اخبار ويژه روزنامه هاي پنجشنبه؛

۱۶۴ بازديد
اخبار ويژه روزنامه هاي پنجشنبه؛

جماران: آقاي احمدي‌نژاد، اين رسم امانتداري نبود!/تغييرات معنادار در يك دانشگاه بزرگ

سخنگوي ستاد عارف: نام روحاني در اجماع اصلاح‌طلبان مطرح نبود،سفير اسرائيل: ايران بزرگ‌ترين چالش پيش روي ماست ،اسرائيل: برد موشك‌هاي حماس افزايش يافته است ،اسناد‌ تخلفات "تامين اجتماعي" ناپد‌يد‌ شد! ،تيزر تبليغاتي جنجالي در آفريقاي جنوبي،احتمال رفع حصر كروبي در آينده نزديك ،مستندسازان متهم به همكاري با شبكه بي بي سي تبرئه شدند،رحيمي:استان سمنان همانند احمدي نژاد جثه‌اش كوچك ولي اراده‌اش قوي است....از مهمترين اخبار ويژه روزنامه هاي امروز هستند.  
*كيهان

مشكل ما آن است كه روحاني ميانه‌رو نيست


لس‌آنجلس‌تايمز در گزارشي نوشت: دولت آمريكا درخواست‌ها براي ادامه پيشنهاد جديد به ايران براي پايان دادن به بن‌بست طولاني بر سر مذاكرات هسته‌اي را رد مي‌‌كند.

اين روزنامه‌خاطرنشان كرد: به رغم اصرار برخي از مقامات ارشد سابق آمريكا و ديپلمات‌هاي خارجي براي ابتكار عمل جديد آمريكا، يك مقام ارشد آمريكايي گفت دولت در پيشنهاد قبلي‌اش تجديد‌نظر نخواهد كرد و در عوض منتظر پاسخي مثبت تر از جانب دولت ايران است كه به زودي با هدايت «حسن روحاني» رئيس‌جمهور منتخب شروع بكار خواهد كرد.

اين مقام آمريكايي كه خواست نامش فاش نشود، به گروهي از خبرنگاران گفت: پيشنهاد ما مطرح شده و منتظر يك پيشنهاد جدي در مقابل آن هستيم. در نهايت مسئوليت با ايران است.

گزارش «لس‌آنجلس‌تايمز» حاكي است: پيروزي غيرمنتظره روحاني در انتخابات ماه گذشته، اين اميد را پديد آورده است كه در نهايت پس از سالها كه پيشرفتي در مذاكرات صورت نگرفته است، تمايلي به توجه به اين مسئله پيدا خواهد شد. چندين نفر از جمله دو مشاور هسته‌اي سابق «اوباما» ، از كاخ‌سفيد خواسته‌اند تا با ارائه پيشنهادي موجب از سرگيري مذاكرات به منظور اجتناب از هدر دادن يك فرصت نادر براي پيشرفت در اين مذاكرات شود.

لس‌آنجلس تايمز خاطرنشان مي‌كند: «كارشناسان و ديپلمات‌ها از دولت مصرانه مي‌خواهند به جاي ارائه پيشنهادهاي كوتاه مدتي كه طي سال‌هاي اخير مورد بحث قرار گرفته يك مصالحه جامع‌تر به تهران پيشنهاد كند. برخي مي‌گويند آمريكا بايد پيشنهاد لغو تحريم‌هاي اقتصادي را كه اكنون اجرا مي‌شود به اين اميد به ايران بدهد كه انگيزه‌اي را براي همكاري اين كشور در مهار برنامه هسته‌اي آن به وجود آورد. اما اين مقام ارشد دولت (اوباما) گفت نيازي به مطرح كردن اينگونه ابتكار عمل‌ها نيست».

اين گزارش مي‌افزايد: كارشناسان آمريكايي گفتند هر چند كه دلايل تاكتيكي معقولانه‌اي براي كاخ‌سفيد وجود دارد كه از اقدام اول خودداري كند اما يك دليل سياسي نيز هست. آنها گفتند از زمان انتخاب روحاني، محافظه‌كاران سياسي آمريكايي هشدار داده‌اند كه وي يك ميانه‌رو واقعي نيست بلكه حامي شديد برنامه هسته‌اي است يعني «گرگي در لباس ميش» است(!!)

يكي بيايد مرا بازداشت كند!

كارگرداني كه ميلياردها تومان پول بيت‌المال را بالا كشيد و سپس از اردوگاه فتنه سبز سر درآورد، مي‌گويد به ديدار يك نوه و مادر بزرگ بهايي رفته و پاي كودك بهايي را بوسيده است.

«محمد-ن» در فيس‌بوك خود مي‌گويد پدربزرگ اين كودك به خاطر جاسوسي اعدام شده و پدر و مادرش در زندان به سر مي‌برند. وي اين را هم گفته كه با التماس از او پوزش خواستم و بر پاهاي كوچكش بوسه زدم. از او خواستم كه مي‌تواند بر روي من شيعه آب ‌دهان بيندازد و به صورتم سيلي بزند.

محمد- ن در ادامه سعي كرده از يك سو وجهي عاطفي و تراژيك به موضوع بدهد و از طرف ديگر چنين القا كند كه مسئله مسلمانان با بهائيت يك امر اعتقادي و مذهبي صرف است. اين همان شگرد نخ‌‌نما و لو رفته‌اي است كه سران گروهك استعمارساخته بهائيت و صهيونيست‌ها در تبليغات خود به كار مي‌گيرند.

بهائيت فرقه‌اي جعلي و حزبي استعمارساخته است كه از سوي رژيم انگليس پايه‌گذاري شد و مقر آن در شهر حيفا واقع در فلسطين اشغالي قرار دارد. سران اين گروه، پيوند عميقي با صهيونيسم جهاني و شبكه فراماسونري دارند. سران بهائيت در رژيم پهلوي از نخست‌وزيري و وزارت تا مديريت‌ها و بنگاه‌هاي بزرگ اقتصادي ايران را قبضه كردند و به غارت منابع ملي پرداختند.

آنها پس از انقلاب نيز در حوزه‌هاي جاسوسي، اخلالگري اقتصادي از جمله در حوزه ارز، و نفوذ و خرابكاري در حوزه مطبوعات و سينما و هنر، و نهايتاً نقش‌آفريني در تشنج‌آفريني‌هاي سياسي فعال بوده‌اند. شماري از اعضاي اين گروهك در جريان فتنه‌انگيزي و اهانت به ساحت امام حسين(ع) روز عاشوراي سال 88 دستگير شدند.

با اين وصف، آقاي «ن» دنبال رد گم كني است و همان طور كه اخيراً محسن مخملباف ( از سخنگويان فتنه سبز در خارج) ضمن ساختن فيلمي عاطفي و مظلوم‌نمايانه در خدمت بهائيان، براي آستان بوسي به تل‌آويو رفت، احتمالاً آقاي «ن» نيز مي‌خواهد تا چند وقت ديگر سر از حيفا و تل‌آويو در بياورد و اكنون مشغول تدارك فاكتور است.

يادآوري اين نكته نيز ضروري است كه فرد ياد شده طي يكي دو سال گذشته مي‌كوشد با ارتكاب انواع جرائم و اتخاذ مواضع تند و غيرقانوني و ايراد اتهام و اهانت به جمهوري اسلامي، به هر طريق كه شده بازداشت شود!!

سخنگوي ستاد عارف: نام روحاني در اجماع اصلاح‌طلبان مطرح نبود

سخنگوي ستاد انتخاباتي عارف مي‌گويد عارف از عملكرد شوراي مشورتي اصلاح‌طلبان در دور زدن وي ناراحت شده است.
اظهارات حسن رسولي رازگشايي از اين سوال است كه چرا اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات، چند جلسه تشكر و قدرداني از عارف برپا كردند.
رسولي در مصاحبه با نشريه آسمان گفت: از چهار نامزد اصلاح‌طلبان (عارف، شريعتمداري، جهانگيري و مهرعليزاده) دو نفر يعني عارف و شريعتمداري ثبت‌نام كردند.

دكتر عارف و ساير همراهان ايشان در نحوه عمل به نتايج حاصل از جلسات گوناگون اين شورا انتقاداتي داشته و داريم. انتظار بود بين چهار نفر قبل از ثبت‌نام يك نفر به عنوان كانديداي اصلاح‌طلبان تعيين گردد. متاسفانه با عدم همراهي برخي دوستان و مصاحبه‌هاي تك روانه آنان و اعلام زودهنگام نتيجه اجماع نشانه‌ها و شايعاتي را باعث گرديدند كه موجب گله‌مندي درون خانوادگي جبهه اصلاحات شد.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا در جلسه آخر شوراي مشورتي كه نتايج نهايي نظرسنجي‌ها اعلام و براي نامزد نهايي تصميم‌گيري شد، شركت نكرديد؟ گفت: علت عدم حضور نمايندگان آقاي عارف در اين جلسه نقض مكرر قول و قرارهاي قبلي بود. به عنوان نمونه قرار بود نتيجه نهايي اجماع با تكيه بر نتايج نظرسنجي و نيز مصلحت‌سنجي به آقاي خاتمي ارائه شود و آقاي دكتر رهامي به نمايندگي از شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات آن را به اطلاع عموم برساند.

بدون توجه به اين قرار و در تداوم فعاليت‌هاي تبليغاتي، برخي دوستان به صورت انفرادي در گرماگرم رقابت انتخاباتي اظهارنظرهايي مي‌كردند كه موجب نگراني و گله‌مندي ستاد عارف را فراهم كرد. به اين دليل ما در جلسه نهايي شورا شركت نكرديم و عملا به نمايندگي از عارف برخلاف آنچه يكي از دوستان روز دوشنبه قبل از انتخابات گفت كه نتيجه اجماع با حضور نمايندگان عارف تعيين گرديد، نه من و نه آقاي توفيقي در آن جلسه حضور نداشتيم.

رسولي در اين باره كه «به نظر مي‌رسد اما با دلخوري اين اتفاق افتاد و آقاي عارف با نارضايتي كنار رفتند. به نحوي كه حتي حاضر نشدند در بيانيه انصراف اعلام حمايت خود از روحاني را مطرح كنند» خاطرنشان مي‌كند: بله آقاي عارف ناراحت و دلخور بودند اما نه به اين دليل كه به نفع آقاي روحاني كنار رفتند. به دليل برخوردها و عملكردي كه در شوراي مشورتي صورت گرفت. به اين دليل كه برخلاف وعده‌هايشان عمل كردند. برخي از دوستان از بيم اينكه آقاي عارف كناره‌گيري را نپذيرد، برخلاف نظر شوراي مشاوران و نمايندگان نامزدها اقدام به مصاحبه و اعلام خبر اجماع به نفع آقاي روحاني كردند.

وي درباره مسئله اصلي عارف و حاميان وي گفت: گلايه آقاي عارف و ستاد ايشان به اين بود كه دوستان در شوراي مشاوران به تعهدات خود عمل نكردند. اين اجماع از ابتدا قرار بود بين آقايان جهانگيري، مهرعليزاده، شريعتمداري و عارف باشد.

واشنگتن‌پست: بازي تمام نشده اسلامگرايان به مصر باز نمي گردند

«اسلامگرايي در مصر داراي ريشه‌هاي عميق است و بركناري محمد مرسي به معناي روي كارآمدن سكولارها در انتخابات نخواهد بود.»
رئول مارك گركت از افسران سابق سازمان سيا اين تحليل را در روزنامه واشنگتن‌پست عنوان كرد و نوشت: «اسلامگرايي ريشه‌هايي عميق در مصر دارد و محبوبيت آن پايدار است.

سكولارها هرگز در هيچ انتخاباتي در اين كشور پيروز نخواهند شد و تنها نقطه اتكاي آنها، قدرت ارتش است» در اين تحليل آمده است: آيا كودتاي ارتش مصر عليه دولت منتخب برخاسته از «اخوان‌المسلمين» قادر است بر اسلامگرايي، روشنفكري سياسي و مهم‌ترين جنبش خاورميانه از دهه 1960 تا به امروز، تاثيرگذار باشد. آيا سقوط اخوان‌المسلمين، طرد ايمان و اعتقادات ديني است. اخوان‌المسلمين در سال 1928 در دوراني كه مصر پرشتاب مسير غرب‌زدگي را مي‌پيمود به عنوان نيرويي فكري عليه امپرياليزم انگليس تشكيل شد و از همان بدو امر فرماندهي بنيادگرايي سني مذهب را بدست گرفت.

افسر سابق سيا خاطر نشان كرد: قدرت واقعي اين اسلام و پيامبر آن ]ص[ در سراسر رود نيل و پيرامون آن و در ايمان جاري شده است.
وي با اشاره به آشوب اخير مصر مي‌نويسد: در تظاهرات گسترده اخير بسياري از مصريهايي شركت داشتند كه در انتخابات دو سال پيش و همه‌پرسي قانون‌اساسي به اسلام و اسلامگرايان راي داده بودند. شگفتي اخوانيها هم از همين امر بود. اخواني‌ها در اين مدت دستور كار مشخصي نداشتند و با آزمون و خطا رفتار مي‌كردند.

گركت معتقد است: «در مصر امكان ندارد ارتش فاسد كه قدرت را يك‌بار ديگر به دست گرفته، بتواند به خاطر اتفاق اخير، يك حكومت غيراسلامي ايجاد كند. مسلمانان راستين همچنان اكثريت بافت جمعيتي جامعه مصر را تشكيل مي‌دهند كه شريعت اسلام را قانون زندگي مي‌دانند. بسياري از سكولارهاي مصر و هواداران غربي آنها از درك اين حقيقت غافل هستند روياي آنها مصر ليبرال است كه در آن شريعت اسلام و سنت اسلامي نتواند در انتخابات پيروز شود و قانون اساسي بنويسد.»

واشنگتن پست خاطر نشان كرد: مرسي يك عوام فريب بي‌كفايت و ملال‌آور بود. مقامات ارتش با درس گرفتن از تجربه اخير تركيه اجازه نخواهند داد اسلامگرايان داراي روح انتقام وارد انتخابات شوند و پيروز شده و ارتش را دفع كنند. مشكلات مصر اينك به دوش ارتش و ليبرالها افتاده و در نهايت هم آنها را شكست خواهند داد و اسلامگرايان را مجددا به خيابانها خواهد كشاند.

رئول ماركت گركت در پايان نوشت: امكان ندارد در انتخابات بعدي سكولارها برنده شوند، قدرت غيرقانوني حاكم، عامل رشد قوي اسلامگرايي در مصر خواهد شد. برخلاف تصور ليبرال‌ها، بازي در مصر تمام نشده است.

سفير اسرائيل: ايران بزرگ‌ترين چالش پيش روي ماست

سفير اسرائيل در واشنگتن مي‌گويد برخلاف برخي تصورات اوليه، اوباما دوست واقعي و داراي اهداف مشترك با اسرائيل است.
مايكل اورن در مصاحبه با هاآرتص گفت: اسرائيل درباره سخنراني سال 2009 اوباما در قاهره، استمداد او از جهان عرب، و تلاش براي صلح گفت: اسرائيل در رابطه با اين تلاش‌ها دچار سوء برداشت شد زيرا در اسرائيل همه چيز بر مبناي حس امنيت و يا ناامني ارزيابي مي‌شود. به عنوان نمونه، سفر رئيس‌جمهوري آمريكا به مصر و تركيه و نيامدن او به اسرائيل، حسي از ناامني ايجاد مي‌كند.

وي اظهار داشت: سخنراني اوباما در قاهره و تقاضاي او براي توقف ساخت و ساز در كرانه باختري و قدس اين حس را در تابستان 2009 ايجاد كرد كه او به اندازه كافي به امنيت اسرائيل متعهد نيست، در صورتي كه من مي‌توانم با اطمينان بگويم كه اين حس، اشتباه است و آنچه در 4 سال گذشته رخ داد و سفر سال جاري اوباما به قدس شاهدي بر درستي اين ادعاست. اوباما، دوست واقعي ماست و فردي جدي است كه كسي نبايد او و عزم و اراده‌اش را دست‌كم بگيرد.

اورن گفته است كه اوباما و نتانياهو اهداف مشتركي در مقابل برنامه هسته‌اي ايران و مسئله فلسطين دارند. ايران بزرگ‌ترين چالش پيش روي ماست.

اسرائيل: برد موشك‌هاي حماس افزايش يافته است

حماس در حال آزمايش موشك‌هاي دوربرد و ميان‌برد است كه قابليت هدف قرار دادن تل‌آويو را دارند.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت گزارش داد: حماس موشك‌هاي ام 75 هشت اينچي را ساخته و اين موشك‌ها را در انبارهاي ويژه‌اي در نوار غزه نگهداري مي‌كند.

ژنرال «بني گانتز» رئيس ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي گفت: حماس به ارتقاي توانايي‌هايش ادامه مي‌دهد اما اكنون براي اين كار بيشتر از كمك گرفتن از خارجي‌ها به توليد در داخل متوسل شده است.

حماس سال گذشته در واكنش به تهاجم رژيم صهيونيستي، موشك‌هاي فجر 5 را با برد 75 كيلومتر به شهرهاي تل‌آويو و هرتزليا شليك كرد و آرامش را از صهيونيست‌ها گرفت. سپر موشكي گنبد آهنين در برابر شماري از اين موشك‌ها ناكارآمد عمل كرد و خبر ارتقاي موشك‌هاي حماس مي‌تواند خبري بسيار ناگوار براي صهيونيست‌ها باشد.

در همين حال محافل اطلاعاتي ارتش صهيونيستي مي‌گويند حزب‌الله لبنان نيز كميت و كيفيت موشك‌هاي خود را افزايش داده و اكنون بالغ بر 70 هزار موشك حزب‌الله آماده شليك به اهداف مختلف صهيونيستي است.

*آرمان

اصلاح‌طلبان آماده انتخابات 96

شنيده شد كه اشارات و تحليل‌هاي سران جناح اصلاح‌طلب، اين روزها نشان مي‌دهد آنها دولت دكتر حسن روحاني را به منزله پلي براي عبور از شرايط كنوني جهت رسيدن به قدرت مي‌دانند.

صراط نوشت؛ يكي از سران جناح اصلاحات در تشريح وضعيت دولت روحاني مي‌گويد: «شايد بهتر باشد اصلاح‌طلبان، درون مديريت نباشند تا بتوانند خود را احيا كنند.» به نظر مي‌رسد با توجه به شرايط دشوار اقتصادي، اصلاح‌طلبان ترجيح مي‌دهند خود را با مشكلات اين مرحله درگير نكنند و با اين تحليل كه دولت دكتر روحاني نمي‌تواند توفيق چنداني به دست آورد، خود را براي دردست گرفتن قدرت در انتخابات رياست جمهوري سال 1396 آماده كنند.

ليست‌هاي منتشرشده، غيرواقعي است

شنيده شد كه يك منبع نزديك به دكتر روحاني، گمانه‌زني‌ها درمورد كابينه دولت آينده را تكذيب كرد. انتخاب نوشت؛ وي گفت: با وجود درخواست مكرر دفتر رئيس‌جمهور منتخب و شخص دكتر روحاني درمورد پرهيز از گمانه‌زني‌ها درباره كابينه دولت آينده، اين روند همچنان در برخي رسانه‌ها ادامه دارد.

اين منبع نزديك به روحاني افزود: متاسفانه اين اتفاق باعث سهم‌خواهي‌ها، توقعات نابه‌جا و برخي مشكلات شده است. وي همچنين اين خبر را به «تيك» داد كه «هنوز هيچ گزينه‌اي در كابينه دولت آينده قطعي نشده است» اين منبع نزديك به روحاني در پايان بار ديگر خواسته رئيس‌جمهور منتخب را تكرار كرد كه «رسانه‌ها از گمانه‌زني درمورد كابينه آينده پرهيز كنند.»

بخشنامه جمع آوري اطلاعات مديران ارشد اجرايي

شنيده شد كه روزنامه خراسان نوشت؛ بر اساس بخشنامه روزهاي اخير يك مسئول ارشد دولتي مقرر شده به منظور بهره‌مندي بيشتر از قابليت‌ها، توانمندي‌ها و تجربيات مديريتي كشور، بخشي به نام «دفتر امور مديران ارشد» در دفتر رئيس‌جمهور نسبت به جمع‌آوري و ثبت اطلاعات مربوط به سوابق، تجربيات و توانمندي‌هاي مديران ارشد كشور اقدام كند و مقامات و مديران ارشد شامل وزيران، معاونان و مشاوران رئيس‌جمهور، استانداران، سفرا و معاونين وزيران و مقامات همتراز موظفند اطلاعات خود را در سامانه‌اي خاص درج كنند.

ماليات تنبيهي

شنيده شد كه براي صادركنندگان ماليات تنبيهي هم به بازار آمد! جمهوري اسلامي در اردبيل نوشت؛ رئيس اطاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان اردبيل در مصاحبه با خبرنگاران ضمن اعلام اين خبر گفت چنين برخوردي در هيچ نقطه دنيا با صادركنندگان و فعالان اقتصادي كه نوعي كم‌توجهي به صادرات كشور است، مشاهده نمي‌شود. وي افزود: از دولت آينده انتظار مي‌رود جوايز صادراتي را كه سال‌هاست مورد غفلت قرار گرفته و به‌جاي آن ماليات‌هاي سنگين برقرار گرديده، احيا نمايد.

گلايه از كندي ساخت مصلاها در كشور

شنيده شد كه خراسان نوشت؛ بر اساس گزارش يك نهاد نظارتي كه به درخواست يكي از مراكز فرهنگي كشور صورت‌گرفته، روند ساخت مصلاها در استان‌هاي مختلف كشور با سرعت و پيگيري مناسبي همراه نبوده و برخي از قراردادهاي منعقده در اين زمينه، پس از تعلل و اختلافات ميان كارفرما و پيمانكار وارد فاز شكايت و داوري شده و اين موضوع عملا كار ساخت را متوقف كرده است.

تجمع كارگران اخراجي فولاد زاگرس مقابل مجلس

شنيده شد كه كارگران اخراج شده كارخانه فولاد زاگرس واقع در استان كردستان براي دومين روز متوالي مقابل مجلس تجمع كردند. اين كارگران روز گذشته نيز مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كرده و خواستار رسيدگي به مشكلات شان بودند. تجمع‌كنندگان خواستار بازگشت به كار خود بوده و بر لزوم پردخت مطالبات معوقه خود تاكيد دارند.

عليرضا محجوب دبيركل خانه كارگر و نماينده مردم تهران در مجلس با حضور در جمع تجمع‌كنندگان ضمن گوش فرا دادن به دغدغه و مطالبات آنها به گفت‌وگو با آنان پرداخت. بر اساس اين گزارش سه‌شنبه 18 تير ماه بيش از 200 نفر از كارگران كارخانه فولاد زاگرس واقع در استان كردستان اخراج شدند.

سفر روحاني به عراق

شنيده شد كه ايلاف به نقل از منابع مطلع از سفر قريب‌الوقوع حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب به عراق خبر داد. انتخاب نوشت؛ منابع عراقي مي‌گويند حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب ايران پس از مراسم تنفيذ و تحليف، به بغداد سفر خواهد كرد. علي موسوي مشاور نوري المالكي نخست‌وزير عراق گفت: دولت عراق ابراز اميدواري مي‌كند كه در دولت روحاني روابط دو كشور بر اساس احترام و منافع متقابل مستحكم‌تر شود.

موسوي سفر احمدي‌نژاد به بغداد را اقدامي سمبليك در پايان دوره‌اش دانست و گفت: رئيس‌جمهور ايران به منظور زيارت به نجف و كربلا خواهد رفت. به گفته اين مشاور نوري المالكي، هيچ توافقي در طول اين سفر انجام نمي‌گيرد اما احمدي‌نژاد ديدارهايي با سران عراق خواهد داشت. اولين سفر احمدي‌نژاد به عراق به‌عنوان رئيس‌جمهور ايران در سال 2008 صورت گرفت.

تيزر تبليغاتي جنجالي در آفريقاي جنوبي

شنيده شد كه ساخت يك تيزر تبليغاتي براي اثبات تازه بودن ماهي‌هاي بازار ماهي كيپ‌تاون جنجال زيادي در آفريقاي جنوبي بپا كرده است. انتخاب نوشت؛ در اين تيزر بازيگري سفيدپوست مشاهده مي‌شود كه صورتش سياه شده است تا به شكل سياهپوستان درآيد و به تقليد از ديكتاتورهاي آفريقايي روي آورد.

اين فرد ديكتاتور از اموال عمومي به سود منافع شخصي خود سوءاستفاده مي‌كند. بسياري از مردم آفريقاي جنوبي اين تبليغ را نژادپرستانه تشخيص داده‌اند. شماري از كاربران اينترنت در شبكه‌هاي اجتماعي نوشته‌اند اين اقدام وقيحانه تداعي‌كننده دوره تيره و تار كشور است. برخي ديگر از كاربران اينترنت مي‌گويند متوجه نشده‌اند چرا براي نشان دادن فساد به سياه‌پوستان اشاره شده است.

*تهران امروز


مناظره‌ها چند بيننده داشت؟

معاون سيماي رسانه ملي اعلام كرد: مناظره‌ها 65 ميليون مخاطب داشتند.به گزارش مهر، علي دارابي در مراسم تقدير از منتخبان برنامه‌هاي انتخاباتي با تاكيد بر اينكه رسانه ملي با برنامه‌ريزي حرفه‌اي و هدفمند تبليغات پر زرق و برق در انتخابات رياست‌جمهوري را به حاشيه راند، گفت: فقط در روز انتخابات قريب به 10000 نفر در كل كشور درگير برنامه‌هاي انتخاباتي رسانه ملي بودند.

دارابي افزود: از سوي ديگر موضوع رقابت با شبكه‌هاي ماهواره‌اي را پيش رو داشتيم تا هم بتوانيم برنامه‌هاي آنها را خنثي و هم در اين زمينه روشنگري كنيم. دارابي همچنين گفته: طبق نظرسنجي‌ها بيش از 85 درصد مردم رسانه ملي را در انتخابات 92 بي‌طرف دانستند.

تكذيب يك ديدار

دفتر رئيس‌جمهور منتخب در واكنش به برگزاري نشست‌هاي خبري منتسب به حسن روحاني اعلام كرد كه تنها مجراي اعلام برنامه‌هاي رئيس‌جمهور منتخب دفتر وي است.به گزارش ايسنا در پي برگزاري برخي نشست‌ها در آستانه پايان دوره انتقال به نام رئيس‌جمهور منتخب، از سوي دفتر دكتر حسن روحاني تاكيد شد: «كليه برنامه‌هاي رئيس‌جمهور منتخب از طريق دفتر وي به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسيد و كليه برنامه‌هايي كه خارج از چارچوب دفتر اعلام مي‌شود، هيچ ارتباطي با رئيس‌جمهور منتخب و برنامه‌هاي وي ندارد.

گويا جمعي با عنوان ستاد مردمي دكتر حسن روحاني اقدام به برگزاري نشستي با هدف طرح مطالبات هنرمندان از رئيس‌جمهور منتخب كردند، كه بنابر اظهارات آنها حاضران در اين نشست امكان حضور در آنچه آنها نشست روز يك‌شنبه رئيس‌جمهور منتخب با هنرمندان خوانده‌اند را خواهند داشت.

آخرين وضعيت پرونده مهدي هاشمي

پرونده مهدي هاشمي هنوز در دادسراست و پس از تكميل تحقيقات در دادسرا و رفع نواقص به دادگاه فرستاده مي‌شود.محمود عليزاده طباطبايي وكيل خانواده هاشمي گفت: پرونده مهدي هنوز در دادسراست و موفق به مطالعه آن نشده‌ايم.به گزارش مهر، عليزاده طباطبايي گفته: پرونده مهدي هاشمي پس از تكميل تحقيقات در دادسرا و رفع نواقص به دادگاه فرستاده مي‌شود.گفتني است پرونده مهدي هاشمي پس از برگزاري نخستين جلسه دادگاه، براي رفع نواقص پرونده به دادسرا بازگردانده شد.

جماران: آقاي احمدي‌نژاد، اين رسم امانتداري نبود!

سايت جماران در مطلبي با عنوان آقاي احمدي‌نژاد اين رسم امانتداري نبود نوشته:تحويل دولت دهم چالش‌هايي را به همراه دارد كه موجب شده تا برخي از كارشناسان ساكت ننشينند و اعتراض خود را نسبت به اقدامات دولت بيان كنند.

اين سايت در ادامه مي‌نويسد: محمد رضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور مي‌گويد: دولت احمدي‌نژاد به اندازه كل دولت‌هاي قبل و بعد از انقلاب كار كرده است و هر كس كه بيايد و آماري بياورد كه دولت‌هاي قبل يك قدم جلوتر از دولت فعلي بوده‌اند من به او جايزه خواهم داد.

رحيمي معتقد است كه در دولت احمدي‌نژاد ايران قدرت هفدهم اقتصاد دنياست و ما در دولت نهم و دهم اموال دولت را پيدا و فروخته‌ايم و خرج طرح‌هاي نيمه تمام كرده‌ايم. در اينجا سوالي مطرح مي‌شود كه چرا با وجود اينكه اكنون در پله هفدهم اقتصاد دنيا هستيم قدرت خريد مردم به اين ميزان كاهش يافته و گراني موجب شده تا هزينه بسياري از خانوارها تامين نشود.

فضاي مچ‌گيري

محمدرضا عارف، در ديدار با جمعي از خبرنگاران با اشاره به تفاوت‌هاي نقد و مچ‌گيري گفته: فضاي كشورهاي در حال توسعه مثل ايران مچ‌گيري است در حالي‌كه بايد به‌دنبال اصلاح بود نه مچ گيري. فضاي كشور بعد از انتخابات نسبت به گذشته بهبود پيدا كرده است. اگر آقاي روحاني مشتركات و نظرات كانديداها و مطالبات مردم را مبناي حركت قرار دهد، قطعا موفق خواهد شد.

نظر احمدي‌نژاد درباره رياست فوتبال چه بود؟

محمد علي‌آبادي رئيس كميته ملي المپيك در گفت‌وگو با تسنيم درباره برخي صحبت‌ها مبني بر اينكه احمدي‌نژاد براي رياست فدراسيون فوتبال قصد كانديداتوري داشت گفته: به هيچ عنوان چنين موضوعي صحت ندارد و اگر اينچنين بود من به‌عنوان نزديكترين فرد در امور ورزش به آقاي احمد‌ي‌نژاد در آن زمان در جريان اين موضوع قرار مي‌گرفتم.

علي آبادي گفته: در آن سال شرايط به‌گونه‌اي بود كه همه علاقه‌مندان و كساني كه قصد حضور در فدراسيون فوتبال را داشتند مي‌توانستند ثبت‌نام كنند اما اينكه آقاي احمدي‌نژاد بخواهد چنين كاري را انجام دهد صحت ندارد.علي آبادي گفته: در آن زمان هيچ صحبتي دراين‌باره مطرح نشده و من نمي‌دانم نقل قول‌هاي اخير درمورد تمايل رئيس‌جمهور از كجا منشأ مي‌گيرد.

تا آنجايي‌كه مي‌دانم و با توجه به اينكه در آن زمان به‌عنوان معاون ورزشي در دولت آقاي احمدي‌نژاد فعاليت مي‌كردم ايشان كوچك‌ترين بحثي درباره حضور در انتخابات نداشت و هيچ نظري نيز دراين‌باره به ما اعلام نكرد. ضمن اينكه من هم هيچ علاقه‌اي به حضور در اين فدراسيون نداشتم.

اسناد‌ تخلفات «تامين اجتماعي» ناپد‌يد‌ شد!

سايت قانون نوشت:اسناد‌ به د‌ست آمد‌ه از تخلفات سازمان تامين اجتماعي كه با حجم چند‌ين كارتن د‌ر اتاقي جنب كتابخانه مركزي سازمان نگهد‌اري مي‌شد‌، به د‌لايلي نامعلوم ناپد‌يد‌ شد‌ه است. كليد‌ اين اتاق تنها د‌ر اختيار گروه تفحص‌كنند‌ه قرار د‌اشته، اما وقتي نمايند‌گان قصد‌ مراجعه به اسناد‌ را د‌اشته‌اند‌ متوجه شد‌ند‌ كه اتاق و اسناد د‌ر كار نيست، د‌يوارها تخريب شد‌ه و اتاق با سالن اد‌غام شد‌ه است.

نتيجه اين تحقيق و تفحص يكساله كه از مهم‌ترين تحقيق و تفحص‌ها د‌ر طول عمر مجلس هشتم بود‌ه اكنون د‌يگر د‌ر د‌ست نيست، نتيجه‌اي كه به قول يكي از كارشناسان كار گروه تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعي تكان‌د‌هند‌ه و نگران‌كنند‌ه و د‌ر پاره‌اي موارد‌ غيرقابل تصور بود‌ه. «قانون» نوشته كه پيگيري‌هاي اعضاي كميته تحقيق و تفحص براي اطلاع از سرنوشت اسناد‌ تاكنون بي‌نتيجه ماند‌ه و هيچ‌كس پاسخگوي شرايط پيش آمد‌ه نيست.

اظهارات ضدايراني طارق‌الهاشمي

طارق الهاشمي معاون سابق رئيس جمهور عراق كه به علت دست داشتن در كشتار شهروندان عراقي در انفجارهاي تروريستي تحت تعقيب عراق و پليس بين الملل قرار دارد، گفت‌وگويي تفصيلي با روزنامه سعودي الشرق الاوسط انجام داد.وي در اين گفت‌وگو با اشاره به اينكه عراق امروز در دوراهي قرار دارد و ممكن است به سمت هرج و مرج كشيده شود، مدعي شد كه ساختار سني عربي در عراق مورد جنايت‌هايي قرار مي‌گيرند كه تا حد پاكسازي نژادي پيش مي رود.

اين ادعا در حالي مطرح شده كه بيشتر انفجارهاي تروريستي در عراق عليه شيعيان اين كشور انجام مي شود. وي مدعي دخالت ايران در امور داخلي عراق شده و آن را باعث افزايش مصيبت‌هاي ملت عراق قلمداد كرده ‌و گفته كه كشورهاي خليج فارس بايد نقش مهمي در اين راستا داشته باشند و اجازه نفوذ به ايران را در عراق ندهند.

*ابتكار

تغييرات معنادار در يك دانشگاه بزرگ

شنيده هاي ابتكار حكايت از آن دارد كه در آخرين روزهاي مانده به پايان كار دولت دهم در يكي از دانشگاه هاي معروف و فراگير در كشور، تغييرات گسترده اي در حوزه هاي اداري و مالي آن انجام شده و افرادي با گرايش خاص جايگزين مديران سابق شده اند. به گفته يك منبع آگاه در اين دانشگاه، يكي ازمعاونان اين دانشگاه كه داراي سابقه مدرك سازي براي برخي از مسئولين بوده با حفظ سمت يك معاونت ديگر را نيز در اختيار گرفته است. گم شدن چندصد تن كاغذ و واگذاري برخي از زمين ها و ساختمان هاي اين دانشگاه نيز از جمله شايعاتي است كه درباره اين دانشگاه به گوش مي رسد.

احتمال رفع حصر كروبي در آينده نزديك

منتجب نيا گفت: اقداماتي در راستاي آزادي كروبي در حال صورت گرفتن است كه قطعا به نتيجه خواهد رسيد.رسول منتجب نيا در گفتگو با «تهران پرس»، درباره آغاز به كار دوباره حزب اعتماد ملي اظهار داشت: به زودي تكليف دبيركل حزب اعتماد ملي(كروبي) مشخص خواهد شد و اين حزب با اعضاي شوراي مركزي خود آغاز به كار خواهد كرد.

قائم مقام حزب اعتماد ملي همچنين درباره آزادي كروبي گفت: اقداماتي در راستاي آزادي وي در حال صورت گرفتن است كه قطعا به نتيجه خواهد رسيد، پس از مشخص شدن نتيجه آن حزب اعتماد ملي به صورت رسمي آغاز به كار خواهد كرد.

*جمهوري اسلامي

رحيمي:استان سمنان همانند احمدي نژاد جثه‌اش كوچك ولي اراده‌اش قوي است

* محمدرضا رحيمي باز هم با يك توصيف غيرمنتظره از احمدي نژاد تمجيد كرد. معاون اول رئيس‌جمهور كه پيش از اين جملات عجيبي در مدح احمدي نژاد گفته بود، ديروز از آخرين تريبون‌هايي كه در دولت دهم در اختيارش قرار مي‌گيرد استفاده كرد و در جمع مردم حسين آباد كالپوش گفت: استان سمنان همانند احمدي نژاد جثه‌اش كوچك ولي اراده‌اش قوي است.

به گزارش مهر رحيمي در حالي جثه احمدي‌نژاد را با مساحت استان سمنان مقايسه كرده كه براساس تقسيمات كشوري استان سمنان هفتمين استان بزرگ كشور است و با 4911/97 كيلومتر مربع مساحت، بالاتر از استان‌هاي پهناوري مثل خراسان، هرمزگان و خوزستان قرار دارد. به جز كرمان، استان‌هاي زادگاه همه روساي جمهور پيشين كم مساحت‌تر از استان سمنان هستند.

مستندسازان متهم به همكاري با شبكه بي بي سي تبرئه شدند

* مشاور حقوقي سازمان سينمايي كشور از رفع اتهام مستندسازان همكار با شبكه بي‌بي سي خبر داد. بهزاد ابتهاج در گفتگو با مهر گفت: مستندسازان متهم همكار با شبكه بي‌بي‌سي فارسي بعد از انجام تحقيقات لازم از سوي بازپرس پرونده رفع اتهام شدند. وي ادامه داد: طبق آخرين درخواست قضايي كه از ما شده بود، من به عنوان مشاور حقوقي سازمان سينمايي كشور آثار پخش‌شده از شبكه بي‌بي‌سي فارسي را كه سازندگان آن مستندسازان داخل در كشور بودند، بازبيني كردم تا درباره ضدانقلابي بودن يا نبودن اين آثار نظر دهم.

مشاور حقوقي سازمان سينمايي كشور توضيح داد: من بعد از بازبيني پرونده، نظر نهايي خود را به عنوان مشاور حقوقي سازمان سينمايي ارائه كردم. در نهايت در پرونده مستندسازان متهم به همكاري با شبكه بي‌بي‌سي فارسي بعد از انجام تحقيقات و مشخص شدن آن كه آثار مربوط هيچ كدام محتواي ضد انقلاب و تبليغ عليه نظام نداشتند، حكم برائت متهمان صادر شد.

ممنوعيت رفتن به مراسم افطار براي كارمندان دولتي ازبكستان

* ازبكستان براي كارمندان دولتي، رفتن به مراسم افطار در ماه رمضان را ممنوع اعلام كرد. به گزارش مشرق، رسانه‌هاي ازبكي اعلام كردند تمام مسئولين كارخانه‌هاي دولتي شهر "تاشكند" مركز ازبكستان رفتن به افطار در ماه رمضان را براي كارمندان خود ممنوع اعلام كرده و هشدار داده‌اند كه هر كس از اين مسئله سرپيچي كند نام او را در ليست سياه خدمات امنيتي ملي ازبكستان وارد خواهند كرد.

يكي از كارمندان بانك مردمي شهر تاشكند دستور منع رفتن به مراسم افطاري را تأييد نموده و تأكيد كرد: از ما خواسته شده كه به مراسم افطاري نرويم و همه پس از اتمام ساعت كاري به خانه‌هاي خود مي‌رويم ضمن اين كه مسئولان ادارات ساعت خروج كارمندان را به شدت كنترل مي‌كنند.

اين كارمند بانك در ادامه گفت: اين دستور از طرف رئيس بانك مركزي ازبكستان به تمام كارمندان بانك‌هاي كشور ابلاغ شده ولي برخي از شهروندان ازبك گفته‌اند كه آنان به طور پنهاني در مراسم افطاري‌هاي دوستان و نزديكان خويش حضور خواهند داشت. قبل از شروع ماه مبارك رمضان نيز در بازارهاي ازبكستان اقدامي عليه زنان باحجاب آغاز شده و پوشيدن حجاب براي تاجران زن ازبك ممنوع اعلام شد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد