آمريكا دو ناو به ساحل مصر در درياي سرخ اعزام كرد

۱۵۶ بازديد

آمريكا دو ناو به ساحل مصر در درياي سرخ اعزام كرد

ژنرال "جيمز آموس " فرمانده نيروهاي تفنگدار دريايي آمريكا از اعزام دو كشتي جنگي آمريكا به ساحل مصر در هفته گذشته خبر داد  به نقل از خبرگزاري رويترز، ژنرال آموس گفت: مصر در بحران به سر مي‌برد. وقتي اين امر روي مي دهد ما بايد برخي گزينه ها را پيش روي مسئولان كشورمان بگذاريم. در همين راستا دو كشتي نيروي دريايي آمريكا كه در خاورميانه مشغول به فعاليت هستند در روزهاي گذشته به عنوان اقدامي پيشگيرانه به سمت ساحل مصر در درياي سرخ حركت كرده‌اند.
 
به گفته مسئولان نيروي دريايي آمريكا، اين دو كشتي آماده پيوستن به سه كشتي هستند كه از ماه مه در منطقه حضور دارند.

در عين حال يك مسئول امريكايي روز پنجشنبه اعلام كرد به رغم وقوع كودتاي نظامي در مصر،‌ واشنگتن برنامه خود مبني بر تحويل هواپيماهاي جنگنده اف-شانزده به اين كشور را دنبال مي كند.

اين مسئول امريكايي كه خواست نامش فاش نشود گفت به رغم آن كه دولت امريكا اعلام كرده است در ارسال كمك هاي خود به مصر تجديد نظر مي كند، هنوز تصميمي در خصوص توقف برنامه تحويل اين هواپيماي جنگنده به مصر يا توقف كمك هاي نظامي واشنگتن به قاهره اتخاذ نشده است.

دولت باراك اوباما اعلام كرده است سرگرم بررسي اين مسئله است كه آيا سرنگوني دولت محمد مرسي،‌ رئيس جمهور بركنار شده مصر،‌ به دست نظاميان مصري كودتا محسوب مي شود يا خير. بر اساس قوانين امريكا،‌ در صورتي كه اين رخداد كودتاي نظامي محسوب شود،‌ امريكا بايد ارسال كمك هاي خود به مصر را متوقف كند.

تحويل هواپيماهاي جنگنده اف-شانزده به مصر در چارچوب قراردادي صورت مي گيرد كه در سال 2010 ميلادي بين دو كشور امضا شد. بر اساس اين قرارداد، امريكا 20 فروند از اين نوع هواپيماها را در اختيار مصر قرار مي دهد.

هشت فروند از اين هواپيماها در اوايل سال ميلادي كنوني به مصر تحويل شده است. قرار است چهار فروند ديگر از آنها در ماه اوت به مصر تحويل داده شود. مقامات امريكايي مي گويند هشت فروند باقيمانده نيز تا پايان سال ميلادي كنوني در اختيار مصر قرار خواهد گرفت.

مصر از دهه 1980 تا كنون تعداد 220 فروند هواپيماي جنگنده اف-شانزده دريافت كرده است و به اين ترتيب بعد از امريكا،‌ اسرائيل و تركيه بيشترين تعداد از اين هواپيماها را در اختيار دارد
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد