اخبار ويژه روزنامه‌هاي سه شنبه

۱۳۸ بازديد
اخبار ويژه روزنامه‌هاي سه شنبه

از واكنش ياسر هاشمي به خبر حضورش در كابينه تا كشف دستگاه مهم دولتي با سه معاون بازنشسته!

رهبر هوشمند ايران بزرگترين برنده انتخابات بود،ماجراي نامه روحاني به رهبر انقلاب قبل از انتخابات،برخورد ناشيانه آمريكا با ايران هسته‌اي،جريمه شركت ‌ژاپني به خاطر ايران،اعزام 57 افسر آمريكايي به سوريه،دستور دولت درباره كارمندان در معرض ريزگرد،علت مرگ ستار بهشتي به روايت پزشكي‌قانوني،توضيحات پسر درباره حضور پدر!،الهام: با ظهور حضرت امام زمان(عج) احمدي نژاد نيز رجعتي دوباره خواهد داشت،از مهمترين اخبار ويژه روزنامه هاي امروز هستند. اخبار ويژه روزنامه هاي امروز را مي توانيد در اينجا بخوانيد.

*كيهان:


المانيتور: كنگره آمريكا طرفدار تحريم‌هاست نه تنش‌زدايي

«پيروزي حسن روحاني در انتخابات ايران نظر كنگره آمريكا را تغيير نداده و آنها همچنان طرفدار تشديد فشار بر ايران هستند.»
پايگاه اينترنتي المانيتور با انتشار اين خبر به قلم باربارا اسلاوين (عضو شوراي آتلانتيك)نوشت: پيروزي غيرمنتظره حسن روحاني مذاكره‌كننده هسته‌اي سابق ايران كه فردي عملگراست، نظر تعداد اندكي از اعضاي كنگره را تغيير داد.

در جلسه زير كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان در امور خاورميانه و آفريقا كه در روز 18 ژوئن تشكيل گرديد تعداد زيادي از متخصصين كه نظر خود را درباره تأثير انتخاب روحاني به كنگره ارائه كردند جملگي معتقد بودند كه بايد قبل از اعمال مجازات‌هاي جديد به او وقت داده شود تا روند موضوع هسته‌اي را در ايران تغيير دهد. اما هيچيك از اعضاي كميته مزبور كه مسئوليت تحريم‌هاي فزاينده بر روي ايران با آنان است، حاضر نشدند استدلالات متخصصان را بپذيرند.

در پايان جلسه، نماينده جمهوريخواه ايلنا راس- لتينن از ايالت فلوريدا، كه رياست زير كميته مزبور را بر عهده دارد در پاسخ به اين سؤال كه آيا ديدگاه‌هاي ارائه شده توسط متخصصان توانسته نظر او را تغيير دهد به المانيتور گفت‌«به هيچ وجه. ما مي‌بايست سياست‌هاي تحريمي خود را ادامه دهيم و هم‌چنين به متحدانمان كمك كنيم كه اين واقعيت را درك كنند كه يك ايران هسته‌اي آمريكا و اسرائيل را ويران خواهد كرد.»

يك عضو دموكرات زير كميته مزبور، تد داچ از ايالت فلوريدا، با آنكه از ديگر همكار خود كه تصويري از روز قيامت را در مورد اهداف هسته‌اي ايران به دست مي‌داد ملايمتر بود، معذلك او نيز معتقد بود كه مجلس نمايندگان بايد با تصويب لايحه‌اي جديد اوباما را ملزم كند كه صادرات نفت ايران را از بازارهاي نفت حذف نمايد.

تد واچ به المانيتور گفت: «اما من فكر نمي‌كنم تناقضي داشته باشد كه ما تحريم‌ها را هم‌چنان ادامه داده و پيش برويم و در همان حال منتظر بمانيم ببينيم آيا از سوي رئيس‌جمهور جديد حركتي ديده مي‌شود يا نه.»

تحليلگر المانيتور مي‌نويسد: به نظر مي‌رسد كه در كنگره هم جمهوري‌خواهان و هم دموكرات‌ها خريدار حرف‌هاي روحاني درباره تنش‌زدايي نبوده‌اند. سناتور جمهوري‌خواه مارك كرك كه از طراحان چند لايحه تحريمي عليه ايران است بلافاصله پس از پيروزي روحاني در صفحه توئيتر خود نوشت كه مذاكره‌كننده سابق هسته‌اي ايران فردي است «دست چين شده توسط رهبري ايران و شوراي نگهبان». كرك گفت‌«سوابق فريب‌دهنده او در ارتباط با مسئله هسته‌اي روشن است. در حالي كه زمان رو به اتمام است سنا بايد به سمت شديدترين تحريم‌هاي ممكن پيش برود. تظاهر به تسليم ديگر گزينه كارسازي نيست.»

المانيتور اضافه مي‌كند: تعداد زيادي از افراد زيركميته معتقد بودند اين واقعيت كه روحاني توانسته بر رقباي محافظه‌كار و حامي رژيم پيروز شود نشان مي‌دهد كه تحريم‌هاي آمريكا و نيز تحريم‌هاي چند جانبه مؤثر واقع شده‌اند و به اين ترتيب تحريم‌هاي بيشتر ايران را وادار خواهد كرد كه حتي تاسيسات هسته‌اي‌اش را برچيند.

تد داچ اظهار داشت: «فشارهاي آمريكا در حال نتيجه بخشي است. ما نبايد دست از اعمال فشار برداريم».در ادامه اين تحليل آمده است: يكي از اعضاي پارلماني كاخ سفيد گفت اعضاي كنگره درباره تشديد تحريم‌ها اتفاق نظر دارند.
يادآور مي‌شود دولت آمريكا غالباً تابع و تسليم كنگره است.

رهبر هوشمند ايران بزرگترين برنده انتخابات بود

«نظام جمهوري اسلامي، ستاد انتخابات و رهبري برندگان قطعي انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم بودند.»پايگاه اينترنتي گويانيوز وابسته به گروهك‌هاي ضد جمهوري اسلامي ضمن درج اين مطلب، از قول رشيد-الف (از اعضاي سابق دفتر تحكيم) نوشت: نظام جمهوري اسلامي برنده انتخابات بود.

برگزاري انتخاباتي سالم و بي‌مسئله كه همه جناح‌ها نسبت به سلامت آن معترفند نه تنها بار ديگر اعتماد مردم به «نهاد انتخابات در جمهوري اسلامي» را احيا كرد بلكه بر ذخيره مشروعيت دموكراتيك نظام جمهوري اسلامي به نحوي محسوس و كم‌سابقه افزود: اين انتخابات شكست مطلق «پروژه مشروعيت‌زدايي از جمهوري اسلامي» بود كه به خصوص طي سال‌هاي اخير از سوي بخشي از اپوزيسيون دنبال مي‌شد.

 انتخاب حسن روحاني هم بر مشروعيت داخلي و بين‌المللي نظام خواهد افزود و هم از شكاف بين دولت- ملت خواهد كاست و اين همه در درجه اول به پايايي و ماندگاري نظام جمهوري اسلامي و شكوفايي اقتصادي و سياسي كشور كمك خواهد كرد. نويسنده مي‌افزايد به جد معتقدم نظام جمهوري اسلامي دستاوردهاي به دست آمده در اين انتخابات را بيش از هر چيز مديون تدبير رهبري نظام است. عملكرد و اراده مقام رهبري نقش مهمي در تضمين سلامت اين انتخابات داشت.

مهدي جامي سردبير اخراجي راديو زمانه نيز با تاكيد بر اينكه «من ترديد ندارم و به اين سخن [آيت‌الله] خامنه‌اي باور دارم كه چندين بار گفت راي مرا كسي نمي‌داند و كسي هم نخواهد دانست»، مي‌نويسد: او [رهبري] رسانه‌هاي خارج از كشور را منفعل و تا حدي مضحكه كرده است كه نتوانستند دست او را بخوانند. مردم را اميدوار كرده ترديدهاي بسياري از مردم را زدوده است.

اختلاف احتمالي بين مسئولان را كه مي‌توانست با انتخاب هر نامزد اصولگرايي بالا بگيرد حل كرده است و اختلافات دولت با باقي نظام را كاملا دفن كرده است. به كشور ثبات و آرامش بخشيده و انتخاباتي آرام برگزار كرده است. او وضعيتي درست كرده كه حتي هاشمي بگويد انتخابات بي‌شبهه بوده است.

وي در وب سايت خود تصريح مي‌كند: اين نتيجه يكي از بهترين مهندسي‌هاي انتخاباتي در سال‌هاي پس از 76 است. كاري با نمره 20. در اين مهندسي هيچ جايي براي غافلگيري وجود ندارد. نكته اصلي هم همين است كه خامنه‌اي اصلا و ابدا از نتيجه انتخابات غافلگير نشد. او درست همان نامزد را مي‌خواست كه انتخاب شد و با دست مردم تاس خود را ريخت.

وي اين را هم نوشته كه «رهبر جمهوري اسلامي فردي بسيار هوشمند و تماما سياسي و يك ژنرال كارآمد است. او از دانش روز و كاملا مدرن در علوم سياسي و از مشورت بهترين تحليلگران سياسي و جامعه‌شناسان استفاده مي‌كند. هر نوع دست كم گرفتن او صددرصد خطاست.»

عربستان سعودي از روند تحولات در سوريه به هراس افتاده است

رويترز در گزارشي نوشت: زماني «شاهزاده مقرن» وزير سابق اطلاعات عربستان سعودي به ديپلمات‌هاي آمريكايي گفته بود كه هرچه نفوذ ايران در منطقه به اصطلاح هلال شيعه خاورميانه بيشتر مي‌شود اين هلال بيشتر به سمت ماه كامل شدن ميل مي‌كند. گرچه هراس اين شاهزاده سعودي در اطلاعات منتشر شده سال 2009 توسط ويكي ليكس نيز بخوبي مشهود بود ولي اين هراس اين بار در خصوص بحران سوريه بخوبي رخ نموده است، زيرا نيروهاي بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه مورد حمايت ايران با كمك جنگاوران حزب‌الله در مقابل شورشيان تحت حمايت عربستان سعودي به پيروزي‌هاي بزرگي دست يافتند.

اين گزارش مي‌افزايد: رياض به جنگ داخلي سوريه به عنوان يك اهرم مبارزه ژئوپولتيكي گسترده‌تر عليه ايران مي‌نگرد از اينرو چنانچه دولت سوريه در اين جنگ موفق شود، براي ديگر كشورها محرز خواهد شد كه ايران بخوبي مي‌تواند از هم‌پيمانان خود درمنطقه حمايت كند.
به اعتقاد «عبدالعزيز الصقر» رئيس مركز مطالعات خليج‌فارس مستقر در جده، همين امر موجب تضعيف ائتلاف غربي و همپيمانان عربي آنها خواهد شد.

به اعتقاد تحليلگر رويترز، عربستان سعودي در خلال اين شورش‌ها واهمه دارد از اينكه جنگ‌هايي مشابه آنچه كه در عراق و افغانستان اتفاق افتاده بود بار ديگر در سوريه تكرار شود، چون بيم آن مي‌رود تعداد كثيري از سعودي‌هايي كه با احساس تكليف جهاد به سوريه رفته و مي‌روند روزي به ميهنشان بازگشته و عليه حكومت خودشان دست به اسلحه ببرند.

رويتر مي‌نويسد: ديپلمات‌ها معتقدند دولت عربستان به سبب ضعف توانايي‌هايش قادر به جنگ مستقيم در سوريه نيست ضمن اينكه اين امر با لقب خادم حرمين شريفين تناقض دارد. نيروهاي سعودي حتي در يمن نيز نتوانستند شورشيان منطقه مرزي را سركوب كنند.
در پايان اين تحليل آمده است: مقامات رياض به خوبي واقفند كه شورشيان در سوريه به شدت از هم گسيخته شده‌اند.


اصلاح‌طلبان موسوي را به بيرون نظام پرت كردند

سردبير نشريه توقيف شده آدينه مي‌گويد: سران متوهم جنبش سبز كه به حاشيه پرتاب شده بودند، با انتخابات اخير موضوعيت خود را كاملاً از دست داده‌اند.

فرج سركوهي همكار بي‌بي‌سي و دويچه‌وله كه اكنون در آلمان اقامت دارد، درباره وضعيت فتنه سبز و سران آن پس از انتخابات اخير گفته است: آقاي موسوي بااين توهم كه با تظاهرات خياباني محدود به تهران و محدود به لايه‌هاي مشخصي از جامعه مي‌توان خواست خود رابه حكومت تحميل كرد، با همراهي با اعتراض‌هاي خياباني و با اميد توهمي به وادار كردن جمهوري اسلامي به عقب‌نشيني، ناخواسته و به تدريج از درون نظام و از بافت قدرت به بيرون از نظام پرتاب شد.

وي اضافه مي‌كند: جنبش سبز در اعتراض به تقلب در انتخابات برپا شد و با انتخاباتي بدون تقلب و با شركت فعال مردم دليل وجودي خود را از دست داد.وي همچنين با هجو مواضع برخي حاميان ويژه فتنه سبز گفته است: بخشي از اين افراد در شعارهاي جشن شادي، خيال آقاي موسوي را راحت كردند و پس از پيروزي تيم ملي فوتبال ايران بر كره جنوبي با شعار «ميرحسين، روحاني، رفتيم جام جهاني» از موسوي دستكم تا پايان مسابقه‌هاي جام جهاني برزيل، خداحافظي كردند.

آقاي روحاني «اصول‌گراي معتدل» است و زندان آقايان موسوي و كروبي را به تلويزيون، گيرنده و ديش ماهواره‌اي مجهز خواهد كرد و اين دو نيز، كه قرار بود در جنبش هواداران «وفادار» خود آزاد شوند، در پرتو فتح بزرگ همين هواداران پابرجا، مسابقه‌هاي فوتبال جام جهاني برزيل را، زنده از فرستنده‌هاي ماهواره‌اي خواهند ديد.

در شعار جام جهاني، جاي «شيخ سابق اصلاحات»، آقاي كروبي، خالي است اما به ياري نقش معجزه‌آساي «قافيه»، مشكل حل شدني است. اگر در انتخابات 88 به آقاي كروبي رأي داديد، مي‌توانيد نام او را نيز به اين شعار اضافه كنيد و خيالتان راحت باشد كه به دليل شمار هجاها و حرف آخر در سه واژه كروبي و جهاني و روحاني، ‌قافيه شعار به هم نمي‌خورد، مبارك است!

*وطن امروز:

ماجراي نامه روحاني به رهبر انقلاب قبل از انتخابات


نايب رئيس مجلس با اشاره به نامه قبل از انتخابات روحاني به رهبر انقلاب گفت: روحاني 8-7 روز قبل از انتخابات نامه‌اي به رهبر معظم انقلاب نوشته و روي آرمان‌هاي نظام تاكيد كرده و گفته كه هميشه همراه نظام بوده و در حال حاضر نيز همراه نظام است. به گزارش تسنيم، محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در نشست عصر روز يكشنبه جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به انتخابات 24 خرداد گفت: حماسه‌اي كه مقام معظم رهبري انتظار آن را داشتند، محقق شد و مردم نيز با حضور چشمگير خود همه تحليل‌هاي دشمن را نفي كردند.

وي با اشاره به همزماني انتخابات شوراي شهر و روستا و انتخابات يازدهمين دوره رياست‌جمهوري تصريح كرد: برگزاري همزمان اين 2 انتخابات باعث هم‌افزايي و تحرك بيشتر مردم در انتخابات شد، خوب است كه در آينده نزديك اين موضوع به‌صورت تحليلي بررسي شود.

 نايب رئيس مجلس با اشاره به خصوصيات رفتاري حسن روحاني خاطرنشان كرد: فردي كه انتخاب شد، مشخصه‌هاي خوبي دارد و ما احساس مي‌‌كنيم آقاي روحاني نقاط قوت تعدادي از رؤساي جمهوري پيشين را داشته و نقاط ضعف آنها نيز كمتر در وي ديده مي‌‌شود.

باهنر با بيان اينكه كابينه ‌يازدهم بايد كابينه قدرتمندي باشد، افزود: اگر روحاني يك معاون اجرايي قدرتمند و استراتژيك انتخاب كند، مي‌‌تواند مشكلات ساختاري را برطرف كند.

نوري‌زاده: انتخابات‌ به‌ نفع روحاني‌ مهندسي‌ شد!

از همان روزهاي اول و پس از حماسه سياسي ۲۴ خرداد ملت ايران، بسياري از افراد و رسانه‌ها دچار شوك شدند؛ چرا كه اين ميزان حضور و همچنين انتخاب آقاي روحاني اصلا در مخيله آنها نمي‌گنجيد و در كل تمام برنامه‌هاي آنها را به هم ريخت. اين شوك طي روزهاي متمادي در پيام‌هاي تبريك و واكنش‌هاي رسانه‌اي كاملا بروز داشت.

 به گزارش جام نيوز، اما در ميان تمام اين اظهار نظرها، يك نفر عجيب‌ترين واكنش به انتخابات را داشت. او در نخستين اظهارنظر، طي گفت‌وگو‌ با راديو فرانسه ادعايي را مطرح كرد كه هيچ كسي آن را تحويل نگرفت اما همچنان او با اعتماد به نفسي بالا بيشتر بر فرضيه خود پافشاري كرد تا آنجا كه ما را مجبور كرد آن را انعكاس دهيم.

عليرضا نوري‌زاده كه در رسانه‌هاي ضدانقلاب از او با عنوان «مدير مركز پژوهش‌هاي ايران و اعراب» نام مي‌‌برند، يك روز پس از انتخابات حماسي ۲۴ خرداد در گفت‌وگو با راديو فرانسه مي‌‌گويد: « تمام آمارگيري‌هايي كه [انجام] مي‌‌شد، آقاي قاليباف را خيلي پيشتاز قرار مي‌‌داد، چه شد يك دفعه ۱۰ ميليون فاصله تا الآن بين آقاي قاليباف و روحاني افتاده است؟» وي اضافه مي‌‌كند: «بايد گفت اين همه فاصله يك مقدار غيرقابل توجيه است و نمي‌شود به همين سادگي آدم فكر كند كه تمام پيش‌بيني‌ها و آمارگيري‌ها، بي‌ربط بوده است و حتي مثلا در شهري مانند مشهد كه شهر ايشان است آراي كمتري نسبت به آقاي روحاني بياورد.»

 گذشته از تكرار تئوري متوهمانه «داماد لرستان» از سوي نوري زاده، در انتخابات سال ۸۸ نيز او و بسياري از همفكرانش با همين ادعا به دنبال القاي تقلب در جامعه بودند. نوري‌زاده پس از يك هفته تكرار ادعاي خود در رسانه‌ها، اين‌بار در گفت‌وگو‌ با راديو زمانه گفت: «آقاي روحاني فقط با ۵۱ درصد آرا پذيرفته و رئيس‌جمهور شد. اگر دقيق‌تر در نظر بگيريم به اعتقاد من ۳۷۰ هزار راي كه باعث شد ايشان در دور اول برنده شود اون ۳۷۰ هزار راي مهندسي شد؛ اگرنه آقاي روحاني بايد با آقاي قاليباف به دور دوم مي‌‌رفت».

برخورد ناشيانه آمريكا با ايران هسته‌اي

يك ديپلمات برجسته آمريكايي با بيان اينكه هرچه اعمال فشار بر ايران بيشتر باشد، ايران نيز بيشتر بر مواضعش پافشاري خواهد كرد، گفت: اعمال تحريم‌ها آسان است اما پس از آن خودمان در تحريم‌ها گير مي‌‌افتيم و متضرر مي‌‌شويم. به گزارش ديده‌بان، ديپلمات برجسته آمريكايي در مصاحبه با نشريه آمريكايي لس‌آنجلس‌تايمز از برخورد ناشيانه آمريكا در قبال برنامه هسته‌اي ايران سخن گفت.

رايان كراكر توسط جورج‌ بوش در سال 2007 به عنوان سفير آمريكا در عراق معرفي شد و بعد از آن نيز از سوي باراك اوباما مسؤول هيات آمريكايي در افغانستان شد. وي سياست‌هاي رؤساي سابقش در قبال ايران را اشتباه و كوركورانه خواند و ادامه داد كه ادامه تحريم‌ها و همچنين سختگيرانه‌تر كردن آنها به هيچ وجه مانع ادامه عمليات غني‌سازي اورانيوم در ايران نمي‌شود.

 كراكر معتقد است كه دولت فعلي بايد با تقويت ديپلماسي به دنبال امتياز‌دهي به جمهوري اسلامي باشد. وي با بيان اينكه هرچه اعمال فشار بر ايران بيشتر باشد، ايران نيز بيشتر بر مواضعش پافشاري خواهد كرد، گفت: اعمال تحريم‌ها آسان است اما پس از آن خودمان در تحريم‌ها گير مي‌‌افتيم و متضرر مي‌‌شويم. كراكر جزو 35 ديپلمات برجسته آمريكايي محسوب مي‌‌شود و همچنين متخصص در سياست خارجي و اطلاعات جاسوسي نيز هست. وي به همراه گروهي متخصص از همفكرانش پروژه‌اي به نام «ايران» را در دست دارند و سعي مي‌‌كنند در همين پروژه كاخ سفيد و كنگره آمريكا را به تغيير مواضع در قبال ايران ترغيب كنند.

*آرمان:

 شعار احمدي‌نژاد تغيير كرد


شنيده شد كه محمود احمدي‌نژاد با حضور در شهر جديد هشتگرد استان البرز 10هزار واحد مسكن مهر اين شهر را افتتاح كرد.598 نوشت؛ در اين مراسم شعار معروف دولت‌هاي نهم و دهم، «ما مي‌توانيم» با تغيير به «ما توانستيم» روي بنري بزرگ با عكس محمود احمدي‌نژاد نقش بسته بود.

اولين رهبر خارجي ملاقات كننده با روحاني

شنيده شد كه روزنامه لبناني المستقبل به نقل از منابع آگاه سياسي نوشت كه نوري مالكي نخست‌وزير عراق به زودي با سفر به تهران در راس هيات بلندپايه‌‌اي قصد دارد با حسن روحاني رئيس جمهور منتخب گفت وگو كند. ايران ديپلماتيك نوشت؛ هدف از اين ملاقات كسب اطلاع از نظرات وي درباره عراق و تحولات در سوريه اعلام شده است. به نوشته روزنامه المستقبل، با انتخاب روحاني در داخل و خارج ايران آرامش حكمفرما شده است.

نجات 13 ايراني توسط گارد ساحلي هند

شنيده شد كه منابع هندي اعلام كردند گارد ساحلي هند شنبه گذشته ۱۶ خدمه يك شناور ماهيگيري كه شامل ۱۳ ايراني و ۳ پاكستاني بودند را نجات داده است. تسنيم نوشت؛ اين قايق ماهيگيري در روز 16 مي، از بندر كناره در ايران حركت كرده بود و در منطقه سوكوترا، توسط دزدان دريايي سوماليايي ربوده شده بود.

پس از استفاده از اين كشتي براي 25 روز، دزدان دريايي اين قايق را در روز 10 ژوئن آزاد كردند. اين قايق در روز 21 ژوئن از گارد ساحلي هند تقاضاي كمك كرد. كشتي وارونا، متعلق به گارد ساحلي هند روز 22 ژوئن به منطقه رسيده و به رغم وضعيت نامناسب جوي توانسته بود كمك‌هاي لازم را به اين قايق و خدمه آن برساند.

جريمه شركت ‌ژاپني به خاطر ايران

شنيده شد كه ميتسوبيشي ژاپن به علت حذف اطلاعات مبادلاتي مربوط به ايران و برخي كشورهاي تحت تحريم، مجبور به پرداخت 250 ميليون دلار به ايالت نيويورك آمريكا شد. فارس به نقل از رويترز نوشت؛ اندرو كمو فرماندار ايالت نيويورك گفت: بانك توكيو- ميتسوبيشي ژاپن 250 ميليون دلار براي نقض قوانين بانكداري دولتي آمريكا در مورد مبادلات با كشورهاي تحت تحريم از جمله ايران، سودان و ميانمار به اين ايالت پرداخت خواهد كرد. براساس اين گزارش، اين مبلغ براي حذف اطلاعات مبادلاتي به ارزش 100 ميليارد دلار از سوي اين بانك پرداخت خواهد شد.

درخواست تشكيل وزارت فرش

شنيده شد كه معاون سابق صنايع دستي كشور از رئيس جمهور منتخب خواست تا براي صنعت فرش و صنايع دستي، وزارتخانه‌‌اي در دولت خود تشكيل دهد. جهان نوشت؛ محمدحسن صالحي مرام گفت: الزاما كوچك كردن بدنه دولت به معناي كار خوب و درست نيست بايد به فكر اين باشيم جايي كه مزيت نسبي وجود دارد ورود كنيم، چون اصل توانمندي ما در حوزه صنايع دستي است اما در اين زمينه كشورهايي مانند هند بهتر از ما كار كرده‌اند به عنوان نمونه هند، وزارتخانه صنايع دستي دارد اما كيفيت محصولاتش مانند ايران نيست. صالحي مرام گفت: صنعت فرش از صنايع دستي جدا مانده است در حالي كه مي‌توان آن را برادر بزرگ صنايع دستي به شمار آورد اين دو صنعت بايد در كنار هم يك وزارتخانه را تشكيل بدهند چون در اين صورت حركت هاي رو به جلو اتفاق مي‌افتد.

اعزام 57 افسر آمريكايي به سوريه

شنيده شد كه صبح ديروز يك هواپيماي C-130 آمريكايي در استان «هاتاي» تركيه فرود آمده است. بولتن نوشت؛ اين هواپيماي آمريكايي حامل يكسري تجهيزات مخابراتي براي كمك به تروريست‌ها در سوريه بوده و 57 افسر بازنشسته ارتش آمريكا را نيز براي فرماندهي عمليات‌هاي نظامي تروريست‌ها به هاتاي برده است. اين افسران آمريكايي پس از استراحتي كوتاه به همراه تجهيزات فوق به ريحانلي رفته و از آنجا وارد خاك سوريه شده‌اند.

تاثير انتخاب روحاني بر صنعت توريسم

شنيده شد كه آژانس‌هاي توريستي در بريتانيا اظهار اميدواري كرده‌اند كه انتخاب حسن روحاني ميانه رو به عنوان رئيس جمهور منجر به بازگشت و احياي گردشگري ايران و البته لغو ممنوعيت سفر به ايران توسط وزارت خارجه انگليس مي‌شود. ديلي تلگراف نوشت؛ جيسن بلبالي مدير شركت وايلد فرانتيز مي‌گويد: اكثر مردم خواهان اصلاحات هستند.

اكنون وضعيت خيلي آرامتر است اما بي انصافي است كه وزارت خارجه انگليس توصيه مي‌كند به هيچ نقطه از ايران سفر نكنيد. ما در حال مذاكره با وزارت خارجه براي لغو ممنوعيت سفر به ايران هستيم. گردن استير مدير شركت ورد اكپسپديشن مي‌گويد: تمام كساني كه به ايران سفر كرده‌اند از شدت استقبال و رفتار دوستانه مردم اين كشور شوكه شده اند. البته ناگفته نماند كه اين كشور به طرز غيرقابل باوري زيباست.

اسامي كميته تحقيق از تأمين اجتماعي

شنيده شد كه 15 عضو كميته تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي در كميسيون اجتماعي مجلس مشخص شدند. تسنيم نوشت؛اعضاي كميته تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي شامل 2 گروه طراحان و نيز كساني كه مي‌خواهند در طرح شركت كنند، است.

براين اساس بهروز نعمتي نماينده اسدآباد، سيدحسين دهدشتي نماينده آبادان، نادر قاضي‌پور نماينده اروميه، عبدا... سامري نماينده شوش و دانيال، سيدسعيد زمانيان نماينده شهركرد، اميرحسين قاضي‌زاده نماينده مشهد، ضرغام صادقي نماينده شيراز، مهدي‌عيسي‌زاده نماينده مياندوآب، محسن عليمرداني نماينده زنجان، سيدمحمدمهدي‌پورفاطمي نماينده دشتستان، عباس قائدرحمت نماينده درود و ازنا، ايرج عبدي نماينده خرم‌آباد، علي‌رضا‌محجوب نماينده تهران، نعمت‌ا... منوچهري نماينده پاوه و شهروز افخمي نماينده ملكان به عنوان اعضاي كميته تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي مشخص شدند.

اسامي اعضاي كميته تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي بايد ابتدا به دفتر رئيس مجلس ارسال شود و پس از صدور احكام توسط وي، هيات رئيسه اين كميته مشخص خواهد شد و ظرف 6 ماه گزارش اين كميته بايد آماده بررسي در صحن علني مجلس شود. اين طرح 18 ارديبهشت 92 با 116 رأي موافق، 28 رأي مخالف و 9 رأي ممتنع از مجموعه 198 نماينده حاضربه تصويب خانه ملت رسيد.

*خراسان:

كشف دستگاه مهم دولتي با سه معاون بازنشسته


بر اساس بررسي هاي يك نهاد نظارتي، يكي از دستگاه هاي مهم دولتي كه نقش موثري در اجراي برنامه دولت دارد، از ساختاري غلط رنج برده و هم اكنون سه معاون مهم رييس اين دستگاه، از ابتداي سال جاري بازنشسته شده و با تاييد دولت، در سمت خود باقي مانده اند كه اين موضوع نشان مي دهد مسئولان اجرايي تدبيري براي اصلاح اين موضوع و انتخاب افراد جايگزين نكرده اند.

دستور دولت درباره كارمندان در معرض ريزگرد

بر اساس ابلاغيه يكي از مسئولان ارشد دولتي به تعدادي از وزراي كابينه، مقرر شده است موضوع اصلاح ضرايب فوق العاده بدي آب و هوا براي كارمندان شاغل در مناطق متأثر از پديده ريزگرد شامل استانهاي ايلام، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سيستان و بلوچستان مورد بررسي كارشناسان قرار گرفته و نتيجه براي تصويب به هيئت دولت ارائه شود.

*تهران امروز:


انتخابات ۹۲ پرونده شبهه تقلب را براي هميشه بست


محمدرضا عارف، كانديداي يازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري با تاكيد بر اينكه آفت يك جريان سياسي توهم شكست است، خاطرنشان كرد: ‌بنده اجماع را در ضرورت حيات اصلاح‌طلبان مي‌دانستم و در آن مقطعي كه اصلاح‌طلبان توهم شكست را داشتند و نمي‌دانستند چه كنند، وارد رقابت‌ها شدند. به گزارش مشرق وي به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر حق‌الناس بودن آرا اشاره كرد و تصريح كرد: اين انتخابات 92 سلامت انتخابات را بيمه كرد و پرونده شبهه تقلب و تخلف را براي هميشه بست.

علت مرگ ستار بهشتي به روايت پزشكي‌قانوني

احمد شجاعي، رئيس سازمان پزشكي‌قانوني درخصوص پرونده ستار بهشتي به فارس گفت:پرونده ستار بهشتي يكي از پرونده‌هاي بسيار پيچيده و مشكل بود كه علت فوت در وهله اول آنقدر واضح نبود كه قابل تشخيص باشد، در اينگونه پرونده‌ها معمولا مي‌گويند علت فوت نامشخص است اما چون بحث اين پرونده خيلي حساس بود مدام آزمايشات و كميسيون‌هاي مختلف تخصصي تشكيل شد و آنقدر متخصصان رشته‌هاي مختلف روي علائم آزمايشات بحث كردند تا توانستند جواب نهايي را ارائه دهند.البته ما هم روز اول همين نظر را داديم كه احتمال قوي وجود دارد كه بر اثر شرايط خاص و فشارهاي روحي ستار بهشتي فوت‌كرده است اما نبايد فراموش كرد كه ما اصلا در كار كارشناسان دخالت نمي‌كنيم و فقط نظريات را بيان مي‌كنيم.

تدريس را از من بگيرند سكته مي‌كنم

آيت‌الله احمد خاتمي، عضو هيات رئيسه خبرگان رهبري در جمع فرهنگيان شيراز با اشاره به اينكه آموزش و پرورش ما بايد نظام امام زماني باشد، ويژگي‌هاي آموزش و پرورش امام زماني را تبيين كرد.به گزارش مهر،وي گفت: 30 سال است كه خود من تدريس مي‌كنم و اگر قرار باشد تمامي سمت‌ها و القابي كه به من داده‌اند از من بگيرند هيچ مشكلي نيست اما اگر تدريس را از من بگيرند سكته مي‌كنم.

آيت‌الله خاتمي گفت: قبل از آيت‌الله علم‌الهدي، امام جمعه‌اي مشهد را به من پيشنهاد دادند و من هم در جواب اين پيشنهاد اعلام كردم كه اگر امر شود مي‌روم ولي زودتر از زمان مقرر عمرم به پايان مي‌رسد چرا كه بخشي از كار امام جمعه فعاليت اجرايي است در حالي كه من دلبسته به تدريس هستم.

توضيحات پسر درباره حضور پدر!

در پي انتشار خبري مبني بر حضور بدون دعوت علي فلاحيان، وزير اطلاعات هاشمي رفسنجاني در همايش تقدير از ستادهاي انتخاباتي حسن روحاني،ابراهيم فلاحيان، اين خبر را تكذيب كرد.پسر وزير اطلاعات دولت هاشمي رفسنجاني در گفت‌وگو باشريان نيوز ضمن رد اين خبر گفت: از حجت‌الاسلام فلاحيان براي حضور در همايش حسن روحاني دعوت رسمي شده بود.دكتر نعمت‌زاده از پدرم براي حضور در همايش دعوت كرده بود.شخص دكتر حسن روحاني نيز از حجت‌الاسلام فلاحيان به خاطر حضورشان قدرداني كردند.

واكنش ياسر هاشمي به خبر حضورش در كابينه

ياسر هاشمي درخصوص طرح نام خود در رسانه‌ها براي تصدي وزارت‌خانه نوپاي ورزش و جوانان گفت: «حضورم در ستاد دكتر روحاني را براي خود يك وظيفه ملي مي‌دانستم. انتشار ليست‌هاي عجيب و غريب، گمانه‌زني رسانه‌هايي است كه به اعتقاد من هدف‌شان آشتي ملي نيست. كساني كه اين شايعات را مطرح مي‌كنند مي‌خواهند طوري وانمود كنند كه دايره انتخاب آقاي روحاني بسيار محدود است. بايد بگويم به خاطر مردم اجازه سهم‌خواهي در دولت تدبير و اميد نداريم.»

به گزارش خرداد نيوز،وي در ادامه گفت: «با توجه به تاكيد آقاي روحاني بر تشكيل دولت فراجناحي، برقراري آشتي ملي و مشي اعتدالي قوه مجريه فقط كساني كه مهر افراط و تفريط به پيشاني دارند از اين دايره بيرون خواهند بود. دايره انتخاب رئيس‌جمهور يازدهم براي كابينه و دولت بسيار وسيع خواهد بود چرا كه اين كابينه بايد نمادي از آشتي ملي باشد.»

توصيه سيدحسن خميني به روحاني

حجت‌الاسلام سيدمحمود علوي، عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به ديدار اعضاي هيات نمايندگي رئيس‌جمهور منتخب با حسن خميني، گفت:سيدحسن خميني در اين ديدار گفت كه، هر يك از روساي جمهور يك پايگاهي در جامعه داشتند، يعني جامعه يك خصيصه آنها را مد نظر قرار داده و برمبناي آن خصيصه، به وي راي داد از اين رو جدايي از آن پايگاه مي‌تواند آسيب‌رسان باشد.

پايگاه اجتماعي روحاني مشي اعتدالي وي بود و از آنجا كه جامعه از درگيري‌ها و منازعات جناحي و تخاصم جريان‌ها خسته شده بود، به مشي اعتدالي روحاني راي داد و اگر رئيس‌جمهور منتخب از اين پايگاه به خوبي عمل كند، مي‌تواند آن را حفظ كرده و دل‌هاي مردم را همچنان همراه داشته باشد. ضمن اينكه دولت و رئيس‌جمهور منتخب نبايد از پايگاه اعتدال جدا شوند.

به گزارش تسنيم،علوي همچنين تاكيد كرد: در اين ديدار اعضاي هيات نمايندگي و شخص سيدحسن خميني تصريح كردند كه با توجه به شناخت و هوشمندي‌اي كه از رئيس‌جمهور داريم، وي از جايگاه اجتماعي خود يعني اعتدال جدا نمي‌شود و كارها را با اعتدال پيش مي‌برد.

نيازمند بازتعريف اصولگرايي هستيم

امير محبيان، تحليلگر سياسي در جلسه ماهانه جامعه اسلامي مهندسين در مورد شخصيت هاشمي رفسنجاني گفت: هاشمي داراي شخصيتي زيرك و از سوي ديگر كلاسيك است و در پي انتقام‌گيري شخصي و عقده‌گشايي نيست. مثلا موقعي كه عدم احراز صلاحيت ايشان اعلام شد، مي‌توانست در اين مورد مسئله‌سازي كند ولي اين كار را نكرد.

به گزارش ايسنا،اين تحليلگر مسائل سياسي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اينكه «نيازمند بازتعريف اصولگرايي هستيم»، ادامه داد: بايد واقعيت را بپذيريم كه 16 سال است كانديداي متعلق به جريان اصولگرا در انتخابات شكست مي‌خورد و اصولگرايان لازم است يك بازنگري جدي در مورد وضعيت خود داشته باشند و بررسي كنند كه اشكال كار كجاست، چراكه اگر زنجيره شكست‌هاي آنها ادامه پيدا كند، به يك جريان حاشيه‌اي تبديل مي‌شود.

 وي افزود:بدنه اجتماعي اصلاح‌طلبان در انتخابات از روحاني حمايت كرد ولي در داخل همين جريان، برخي از اصلاح‌طلبان بودند كه به خاتمي انتقاد مي‌كردند كه چرا يك نيروي دانشگاهي را كه مي‌توانست نزديك‌تر به آنها باشد مجبور كرد به نفع حسن روحاني كنار برود.محبيان با بيان اينكه «خاتمي در چارچوب عقلانيت و اعتدال عمل كرد و اجازه نداد افراطيون ميدان‌داري كنند»، گفت: همانطور كه اشاره شد، در درون اصلاح‌طلبان دو گروه در جريان انتخابات حضور داشتند كساني كه از روحاني حمايت كردند و افراد ديگري كه چاره‌اي جز حمايت نداشتند و براي ايجاد فضاي تنفس براي خودشان از حسن روحاني حمايت كردند.

*جمهوري اسلامي:


الهام: با ظهور حضرت امام زمان(عج) احمدي نژاد نيز رجعتي دوباره خواهد داشت

سخنگوي دولت گفت: انشاءالله با ظهور حضرت امام زمان(عج) احمدي نژاد نيز رجعتي دوباره خواهد داشت! به گزارش خبرگزاري فارس، غلامحسين الهام سخنگوي دولت و معاون منابع انساني رئيس‌جمهور در گردهمايي حاميان گفتمان سوم تير كه عصر ديروز در سالن سيدالشهدا تهران برگزار شد گفت: در سوم تيرماه حادثه‌اي روي داد و دولت احمدي نژاد سركار آمد و اميد را به همه دلها نشاند.

 وي مدعي شد احمدي نژاد توانست در جامعه جهاني مهدويت را معرفي كند. الهام در ادامه سخنانش گفت: "انشاءالله با ظهور حضرت امام زمان(عج) احمدي نژاد نيز رجعتي دوباره خواهد داشت و در آن زمان به دنبال استقرار اسلام ناب خواهد بود." قبلاً خود احمدي نژاد در مراسم تدفين رئيس‌جمهور ونزوئلا گفته بود هوگوچاوز در زمان ظهور امام زمان عليه السلام رجعت خواهد كرد!

پيشنهاد بي شرمانه بازيگر فاسد آمريكايي به تروريست‌ها

رفتار زشت و غيرانساني تروريست‌ها در سوريه، عراق، مصر و... تحت عنوان "جهاد در راه خدا" چنان دين اسلام را زير سؤال برده كه مورد تمسخر دشمنان اسلام قرار گرفته است. ساني لين، يكي از بازيگران فاسد آمريكايي كه در فيلم‌هاي پورنو بازي مي‌كند، نسبت به اقدامات تروريست‌ها عكس‌العمل نشان داده و در گفتگو با شبكه فاكس گفته: من به تروريست‌ها پيشنهاد مي‌كنم به جاي اينكه براي رفتن به بهشت و رسيدن به حوري‌هاي بهشتي خود را ميان افراد بي‌گناه منفجر كنند، من خودم را در اختيار آنها قرار ميدهم تا هم آنها زنده بمانند و هم كمتر شاهد كشته شدن افراد بي‌گناه باشيم.

تأكيد دبيركل جامعه اصناف بر مشي اعتدالي

دبيركل جامعه اصناف و بازار تهران هم بر نياز جامعه به مشي اعتدالي تأكيد كرد. احمد كريمي اصفهاني در مصاحبه با ايلنا گفت: آنچه باعث بسياري از مشكلات كشور شده تندروي‌هاست، هيچگاه نبايد از اعتدال خارج شد. وي افزود: هيچ كس حق اهانت به هاشمي و ديگر شخصيت‌ها را ندارد اين كار افراط گرايان است كه تلاش مي‌كنند كشور را همواره دچار التهاب كنند.

كريمي گفت: اگر بخواهيم مشكلاتي كه دولت نهم و دهم براي ما ايجاد كرد را بيان كنيم كتاب قطوري خواهد شد. متأسفانه دولت احمدي نژاد علي‌رغم شعارهاي عدالت گستر علاوه بر اينكه به مبارزه با فساد و مفسدين نپرداخت حتي از برخي افراد كه مشكل اقتصادي داشتند نيز حمايت كرد و اين امر زماني افزايش پيدا كرد كه خود احمدي‌نژاد عنوان كرد "اطرافيان من خط قرمز هستند."
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد