رونمايي از شبيه‌سازها و بهينه‌سازي نفربرهاي "اسكورپين" در آذرماه

۱۱۶ بازديد
 

رونمايي از شبيه‌سازها و بهينه‌سازي نفربرهاي "اسكورپين" در آذرماه

فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: در حال آماده سازي يكسري شبيه سازها و همچنين بهينه سازي نفربرهاي اسكورپين هستيم كه ان‌شاءالله تا آذر ماه اين رونمايي را انجام مي‌دهيم.  "امير سرتيپ احمدرضا پوردستان" فرمانده نيروي زميني ارتش در حاشيه همايش شهيد سپهبد صياد شيرازي و هوانيروز در جمع خبرنگاران درباره رونمايي‌هاي آينده نيروي زميني اظهار داشت: در حال آماده سازي يكسري شبيه سازها و همچنين بهينه سازي نفربرهاي اسكورپين هستيم كه ان‌شاءالله تا آذر ماه اين رونمايي را انجام مي‌دهيم.


وي در مورد رزمايش‌هاي جديد افزود: ان‌شاءالله امسال سه رزمايش الگوي پياده، زرهي و توپخانه و يك رزمايش گسترده در جنوب شرق كشور در مقياس وسيع چند هزار كيلومتري در آبان ماه خواهيم داشت.

امير پوردستان درباره رزمايش مشترك سپاه و ارتش گفت: فعلاً چنين رزمايشي را نداريم و رزمايش‌هاي الگو را مدنظر داريم و ان‌شاءالله بعد از آن به رزمايش مشترك خواهيم پرداخت.

وي تصريح كرد: تا به حال رونمايي از لانچر 4 موشكي را داشته‌ايم و به حمدالله در حوزه دفاع زميني كارهاي بسيار خوبي انجام شده كه بهينه سازي خودروهاي سه چهارم و يك چهارم تن را داشته‌ايم و ان شاء الله در آبان ماه رونمايي‌هاي ذكر شده را خواهيم داشت.

فرمانده نيروي زميني ارتش درباره بحث خروج پادگان‌ها از تهران گفت: چند پادگان از جمله پادگان اجاره دار را فروخته‌ايم و درباره پادگان قلعه مرغي نيز با شهرداري تعامل شد، همچنين پادگان آموزش‌هاي نظامي در خيابان پاسداران را تا اواخر شهريور انشاء الله تخليه خواهيم كرد و به شهرداري خواهيم فروخت تا كاربري‌هاي شهري در آن انجام شود و بتوانند از آن استفاده كنند.

وي افزود: بقيه پادگان‌هايي هم كه مشكلاتي براي نيروهاي نظامي دارند را به تدريج خواهيم فروخت.

امير پوردستان درباره فداكاري‌هاي شهيدان گفت: رشادت‌ها، ايثار و فداكاري‌هايي كه شهيدان ما از خود نشان دادند و نقل خاطراتي كه در جمع نسل سومي‌ها داشتند سبب شد آن رشادت‌ها نسل به نسل منتقل شود و امروز رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به عنوان الگوهاي ايثار و فداكاري مطرح هستند.

فرمانده نيروي زميني ارتش تصريح كرد: نسل جديد ما از رشادت‌هاي شهيدان درس مي‌گيرند و تلاش آن‌ها اين است كه مانند پدرانشان در صحنه‌هايي كه مملكت به آن‌ها نياز دارد انجام وظيفه كند.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره برگزاري سالگرد عمليات مرشاد، گفت: اين مراسم معمولاً همه ساله توسط پايگاه كرمانشاه و در تنگه مرشاد برگزار مي‌شود و از مسئولان محترم استان و همچنين خانواده هاي شهداي مرشاد براي شركت در اين مراسم دعوت مي‌شود.

امير پوردستان درباره بهره بردن رزمندگان اسلام از قرآن و عترت در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: چيزي كه ما را در هشت سال دفاع مقدس پيروز كرد سلاح‌ها، هواپيماها و موشك‌هاي ما نبود، آنچه كه ما را به پيروزي رساند معنويت و ايثار و بنيه هاي اعتقادي و ايماني رزمندگان ما و درسي بود كه از قيام خونين حضرت اباعبدالله الحسين (ع) گرفته بودند.

وي افزود: امروز هم اگر جنگ‌ها را رصد كنيم مي‌بينيم كه جنگ‌هاي آينده هم جنگ‌هايي هستند كه نيروي انساني در آن حرف اول را مي‌زند برخلاف همه نظرياتي كه مي‌گويند اين جنگ‌ها تجهيزات محور است، جنگ‌هاي اخير در منطقه و جنگ اول و دوم خليج فارس و جنگ افغانستان نشان داد كه نيروي انساني با انگيزه معتقد و متدين مي‌تواند كارساز و راهگشا باشد و كشور را به پيروزي برساند مانند جنگ 22 روزه و 33 روزه.

فرمانده نيروي زميني ارتش درباره شهيد صياد شيرازي خاطر نشان كرد: شهيد صياد شيرازي يك سرباز فدايي و فداكار ولايت بودند كه از ويژگي‌هاي خاص ايشان اخلاص در عملشان بود و فقط براي خدا كار مي‌كردند


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد