هراس رسانه‌هاي صهيونيستي از قدرت‌نمايي موشك‌هاي بالستيك ايراني؛

۱۶۹ بازديد
هراس رسانه‌هاي صهيونيستي از قدرت‌نمايي موشك‌هاي بالستيك ايراني؛

موشك‌هاي دوربرد 2000 كيلومتري ايران قلب تل‌آويو را نشانه گرفته‌اند

بازتاب فوري توان موشكي كشورمان نشان از اقتدار و توان بازدارندگي صد درصدي نيرو هاي مسلح در دفاع از تماميت ارضي و ثبات منطقه‌اي است، به طوري كه ديروز رژيم صهيونيستي يقين كرد اگر دست از پا خطا كند آماج حملات موشكي ايران قرار خواهد گرفت. به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران؛ طبق معمول در اولين روز هفته دفاع مقدس رژه نيروهاي مسلح در مرقد مطهر امام(ره) در حضور رئيس جمهور با شكوه خاصي برگزار شد. پس از رژه يگان‌هاي مسلح ارتش و سپاه و نيروي انتظامي، انواع ادوات و تجهيزات دفاعي همچون تانك، توپ، موشك‌هاي دريايي و سامانه‌هاي راداري به نمايش گذاشته شد. در اين ميان حضور "موشك‌هاي بالستيك زمين به زمين" بيش از ساير جنگ افزارها جلب توجه مي‌كرد.

در مراسم ديروز، آخرين توانمندي‌هاي موشكي از جمله 12 موشك زمين به زمين سوخت جامد سجيل (با برد 2 هزار كيلومتر) و 18 موشك "قدر-اف" و "قدر-اچ" از مقابل جايگاه عبور كردند. نمايش موشك‌هاي دور برد بلافاصله در رسانه‌هاي خارجي انعكاس يافت.


اذعان رسانه‌هاي صهيونيستي-غربي به قدرت موشكي ايران


جروزالم پست، اسرائيل نشنال نيوز، ديلي استار، فاكس نيوز، گلف نيوز، يديعوت آحارونوت، ايندايا تايمز، راديو صداي روسيه، فرانس 24 از جمله سايت‌ها و شبكه‌هاي خبري بودند كه موشك‌هاي به نمايش در آمده در اين مراسم را پوشش دادند.

روزنامه صهيونيستي، جروزاليم‌پست با اشاره به قدرت موشكي نيروهاي مسلح ايران نوشت: «ايران در اين رژه نظامي 30 موشك دور برد با برد 2000 كيلومتر به نمايش گذاشت كه مي‌تواند اسراييل را هدف قرار دهد.».




اين روزنامه با اشاره به سخنراني رييس‌جمهور در اين مراسم خاطر نشان كرد: "رئيس جمهور ايران به آمادگي تهران براي مذاكرات درباره برنامه هسته‌اي "بدون پيش شرط" تاكيد كرد."

سايت ديلي‌استار هم با اشاره به نمايش موشك‌هاي دوربرد در اين مراسم نوشت: " ايران در اين مراسم 30 موشك دوربرد با برد 2000 كيلومتر به نمايش گذاشت. اين اولين بار است كه ايران اين تعداد موشك را به صورت يكجا به نمايش گذاشته است، موشك‌هايي كه مي‌تواند سرزمين‌هاي اشغالي را هدف قرار دهد."


اين سايت خبري تحليلي در ادامه با اشاره به تعداد و نوع موشك‌ها نوشت: «ايران در سالروز آغاز جنگ ايران و عراق در مراسم رژه نظامي 12 موشك سجيل و 18 موشك قدر به نمايش گذاشت».


ديلي استار در ادامه به پايگاه‌هاي آمريكا در منطقه نيز اشاره كرده و مي‌نويسد: «هر دو موشكي كه در اين مراسم به نمايش در آمد نه تنها قادر است اسراييل را بلكه پايگاه‌هاي آمريكايي را نيز هدف قرار دهد».

راديو صداي روسيه هم به انعكاس موشك‌هاي به نمايش در آمده در رژه نيروهاي مسلح پرداخت و در سايت خود نوشت: «در مراسم ديروز رژه نيروهاي مسلح ايران موشك‌هايي كه به نمايش در آمد مي‌تواند اسراييل و پايگاه‌هاي آمريكا در منطقه را هدف قرار دهد.».


سايت عربي زبان گلف‌نيوز هم نوشت: «ايران 30 موشك با برد 2000 كيلومتري را در رژه ديروز به نمايش گذاشتند. اين اولين بار است كه اين تعداد موشك‌هاي دوربردي كه مي‌تواند سرزمين‌هاي اشغالي را هدف قرار دهد به نمايش در آمده است.».




اين سايت عربي اشاره‌اي هم به سخنان ريس‌جمهور كشورمان كرده و به نقل از وي مي‌نويسد: " ايران در 200 سال گذشته به هيچ كشوري حمله نظامي نكرده است؛ نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي هيچ حمله تجاوزگرانه را آغاز نخواهند كرد، اما در مقابل متجاوزان تا رسيدن به پيروزي خواهند ايستاد".


اين سايت در ادامه مي‌افزايد: " موشك سجيل" براي اولين بار در نوامبر 2008 و موشك قدر هم در سپتامبر سال بعد آزمايش شد. هر دو موشك دو مرحله‌اي هستند و استفاد از سوخت جامد باعث مي‌شود مدت زمان پرتاپ آن به حداقل برسد ".


روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت هم ضمن اشاره به 30 موشك دوربرد كه در اين مراسم به نمايش در آمد به بخشي از سخنان ريس‌جمهور در مراسم رژه نيروهاي مسلح نوشت:" دكتر روحاني با اشاره تلويحي به رژيم صهيونيستي گفت: رژيمي براي امنيت منطقه تهديد به حساب مي‌آيد كه تمام معاهدات بين‌اللملي درخصوص منع اشاعه سلاح‌هاي كشتار جمعي را نقض كرده است".


 

موشك سجيل نخستين موشك زمين به زمين برد بلند دو مرحله اي سوخت جامد در كشور است كه توسط متخصصان اقتدار آفرين سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است .موشك سجيل به دليل سامانه پرتاب متحرك با قابليت حمل موشك آماده پرتاب، اولين موشك دور برد سوخت جامد ايران و خط شكن موشك‌هاي ايراني به‌شمار مي‌رود.


موشك سجيل داراي 2000 كيلومتر برد، 23623 كيلوگرم وزن، 17.57متر طول، 1.25 متر قطر و سر جنگي به جرم 500 كيلوگرم است. اين موشك در زمان 835 ثانيه - حدود 13 دقيقه و 55 ثانيه- به بيشينه برد خود مي‌رسد.دقت بسيار بالاي سجيل ناشي از بكارگيري سامانه‌هاي دقيق هدف‌گيري ناوبري و هدايت است.


نام سجيل به معني "گل پخته " به سوره فيل در قرآن اشاره مي‌كند كه بر اساس آن خداوند پرندگاني را كه با نوك خود سنگ‌هايي از جنس گل پخته حمل مي‌كردند براي نجات شهر مكه از دست متجاوزان اصحاب پادشاه ابرهه فرستاد.


 

قدر-110 موشك بالستيك با برد متوسط است كه توسط ايران طراحي و ساخته شده است. برخي منابع به برد 2500 تا 3000 كيلومتري اين موشك اشاره كرده‌اند با اين تفاسير اين موشك توان ضربه زدن به دورترين نقاط اروپا را داراست و بيش از 70 درصد آسيا را در تيررس توان موشكي ايران قرار مي‌دهد.

موشك قدر-110 قابليت مانور بهتري را نسبت به شهاب 3 دارا است و زمان آماده‌سازي آن براي شليك نسبت به نسخه‌هاي اوليه شهاب 3 پايين‌تر بوده و در حدود 30 دقيقه مي‌باشد، در حالي كه در نسخه‌هاي اوليه شهاب اين زمان بالغ بر چندين ساعت بود. سر جنگي اين موشك ماسوره انفجاري، ضربتي و مجاورتي است و به صورت عمود پرواز شليك مي‌شود.


بدون شك بازتاب توانمندي‌هاي موشكي و دفاعي جمهوري اسلامي ايران در رسانه هاي جهان بخصوص در رسانه هاي رژيم صهيونيستي نشان از قدرت بازدارندگي و آمادگي نيروي هاي مسلح كشورمان دارد.در اين ميان اذعان رسانه هاي رژيم صهيونيستي به توان موشكي ايران بيش از ساير رسانه ها حائز اهميت است و اين رژيم نامشروع ديگر به يقين رسيده كه قدرت بلامنازع موشكي ايران ديروز ديگر از چنان توانمندي هايي برخودار شده است كه در روز نبرد قادر خواهند بود تمام منافع و پايگاه‌هاي نظامي نظام سلطه در منطقه و البته وجب به وجب سرزمين‌هاي اشغالي را مورد هدف قرار دهند.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد