شمارش معكوس براي شروع جنگ جهاني سوم

۱۴۸ بازديد
شمارش معكوس براي شروع جنگ جهاني سوم

سردار جعفري فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران در ميان خبرنگاران داخلي و خارجي از وقوع جنگ بين امريكا و متحدانش با جمهوري اسلامي ايران در آتيه خبر داد.

وي از تاريخ دقيق شروع جنگ ابراز بي اطلاعي كرد اما تاكيد كرد رويه عملكرد آمريكا و متحدانش بويژه رژيم صهيونيستي  به آتش جنگ در منطقه منجر خواهد شد .

وي همچينين اضافه كرد . بحمدالله انقدر اعتماد بنفس در بين مسئولين كشوري و لشكري ج. ا. ايران وجود دارد كه دست به اقدام پيشگيرانه نزنند . اما به نظر ميرسد وقوع جنگ حتمي است .

تفسير خبر

در همسوئي با اظهار نظر فرمانده  سپاه پاسداران بايد گفت :

پيش بيني وقوع جنگ با توجه به روند پرونده  انرژي صلح اميز هسته اي ايران كار چندان مشكلي نيست  . از سوي ديگر نيز ابتكارات خانمانسوز جهان غرب در گذشته به ويژه ورود به باتلاق هاي ويتنام ؛ افغانستان و عراق و ديگر اكناف جهان و خوي جنگ طلبانه بلوك غرب نيز از ديگر علائم شروع يك جنگ خانمانسوز در منطقه است .

درخصوص روند رسيدگي به پرونده هسته اي ايران هرچند جمهوري اسلامي ايران نيز در يك موضع قاطع ايستاده و از حقوق حقه خود ذره اي عقب نشيني ندارد . اما از طرف نيز هيچ بسته ترغيب كننده اي از سوي غرب ارائه نشده است .

بطور مثال حتي پيشنهادي مانند عدم فعاليت غني سازي براي مدت دوماه يا دوسال و يا زماني مشخص  نيز به ايران ارائه نشده است . و قاطعانه از ايران خواسته شده فعاليت صلح اميز خود را خاتمه و از حقوق خود دست بكشد . و براي وادارسازي  يك كشور مستقل كه حاضر است براي حفظ استقلال خود از بسياري از مزاياي ممكنه نيز عبور كند خط و مشي امرانه تعيين مي كنند و در اين روند از حربه تحريم ها به بدترين شكل ممكن استفاده مي شود . اين رويه يقينا به تحريم دارو نيز خواهد انجاميد و بزودي شركت هاي داروساز را نيز از فروش محصولات به ايران منع خواهند كرد . اين بدين معناست كه در روند پيش روي سياستمداران غربي از ساليان پيش جنگ بر عليه جمهوري اسلامي ايران اغاز شده است .

فشارها بگونه اي است كه چنانچه جمهوري اسلامي ايران نيز از عقلانيت خارج شود با تبعيت از سرنوشت پرونده هسته اي كرده شمالي  بسوي توليد بمب اتمي پيش خواهد رفت

چرا كه در دنياي سياست تهديد عملي  فاجعه بار تر از جنگ است .

هم اكنون سرمايه گذاري در كشور بواسطه تحريم ها و تهديدها با مخاطرات جدي روبروست و علاوه بر آن شرايط نه جنگ و نه صلح موجود يك سردگمي را براي تماي اقشار ببار اورده است . اما غربي ها كليه اين اعمال و رفتار را با ظرفيت ها ومعيارهاي خود سنجيده و اعمال مي نمايند و از معيارهاي مردم ايران بي خبرند .

بايد به آنان ياداورشد . ما معتقديم و باورداريم چه نتيجه شكست عايدمان شود و چه پيروز ميدان باشيم از آنجا كه ملاك هاي فرا مادي برايمان ارزشمند است خود را پيروز ميدانيم و پيش از وقوع جنگ خود را آماده هر مصيبتي بوده و هستيم .

يقينا هيچ ادله اي نمي تواند نظر غربي ها را در خصوص ماجرا جويي پيش رو عوض كند اما شرايط موجود ايجاب مي نمايد كه همسايگان جمهوري اسلامي ايران را از خطر پيش رو آگاه ساخت و به آنان متذكر شد كه آتش پيش رو دامن آنان را نيز خواهد گرفت و هرگز از تلاطم جنگ پيش رو بي نسيب نخواند بود . چرا كه ميدان وسيع واگذاري خاك اين كشورها به متجاوزين جرمي نابخشودني است . و هر عاقلي در شرايط موجود دوستان دشمنان خود را همچون دشمنان پنداشته و بنيه دفاعي خويش را در بر مبناي محو كامل دشمن مي گستراند .

مازاد بر آن نتيجه جنگ هرچه باشد روزي غربي ها وادار به خروج از منطقه خواهند شد و در آن روز كينه مردم صبور ايران نسبت به آنچه همسايگان با ما كرده اند حتي به نسل هاي بعد نيز منتقل خواهد شد .  


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد