انتقادات صريح آيت الله نوري همداني در ديدار مشاور رئيس جمهور

۱۴۰ بازديد
انتقادات صريح آيت الله نوري همداني در ديدار مشاور رئيس جمهور  

ناتواني در كنترل قيمت‌ها ارتباطي به تحريم‌ ندارد/ارتباط دولت با روحانيت ضعيف است

بيش از نيمي از مردم جامعه در امور معيشتي خود دچار مشكل هستند؛ شما به چيزهايي چسبيده‌ايد كه دير خود را نشان مي‌دهد، امروز مردم در تهيه خوراك و پوشاك خود در سختي هستند و اين اجناس روز به روز گران‌ مي‌شود....اگر به فرض رئيس جمهور بخواهد به قم بيايد، اگر شخصي را قبول كند و ديگري او را نپذيرد، براي دولت خوب نيست. سرويس سياسي «فردا»:  آيت الله العظمي حسين نوري همداني ظهر سه‌شنبه در ديدار با حجت الاسلام ميرتاج الديني مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت كه در دفتر اين مرجع تقليد برگزار شد، با ضروري دانستن ارتباط عميق و هميشگي دولت با حوزه و روحانيت اظهار داشت: متأسفانه جرياني پيش آمد كه آنچه مد نظر بود، حاصل نشد و براي برطرف كردن اين مسئله، بايد ريشه آن را شناسايي و برطرف كرد.

مطابق خبري كه «مهر» منتشر كرده است، وي ارتباط رئيس جمهور و دولت‌مردان با مراجع، حوزه و روحانيت را انتظار مقام معظم رهبري و مردم دانست و ‌ادامه داد: رئيس مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان مجلس مكرر به قم آمده و با حوزه و مراجع ديدار دارند، اما اين كار از سوي دولت  انجام نشد. دولت بايد با حوزه و طلاب در ارتباط باشد.

استاد حوزه علميه قم با تأكيد بر اينكه اگر امروز هم بخواهيم اين ارتباط تقويت شود، ممكن است به  سادگي انجام نشود، افزود: در اين عرصه ريشه‌هاي تضعيف شدن اين ارتباط بايد بررسي شود و تا زماني كه ريشه‌ها حل نشود، نمي‌توان شاهد توفيقي در اين عرصه بود.

آنچه موجب تضعيف ارتباط دولت با حوزه و روحانيت شد

وي افزود: چند جريان در دولت پيش آمد كه به جاي وحدت و توافق، رئيس جمهور تقريباً‌ نقش منفي داشت، نخستين جريان، عفاف و حجاب بود كه ايشان در اين عرصه نقش منفي داشت، عفاف وحجاب حركتي بود كه خوب در حال پيشرفت بود. مسئله ديگر درباره دانشگاه‌ها كه ميان دختران و پسران اختلاط نباشد، چيزي مي‌گفت كه آن را نفي كرد.

آيت الله نوري همداني با اشاره به  اين كه اين مسائل موجب بر هم خوردن ارتباط دولت با حوزه و روحانيت مانند دولت نهم و آغاز دولت دهم شد، ادامه داد: بايد تلاش كرد اين مسئله تا پيش از اتمام دولت دهم رفع شود.

وي با اشاره به جايگاه قم به عنوان پايگاه تشيع در جهان و خاستگاه انقلاب و بيداري مسلمانان، گفت: اگر به فرض رئيس جمهور بخواهد به قم بيايد، اگر شخصي را قبول كند و ديگري او را نپذيرد، براي دولت خوب نيست.

اين مرجع تقليد در ادامه به وحدت دولت با قوه قضائيه و مقننه اشاره كرد و افزود: امروز وحدتي كه بايد ميان دولت، قوه قضائيه و مقننه باشد، وجود ندارد؛ دولت بايد در اين عرصه به گونه‌اي عمل كند كه جايي براي انتقاد نگذارد.

نقش دولت در مقابله با استكبار قابل تمجيد است

وي در ادامه اظهار داشت: البته همانطور كه مقام معظم رهبري هم تبيين كردند، دولت در عرصه مقابله با صهيونست و ايستادن در برابر استكبار خوب عمل كرده كه شايسته قدرداني و تقدير است، ‌ولي بايد در عرصه‌هاي ديگر نيز اين پيشتازي وجود داشته باشد.

آيت الله نوري همداني همچنين به موضوع معيشتي مردم اشاره كرد و با تأكيد بر ضرورت كنترل قيمت اجناس ضروري مردم، تصريح كرد: بيش از نيمي از مردم جامعه در امور معيشتي خود دچار مشكل هستند؛ شما به چيزهايي چسبيده‌ايد كه دير خود را نشان مي‌دهد، امروز مردم در تهيه خوراك و پوشاك خود در سختي هستند و اين اجناس روز به روز گران‌ مي‌شود.

ناتواني در كنترل قيمت‌ها، ارتباطي به تحريم‌ها ندارد

وي كنترل و نظارت بر قيمت‌ها را ضروري دانست و گفت: هركس به هر قيمتي كه مي‌خواهد، جنسش را مي‌فروشد؛ چراكه در كنترل قيمت‌ها مديريت نداريم؛ چنين رفتارهايي در جامعه نشان دهنده ضعف مي‌باشد. اين عدم توانايي در كنترل و نظارت بر قيمت‌ها، ارتباطي به تحريم‌ها ندارد، بلكه مديريت ضعيف است.

اين مرجع تقليد همچنين به مسئله بيكاري اشاره كرد و گفت: بر اساس روايت مردم نيازمند امنيت در عرصه‌هاي مختلف، عدالت و فراواني نعمت هستند كه دولت و حكومت بايد در برآورده ساختن اين نيازهاي مردم بايد تلاش كند.

آيت الله نوري همداني اتحاد داخلي را راهي براي مقابله با تحريم‌ها دانست و گفت: اگر ما خودمان با هم متحد باشيم و بر امكانات خود تكيه كنيم، تحريم‌ها بر ما اثري ندارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد