اتحاد مخالفان وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال؛

۱۷۴ بازديد
اتحاد مخالفان وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال؛  

عباسي در آستانه استيضاح، كفاشيان در مسلخ مجمع

در فضاي فوتبالي شنيده مي‌شود بخش زيادي از مديران باشگاه‌ها با تهيه و امضاي نامه اي خواهان تشكيل مجمع فوق‌العاده فدراسيون و تغييرات در هيات رييسه تشكيلات فوتبال شده‌اند. نامه‌اي كه زمزمه مي‌شود از آن بوي استيضاح علي كفاشيان مي‌آيد.از سوي ديگر در همين اثنا، برخي نمايندگان مجلس نيز در صدد جمع آوري امضا براي استيضاح وزير ورزش و جوانان هستند و در صورت ثابت ماندن امضاها براي استيضاح وزير ورزش و جوانان، اين امر در روزهاي آينده در صحن علني مجلس به اجرا گذاشته خواهد شد. ماجراي استيضاح وزير ورزش و جوانان از يك سو و بحث تلاش مديران فوتبالي براي عزل كفاشيان دو موضوع مهم هفته جاري خواهد بود و در صورتي كه امضاهاي جمع آوري شده براي اين دو مدير ورزشي پس گرفته نشود، احتمال بركناري آنها از سمتشان وجود خواهد داشت.

 در فوتبال شنيده مي‌شود بخش زيادي از مديران باشگاه‌ها با تهيه و امضاي نامه اي خواهان تشكيل مجمع فوق‌العاده فدراسيون و تغييرات در هيات رييسه تشكيلات فوتبال شده‌اند. نامه‌اي كه زمزمه مي‌شود از آن بوي استيضاح علي كفاشيان مي‌آيد.

از سوي ديگر در همين اثنا، برخي نمايندگان مجلس نيز در صدد جمع آوري امضا براي استيضاح وزير ورزش و جوانان هستند و در صورت ثابت ماندن امضاها براي استيضاح وزير ورزش و جوانان، اين امر در روزهاي آينده در صحن علني مجلس به اجرا گذاشته خواهد شد.



دلاين اصلي استيضاح وزير ورزش چيست؟
در مرحله اول كه براي طرح استيضاح عباسي امضا جمع‌آوري شد، طراحان با وزير ورزش و امور جوانان جلسه‌اي برگزار كردند كه در آن جلسه وزير براي حل برخي مشكلات قول‌هايي داده بود. اما گويا با گذشت زمان هيچ‌يك از آنها عملي نشده و نمايندگان طراح استيضاح وزير ورزش و جوانان مجددا طرح را پيگيري كردند.
وضعيت بغرنج فوتبال، نحوه عزل و نصب‌ها و چگونگي انتقال افراد از ساير دستگاه‌ها به وزارتخانه‌ها، چگونگي هزينه يك درصد اعتبار دستگاه‌ها به استان‌ها و نحوه تخصيص آنها، انگيزه دخالت در امور فدراسيون‌ها و تغييرات غيراصولي آنها و استفاده از مسوولان تربيت‌بدني در باشگاه‌هاي ورزشي و تحميل به مسووليت براي فدراسيون‌ قايقراني و شنا،‌ ميزان كمك به باشگاه‌هاي حرفه‌اي برخلاف ماده 13 برنامه از جمله دلايل استيضاح وزير ورزش و جوانان مي باشد.

عباسي استيضاح مي شود؟
طبق قوانين مجلس همانگونه كه بعد از به حد نصاب رسيدن امضاها، هيات رئيسه بايد استيضاح را اعلام وصول كند، اگر نماينده اي هم بخواهد امضايش را پس بگيرد هيات رئيسه موظف به قبول اين موضوع خواهد بود.
بنابراين بر اساس ماده 222 آيين نامه داخلي مجلس، وزير موظف است ظرف 10 روز پس از طرح استيضاح در مجلس حاضر شده و توضيحات لازم را بدهد. تعيين وقت استيضاح در مهلت مقرر با پيشنهاد وزير و تصويب هيات رئيسه در دستور كار قرار مي گيرد و حضور وزير يا وزيران در اين وقت مقرر الزامي است.

كفاشيان در آستانه عزل از رياست فدراسيون فوتبال
طبق آيين‌نامه تشكيل مجمع و قوانين موجود در اساسنامه فدراسيون فوتبال، اعضاي مجمع فدراسيون مي‌توانند با برگزاري مجمع فوق‌العاده رييس فدراسيون را استيضاح و خواهان بركناري او باشند. البته تمام اين موارد به شرطي است كه 30 نفر اعضاي واجد شرايط امضاي خود را در نامه درخواست برگزاري مجمع ثبت كنند.

البته از آن‌سو هم در چند وقت گذشته با عدم‌انتخاب نايب‌رييس دوم كفاشيان و رييس سازمان ليگ كه در حال حاضر با سرپرستي غلامرضا بهروان اداره مي‌شود يادآور شديم كه رييس فدراسيون بايد ظرف يك ماه پس از برگزاري آخرين مجمع كه در اسفند 90 برگزار شد، به فكر برگزاري مجمع فوق‌العاده باشد تا نايب‌رييس دوم معرفي و رأي‌گيري شود. كاري كه تا به حال صورت نگرفته و ظاهرا فعاليت منصور بهروان در سازمان ليگ پس از گذشت يك ماه غيرقانوني بوده است.

همين موضوعات دليلي شد تا بخش زيادي از مديران باشگاه‌ها با تهيه و امضاي آن خواهان تشكيل مجمع فوق‌العاده فدراسيون و تغييرات در هيات رييسه تشكيلات فوتبال شده‌اند. نامه‌اي كه زمزمه مي‌شود از آن بوي استيضاح علي كفاشيان مي‌آيد.

در نامه منتشر شده در اين‌باره اعلام شد: «همان‌گونه كه مستحضر هستيد فوتبال كشور هم در بعد ملي و هم در بعد باشگاهي در وضعيت نامناسب و نگران كننده‌اي به سر مي‌برد كه مهم‌ترين آن دغدغه كارشناسان و هواداران تيم ملي از نتايج آن در مقدماتي جام‌جهاني برزيل است كه وضعيت صعود تيم ملي در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته است. امضاكنندگان اين نامه كه از اعضاي رسمي فدراسيون فوتبال هستند از نحوه اداره فدراسيون و آينده مبهم آن رضايت داشته و چشم انداز مثبتي را براي پيشرفت و جهش به جلو متصور نيستيم. اينجانبان اعتقاد راسخ داريم كه آقاي كفاشيان و مجموعه تحت مسووليتش توانايي به اعتلا رساندن فوتبال را نداشته و پيشرفت فوتبال عزمي جدي‌تر و راسخ‌تر مي‌خواهد. بابت همين يقين داريم كه مسووليت مهم و خطير اداره تشكيلات فوتبال در اين برهه بايد به افرادي كاردان و صالح‌تر سپرده شود. لذا به عرض مي‌رسانيم براي رسيدگي به مسايل ياد شده اين حق را بر خود قايل هستيم كه مجمع فوق‌العاده برگزار شود.»

بنابراين گزارش طبق بند 2 و 3 ماده 29 اساسنامه فدراسيون دو‌پنجم اعضاي مجمع فدراسيون مي‌توانند با تنظيم درخواست و امضاي آن خواهان برگزاري مجمع فوق‌العاده شوند. به عبارت ساده‌تر از جمع 75 نفر اعضاي مجمع بايد سي نفر اين درخواست را امضا كنند. يكي ديگر از نكات قابل توجه در اين‌باره تنظيم صورتجلسه مجمع فوق‌العاده هم با اين افراد معترض است كه مي‌توانند 21 روز قبل از انتشار درخواست برگزاري مجمع خواسته‌هاي خود را در قالب دستور جلسه مجمع تنظيم كنند. اما آيا مخالفان رييس مي‌توانند 30 امضا از كساني بگيرند كه چند ماه پيش با اكثريت حكم به ابقا او در فوتبال دادند؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد