رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت مطرح كردند

۱۶۸ بازديد
رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت مطرح كردند

كار بي وقفه و خودداري از آسودگي و استراحت، امتياز بزرگ دولت/ احساس شرم نكردن در بيان «اهداف، انگيزه ها و شيوه هاي انقلابي در مجامع جهاني» از كارهاي بزرگ دولت

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پنجمين روز از ماه مبارك رمضان در ديدار رئيس جمهور و هيأت وزيران، كار و تلاش شبانه روزي و بسيار پرحجم، و برجسته كردن شعارهاي انقلاب در عرصه هاي داخل و خارج را از ويژگيهاي تحسين برانگيز دولت خواندند و از زحمات و تلاشهاي آقاي احمدي نژاد و همكاران وي صميمانه قدرداني كردند. به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري؛ حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پنجمين روز از ماه مبارك رمضان در ديدار رئيس جمهور و هيأت وزيران، كار و تلاش شبانه روزي و بسيار پرحجم، و برجسته كردن شعارهاي انقلاب در عرصه هاي داخل و خارج را از ويژگيهاي تحسين برانگيز دولت خواندند و از زحمات و تلاشهاي آقاي احمدي نژاد و همكاران وي صميمانه قدرداني كردند.

ايشان گزارش هاي اعضاي دولت در اين جلسه را، نمايي از كارها و خدمات انجام شده خواندند و افزودند: لازم است اين گزارشها به اطلاع مردم برسد.
رهبر انقلاب با اشاره به تلاش برخي مخالفين، رسانه هاي خارجي و برخي ها در داخل براي ناديده گرفتن تلاشهاي دولت افزودند: بعضي حتي كارهاي ملموس دولت را نيز انكار مي كنند اما مهم اين است كه تلاشها و زحمات انجام شده در فضاي عمومي كشور بيان و ثبت شود.

حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري كارهاي خوب و تلاشهاي شبانه روزي دولت خاطرنشان كردند: در 8 سال اخير همه احساس و درك كردند كه رئيس جمهور محترم و همكاران ايشان، با تحمل سختي ها، نسبت به همه دولتها و دوره هاي ديگر، كارهاي بسيار پرحجم و پرشتابي انجام مي دهند كه اين واقعيت، نكته برجسته و قابل تقديري است.

رهبر انقلاب با اشاره به خودداري دولت از استفاده از امتيازات «مسئولان ديگر كشورها» تأكيد كردند: بي اعتنايي به امتيازات، كار بي وقفه و خودداري از آسودگي و استراحت، امتياز بزرگ اين دولت است و همه كساني كه در صدد قضاوت هستند بايد به اين نكات با ارزش توجه كنند.

رهبر انقلاب، طرح و تقويت شعارهاي انقلاب را كاري ضروري برشمردند و افزودند: جبهه ضد انقلاب سعي فراوان كرده كه اين شعارها را كمرنگ و محو نمايد و آنها را به تدريج به ضدارزش تبديل كند اما موفق نشده است كه علت اصلي آن، هوشياري امام بزرگوار در طرح و تثبيت اين شعارهاست.

ايشان وصيتنامه امام را لُبِ ارزشهاي مورد نظر آن عزيز به عرش سفر كرده خواندند و با توصيه به مسئولان براي مراجعه مستمر به اين وصيتنامه تأكيد كردند: اظهارات و نوشته هاي امام بينات و محكمات انقلاب است نه متشابهاتي كه بتوان تحريف كرد يا تغيير دارد.

رهبر انقلاب با تجليل از اقدام دولت در برجسته كردن شعارهاي انقلاب در داخل و خارج افزودند: احساس شرم نكردن در بيان «اهداف، انگيزه ها و شيوه هاي انقلابي در مجامع جهاني»، از جمله كارهاي بزرگ دولت است.

حضرت آيت الله خامنه اي با توصيه به اعضاي هيأت دولت براي جهت گيري انقلابي در تمام فعاليتهاي آينده افزودند: امثال شما مديران شايسته و كارآمد لازم است تلاش كنيد تا رويكرد انقلابي را در فعاليتهاي خود حفظ كنيد.

حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن قرائت فرازهايي از وصيت حضرت اميرالمومنين علي (ع) به فرزند بزرگوارشان امام حسن (ع) در نهج البلاغه، گفتند: حضرت علي (ع) در اين فرازها دو سفارش ارزشمند براي عبور از مسير سخت، طولاني و پرتلاطم دنيا به سوي قيامت بيان مي كنند: 1- اندازه گيري و فراهم كردن توشه لازم براي اين مسير 2- سبك كردن بار خود در اين مسير

ايشان انجام واجبات و ترك محرمات را حداقل توشه لازم براي عبور به سلامت از مسير دنيا بسوي قيامت خواندند و افزودند: البته اين حداقل ها زمينه جذب انوار الهي را فراهم خواهند كرد.

در پايان اين ديدار كه آخرين جلسه آقاي احمدي نژاد و اعضاي هيأت وزيران با رهبر انقلاب بود، رئيس جمهور و اعضاي كابينه وي يك جلد قرآن از دست حضرت آيت الله خامنه اي هديه گرفتند.

اقامه نماز مغرب و عشا، عكس يادگاري و افطار به اين ديدار معنويت و صميمت خاص بخشيده بود.

در آغاز اين جلسه، آقاي احمدي نژاد از حمايتها و ارشادات و لطف و عنايت حضرت آيت الله خامنه اي در طول فعاليت دولتهاي نهم و دهم تشكر و خطاب به مقام معظم رهبري تأكيد كرد: همه ما در هر شرايطي در خدمت انقلاب، كشور و حضرتعالي خواهيم بود.

رئيس جمهور پايبندي بر اصول و ارزشهاي انقلاب اسلامي، خدمت بي منت به مردم و پركاري را از ويژگيهاي برجسته دولتهاي نهم و دهم برشمرد و تأكيد كرد: در طول 8 سال گذشته نسل جديدي از مديران متعهد، مردمي و متخصص به جامعه عرضه شدند.

آقاي احمدي نژاد افزود: در اين دوره سعي كرديم نهادي از مديران انقلابي و اسلامي را كه برجسته ترين وجهه آنها خدمت به مردم و احترام به آنها و حمايت از حقوق مردم بود، به نمايش بگذاريم.

رئيس جمهور خاطرنشان كرد: دولتهاي نهم و دهم با تمام توان وارد عرصه خدمتگزاري به مردم شدند و بسياري از كارهاي مانده بر زمين و يا مانده در آرزوها را اجرايي كردند.

آقاي رحيمي معاون اول رئيس جمهور نيز در اين ديدار گزارش كوتاهي از عملكرد اين معاونت در زمينه هاي كنترل بازار، ايجاد اشتغال، حمايت از توليد، هدفمند كردن يارانه ها، مبارزه با مفاسد اقتصادي، مبارزه با قاچاق كالا و ارز، توسعه صادرات و تدابير ويژه اقتصادي براي مقابله با تحريم ها بيان كرد.

آقاي حسيني وزير امور اقتصاد و دارايي در اين جلسه با اشاره به بحران اقتصادي جهاني چشم انداز اقتصاد ايران را به رغم اعمال تحريم هاي شديد و فراگير روشن و اميدوار كننده ارزيابي كرد.

وزير اقتصاد با يادآوري تكانه هاي ارزي در سال گذشته، از «اولويت بندي مصارف ارزي»، «راه اندازي مركز مبادلات ارزي» و «كنترل ورود و خروج ارز به كشور» به عنوان اهم تدابير دولت ياد كرد و درخصوص اقدامات دولت درخصوص كنترل نقدينگي و مهار تورم نيز گزارشي داد.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: بخش كشاورزي، حوزه صادرات و بخش هاي گردشگري و بيمه از افزايش نرخ ارز منتفع شدند و كالاهاي وابسته به ارز و واردات تحت فشار قرار گرفتند.

وزير اقتصاد از افزايش شاخص توسعه انساني كشور خبر داد و تأكيد كرد: توليد ناخالص داخلي به مرز يك هزار ميليارد تومان و رتبه ايران به رتبه هفدهمي اقتصاد دنيا رسيد، ذخاير خارجي كشور فراتر از 100 ميليارد دلار شد و مجموعه تعهدات خارجي كشور به 3/14 ميليارد دلار رسيد كه معادل يك سوم ميزان بدهي خارجي كشور در سال 84 است.

آقاي نامجو وزير نيرو در گزارشي از صنعت آب و برق و اقدامات انجام شده در اين حوزه ها گفت: ظرفيت برق كشور در آغاز دولت نهم 38100 مگاوات بود كه اكنون به بيش از 69500 مگاوات رسيده است.

وي با اشاره به ساخت 69 سد ملي در 8 سال گذشته، افزود: ظرفيت حجم ذخاير سدها اكنون به پنجاه و دو و نيم ميليارد متر مكعب رسيده است.

وزير نيرو به كاهش پنج درصد از اوج مصرف برق و دو درصد از مصرف انرژي به واسطه اجراي قانون هدفمندي يارانه ها نيز اشاره كرد.

وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در اين ديدار گزارشي از رشد شاخصهاي مختلف در دولتهاي نهم و دهم بيان كرد.

رشد 2/7 درصدي سرمايه گذاري، افزايش صد درصدي توليد خودرو، افزايش توليد فولاد به 24 ميليون تن در سال 91 و افزايش توليد سيمان از 33 ميليون به 80 ميليون تن از جمله نكات گزارش آقاي غضنفري بود.

وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين اعلام كرد توليد محصولات پتروشيمي در 8 سال اخير به 248 ميليون تن رسيده و استخراج مواد معدني 5/2 برابر شده است.

براساس گزارش آقاي غضنفري، صادرات غيرنفتي نيز با احتساب ميعانات گازي در 8 سال اخير با رشد حدود 6 برابري به 215 ميليارد دلار رسيد ضمن اينكه صادرات غيرنفتي در مجموع 22 درصد رشد داشته است.

وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين از ذخيره سازي اطمينان بخش كالاي اساسي در كشور خبر داد.

آقاي دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در گزارش خود اين آمارها را بيان كرد: افزايش اساتيد تمام از 750 نفر به 1400 نفر، جذب هيجده هزار عضو هيأت علمي، افزايش تعداد دانشجويان از دو ميليون و سيصد هزار نفر به چهار ميليون و چهارصد هزار نفر، افزايش دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد از نود و دو هزار نفر به چهار صد و شصت هزار نفر و رشد دانشجويان مقطع دكترا از نوزده هزار نفر به پنجاه و شش هزار نفر.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري درخصوص ارتباط صنعت با دانشگاه افزود: تاكنون 45 طرح كلان ملي با همكاري صنعت تعريف شده كه در 55 دانشگاه در حال اجرا است.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز با ارائه آمار ميزان افزايش تعداد پزشكان عمومي، متخصص، فوق تخصص، دارو ساز، دندانپزشك و پيرا پزشك از ارتقاي شاخص نيروي انساني متخصص خبر داد.

آقاي طريقت منفرد تجهيز و بهره برداري از هزار تخت بيمارستاني، افزايش ناوگان اورژانس بيمارستاني، اجراي طرح پزشك خانواده و سرمايه گذاري براي تقويت توليد دارو در داخل را جزو نقاط برجسته بخش سلامت كشور برشمرد.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور نيز در گزارش خود، قانون حمايت از شركتها و موسسات دانش بنيان و ايجاد صندوق ملي نوآوري را از نكات بارز عملكرد اين معاونت خواند.

خانم سلطانخواه گفت در حوزه فناوري نانو در منطقه اول و در جهان هشتم هستيم ضمن اينكه در فناوري زيستي نيز در توليد مقاله در منطقه اول و در جهان سيزدهم هستيم و در حال حاضر 207 مركز در حوزه پيشرفته سلولهاي بنيادي مشغول فعاليتند.

وزير جهاد كشاورزي نيز در گزارش خود با اشاره به اجراي طرحهاي آبياري در 830 هزار هكتار از اراضي كشور و انجام عمليات آبخيزداري در 9 ميليون و 190 هزار هكتار از اراضي خاطرنشان كرد: از سال 84 تاكنون، ظرفيت صنايع فرآوري به 24 ميليون و ششصد هزار تن رسيده كه با پايان طرحهاي مصوب، اين ظرفيت و همچنين ظرفيت دامي و شيلات كشور افزايش خواهد يافت.

آقاي خليليان گفت: در سال گذشته صادرات محصولات كشاورزي، 23 درصد افزايش يافته است.

وزير راه و شهرسازي ساخت 63 هزار و 351 كيلومتر انواع راه در هشت سال اخير را تحول در حوزه زير ساخت دانست.

آقاي نيكزاد همچنين از اتمام مقاوم سازي يك ميليون و 600 هزار مسكن روستايي و اجراي هشت هزار و 878 طرح هادي در روستاها خبر داد و خاطر نشان كرد: اجراي مسكن مهر، آثار مثبتي در رفع مشكل مسكن در شهرهاي مختلف به همراه داشته است.

مديرعامل صندوق توسعه ملي در اين جلسه با استناد به گزارشهاي مجامع اقتصادي جهاني، اجراي قانون هدفمندي در ايران را الگويي موفق براي ديگر كشورها خواند.

آقاي فرزين مديريت مصرف انرژي را از جمله اهداف تحقق يافته هدفمندي خواند و گفت: تا پايان سال 91، بالغ بر 32 ميليارد دلار در مصرف حاملهاي انرژي صرفه جويي شده است.تأثير مثبت پرداخت يارانه ها در اوضاع اقتصادي خانوارها بويژه در روستاها و كنترل قاچاق حاملهاي انرژي از ديگر مسائلي بود كه آقاي فرزين به آنها اشاره كرد.

مديرعامل صندوق توسعه ملي گفت: در عرض 2 سال موجوديت اين صندوق، با 52 ميليارد دلار ذخيره به رتبه بيستم در ميان صندوقهاي توسعه ملي در جهان رسيده ايم.

آقاي بهمني رئيس كل بانك مركزي در گزارش خود با اشاره به مجموعه اي از محدوديت هاي خارجي و تحريم ها گفت: با وجود همه اين فشارها، ذخاير ارزي كشور در سالهاي اخير به بيش از يكصد ميليارد دلار افزايش يافته، ضمن آنكه توانسته ايم 5/27 ميليارد دلار از بدهي هاي خود را كاهش دهيم.

وي مهار تورم در عدد 5/30 درصد با وجود افزايش سه برابري نرخ ارز و كاهش نقدينگي به عدد 8/30 درصد را از جمله اقدامات بانك مركزي برشمرد.

آقاي بهمني همچنين به پيشرفتهاي سيستم بانكي در نظام پرداخت و بانكداري الكترونيك اشاره كرد.

وزير نفت نيز ظرفيت گاز قابل استحصال كشور را 3/3 تريليون متر مكعب اعلام كرد و افزود: 2200 جايگاه CNG هم اكنون در حال بهره برداري است.

آقاي قاسمي با اشاره به افزايش صادرات محصولات پتروشيمي و 60 واحد پتروشيمي در حال ساخت در كشور، خط لوله اتيلن غرب از عسلويه تا تبريز را طولاني ترين خط اتيلن دنيا خواند.

وزير نفت توجه به ميادين مشترك نفت و گاز را جزو اولويت هاي دولت بيان كرد و افزود: برغم تحريم صادرات نفت و پتروشيمي به 30 كشور در حال انجام است و ايران تا سال آينده به صادر كننده بنزين تبديل ميشود.

آقاي حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گزارش خود به تأسيس معاونت قرآن و عترت و افزايش مؤسسات قرآني به دو هزار مؤسسه و برپايي جشنواره هاي قرآني و همچنين حمايت از فعاليتهاي فرهنگي مساجد اشاره كرد.

تأسيس بنياد ملي بازيهاي رايانه اي، تأسيس بنياد ادبيات داستاني و بنياد ملي مد و لباس از جمله اقداماتي بود كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به آنها اشاره كرد و افزود: در حوزه مطبوعات اكنون بيش از 5 هزار نشريه منتشر مي شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد