گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

۱۷۳ بازديد
گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

ارجاع پرونده دانشگاه‌ احمدي‌نژاد به دادستان انقلاب/ تعارف ساده در ديدار روحاني و اوباما/ تعيين زمان معرفي 3 وزير به مجلس/ ديپلماسي خارجي روحاني مورد حمايت رهبري

تعارف ساده در ديدار روحاني و اوباما مذاكره قلمداد نمي‌شود، 560 بار حمله شيميايي به ايران از سوي عراق، 10 روز مانده تا پايان زمان قانوني معرفي سه وزير به مجلس، محتواي "پرسش مهر" از خاتمي تا روحاني، تقلاي اسرائيل از ديدار احتمالي روحاني و اوباما از زبان رسانه‌هاي بيگانه، رويكرد جديد مذاكرات هسته‌اي ظريف و اشتون و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.  هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

رويكرد جديد مذاكرات هسته‌اي ظريف و اشتون چيست؟

يك مقام نزديك به هيات مذاكره‌كننده هسته‌ا‌ي كشورمان در نيويورك، با اشاره به اينكه انتقال پرونده هسته‌ا‌ي به وزارت امور خارجه ديگر مذاكره هسته‌ا‌يي در اين شكل و محتوا نمي‌تواند در مسير گذشته خود حركت كند، اظهار داشت: دكتر ظريف در ملاقات امروز خود با خانم اشتون كه 9 صبح به وقت نيويورك و 16:30 به وقت تهران انجام مي‌شود،‌ ديدگاه‌هاي دولت جديد ايران درباره نحوه ادامه مذاكرات و دستور كار آن را به وي اعلام خواهد كرد و ذره‌اي از حقوق هسته‌‌ايي مردم ايران ناديده انگاشته نخواهد شد.

وي در گفتگو با ايسنا، با بيان اينكه بايد چارچوب‌هاي مفهومي و رويكردهاي عملياتي جديد تعريف شود كه نتيجه آنها يك بازي برد - برد باشد، گفت: اين بازي جديدي است كه قواعد جديد مربوط به خود خواهد داشت و هدف آن رسيدن به يك نقطه مشترك مورد توافق دو طرف است.

"نرمش قهرمانانه" تاكتيكي در سياست خارجي يا يك استراتژي

حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نرمش قهرمانانه يك تاكتيك در سياست خارجي است و نه يك استراتژي گفت: در سياست خارجي يك استراتژي داريم كه از سوي مقام معظم رهبري و قانون اساسي تبيين شده است اما در شيوه رفتار ديپلماسي بايد تاكتيك‌هايي را در چارچوب استراتژي بين‌المللي در نظر بگيريم و در بعضي مواقع نيز بايد نرمش نشان داد تا بتوان به استراتژي تبيين شده از سوي مقام معظم رهبري دست يافت.

وي در گفتگو با فارس، نرمش قهرمانانه كوتاه آمدن از مواضع اصلي نيست بلكه به عنوان انعطافي در مذاكرات است كه در چارچوب منافع جمهوري اسلامي ايران تعريف مي‌شود، تصريح كرد: نرمش به معناي چرخش از اصول نيست، چرخش يعني بازگشت از اصول كه با قهرماني تضاد دارد، در نتيجه نمي‌توان از نرمش قهرمانانه بعنوان چرخش ياد كرد.

لزوم اصلاح قانون "نبود آتش‌نشاني در جاده‌ها" در مجلس

احمد اميرآبادي نماينده مردم قم، با بيان اينكه از بين 44 نفر فوت‌شدگان حادثه تصادف در جاده قم، دو جسد هنوز شناسايي نشده‌‌اند، اظهار داشت: قبل از بروز اين حادثه برخي مسافران به راننده تذكر داده بودند كه ماشين ايراد دارد، اما راننده توجهي نكرده است كه به دليل اين بي‌توجهي حوادث بسيار تلخي براي مسافران رخ داده و عزيزان آن‌ها در جلوي چشمانشان سوخته‌اند.

وي در گفتگو با ايسنا، استاندارد نبودن خودروها را مشكلي دانست كه بايد مورد توجه مسوولان مربوطه قرار بگيرد،گفت: موضوع ديگر مشكل جاده اتوبان تهران - قم است كه ديگر اين اتوبان ظرفيت تردد اين حجم از خودروها را ندارد همچنين طبق قانون، آتش‌نشاني براي شهرداري است و تنها مسوول ارائه خدمات به داخل شهرهاست و مسووليتي براي خدمت‌رساني در جاده‌ها ندارد و آتش‌نشانان نمي‌توانند به داخل جاده‌ها بروند كه در اين حادثه آتش‌نشاني بعد از 16 دقيقه و اورژانس بعد از 6 دقيقه در محل حادثه حضور پيدا كرده‌اند و بايد اين قانون در مجلس هرچه سريعتر اصلاح شود.


سرمايه‌گذاري‌ كلان صعودي‌‌ها در حمايت تروريسم با وجود رشد فقراي عربستاني

عربستان در اختصاص بيشترين توليد ناخالص داخلي براي هر فرد در سال 1980 رتبه چهارم را در جهان به خود اختصاص داده بود، در سال 1990 به رتبه 28 و سپس در سال 2000 به رتبه 53 سقوط كرد و در سال 2010 به رتبه 43 در رده بندي جهاني رسيد كه طي 30 سال گذشته بيش از 39 كشور در رقابت رشد و توسعه اقتصادي از عربستان پيشي گرفته‌اند و اين در حالي است كه عربستان سعودي تا به امروز سايه هيچ‌گونه تحريمي بر سر خود نديده است.






به گزارش مشرق، عربستان اگر بخواهد از منجلاب مذكور نجات پيدا كند گزينه اي جز تسريع چرخ‌هاي رشد اقتصادي واقعي ندارد، رشد اقتصادي موجود مبتني بر افزايش حمايت ناپيوسته دولتي يا هزينه دولتي مرتبط با افزايش درآمدهاي نفتي نيست، زماني كه مردم در رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي از كاهش درآمدها شكايت كرده و آن را ناكافي دانسته‌اند، شكايت آن‌ها واقعي و قابل توجيه است؛ ولي آنچه مردم عربستان از آن رنج مي‌برند عارضه‌اي از عوارض بيماري اقتصادي اين كشور است كه با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند، اما با تمام مشكلات اقتصادي كه مردم عربستان روز به روز بيشتر درگير آن مي‌شوند، آل‌سعود همچنان به اقدامات تروريستي خود در منطقه ادامه داده و با كمك به تروريست‌هاي سوري، مردم منطقه و به ويژه مردم سوريه را با آشوبي پايدار همراه ساخته است.

هيئت پارلماني ايران دوشنبه براي رايزني درباره سوريه به باكو مي‌رود

احمد شوهاني عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، از سفر هيئت پارلماني 3 نفره ايران به رياست جواد جهانگيرزاده در عصر امروز دوشنبه به باكو پايتخت جمهوري آذربايجان خبر داد و گفت: در اين سفر، بنده و آقامحمدي نيز جواد جهانگيرزاده را همراهي مي‌كنيم كه در اين سفر 5 روزه قرار است ضمن ديدار با رؤساي مجالس كشورهاي آذربايجان و گرجستان، پيرامون مسائل ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي مذاكراتي داشته باشيم.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفتگو با تسنيم، يكي ديگر از محورهاي مذاكرات اين هيئت را با رؤسا و مقامات كشورهاي آذربايجان و گرجستان راهكارهايي براي حل بحران سوريه خواند و افزود: همچنين قرار است در اين سفر با مقامات اين كشورها و نيز رؤسا و نمايندگان پارلمان‌هاي گرجستان و آذربايجان جهت تقويت روابط پارلماني ديدارهايي داشته باشيم.


ديدار رئيس‌جمهور و اوباما بدون كاهش تحريم‌ها، بي‌نتيجه است

فواد ايزدي استاد دانشكده مطالعات جهان دانشگاه تهران در خصوص ارزيابي‌اش از فضاي حاكم بر سفر رئيس‌جمهور به نيويورك گفت: فضاي حاكم بر اين سفر، در حوزه رسانه‌اي و مطبوعاتي مثبت‌تر از سفرهاي قبلي است و دليلش هم اين است هم در داخل و خارج از كشور به نوعي نسبت به اعتدالي كه آقاي روحاني آن را بيان كرده است، اقبال به وجود آمده است و از آنجا كه آمريكا در افكار عمومي نمي‌خواهد متهم به تندروي شود و اين ذهنيت شكل بگيرد كه آن‌ها با يك دولت معتدل هم برخورد افراطي داشته‌اند، آن‌ها از اظهارات آقاي روحاني استقبال كردند.

اين استاد در گفتگو با خبرآنلاين در پاسخ به اينكه فكر مي‌كنيد رئيس‌جمهور بايد چه هدف‌گذاري در اين سفر داشته باشد، بيان داشت: با توجه به پيشينه گفتماني آقاي روحاني، اين نكته را براي طرف مقابل مشخص بكنيم كه از خطوط قرمز خود مثل غني‌سازي هسته‌اي به هيچ‌وجه عبور نمي‌كنيم و با توجه به فرمايشات رهبر انقلاب در خصوص نرمش قهرمانانه، اين تعامل و انعطاف در حوزه‌هاي ديگر است.

وي با اشاره به اينكه قصد غرب از بيان احتمال ديدارها اين است كه اقتصاد ما را شرطي كنند، گفت: هر گاه بحث تعامل ايران و غرب مطرح است، قيمت سكه و دلار كاهش يابد و بعد از آن دوباره افزايش يابد و در نهايت اين مساله تبديل به فشار اجتماعي شود كه ايران به سمت امتياز دادن به غرب پيش برود و ديدار احتمالي اوباما و روحاني هيچ چيزي را تغيير نمي‌دهد، مگر اينكه تحريم كاهش پيدا كند كه اين به معني همان بازي برد ـ برد است.

لزوم رفع ابهامات طرح جرم سياسي

طرح جرم سياسي ارائه شده توسط تعدادي از نمايندگان مجلس مناسب است كه زير نظر كارشناسان فني و حقوقي مورد بررسي قرار بگيرد اما اجمالا طرح مذكور ابهاماتي دارد كه ضروري است طراحان محترم افكار عمومي را روشن كنند، در ماده اول طرح آمده است: هرگاه رفتاري با انگيزه نقد عملكرد حاكميت يا كسب يا حفظ قدرت، واقع شود بدون آنكه مرتكب، قصد ضربه‌ زدن به اصول و چهارچوب‌هاي بنيادين نظام جمهوري اسلامي ايران را داشته باشد، جرم سياسي محسوب مي‌شود، اين حرف يعني چي؟ الان بالاخره كسي نقد كند يا نكند؟

به گزارش الف، در اين طرح توهين به اصول انقلاب ولايت فقيه و قانون اساسي و جمهوريت و غيره استثنا شده است. از نظر طراحان اين موارد شامل اقدام عليه امنيت داخلي است و خارج از شموليت جرم سياسي، با اين تعريف اين طرح كمكي به وضع موجود نمي‌كند. بسياري از كساني كه در حال حاضر زندان هستند با اين دست اتهامات دادگاهي شدند. ضمن اينكه تشخيص سياسي بودن يا نبودن اتهامات نيز بر عهده قاضي است و نگراني از سليقه‌اي برداشت كردن‌ها همچنان وجود دارد و در بخش ديگري از طرح آمده است كه به رئيس كشورهاي خارجي و نماينده ها آنها نبايد توهين شود. اين بخش نيز ابهام دارد. الان تكليف شعار مرگ بر آمريكا چه مي‌شود؟

ارجاع پرونده دانشگاه‌ ايرانيان به دادستان عمومي انقلاب

مصطفي افضلي‌فرد؛ عضو هيات رييسه كميسيون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: در جلسه كميسيون اصل ۹۰ موضوع پرونده دانشگاه ايرانيان مورد بحث و بررسي قرار گرفت، البته پرونده توسط دادستان محاسبات به دادستان عمومي انقلاب تهران ارجاع شده است و اين موضوع براساس ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامي از مصاديق هزينه‌كرد در غير امور معين بوده و قابليت پيگيري دارد.

اين عضو هيات رييسه كميسيون اصل ۹۰ تصريح كرد: با توجه به مكاتبه‌اي كه با رييس مجلس انجام شده اين موضوع به كميسيون‌هاي آموزش و تحقيقات و اصل ۹۰ ارجاع شد تا به اين موضوع رسيدگي كرده و نتايج بررسي خود را براي تكميل پرونده به دادستان عمومي انقلاب تهران اعلام كنند.

آغاز سال تحصيلي جديد با حضور روحاني در دبيرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) تهران













ساختن قهرمان‌هاي غير واقعي از زندانيان سياسي

عماد افروغ نماينده مجلس هفتم، با اشاره به آزادي شماري از زندانيان سياسي مرتبط با فتنه 88 گفت: ما بايد متوجه باشيم جامعه‌شناسي شرايط بحران و غيرعادي با شرايط عادي متفاوت است و بايد به فصل سوم قانون اساسي كه مربوط به حقوق مدني و سياسي ملت است پايبند باشيم و تا آنجا كه فصل سوم قانون اساسي اجازه آزادي بيان را به شهروندان داده با سعه صدر برخورد شود و آنجايي كه پاي تهمت به اشخاص به ميان مي‌آيد افراد مي‌توانند اقامه دعوي كنند و به جاي اينكه طرف مقابل زنداني شود، من پيشنهاد جريمه نقدي هنگفت را مي‌دهم.

اين كارشناس مسائل سياسي افزود: بدين وسيله كسي هم به خودش اجازه نمي‌دهد كه به ديگري تهمت بزند و علاوه بر آن اين نوع جريمه باعث شود كه حرف‌ها مستند و مستدل باشد و اين كمك مي‌كند فرهنگ سخن از روي ادله و مدرك و سند اشاعه يابد، از روز اول چندان موافق زنداني كردن اين افراد نبودم الان هم خوشحالم كه آزاد شدند و اعتقادم بر اين است بدين وسيله ما يك قهرمان‌هاي غيرواقعي تحويل جامعه مي‌دهيم‌.

ديپلماسي خارجي اعلام شده از سوي روحاني مورد حمايت رهبري است


سيد حسين نقوي حسيني سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، ضمن هشدار به اظهارات افراطيون داخلي در مورد دكترين سياست خارجي روحاني، گفت: ديپلماسي خارجي اعلام شده از سوي روحاني مورد حمايت رهبري است و نبايد دچار خدشه شود و اظهارات غيرمنطقي افراطيون به دولت و منافع ملي آسيب وارد مي‌كند.

نقوي حسيني در گفتگو با ايلنا، با اشاره به اينكه حفظ تعادل و همچنين ايجاد گفتار منطقي عامل موفقيت دولت روحاني را در ديپلماسي خارجي تضمين مي‌كند، تصريح كرد: نبايد اصولگراهاي افراطي در تلاش باشند كه سياست خارجي دولت احمدي نژاد را به روحاني ديكته كنند.

آغاز سال تحصيلي با حضور قاليباف









تعارف ساده در ديدار روحاني و اوباما مذاكره قلمداد نمي‌شود

محمدصادق كوشكي تحليل‌گر و كار‌شناس مسائل سياسي با اشاره به اخبار احتمالي براي ديدار روحاني با اوباما گفت: با توجه به اينكه آمريكايي‌ها موقعيت برتر و دست‌پري براي روبرو شدن و مذاكره با ايران ندارند لذا در صورت انجام يك ديدار بين روساي جمهور ايران و آمريكا، به نظر مي‌رسد اين ديدار به يك گفتگوي ساده ختم شود.

وي در گفتگو با ايلنا، انجام گفتگو براي مذاكره اساسي در حاشيه اجلاس نيويورك را امري بعيد دانست و افزود: در حال حاضر هيچ يك از طرفين برنامه‌ و دستور كاري براي اين منظور تعريف نكرده‌اند و در عرف ديپماتيك يك تعارف ساده، مذاكره قلمداد نمي‌شود؛ چرا كه سازوكار و تضمين‌ها و حتي برنامه‌هايي كه مي‌تواند يك مذاكره را فراهم كند در اين گفتگوي ديپلماتيك از پيش طراحي نشده است.

كوشكي با اشاره به اينكه زماني كه آقاي احمدي‌نژاد براي برقراري ارتباط با آمريكا ابراز تمايل كردند در محافل داخلي مورد نقد جدي قرار گرفتند و حتي حملات سياسي و تبليغاتي گسترده‌اي عليه ايشان صورت گرفت، تصريح كرد: در شرايط كنوني آمريكا درخواست‌هايي براي مذاكره با ايران مطرح كرده اما با توجه به برنامه كاري رئيس‌جمهور به نظر مي‌رسد كه قانون اساسي تصميم گيرنده نهايي است زيرا با توجه به قانون اساسي رئيس‌جمهور نمي‌تواند تصميم‌ساز اصلي باشد و تنها مي‌تواند در چارچوب سياست خارجي ابلاغ شده از سوي رهبري حركت كند و اگر ديدگاهي هم در اين راستا مطرح كردند هميشه در چارچوب نظام بوده است.

560 بار حمله شيميايي به ايران از سوي عراق

محمدرضا سروش مديرعامل انجمن حمايت از قربانيان سلاح‌هاي شيميايي گفت: سازمان بهداشت جهاني، جنگ را به عنوان يكي از علل مرگ و مير در رتبه بيستم قرار داده است و پيش‌بيني مي‌شود در سال 2020 به رتبه 15 برسد همچنين از ايجاد مركز اسناد عوارض كاربرد سلاح شيميايي در جنگ و همچنين كتابخانه تخصصي كاربرد عوامل شيميايي و بانك اطلاعاتي در مركز پژوهشكده دبيرخانه انجمن حمايت از قربانيان سلاح‌هاي شيميايي اشاره كرد.

به گزارش ايلنا، سروش در در نشستي كه به مناسبت هفته دفاع مقدس با موضوع حملات شيميايي عراق به ايران برگزار شده بود، اتفاق مهم جنگ ايران و عراق را استفاده از سلاح كشتار جمعي دانست و بيان داشت: كشور ژاپن با تجربه‌اي كه در اين زمينه داشت سلاح اتمي را بهانه‌اي براي ديالوگ جديد در جهان به كار برد و ژاپن محوريت صلح شد اما كشور ما از اين ظرفيت استفاده نكرد در حالي كه 560 مورد حمله شيميايي به ايران انجام شد.

سروش گفت: يك ميليون نفر در معرض گاز شيميايي قرار گرفته‌ و 100 هزار نفر در معرض عوارض و آسيب‌هاي حاد آن بوده‌اند و امروزه 75 هزار نفر آمار رسمي از جانبازان تحت پوشش به خاطر مسائل شيميايي داريم و طي اين جنگ 100 هزار پرتاب عليه ايران انجام شد كه عراق اعتراف كرده يك ميليون و هشتصد هزار تن گاز اعصاب و 600 تن سالين كه عامل اعصاب است عليه ايران استفاده كرده است.

10 روز مانده تا پايان زمان قانوني معرفي سه وزير به مجلس

محمدحسين فرهنگي نماينده مردم تبريز در خانه ملت درباره زمان معرفي سه وزير پيشنهادي اظهارداشت: تاكنون رئيس‌جمهور افرادي را براي تصدي وزارت‌خانه‌هاي كه وزراي پيشنهادي آن‌ها از نمايندگان راي اعتماد كسب نكرده‌‌اند به مجلس معرفي نكرده است و اگر قرار به معرفي باشد بايد در روزهايي كه مجلس تا 10 مهرماه جلسه علني دارد از سوي معاون رئيس جمهور به مجلس معرفي شوند.

وي در گفتگو با موج با اشاره به اينكه اگر وزراي پيشنهادي براي وزارت‌خانه‌هاي كه وزير ندارند تا 10 مهر انجام شود، نمايندگان در هفته سوم كاري در مهر ماه پيش از اينكه براي سركشي به حوزه‌هاي انتخابيه خود بروند، صلاحيت وزراي پيشنهادي را بررسي مي‌كنند، تصريح كرد: عدم معرفي وزراي پيشنهادي تا 10 مهر ماه زمان سه ماه مقرر در قانون را براي معرفي وزراي پيشنهادي از دست رئيس‌جمهور خارج مي‌كند و مناسب است دولت يازدهم در نيمه اول مهرماه وزراي پيشنهادي براي سه وزارت‌خانه‌اي كه وزير ندارد را به مجلس معرفي كند تا خلاف قانون عمل نشود.

محتواي "پرسش مهر" از خاتمي تا روحاني

از مهر ماه سال 76 محمد خاتمي در ابتداي سال تحصيلي رسمي را پايه گذاري كرد كه در آن سوالي توسط رييس‌جمهور براي پرورش روحيه پرسشگري، نقد و تحليل پديده‌ها، ايجاد تعامل بيشتر بين معلمان و بچه‌ها، حساس كردن فضاي فرهنگي، شادابي، ترويج پژوهش، شناسايي مشكلات جامعه و ارائه راهكار، مسئوليت‌پذيري و خودباوري، شناسايي استعدادهاي بالقوه، گسترش و تقويت فعاليت گروهي مطرح مي‌شد.

در دوران خاتمي اين سوالات بيشتر در زمينه آزادي و قانون‌مداري و تنش‌زدايي از روابط بود و در دوران احمدي‌نژاد سوالات سمت و سوي عدالت محورانه داشت و در اين بين سوالي كه مطرح مي‌شود اين است كه آيا اين سوالات با پيش‌زمينه قبلي مطرح مي‌شوند يا رييس‌جمهورها زماني كه در امپاس اين سنت حسنه مي‌مانند اقدام به طرح آن مي كنند؟

شبستان در اين گزارش آورده است كه پيشنهاد ما به رييس‌جمهور جديد اين است سوالات را به نحوي طرح كند كه كلي نباشد زيرا اگر قرار است آينده‌ساز مملكت روحيه پرسش‌گري پيدا كنند يا اينكه تعامل بين مسئولان و دانش‌آموزان بيشتر شود بهتر است آن‌ها نيز با تامل و تعمق بيشتر به طرح سوالات بپردازند همچنين اين سوالات با روند مشخصي دنبال شود و با نقشه راه درست و هدايت هوشمند پژوهش‌ها توسط اموزش و پرورش اينگونه كارها هدفمند انجام شود تا حاصلي داشته باشد و در سطح يك شو باقي نماند.

تقلاي اسرائيل از ديدار احتمالي روحاني و اوباما از زبان رسانه‌هاي بيگانه

روزنامه‌ الشرق‌الاوسط چاپ لندن نوشت كه بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل به واسطه طرح رييس‌جمهور ايران، نزديكي روابطي كه اخيرا بين تهران و واشنگتن ايجاد شده است، نگران است و نتانياهو مدعي شده كه آنچه روحاني انجام مي‌دهد چيزي جز دروغ و نيرنگ نيست و او تنها درصدد قانع كردن آمريكايي‌ها است و بعد از اينكه رژيم‌صهيونيستي تماس‌هايي را با آمريكايي‌ها در اين زمينه انجام دادند، اطمينان حاصل كردند كه هرگونه نزديكي در روابط تهران –واشنگتن هرگز مواضع فعلي آمريكا را تغيير نخواهد داد.

به گزارش انتخاب، روزنامه عبري معاريو نيز نوشت كه مسوولان آمريكايي در مذاكرات خود با همتايان صهيونيستي‌شان به آن‌ها اعلام كردند كه آمريكا مواضعش را در قبال نيات هسته‌اي ايران تغيير نداده است.

نيويورك تايمز نيز در گزارش خود نوشت، نخست‌وزير رژيم اسرائيل با افزايش تلاش‌ها براي مانع‌تراشي براي تلاش‌هاي ديپلماتيك ايران قصد دارد در سخنراني‌اش در مجمع عمومي سازمان ملل كه يك هفته بعد از سخنراني رئيس‌جمهور و اوباماست مدعي شود كه يك توافق هسته‌اي با دولت ايران حكم دامي مشابه دامي را دارد كه كره شمالي هشت سال پيش پهن كرد و وي قصد دارد شروطي را كه در هر توافقي درباره برنامه هسته‌اي ايران براي رژيم صهيونيستي قابل پذيرش خواهد بود، مطرح كند زيرا يك توافق بد را از فقدان توافق بدتر مي‌داند
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد