برنامه‌هاي رئيس‌جمهور ايران در نيويورك

۱۶۳ بازديد

برنامه‌هاي رئيس‌جمهور ايران در نيويورك

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني 31 شهريورماه جاري براي شركت در شصت و ششمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد، راهي مقر اين سازمان در شهر نيويورك ايالات متحده آمريكا خواهد شد. حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر "حسن روحاني" رئيس‌جمهور كشورمان 31 شهريورماه جاري براي شركت در شصت و ششمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد، راهي مقر اين سازمان در شهر نيويورك ايالات متحده آمريكا خواهد شد.
گفتني است سفر رئيس‌جمهور كشورمان به نيويورك به دليل رياست جمهوري اسلامي ايران در سازمان جنبش عدم تعهد از اهميت قابل توجهي برخوردار است و اولين سفر وي در كسوت رياست‌جمهوري به ايالات متحده براي حضور در اجلاس عمومي سازمان ملل متحد محسوب مي‌شود.

حضور در افتتاحيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد كه در روز صبح سه‌شنبه (2 مهرماه) آغاز مي‌شود، اولين برنامه رئيس‌جمهور كشورمان در نيويورك خواهد بود و مطابق برنامه از پيش تعيين شده وي در بامداد سوم مهرماه و در جمع سران كشورهاي عضو مجمع عمومي سازمان ملل متحد به سخنراني خواهد پرداخت.

همچنين رئيس‌جمهور كشورمان در روز اجلاس خلع سلاح اتمي كه مصادف با چهارم مهرماه است به عنوان رييس جنبش غير متعهدها سخنراني خواهد كرد و همچنين قرار است وي در جمع وزاري خارجه عضو جنبش عدم تعهد نيز صحبت كند.

برنامه‌هاي جنبي ديگري نيز طبق روال معمول دوره‌هاي قبل براي رئيس‌جمهور كشورمان در نظر گرفته شده است كه ديدار با ايرانيان مقيم آمريكا و ملاقات با سران كشورهاي حاضر در اجلاس از جمله آنها محسوب مي‌شود.

لازم به ذكر است مجمع عمومي سازمان ملل به طور منظم دوره‌هاي اجلاسيه ساليانه خود را از سپتامبر تا دسامبر يا ژانويه تشكيل مي‌دهد.

در زمان رياست‌جمهوري محمود احمدي نژاد، ايران در هر هفت سال در سطح رياست جمهوري در اين نشست شركت كرد
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد