: از نگاه ايران، بقاي اسد، كنترل ايران بر كريدورهايي كه از تهران تا بغداد و بيروت گسترانيده شده‌اند را افزايش مي‌دهد. البته ايران مي‌كوشد مداخله آشكار در سوريه را به حداقل برساند. گزارش‌ها حاكي از آن است كه ايران منابع مشاوره‌اي را در اختيار دولت اسد قرار مي‌دهد اما بيشتر نيروي انساني مورد نياز براي حمايت از اسد از طريق گروه حزب‌الله تامين مي‌شود كه در سال‌هاي 1980 با كمك سپاه پاسداران بنيانگذاري شد.

 تحليلگران مي‌گويند حزب‌الله بخشي از استراتژي ايران است و پيروزي اين گروه به معني پيروزي ايران، سوريه و عراق در مقابل نيروهاي تحت حمايت ايالات متحده است. اين نخستين بار نيست كه ايران از زمان انقلاب اسلامي از آمريكا پيشي مي‌گيرد

*وطن امروز:

دام منافقين براي خبرنگاران در روز حماسه سياسي

عوامل منافقين براي جاسوسي و تخليه اطلاعاتي در روز انتخابات برنامه ويژه‌اي تدارك ديد. به گزارش موسسه راهبردي ديده‌بان، منافقان دستور داشتند از صبح روز راي‌گيري از طريق همه روش‌هاي ارتباط‌گيري از قبيل اسكايپ (ارتباط تصويري)، ايميل، وبلاگ و شماره تلفن، گزارش‌ها، خبر‌ها و تصاوير داخل كشور بويژه حوزه‌هاي راي‌گيري را به دست آورند.

بر پايه اين خبر عوامل منافقين در پوشش خبرنگار سايت «آژانس ايران خبر» كه از سايت‌هاي وابسته به اين گروهك است، از مدت‌ها پيش سعي كرده‌اند با كاربران شبكه‌هاي اجتماعي و بويژه خبرنگاران ارتباط بگيرند و از اين طريق اخبار داخل كشور و خبرهاي انتخاباتي را همزمان با برگزاري انتخابات در روز جمعه دريافت كنند.

بر همين اساس عوامل منافقين در فيس‌بوك و ديگر شبكه‌هاي اجتماعي و برخي وبلاگ‌ها مطلبي را كه حاوي انواع راه‌هاي ارتباطي با خارج كشور است براي كاربران اينترنت و بويژه كاربران فيس‌بوك ارسال كرده‌اند تا بتوانند اخبار داخل كشور را به دست آورند. در پيام ارسال شده براي كاربران اينترنت و خبرنگاران در شبكه‌هاي اجتماعي و ايميل‌ها گفته شده: «من روز جمعه از صبح آنلاين هستم و منتظر خبر، عكس و فيلم‌هاي شما از حوزه‌هاي اخذ راي مي‌باشم!» در اين پيام آدرس تعدادي وبلاگ داده شده و تاكيد شده كه در صورتي كه نتوانستيد از طريق فيس‌بوك يا ايميل اخبار و مطالب خود را ارسال كنيد، مي‌توانيد مطالب خود را از طريق بخش نظرات اين وبلاگ‌ها ارسال نماييد.

 غير از آدرس‌هاي وبلاگ 2 شماره تلفن براي ارسال پيامك و تماس تلفني ارائه شده كه متعلق به كشور دانمارك است! گفتني است غير ‌از منافقين ديگر شبكه‌هاي جاسوسي وابسته به سرويس‌هاي بيگانه نيز هركدام به نحوي به دنبال دريافت اخبار و اطلاعات و جاسوسي از داخل كشور هستند.

تئوري‌پردازي‌هاي جديد شيرين!

شيرين عبادي و مدعيان حقوق بشر در آخرين اقدام خود در انگلستان با برگزاري يك نشست حقوق بشري ماهيت انقلاب اسلامي ايران را عليه زنان ايران دانستند! عبادي در ابتداي جلسه با بيان مطالبي ساختگي و وارونه از انقلاب اسلامي ايران به تحريف وقايع دوران چندماهه اول پيروزي انقلاب پرداخت و در انتها نيز كه خيلي هيجان‌زده شده بود اعلام كرد: «من مي‌گويم در سال ۱۳۵۷ مردان بودند كه عليه زنان انقلاب كردند!»

بر پايه اين خبر در آخرين جلسه برگزار‌شده كه باني آن شيرين عبادي، وكيل مدافع بهائيان و صهيونيست‌ها بوده، عوامل فراري فتنه 88 و فعالان كمپين موسوم به «يك‌ميليون امضا» از قبيل «م ـ شجاعي» و «خ ـ مقدم» كه بعد از فتنه 88 از ايران خارج شدند نيز شركت داشتند. وي كه قبلا ثابت كرده بود از كم‌اطلاعي در موضوعات حقوقي رنج مي‌برد، اين بار ثابت كرد در موضوعات تاريخي هم با كمبود مطالعه روبه‌رو است.

عبادي پيش از اين نيز از اقدام غيرحقوقي قطع شبكه‌هاي برون‌مرزي ايران به خاطر عدم رعايت حقوق بهائيان و صهيونيزم، حمايت كرده بود و همچنين مدعي شده بود در رفراندوم فروردين 58 نيز انتخابات آزاد نبود است!! گفتني است اقدامات و موضع‌گيري‌هاي اخير عبادي، وي را تا سطح فراريان از كشور كه اكنون در كمپ‌هاي پناهندگي آواره هستند و براي دريافت چند وعده غذا سر چهار‌راه‌ها با تابلوهاي عليه ايران عكس مي‌گيرند، پايين آورده است. هرچند عبادي هميشه سعي داشته خود را به عنوان شخصيتي حقوقي و علمي

جديدترين ادعاي مضحك سران بحرين عليه ايران!

يك روزنامه بحريني در اظهارنظري شگفت‌آور، اعلام كرد: به تازگي «كشف» كرده‌ايم كه امواج شبكه ارتباطات سيار ايران، آسمان بحرين را در نورديده و در برخي مناطق «جزيره» از جمله شهر «حمد» قابل دريافت است!

به گزارش شبكه العالم، روزنامه اينترنتي «البحرين نيوز» با اعلام اين «كشف» خارق‌العاده، نوشت: پس از تنظيم تلفن‌هاي همراه روي شبكه ايران مشخص شد كه اين امواج كاملا در دسترس هستند و تلفن‌هاي همراه روي اين شبكه هم فعال مي‌شوند. اين منبع خبري كه گويي فراموش كرده در حدود 40 سال پيش، بحرين يكي از استان‌هاي ايران بوده و از نظر جفرافيايي فاصله چنداني ميان سرزمين اصلي و اين جزيره كوچك وجود ندارد، در ادامه، پرسش‌هايي را درباره علت دريافت آنتن شبكه تلفن همراه ايران در بحرين مطرح كرد و اهداف «مشكوك» ايران در ارسال امواج تلفن همراه خود به بحرين را جويا شد!

بحرين‌نيوز در پايان با لحني كه در نگاه خواننده بي‌طرف بيشتر به طنز شباهت دارد، از شوراي ارتباطات و وزارت كشور بحرين خواست كه بررسي علت آنتن‌دهي تلفن همراه روي شبكه ايران در بحرين را كه «امنيت و ثبات بحرين را تهديد مي‌كند»، به سرعت در دستور كار خود قرار دهند.

*آرمان:


عربستان حج را به تاخير مي‌اندازد

شنيده شد كه مسؤولان سعودي در بيانيه اي كه از رسانه‌ها و شبكه‌هاي ماهواره‌اي اين كشور منتشر شده از مسلمانان در نقاط مختلف دنيا خواسته‌اند سفرهاي خود را براي حضور در مراسم حج و يا عمره به تأخير انداخته و يا برنامه خود را تغيير دهند.

انتخاب به نقل از العالم نوشت؛ «عبدالعزيز بن عبدا... آل الشيخ» مفتي كل عربستان سعودي و رئيس هيات علماي ارشد اين كشور درباره اين موضوع گفت: تصميم دولت براي كاهش شمار حجاج براي چند سال، يعني تقريبا دو تا 3 سال ضروري است، و بايد اين امر عملي شود زيرا اين كار در طولاني مدت به نفع همگان است. آل الشيخ درباره تصميم مسئولان سعودي براي كاهش تعداد حجاج داخلي و خارجي به دليل ساخت و سازها، اظهار كرد: اين برنامه‌هاي عظيم بسيار مهم و سودمند هستند و هدف از آن راحتي حجاج و فراهم كردن امكانات براي حضور همگان در مراسم است.

هديه 400 هزار توماني احمدي‌نژاد به خبرنگاران

شنيده شد كه هديه رئيس‌جمهور به مناسبت روز خبرنگار سال گذشته به حساب خبرنگاران جامانده واريز شد. مهر نوشت؛ هديه رئيس‌جمهور مربوط به روز خبرنگار در سال 1391 طبق فهرست دومِ ارسال شده از سوي معاونت امور مطبوعاتي و اطلا‌ع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به نهاد رياست جمهوري، پنجشنبه 23 خرداد به حساب آنها واريز شد.

هديه مذكور آن زمان به حساب تعداد كثيري از خبرنگاران واريز شد، اما به حساب تعدادي از خبرنگاران واريز نشد و اين در حالي بود كه برخي افراد شاغل در رسانه‌ها كه عنوان خبرنگار نيز نداشتند و در مشاغل اداري و خدماتي مشغول به كار بودند، اين هديه را دريافت كردند.

ارتش سايبري ايران 13 سايت را هك كرد

شنيده شد كه گروهي با عنوان «ارتش سايبري ايران» نزديك به 13 سايت و وبلاگ وابسته به جبهه مخالفان نظام جمهوري اسلامي را هك كرد. مهر نوشت؛ گروهي با عنوان «ارتش سايبري ايران» نزديك به 13 سايت و وبلاگ وابسته به جبهه مخالفان نظام جمهوري اسلامي را هك كرد.

حضور عروس و داماد پاي صندوق راي

شنيده شد كه عروس و داماد اردبيلي ديروز قبل از حضور در مراسم عروسي خود پاي صندوق‌هاي رأي حاضر شدند. فارس نوشت؛ اين عروس و داماد دليل حضور اول وقت خود در پاي صندوق‌هاي رأي را تبعيت از فرمان رهبري اعلام كرده و تاكيد كردند كه رأي دادن در شرايط فعلي كشور يك وظيفه است.

در جلسه پنج شنبه چه خبر بود؟

شنيده شد كه روز پنجشنبه خبري در برخي سايت‌ها منتشر شد كه محتواي آن برگزاري جلسه ميان 4 كانديداي اصولگرا به نام‌هاي ولايتي، جليلي، قاليباف و رضايي بود و آن طور كه نوشتند قرار بود ماحصل اين جلسه معرفي يك نفر به عنوان كانديداي نهايي اصولگرايان باشد البته خبرگزاري‌هاي رسمي اين خبر را منتشر نكردند.

موضوع زماني جالب شد كه سايت تابناك منتسب به محسن رضايي عصر روز پنجشنبه خبري با محتواي انتخاب رضايي به عنوان كانديداي اجماع اصولگرايان را منتشر كرد البته حدود نيم ساعت بعد اين خبر را از خروجي خود حذف كرد. البته سايتهاي منتسب به قاليباف نوشتند كه قاليباف هيچ گاه به نفع رضايي كنار نمي‌رود. وحيد جليلي، برادر سعيد جليلي هم در ساعت 16 دقيق بامداد پنجشنبه گفت: سعيد جليلي به هيچ وجه قصد انصراف نداشته و هر شايعه‌اي كه توسط بدخواهان در ساعات باقيمانده تا انتخابات منتشر شود پيشاپيش قوياً تكذيب مي‌شود.

تكذيب استعفا يكي از اعضاي شوراي نگهبان

عضو حقوقدان شوراي نگهبان در پاسخ به اين سوال كه در روزهاي گذشته شايعه اي مبني بر استعفاي يكي از اعضاي شوراي نگهبان مطرح شده بود، آيا اين موضوع صحت دارد و يا تكذيب مي كنيد؟، گفت: بنده خبر ندارم و چنين چيزي را نشنيدم. انتخاب نوشت؛ حسينعلي اميري افزود: فرايند استعفا اعضا فرايند ويژه اي است تا الان هم اگر چنين موضوعي مطرح شده بنده تكذيب مي كنم.

سايت حسن روحاني رفع فيلتر شد

شنيده شد كه در پي اختلالاتي كه از صبح جمعه در سايت دكتر حسن روحاني پيش آمد، پس از پيگيري هاي انجام شده مشخص شد كه اين سايت فيلتر شده است و مشكل ميزباني (هاست)‌ نبوده است. با اقدامات انجام شده و درخواست موكد از مسوولين اين سايت رفع فيلتر شد.گفتني اينكه؛ طي روز گذشته تاكنون چند سايت خبري نيز مسدود شدند كه تعدادي از آنها امروز مجددا قابل دسترس شده‌اند. به گفته مسئولان نظارتي بر سايت‌ها؛ دليل عمده اين فيلترينگ تبليغاتي غيرقانوني در روز پنجشنبه بوده است.

مشايي كجا راي داد؟

شنيده شد كه اسفنديار رحيم مشايي عصر ديروز در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراي شهر تهران شركت كرد. آفتاب نوشت؛ مشاور رييس جمهور ساعت 14 بعدازظهر ديروز با حضور در مسجد امام صادق(ع) در منطقه رستم‌آباد تهران راي خود را به صندوق انداخت. مشايي در جريان انتخابات رياست جمهوري يازدهم ثبت نام كرده بود كه از سوي شوراي نگهبان صلاحيت او احراز نشد.

حسينيه ارشاد به دليل ازدحام جمعيت به صندوق سيار نياز پيدا كرد

شنيده شد كه ازدحام جمعيت در حسينيه ارشاد تهران باعث شد كه صندوق سيار براي راي گرفتن در اين حوزه انتخابيه اعزام شود. فردا نوشت؛ در حسينيه ارشاد تهران از ساعات اوليه صبح صف تشكيل شد و ازدحام جمعيت باعث شد كه مسئولان برگزاري انتخابات در اين حوزه صندوق سيار براي اخذ راي شهروندان تهراني درخواست كنند. بر همين اساس بعد از ساعاتي صندوق سيار 333 دقايقي براي اخذ راي از راي دهندگان در شعبه حسينيه ارشاد تهران وارد اين شعبه شد

فيلتر 12 ساعته فردا نيوز

شنيده شد كه سايتتحليلي «فردا» از ساعات ابتدايي بامداد جمعه 24 خرداد از دسترس خارج شد. فارس نوشت؛ عبدالصمد خرم‌آبادي با اشاره به فيلتر شدن پايگاه خبري «فردا» اظهار داشت: اين پايگاه خبري به دليل انجام تبليغات خارج از موعد فيلتر شده است. خرم‌آبادي اضافه كرد: از آنجايي كه مطالب پايگاه خبري فردا از ۸ صبح پنج شنبه جنبه خبري نداشته و عموماً نوعي تبليغ انتخاباتي بوده است از همين رو كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه اقدام به فيلتر كردن اين پايگاه خبري كرد.اما اين سايت پس از توقفي 12 ساعته بعدازظهر گذشته رفع فيلتر شد.

*خراسان:


اعتراض رسمي شوراي اقتصاد به اقدام يك وزارتخانه

بر اساس مصوبه رسمي شوراي اقتصاد، اين نهاد با بررسي نحوه فروش يك محصول خاص توسط مسئولان يكي از وزارتخانه هاي اقتصادي به قيمتي بسيار ارزان، ضمن اعتراض به اين موضوع اعلام كرده است كه شركت مذكور حتي از ارائه پاسخ نامه ها به شوراي اقتصاد خودداري كرده است و با توجه به ابهامات فراوان مزايده برگزار شده توسط وزارتخانه فوق، دستور ابطال آن‌را صادر و به دستگاههاي مختلف اجرايي ابلاغ كرده است.

سفر معاون رييس جمهور به تايلند با هواپيماي اختصاصي

بر اساس بررسي هاي يك نهاد نظارتي، يكي از مسئولان ارشد اجرايي با ارسال ابلاغيه اي به يكي از معاونين رييس جمهور، اعلام كرده است كه هيئت دولت مجوز سفر وي به كشور تايلند با هواپيماي اختصاصي را صادر كرده است. بر اساس گزارش نهاد مذكور، تعدد سفرهاي مسئولان دولتي با هواپيماي اختصاصي، اگرچه قانوني است اما با شعارها و رويكردهاي اعلامي دولت در تعارض است.

*جمهوري اسلامي:

رئيس كميته تبليغات ستاد روحاني در فسا را مضروب شد

افراد ناشناس رئيس كميته تبليغات ستاد دكتر حسن روحاني در فسا را مضروب كردند. به گزارش خبرگزاري ايلنا، بعد از ظهر ديروز رئيس كميته تبليغات ستاد دكتر روحاني در شهرستان فسا از توابع استان فارس مورد حمله اسيدپاشي قرار گرفت. براساس اين گزارش، يونس مهدي‌پور در مقابل هنرستان كشاورزي اين شهرستان مورد ضرب و شتم عده‌اي ناشناس قرار گرفت كه يكي از ضاربين با پاشيدن اسيد روي صورت نامبرده موجب آسيب ديدگي و سوختگي شديد اين فعال ستاد انتخاباتي دكتر روحاني گرديد. مهدي‌پور براي اقدامات اوليه به بيمارستان شهرستان فسا منتقل شده است.

تكفير يك نويسنده سني مذهب كويتي به دليل حمايت از شيعيان

يك نويسنده سني مذهب كويتي به دليل حمايت از شيعيان، تكفير شد. اين نويسنده كويتي كه "طارق السويدان" نام دارد، گفته است: "حاضرم جانم را براي حمايت از شيعه فدا كنم". وي به دليل همين سخن مورد غضب افراطيون كويتي قرار گرفته و تكفير شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد