روز قدس، روز اسلام/

۱۴۷ بازديد
روز قدس، روز اسلام/

احمدي‌نژاد: در هر كجا باشم مخلص و خدمتگزار مردم خواهم بود

راهپيمايي روز جهاني قدس امروز در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان تا دقايقي ديگر همزمان در تهران و سراسر كشور با حضور ده‌ها ميليوني ملت ايران آغاز شد. راهپيمايي روز جهاني قدس، همزمان با آخرين جمعه ماه مبارك رمضان در سراسر كشور آغاز شد.


جزئيات مراسم روز قدس و مسيرهاي 9‌گانه


راهپيمايي روز قدس در تهران از ساعت 10:30 صبح از مسيرهاي نه‌گانه اعلام شده به سمت محل نماز جمعه تهران (دانشگاه تهران) با حضور ملت بيدار و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

همچنين قرار است در پايان مراسم راهپيمايي تهران، محمود احمدي‌نژاد به عنوان سخنران پيش از خطبه‌ها آخرين سخنراني خود در كسوت رياست‌جمهوري را ايراد كند و آيت‌الله سيد‌احمد خاتمي خطيب نماز جمعه امروز تهران است.

بر پايه اين خبر مسيرهاي راهپيمايي روز جهاني قدس در تهران به شرح زير است:

مسير شماره 1 : مسجد امام حسين (عليه‌السلام)، ميدان امام حسين، خيابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسير شماره 2 : مسجد جامع ابوذر، ميدان ابوذر، خيابان ابوذر، خيابان شهيد برادران حسني(قلعه‌مرغي)، خيابان قزوين، خيابان كارگر، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسير شماره 3 : مسجد دارالسلام، ميدان منيريه، خيابان ولي‌عصر (عجل‌الله تعالي فرجه‌ الشريف)، خيابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسير شماره 4 : مسجد امام زمان (عجل‌الله تعالي فرجه الشريف)، خيابان آزادي، تقاطع خيابان بهبودي، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسير شماره 5 : مسجد حضرت ابوالفضل (عليه‌السلام)، ميدان توحيد، خيابان توحيد، خيابان آزادي، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسير شماره 6 : مسجدالمهدي(عجل‌الله تعالي فرجه‌ الشريف)، خيابان ستارخان، ميدان توحيد، خيابان توحيد، خيابان آزادي، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسير شماره 7 : مسجدالجواد(عليه‌السلام)، ميدان هفتم‌تير، خيابان كريم‌خان، ميدان ولي‌عصر (عجل‌الله تعالي فرجه الشريف)، بلوار كشاورز، دانشگاه تهران مسير شماره 8 : مسجد امام جعفر صادق(عليه‌السلام)، فلكه اول صادقيه، خيابان ستارخان، خيابان توحيد، خيابان آزادي، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسير شماره 9 : مسجد حضرت امير(عليه‌السلام)، خيابان كارگر شمالي، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران


براساس اين گزارش،‌ اصحاب رسانه‌هاي خبري، نيروهاي انتظامي،‌امدادي، راهنمايي و رانندگي، آتش‌نشاني، اورژانس و ساير دستگاه‌هاي ذيربط در نقاط مختلف شهر مستقر شده و آماده خدمت‌رساني به روزه‌داران حاضر در مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس هستند.

تعدادي از هموطنان نيز با در دست داشتن پلاكاردهايي در برخي مسيرهاي 9گانه راهپيمايي امروز حاضر شده و منتظر شروع مراسم هستند تا گام ديگري از خلق حماسه سياسي را به نمايش بگذارند.

گفتني است در خيابان انقلاب غرفه‌هايي در طول مسير تعبيه شده كه در آن جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي و مظلوميت ملت فلسطين به مردم نمايش داده مي‌شود و همچنين تصاوير شهدا و رهبران فلسطين نيز در طول مسير به چشم مي‌خورد.

يكي از نكات جالب راهپيمايي امسال استقرار تيم پزشكي در حد فاصل مسير است كه به روزه‌داران مشاوره مي‌دهند.



حضور مردم پيش از آغاز رسمي راهپيمايي روز قدي در مسيرهاي 9‌گانه

ميدان فردوسي نيز هم اكنون شاهد حضور جمعي كثيري از راهپيمايان است كه با شعار "مرگ بر اسرائيل" و "مرگ بر آمريكا" به سمت دانشگاه تهران در حركت هستند.

در ميان راهپيمايان ورزشكاراني از فدراسيون قايقراني و فدراسيون ورزش‌هاي همگاني به چشم مي‌خورند؛ همچنين نمايندگاني از اتحاديه اصناف در جمع راهپيمايان حضور دارند كه همراه با مردم در حال راهپيمايي در مسير هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عده‌اي از جوانان و نوجوانان با شور و شوق در حال توزيع پرچم‌ و پلاكاردهايي با مضامين روز قدس در ميان مردم هستند.

گفتني است، آقاي دوربيني هم در ميان جمعيت راهپيمايي كننده است.


تاكيد راهپيمايان تهراني بر تحريم كالاهاي صهيونيستي


در طول مسير پلاكاردهايي نصب شده كه برخي از آنها به فتواي مراجع اعظام درباره شركت‌هاي صهيونيستي اشاره شده است؛ به طور مثال بر اساس نظر امام خميني هرگونه خريد و فروش با شركت‌هاي صهيونيستي حرام است همچنين نظرات مقام معظم رهبري، آيت‌الله سيستاني و آيت‌الله مكارم شيرازي و ... در پلاكاردهايي نصب شده است.

همچنين بر روي پلاكاردي، برخي شركت‌هاي داخلي كه به طور مستقيم و غيرمستقيم از محصولات شركت‌هاي صهيونيستي استفاده مي‌كنند نيز محكوم شده است.


سردار رحيمي:‌ مردم بنابر اعتقادشان در راهپيمايي روز قدس شركت مي‌كنند

سردار حسين رحيمي رييس پليس راهور تهران دقايقي پيش به همراه چند تن از معاونين خود در راهپيمايي روز قدس حضور پيدا كرد.

وي در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران درباره حضور مردم در راهپيمايي روز قدس گفت: بر اين باورم كه مردم بنا بر اعتقادات خود حضور پيدا مي‌كنند.


رييس قوه قضاييه به جمع راهپيمايان روزه‌دار پيوست


آيت‌الله صادق آملي لاريجاني لحظاتي پيش در چهار راه وليعصر به جمع راهپيمايان روزه‌دار پيوست.


باهنر: حضور مردم را بسيار باشكوه مي‌بينم

محمدرضا باهنر نايب رييس مجلس شوراي اسلامي، ضمن همراهي با راهپيمايان روزه‌دار، حضور مردم را در راهپيمايي روز قدس تحسين كرد و گفت: حضور مردم را بسيار با شكوه مي‌بينم.

وي ضمن تقدير از مردم براي حضور در راهپيمايي گفت: اين نشان دهنده بصيرت مردم ماست كه هر ساله اين راهپيمايي را باشكوه‌تر از سال‌هاي گذشته برگزار مي‌كنند.


مردم روزه‌دار آبليسك (نماد شيطان‌پرستي)‌ را به آتش كشيدند

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ديوار حائل نمادين در چهارراه وليعصر نصب شده است كه مردم روي آن شعارهايي را عليه رژيم صهيونيستي حك مي‌كنند.

مردم روزه‌دار در ادامه راهپيمايي به مناسبت روز جهاني قدس در حاشيه اين مراسم آبليسك (نماد شيطان‌پرستي)‌ را به آتش كشيدند.


تمدن: دغدغه‌هاي اقتصادي اولويت اول دولت يازدهم خواهد بود


استانداري تهران در راهپيمايي روز جهاني قدس با اشاره به اهميت حضور مردم در راهپيمايي اين روز ابراز اميدواري كرد رژيم صهيونيستي از صحنه روزگار حذف شود.


دكتر روحاني: اسرائيل زخمي بر بدن منطقه است كه بايد از بين برود

حجت‌الاسلام‌والمسلمين دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب صبح امروز ضمن حضور در جمع راهپيمايان روزه‌دار با حضور در جمع خبرنگاران با بيان اينكه روز قدس يادگار حضرت امام (ره) است گفت: روز قدس روزي است كه مردم وحدت جهان اسلام را به نمايش مي‌گذارند و در برابر هرگونه ظلم، تجاوز ايستادگي مي‌كنند.

رييس جمهور منتخب با تاكيد بر اينكه اسرائيل زخمي در بدنه منطقه است كه سال‌هاست بر بدن دنياي اسلام نشسته است و بايد از بين برود، اظهارداشت: رژيم صهيونيستي در سايه اشغال فلسطين و قدس عزيز به خوي تجاوزگري خود ادامه مي‌دهد و در اين روز در واقع براي آن است كه مردم مسلمان اين حق تاريخي خود را فراموش نكنند و نخواهند كرد و همواره در باربر ظلم و تجاوز ايستادگي خواهد كرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين روحاني درباره پيام روز جهاني قدس امسال گفت: حضور مردم در روز قدس پشتوانه بزرگ معنوي و سياسي براي ملت فلسطين در راه رسيدن به آرمان‌هاي مقدس و آزادي قدس شريف است.

رييس جمهور منتخب تصريح كرد: اسرائيل به بهانه سازش به خوي تجاوزگري خود ادامه مي‌دهد و اسرائيلي‌ها فكر مي‌كنند كه اين فرصت مناسبي است براي اينكه به ظاهر چهره‌اي صلح‌طلب از خود نشان دهند؛ اما در باطن به تجاوزگري‌هاي خود ادامه دهند.


احمدي‌نژاد: در هر كجا باشم مخلص و خدمتگزار مردم خواهم بود

محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان دقايقي پيش در جمع راهپيمايان روز قدس حاضر شد.

شايان ذكر است امروز آخرين روز دولت دهم و پايان رياست جمهوري محمود احمدي نژاد است.

محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان در حاشيه راهپيمايي روز قدس و در جمع خبرنگاران گفت: روز قدس از جمله روزهاي بزرگ اسلام و روزي مهم در متن زندگي بشريت است، روزي كه جبهه شيطان انشاءالله منزوي خواهد شد و همه خوبي‌ها در عالم مستقر مي‌شود.

وي ادامه داد: روز قدس، يك نماد است، نماد زنده بودن بشريت و تلاش خستگي ناپذير بندگان صالح براي استقرار عدالت در جهان است و من خدا را سپاسگزارم كه در سي و چهارمين سالگرد روز جهاني قدس كه ابتكار الهي امام راحل(ره)‌است، حضور پيدا كردم.

رئيس‌جمهور همچنين اظهار داشت: مردم ايران امروز پرشورتر و مؤمن‌تر از هر سال و به عنوان پرچمدار برقراري عدالت در جهان در اين مراسم شركت مي‌كنند.

وي در پايان در پاسخ به سؤالي درباره احساس خود از حضور در جمع راهپيمايان روز قدس، گفت: من در هر كجا كه باشم مخلص و خدمتگزار مردم خواهم بود.


به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛‌ احمد خاتمي، امير سياري،‌سردار وحيدي،‌ علي‌اكبر ولايتي و محمدرضا عارف به جمع راهپيمايان روز قئس پيوستند
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد