در نمايشگاه كشفيات وزارت اطلاعات اعلام شد

۱۵۹ بازديد
در نمايشگاه كشفيات وزارت اطلاعات اعلام شد

خنثي سازي خرابكاري در صنايع

دفاعي+عكس

از نكات جالب در اين نمايشگاه ورق‌هاي بازي بود كه پشت آن اسامي تعدادي از نيروهاي سپاهي به عنوان متهمان و جنايتكار با هدف ايجاد جنگ رواني نوشته شده بود، همچنين كارت پستال‌هايي به نمايش گذاشته شده بود كه به دروغ از سوي شركت ايراني معروف ارسال مي‌شد و در آن دستگاهي صوتي با بازكردن آن كارت پستال به گيرنده هشدار مي‌داد و او را در قبال ادامه همكاري با جمهوري اسلامي تهديد مي‌كرد. اين كارت پستال‌ها در واقع از سوي سرويس‌هاي اطلاعاتي غربي براي اين افراد ارسال مي‌شد.   وزارت اطلاعات نمايشگاهي از كشفيات خود را در معرض ديد قرار داده كه نشان مي‌دهد كشورهاي مخالف ايران و دستگاه‌هاي جاسوسي غرب تجهيزات معيوب و آلوده را براي استفاده در صنايع و مراكز حساس هسته‌اي و دفاعي به ايران ارسال كرده‌اند كه البته اين تجهيزات پس از انتقال به ايران كشف و خنثي‌سازي شده است.

به گزارش «فردا» و به نقل از روزنامه تهران امروز، اين نمايشگاه پس از آن برپا شده است كه هفته گذشته فريدون عباسي، رئيس سازمان انرژي طي سخناني در وين مقر آژانس انرژي اتمي خبر داد كه دشمنان ايران در مسير ارسال برق از قم به تاسيسات هسته‌اي فردو اقدام به نصب تجهيزات خرابكاري كرده‌اند.

فريدون عباسي به‌صورت سربسته برخي اقدامات ديگر را هم براي خرابكاري در تاسيسات هسته‌اي ايران تشريح كرد و متعاقب آن هم وزارت اطلاعات مستندات چنين خرابكاري‌هايي را به نمايش گذاشته است. پيش‌تر هم برخي حملات سايبري به مراكز هسته‌اي و دفاعي ايران صورت گرفت كه تمام اين حملات توسط ايران شناسايي و خنثي شد. حمله ويروسي مشهور به استاكس نت و فليم دو نمونه از حملات سايبري به مراكز هسته‌اي ايران به حساب مي‌آيند.
 
براساس اسناد ارائه شده در اين نمايشگاه، حملات و خرابكاري صنعتي به اين صورت انجام مي‌گرفته كه سرويس‌هاي جاسوسي غربي بعضا با سوءاستفاده از ناآگاهي عوامل خريد كالاها و قطعات صنعتي، بدافزارها يا سخت‌افزارهاي معيوب را در اين كالاها نصب و به مراكز حساس وارد مي‌كردند تا موجب تخريب اين مراكز شوند. 
 
 
«غرب بزرگ‌ترين رقيب خود در خاورميانه را ايران مي‌داند و همواره عليه كشورمان اقداماتي انجام مي‌دهد كه با ناكامي مواجه بوده است.» اين شايد مهم‌ترين پيام نخستين نمايشگاه از اقدامات خرابكارانه صنعتي از سوي سازمان‌هاي اطلاعاتي غربي نسبت به ايران باشد. روز گذشته وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران با برگزاري نمايشگاهي اقدامات خرابكارانه صنعتي صورت گرفته از سوي سازمان‌هاي اطلاعاتي غربي را در مقابل ديد خبرنگاران قرار داد.  
 
در اين نمايشگاه نمونه‌هايي از قطعات توليد شده از سوي شركت‌هايي دركشورهاي آلمان، آمريكا، روماني، اوكراين، چين، كره جنوبي و استراليا به نمايش در آمده كه نشان مي‌دهد، در اين قطعات به نوعي دستكاري شده است تا در زمان مشخص از كار بيفتند يا منفجر شود.  
 
در برخي از اين قطعات پردازنده‌اي هوشمند نهاده شده بود تا به وسيله‌ ماهواره يا ارسال سيگنال از كار بيفتند.  
 
از نكات جالب در اين نمايشگاه ورق‌هاي بازي بود كه پشت آن اسامي تعدادي از نيروهاي سپاهي به عنوان متهمان و جنايتكار با هدف ايجاد جنگ رواني نوشته شده بود، همچنين كارت پستال‌هايي به نمايش گذاشته شده بود كه به دروغ از سوي شركت ايراني معروف ارسال مي‌شد و در آن دستگاهي صوتي با بازكردن آن كارت پستال به گيرنده هشدار مي‌داد و او را در قبال ادامه همكاري با جمهوري اسلامي تهديد مي‌كرد. اين كارت پستال‌ها در واقع از سوي سرويس‌هاي اطلاعاتي غربي براي اين افراد ارسال مي‌شد.  
 
بر اساس آنچه در اين نمايشگاه اعلام شد، موقعيت ژئوپولتيكي و استراتژيكي ايران و قدرت الهام‌بخشي آن همواره يكي از اهداف سرويس‌هاي جاسوسي غرب بوده است، به نحوي كه غرب بزرگ‌ترين رقيب خود در خاورميانه را ايران مي‌داند و همواره عليه كشورمان اقداماتي انجام مي‌دهد كه با ناكامي مواجه بوده است.  
 
در اين نمايشگاه كه براي نخستين بار برگزار شد، تجهيزاتي متعلق به آمريكا، فرانسه و آلمان كه به منظور اقدامات خرابكارانه در تاسيسات مهم و حياتي كشور وارد شده بود، به نمايش گذاشته شد.  
 
بر اساس اسناد ارائه شده در اين نمايشگاه، حملات و خرابكاري صنعتي به اين صورت انجام مي‌گرفته كه سرويس‌هاي جاسوسي غربي بعضا با سوءاستفاده از ناآگاهي عوامل خريد كالاها و قطعات صنعتي، بدافزارها يا سخت‌افزارهاي معيوب را در اين كالاها نصب و از اين طريق به مراكز حساس وارد مي‌كردند تا موجب تخريب اين مراكز شوند؛ اما با هوشياري به موقع مسئولان اطلاعاتي و همراهي بخش صنعت، جلوي آنها گرفته شده است. 

مستندات وزارت اطلاعات نشان مي‌دهد كه هدف اصلي اين حملات علاوه بر آسيب‌رساندن به مردم و غيرنظاميان، دلسرد كردن نخبگان و جامعه علمي كشور بوده است. 

يكي از راهكارهاي اصلي كه براي مقابله با اين حملات در پيش گرفته شده، علاوه بر آگاه‌سازي عوامل خريد اين محصولات صنعتي، بومي سازي توليد قطعات و اتكاي بيشتر به توان داخلي است كه سرعت‌گرفتن قطار پيشرفت‌هاي صنعتي و علمي در كشور نشانه موفقيت اين راهكار است. 

به گزارش ايسنا، به گفته‌ فردي كه به توضيح دستاوردهاي وزارت اطلاعات در اين نمايشگاه مي‌پرداخت، اين اقدامات از سوي سرويس‌هاي اطلاعاتي سيا، اينتليجنت سرويس و موساد طراحي مي‌شد و هدف از آن ضربه‌زدن به رشد اقتصادي كشور در برخي از قطعاتي بود كه براي صنايع زيرساختي كشور توسط افرادي ناآگاه و ماموران خريد شركت‌ها خريداري مي‌شدند. 

وي اعلام كرد كه اين قطعات در همان كارخانجات سازنده به شكل نامحسوس دستكاري شده بودند.  
 
در اين نمايشگاه نام يكي از اين شركت‌ها  
 
EDWARDS اعلام شده كه دستگاه‌هاي فشارسنج توليد مي‌كرد و در آن مواد منفجره جاسازي شده بود. 

 

به گفته اين مسئول كه به تشريح كشفيات به نمايش در آمده از سوي وزارت اطلاعات در اين نمايشگاه مي‌پرداخت، سرعت عمران و آباداني در كشور به شكلي است كه آنها نمي‌خواهند اين روند ادامه پيدا كند و به همين دليل از هر اقدامي كه جلوي پيشرفت اين كشور را بگيرد فروگذار نمي‌كنند.  
 
وي بيان كرد: يكي از اقدامات آنها ايجاد خرابكاري در صنايع حياتي و زيرساخت‌ها مانند صنايع برق، آب، گاز، نفت و انرژي هسته‌اي است. در جنوب آمريكا لابراتواري وجود دارد كه اقدامات فني براي از دور خارج كردن قطعات مربوط به اين صنايع يا انفجار آنها را طراحي مي‌كند كه ما نسبت به اين لابراتوار اطلاعات دقيق داريم.  
 
اين مسئول نمايشگاه با توضيح اينكه سرويس‌هاي اطلاعاتي غربي از غفلت و ناآگاهي افراد استفاده مي‌كنند و در قالب شركت‌هايي كه بعضي از آنها نيزمجازي است، پروسه‌ خود را اجرايي مي‌كنند، مي‌گويد: البته در اين زمينه با برخي افراد مواجه هستيم كه آگاهانه اين كارها را مي‌كردند، يكي از اهداف سرويس‌هاي اطلاعاتي غربي كاهش توان اقتصادي كشور و افزايش فشار رواني بر مردم و ايجاد نارضايتي در جامعه است. اما با درايت سربازان گمنام امام زمان و تعامل خوبي كه با صنايع كشور ايجاد شد و حوادث در كشور پيشگيري شد، دشمن نتوانست به اهداف خود برسد.  
 
به گفته وي به عنوان مثال لوله‌هايي را طي فرآيند خاصي دستكاري كرده بودند و قرار بود در برخي از فازهاي پارس جنوبي از آن استفاده كنيم كه جلوي آن گرفته شد و اگر اين اتفاق مي‌افتاد مشكلات زيادي در اين منطقه اقتصادي ايجاد مي‌كرد يا در پمپ‌هاي خلأ صنايع هسته‌اي مشكلاتي ايجاد كرده بودند، در حوزه مخابرات و آنتي‌ويروس‌ها نيز بخصوص فرانسوي‌ها اقداماتي را انجام دادند و لپ‌تاپ‌هاي آلوده‌اي را در اختيار مديران قرار داده بودند كه از آن استفاده كنند.  
 
وي يادآوري كرد كه سرويس اطلاعاتي براي پيشبرد اطلاعات خود در بسياري از مواقع از مارك‌هاي معروف استفاده مي‌كردند و ما نيز در اين زمينه به دنبال پيگيري‌هاي حقوقي از طريق وزارت امور خارجه هستيم.  
 
اين مسئول نمايشگاه، در پاسخ به اين سوال كه چگونه يك شركت اقتصادي مي‌تواند نسبت به سالم بودن قطعه‌ خريداري شده در خارج از كشور مطمئن شود، گفت: ما به هيچ وجه به دنبال امنيتي كردن فضاي صنعتي كشور نيستيم، اما طي تعاملي كه با شركت‌ها و صنايع اقتصادي داشته‌ايم توصيه‌ها و آموزش‌هاي لازم را ارائه‌ داده‌ايم تا مشكلي برايشان ايجاد نشود.  
 
وي در پاسخ به اين سوال كه اين اقدامات از چه زماني عليه صنايع كشورمان انجام شده است، اعلام كرد: از سال 88 اين موضوع تشديد شده است.  
 
او همچنين در پاسخ به اين سوال آيا اين خرابكاري‌ها در تجهيزات پزشكي هم ديده شده است گفت: سرويس‌هاي اطلاعاتي دشمن در تجهيزات پزشكي بيشتر به دنبال ممانعت از ورود اين تجهيزات به ايران و ايجاد مشكلات نارضايتي در كشور بوده‌اند.













تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد