آمريكا مي‌خواهد ايران خودكشي كند!/ لغو مصوبه دولت يازدهم پس از يك ماه

۸ بازديد
اخبار ويژه روزنامه هاي سه شنبه؛

آمريكا مي‌خواهد ايران خودكشي كند!/ لغو مصوبه دولت يازدهم پس از يك ماه

قابلي نداره!از خودتان دزديده بوديم،پيشنهاد نامگذاري ولادت امام سجاد (ع)به عنوان روز وكيل،علت حضور ضرغامي در جلسه غيرعلني مجلس،عضو ارشد مؤتلفه: بگم بگم‌ها اثري نداشت،جرم سياسي تعريف ندارد،حمله كننده ها به روحاني در اقليت بوده و هستند و ...ازجمله برخي خبر ويژه هاي روزنامه هاي سه شنبه هستند كه ميتوانيد از اينجا بخوانيد: مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

*كيهان


آتلانتيك: آمريكا مي‌خواهد ايران خودكشي كند!


«طي هفته‌هاي پيش رو معلوم خواهد شد گفت‌وگوي تلفني اوباما و روحاني حادثه‌اي تاريخ‌ساز است يا نمونه‌اي ديگر از تلاش‌هاي نافرجام ديپلماتيك».مجله آمريكايي آتلانتيك در بسط اين تحليل خود نوشت: رئيس جمهور ايران طي ديپلماسي لبخند خود در نيويورك، يك خواسته را به صراحت مطرح كرد كه تهران هرگونه توافقي را كه اجازه غني‌سازي اورانيوم را نداشته باشد، نمي‌پذيرد. او در نشست خود با رسانه‌هاي آمريكايي گفت كه «ما چيزي براي پنهان كردن نداريم. 40 كشور مشغول غني‌سازي هستند، ما هم همين را مي‌خواهيم نه كمتر و نه بيشتر.«آتلانتيك افزود: تحليلگران استدلال مي‌كنند، موافقت روحاني با توقف غني‌سازي در داخل خاك ايران به منزله خودكشي او است. آيت‌الله علي خامنه‌اي رهبر عالي اين كشور و حتي خود روحاني بارها اعلام كرده‌اند جمهوري اسلامي برنامه هسته‌اي‌اش را تعطيل نخواهد كرد.

كريم سجادپور كارشناس مسائل ايران در انديشكده آمريكايي صلح‌بين‌المللي كارنگي گفت «تعطيلي غني‌سازي هدفي عملي و ممكن نيست. در اين ميان، مقامات اسرائيلي ديري است كه خواستار توقف دائم كليه فعاليت‌هاي غني‌سازي تهران شده‌اند و هشدار مي‌دهند كه غني‌سازي به منظور مصارف غير نظامي فرصتي را براي غني‌سازي‌هاي نظامي در اختيار ايران قرار مي‌دهد.تحليلگر اين نشريه مي‌افزايد: اكنون بايد به دنبال نشانه‌ها دال بر مصالحه دو كشور بود كه طبق آن واشنگتن حق غني‌سازي محدود در داخل خاك ايران را در ازاي اجازه بازرسي كامل و جامع مي‌پذيرد و در غير اين صورت، مذاكرات به سرعت به بن‌بست خواهد رسيد. در اين ميان، اوباما بايد حمايت كنگره از توافق هسته‌اي احتمالي با تهران را به دست آورد.

آتلانتيك با بيان اينكه اعضاي كنگره به ايران خوش‌بين نيستند مي‌افزايد: به اعتقاد آنان تحريم‌ها به اعتبار آثار مخربش بايد تا زمان سقوط حكومت ايران ادامه داشته باشد.اين نشريه آمريكايي مدعي شد: هر گونه پيشرفت در مذاكرات به اين بستگي دارد كه ايران محدوديت برنامه هسته‌اي خود را بپذيرد و اما با توجه به مواضع روحاني در نيويورك انتظار نمي‌رود چنين موافقتي انجام شود.يادآور مي‌شود روز گذشته سوزان رايس مشاور امنيت ملي آمريكا در گفت‌وگو با روزنامه يديعوت آحارونوت تصريح كرد: آمريكا با غني‌سازي اورانيوم در خاك ايران موافقت نخواهد كرد.وي گفت: باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا كلمات خود را به دقت انتخاب كرد زماني كه گفت ايران از حق استفاده از اورانيوم غني شده برخوردار است، اما نه اينكه خود اورانيوم راغني كند(!)رايس يادآور شد كه اگر ايران به تعهدات‌اش در قبال آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و قطعنامه‌هاي شوراي امنيت پايبند باشد، در آن صورت از حق استفاده از انرژي براي اهداف صلح‌آميز برخوردار خواهد بود.

اين مشاور آبروي آن مشاوران را مي‌خرد؟!


مشاور ارشد دكتر روحاني در حال خريد آبروي برخي مشاوران نزديك دكتر احمدي‌نژاد است.اسفنديار رحيم مشايي و حميد بقايي در دولت گذشته به خاطر تصدي مسئوليت‌ها و پست‌هاي متعدد مورد انتقاد گسترده رسانه‌ها بودند اما ظاهراً اكبر تركان يك تنه تصميم گرفته با برجاي گذاشتن ركوردهاي تازه، آبروي اين دو نفر را بخرد!تركان ديروز با حكم سرپرست دانشگاه آزاد، عضو شوراي اقتصاد و سرمايه‌گذاري دانش‌بنيان دانشگاه آزاد شد.به گزارش تسنيم، حميد ميرزاده سرپرست دانشگاه آزاد در احكام جداگانه‌اي اعضاي شوراي اقتصاد و سرمايه‌گذاري دانش‌بنيان دانشگاه آزاد را منصوب كرد كه بر اساس آن اكبر تركان، محمد حسين عادلي و محمد خان به عنوان مشاور ميرزاده و اعضاي اين شورا منصوب شدند.تركان بعد از مشاورت رئيس جمهور،‌ دبيري شوراي عالي مناطق آزاد، سرپرستي شوراي عالي ايرانيان و سرپرستي سازمان فضايي ايران چهارمين سمت جديد خود را در دانشگاه آزاد برعهده گرفت. او در دبيرخانه جنبش عدم تعهد نيز سرپرستي داشت كه منجر به انحلال اين دبيرخانه شد.يادش به خير آن قديم‌ها مي‌گفتند «مردي و كاري» يا «يك دست و يك - يا حداكثر دو- هندوانه»!

روحاني: دموكرات‌ها عصباني‌اند چون از ملت ايران سيلي خورده‌اند


«روحاني دموكرات‌ها را تندروتر و خبيث‌تر از جمهوريخواهان مي‌داند و مواضع صريحي در گذشته نسبت به آنها داشته است.»گويانيوز با انتشار اين مطلب نوشت: روحاني پس از روي كار‌آمدن بيل كلينتون، نخستين رئيس‌جمهوري دموكرات آمريكا پس از كارتر، در سخنراني‌هاي متعدد بر «خطر دموكرات‌ها» براي منافع ملي ايران تاكيد و تصريح مي‌كرد، چون معتقد بود حزب دموكرات آمريكا به خاطر آنچه دولت ايران بر سر كارتر و اين حزب آورد، دل‌چركين است و مترصد فرصتي است تا زهر خود را بريزد.روحاني 19 ارديبهشت‌ماه 1374 در جريان تجمع ضد آمريكايي دانشجويان بسيجي كه در اعتراض به وضع تحريم‌هاي ضد ايراني از سوي بيل كلينتون برگزار شده بود، گفت: «اعلام تحريم ايران توسط كلينتون در كنگره يهوديان، براي همه جهانيان روشن كرد كه حكومتي كه ادعاي ابرقدرتي دارد، امروز تا چه حد به ذلت افتاده كه براي پيروزي انتخاباتي ناچار شده به صهيونيست‌ها به صورت آشكار باج دهد... از روزي كه دموكرات‌ها در آمريكا بعد از 12 سال غيبت و شكست توانستند به كمك پول و ابزار تبليغاتي صهيونيست‌ها به صحنه برگردند، عليه جمهوري اسلامي ايران شمشير از رو بستند و سياست مهار ايران را در پيش گرفتند... براي ما كاملا روشن است كه چرا دموكرات‌ها نسبت به ملت ايران عصباني هستند، چون حزب دموكرات حزبي است كه از مردم و انقلاب اسلامي ايران سيلي خورده است.»

گويانيوز مي‌افزايد: او در تمام سال‌هاي حضور بيل كلينتون دموكرات در سمت رياست‌جمهوري آمريكا، سخنان انتقادي بسياري درباره رفتار آمريكاي دموكرات بر زبان آورد و همواره تاكيد داشت كه اين رفتارها براي تامين منافع سياسي حزب دموكرات در ايالات متحده صورت مي‌گيرد؛ دوراني كه با وضع تحريم‌هاي بي‌سابقه‌اي همچون تصويب «قانون داماتو» همراه بود كه روحاني در مردادماه 1375 آن را «توهيني بزرگ به همه ملت‌هاي دنيا» ناميد.در ادامه اين تحليل با بيان اينكه دموكرات‌ها با پنبه سر مي‌برند آمده است: حق با روحاني بود؛ دولت دموكرات‌ها به رهبري بيل كلينتون پرچمدار اجماع جهاني عليه ايران شد. تحريم‌هاي گسترده عليه ايران از جمله قانون داماتو نخستين‌بار توسط دولت دموكرات‌ها وضع شد و فشار بر ايران تا آنجا ادامه يافت كه سفراي كشورهاي اروپايي به صورت دسته‌جمعي تهران را ترك كردند.

يك وادادگي ديگر!


محمد جواد ظريف وزير امور خارجه در مصاحبه با شبكه آمريكايي abc news ضمن محكوم كردن هولوكاست آن را جنايتي فجيع خواند و گفت به كار رفتن اصطلاح «افسانه هولوكاست» در نسخه انگليسي سايت مقام معظم رهبري (Khamenei.ir) ناشي از اشتباه در ترجمه بوده است! اين در حالي است كه مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان رهبري در تاريخ 18 اسفند 1390 ضمن «افسانه» ناميدن هولوكاست آن حادثه‌اي پنداري- نه واقعي- خواندند و فرمودند:«غربي‌ها جور ديگري عمل مي‌كنند... آنها چهارچوبهاشان ظالمانه است. در يك كشوري كسي به افسانه هولوكاست اعتراض مي‌كند، مي‌گويد من قبول ندارم؛ او را زندان مي‌اندازند، محكومش مي‌كنند كه چرا يك حادثه پنداري تاريخي را انكار ميكني! حالا گيرم پنداري هم نباشد- واقعي باشد- خيلي خوب، انكار يك حادثه واقعي تاريخي مگر جرم است؟!

انتظار آن بود كه وزير محترم امور خارجه كشورمان به جاي وادادگي در مقابل افسانه هولوكاست از موضع مطالبه‌گرانه برخورد كرده و اين پرسش منطقي كه تاكنون بي‌پاسخ مانده است را مطرح مي‌كرد كه اگر هولوكاست واقعيت تاريخي دارد، چرا كشورهاي غربي علي‌رغم ادعاي واقع‌گرايي به هيچ مورخي اجازه بررسي و تحقيق درباره هولوكاست را نمي‌دهند و دانشمندان و محققان برجسته بسياري را تنها به اين جرم! كه تحقيقات مستند آنها، از جعلي بودن هولوكاست پرده برداشته است زنداني كرده‌اند؟!

قابلي نداره!از خودتان دزديده بوديم

محمدعلي نجفي، رئيس سازمان ميراث فرهنگي پس از بازگشت از نيويورك، از جام «شير دال» رونمايي كرد و به نقل از وزارت امور خارجه آمريكا گفت: اين جام، هديه ملت آمريكا و نشانه‌اي از حسن‌نيت دولت آمريكا است.در ارديبهشت‌ماه 1383، دانشگاه شيكاگو، در اقدامي نمايشي، از ميان ده‌ها هزار اثر باستاني ارزشمند ايراني كه در دوره‌هاي مختلف توسط باستان‌شناسان آمريكايي (نظير آرتور پوپ) به غارت رفته و در موزه‌هاي اين كشور به نمايش گذاشته شده بود، تنها سيصد لوح گلي را به ايران بازگرداند. اين حركت فريبكارانه به حدي ملموس بود كه روزنامه گاردين، آن را اقدامي تاثيرگذار در فريب افكار عمومي ناميد.

در اين زمان دولت خاتمي بر سر كار بود و مسئولين وقت سازمان ميراث فرهنگي از «حسن نيت» مقامات آمريكايي بسيار خرسند شده و از آنان سپاسگزاري كردند! حالا پس از بازگشت دكتر روحاني و هيئت همراه از نيويورك، يك جام شير دال به نشانه «حسن‌نيت» و تحت عنوان «هديه ملت آمريكا» به ايران بازگردانده شد.اين ادعاي مضحك در حالي است كه اولا طبق مقررات بين‌المللي، دولت آمريكا «موظف و متعهد» بوده كه اين اثر و ده‌ها هزار اثر تاريخي ديگر را كه از سال 1970 از ايران خارج شده و در سال 2003 به آمريكا رفته فورا به ايران بازگرداند. در نتيجه نمي‌توان اصطلاحات و تعابيري همچون بخشش و هديه را به كار برد. بلكه بايد پاسخ دهند كه چرا 10 سال اين اثر باستاني را گرو نگه داشته‌اند؛ ضمن اينكه مهم‌تر از يك اثر باستاني تلاش گسترده آمريكا براي ضربه زدن به ملت ايران است و نشانه حسن‌نيت توقف اين دشمني‌هاست.

ثانيا وقتي مسئولين آمريكايي در اقدامي كذايي جمهوري اسلامي ايران را متهم اصلي بمب‌گذاري انتحاري در 4 سپتامبر 1997 در بازار «بن يهودا» واقع در شهر بيت‌المقدس (اورشليم)، اعلام و در نتيجه طي حكمي، كشورمان را موظف به پرداخت پنج ميليون دلار غرامت كرده و طي دستوري، موزه‌داران آمريكايي را نيز به توقيف آثار باستاني ايراني موجود در موزه‌هايشان موظف مي‌كنند و با اين اقدام فريبكارانه، راه فراري براي سرپيچي از پروتكل‌هاي بين‌المللي باستان‌شناسي (در خصوص عودت آثار باستاني مسروقه به كشور مبدأ) دست و پا مي‌كنند، آيا مي‌توان نشانه‌اي از حسن‌نيت در رفتار اين كشور غارتگر مشاهده كرد؟

*خراسان


لغو مصوبه دولت يازدهم پس از يك ماه


در حالي كه هيئت وزيران در جلسه مورخ 30 مرداد خود بنا به پيشنهاد وزارت كشور و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور تصويب كرد كه مبلغ پانصد ميليارد ريال براي جبران خسارت ناشي از خشكسالي كشاورزان شرق اصفهان در اختيار استانداري اصفهان قرار گيرد تا برابر قوانين و مقررات مربوط هزينه شود، هيئت دولت در جلسه 31 شهريورماه خود اين مصوبه را ابطال كرده است.

پيشنهاد نامگذاري ولادت امام سجاد (ع)به عنوان روز وكيل


بر اساس پيشنهاد برخي مسئولان دولتي به مديران ارشد رياست جمهوري در دولت قبل كه موافقت هاي اوليه آن نيز اخذ شده، مقرر شده بود كه روز ولادت امام سجاد(ع) به علت «رساله حقوق» ايشان به عنوان روز وكيل مدافع تعيين و پس از درج در تقويم رسمي كشور، جمعي از وكلاي مدافع حق نيز مورد تجليل قرار بگيرند كه اين موضوع، فعلا به علت تغيير برخي مديران اجرايي مسكوت مانده است.

*ايران

متهم ايراني- بلژيكي در دادگاه اسرائيلي

‌خبر اول اينكه دادگاهي در اسرائيل حكم داده است كه علي منصوري، شهروند ايراني – بلژيكي متهم به جاسوسي بايد هشت روز ديگر در بازداشت بماند. به گزارش آسوشيتدپرس، منصوري ديروز در حالي كه دست‌هايش با دستبند بسته شده بود و لباس قهوه‌اي رنگ زندان به تن داشت در اين دادگاه حاضر شد. يك روز پيش شين بت، اداره امنيت داخلي اسرائيل اعلام كرده بود كه علي منصوري شهروند 58 ساله ايراني – بلژيكي، در روز 11 سپتامبر در فرودگاه بن گوريون تل آويو بازداشت شده است. شين بت همچنين عكس‌هايي را همراه بيانيه خود منتشر كرده و مي‌گويد كه منصوري اين عكس‌ها را گرفته است. يكي از اين عكس‌ها از بالكن يك ساختمان بلند گرفته شده و ساختمان سفارت امريكا را نشان مي‌دهد.

علت حضور ضرغامي در جلسه غيرعلني مجلس


خبر ديگر اينكه رئيس رسانه ملي درخصوص جلسه غيرعلني امروزش با نمايندگان مجلس كه گفته مي‌شد براي گرفتن بودجه است تاكيد كرده: حضورم در جلسه غيرعلني روز سه‌شنبه مجلس هيچ ارتباطي به پيگيري موضوع تخصيص بودجه به سازمان صدا و سيما ندارد. عزت الله ضرغامي گفته: اين جلسه با درخواست من از هيأت‌رئيسه مجلس برگزار مي‌شود و هدف از حضور در اين جلسه تشريح آخرين وضعيت رسانه‌اي در سطح ملي و جهاني و آشنا شدن بيشتر نمايندگان مجلس با وضعيت فعلي شبكه‌هاي رسانه ملي است.

تدارك حاميان رضايي براي انتظارات مجلس


شنيديم كه حسين كنعاني‌مقدم مسئول كميته سياسي جبهه ايستادگي با اشاره به فعاليت‌هاي اين جبهه براي انتخابات مجلس و همچنين نحوه تعامل با دولت روحاني خاطرنشان كرده: آقاي رضايي كانديداي انتخابات مجلس نيست و به بنده نيز گفته كه فعلاً برنامه‌اي براي اين انتخابات ندارد، اما دوستاني كه حدود 4 ميليون به وي رأي داده‌اند مرتباً تماس مي‌گيرند تا محسن رضايي فعاليت خود را براي مسائل سياسي و بحث انتخابات از جمله انتخابات مجلس پيگيري كند. همچنين محمد جواد حق‌شناس عضو حزب اعتماد ملي از احتمال برگزاري همايش اين حزب تا آخر مهرماه خبر داده و با اشاره به بحث دبيركلي اين حزب پس از مهدي كروبي گفته: بعيد مي‌دانم منتجب‌نيا به عنوان دبيركل در اين همايش معرفي شود و فعلاً نيز بحث انتخاب دبيركل در دستور كار اعتماد ملي نيست.

عضو ارشد مؤتلفه: بگم بگم‌ها اثري نداشت

دست آخر اينكه اسدالله بادامچيان، قائم مقام شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي در نشستي با موضوع احزاب، افق‌ها و چالش‌ها كه در دانشگاه شهيد رجايي برگزار شد، در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا شما افشاگري آقاي احمدي‌نژاد در مجلس را قبول داريد، تصريح كرده: معتقدم افشاگري بايد مستند باشد، پس اگر مورد خلافي در كشور مي‌بينيم در مورد هر كس در هر جايگاه و مقامي كه باشد بايد اسناد آن را به قوه قضاييه بدهيم و اگر قوه قضاييه عمل نكرد، به ملت بگوييم تا چاره كند. وي با بيان اين‌كه روش احمدي‌نژاد كه از منطق بگم بگم استفاده مي‌كرد اثر مثبتي نداشت تاكيد كرده: اين نوع افشاگري را از طرف هيچ‌كس قبول ندارم چون كار سياسي است كه مردم را به يأس مي‌كشاند.

*تهران امروز

شباهت ادبيات روحاني با خاتمي

رسول منتجب‌نيا، معتقد است، ادبيات روحاني همچون ادبيات خاتمي از جاذبه و منطق بالايي برخوردار است. قائم‌مقام حزب اعتماد ملي، در گفت‌وگو با ايلنا گفت: با توجه به اينكه در 8 سال گذشته ما شاهد نوعي ادبيات غيرمتعارف در سفرهاي خارجي اكثر مقامات دولتي بوديم و همين مسئله موجب مخدوش شدن حيثيت جمهوري اسلامي در جهان شده بود به نظر مي‌رسد ادبيات آقاي روحاني كاملا قابل قبول و جهان پسند بود چرا كه با عرف ديپلماسي و پروتكل‌هاي مورد توجه دولت‌ها انطباق داشت.اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با تشبيه ادبيات روحاني به ادبيات سيد محمد خاتمي عنوان كرد: آقاي خاتمي نيز ادبيات به روز و جذابي داشت كه نه سياستمداران مي‌توانستند آن را نقد كنند و نه اينكه در افكار عمومي جهان حالت دافعه داشت. آقاي روحاني نيز مشابه سيد محمد خاتمي همين ادبيات را به كار برد.

جرم سياسي تعريف ندارد

صادق زيباكلام استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با مهر در پي اعلام وصول طرح جرم سياسي در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: تعريف جرم سياسي شدني نيست و در هيچ جامعه توسعه‌يافته و دموكرات و آزادي ديده نمي‌شود، يك اصول اوليه‌اي هست كه بايد رعايت شود، اما مطلقا چيزي به‌نام جرم سياسي وجود ندارد.اين تحليلگر اصلاح‌طلب گفت: در ايران ظرف 34 سال گذشته قوه قضائيه، مجلس شوراي اسلامي و وزارت كشور بارها خواسته‌اند جرم سياسي را تعريف كنند اما موفق نشدند، در دوران اصلاحات تلاش‌هاي بسياري شد ولي عملي نشد، در دوران هاشمي نيز نتوانستند در تعريف جرم سياسي موفق شوند.

سمت جديد محسن هاشمي

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي با صدور حكمي، «محسن هاشمي‌رفسنجاني» را به عنوان معاون جديد عمراني اين دانشگاه منصوب كرد.به گزارش ايرنا، با حكم «حميد ميرزاده»، هاشمي جايگزين «حميد عباسي» در معاونت عمراني دانشگاه آزاد اسلامي شده است.در حكم انتصاب محسن هاشمي‌رفسنجاني آمده است:نظر به تعهد و تجارب گران‌سنگ جناب‌عالي در عرصه‌هاي گوناگون سازندگي و ضرورت توسعه زيربناهاي آموزشي و پژوهشي و دانشجويي در دانشگاه آزاد اسلامي، به موجب اين حكم به سمت معاون عمراني دانشگاه آزاد اسلامي منصوب مي‌شويد.اميد است با اتكال به خداوند متعال، جهت اهداف عاليه دانشگاه موفق و همكاري لازم را به عمل آوريد.

1000 تذكر احمدي‌نژاد


رضا طلايي‌نيك جانشين معاون نظارت مجلس در گفت‌وگو با مهر از انتشار پنجمين گزارش اطلاع‌رساني نظارتي مجلس شوراي اسلامي خبر داد و اظهار داشت: گزارش پنجم عملكرد نظارتي مجلس شوراي اسلامي به دوره سه‌ماهه منتهي به پايان دولت دهم و آغاز دولت يازدهم مربوط مي شود. در سه‌ماهه پاياني دولت دهم بيش از يك هزار تذكر از سوي نمايندگان به اعضاي هيات وزيران داده شده است.

*جمهوري اسلامي


* رسوائي جهاد نكاح كه سلفي‌ها در سوريه راه انداخته‌اند هر روز دامنه گسترده‌تري پيدا مي‌كند. روزنامه القدس العربي با اشاره به سرگذشت و اعترافات يك شركت‌كننده در جهاد نكاح نوشته است: رحمت العطيه تنها دختري نيست كه با وعده بهشت و... فريب خورده و به سوريه رفت و حال پشيمان بازگشته است. رحمت به وجود دهها دختر تونسي در سوريه اعتراف مي‌كند و مي‌گويد در تونس شيوخي هستند كه زنان و دختران را به اين كار تشويق مي‌كنند، شرط اين جهاد اين است كه چهارده سال را تمام كرده و يا اينكه مطلقه باشي. نكته عجيب‌تر اينكه به گفته اين دختر تونسي، يك جوان سلفي تونسي كه براي جنگ به سوريه رفته بوده خواهر خود را براي به جاي آوردن جهاد نكاح و خدمت به رزمندگان - به تعبير وي - با خودش برده بود. اين قبيل اقدامات خلاف عقل و خلاف شرع، مدتي است ترس و وحشت را در ميان خانواده‌هاي تونسي برانگيخته است، خانواده‌هايي كه بسياري از جوانان آنها در حال حاضر تونس را ترك كرده و به سوريه رفته‌اند.

* سيد محمد خاتمي براي اولين بار به صورت صريح به اتهامات كيهان به وي درباره ديدار با جورج سوروس و دريافت كمك‌هاي مالي براي موسسه بين‌المللي گفت و گوي تمدن‌ها پاسخ داد. به گزارش عصر ايران، خاتمي كه به مناسبت پانزدهمين سالگرد تصويب پيشنهاد گفت و گوي تمدن‌ها در سازمان ملل متحد با دو ماهنامه "انديشه پويا" گفت وگو كرده درباره ملاقات يا رابطه خود و"سوروس" پاسخ داده و گفته است: "شأن من بالاتر از خيلي كساني است كه آنها مي‌گويند با آنها ملاقات كرده ام. بايد افتخار بدهيم كه اينها بيايند وقت ملاقات بگيرند و صحبت بكنند. اما من وقت ملاقات ندادم. صحبت هم نكرديم. به دروغ مي‌نويسند فلاني براي ايران نسخه نوشته و با خاتمي مذاكره كرده كه بيايد آن را در ايران پياده كند.

مي‌گويند مي‌خواهم نسخه كسي را در ايران اجرا كنم كه نه او را ديده‌ام و نه با او صحبت كرده ام! من براي اين انقلاب خون دل خورده ام. من روحاني ام. سابقه‌ام در انقلاب مشخص است. من مي‌خواهم جمهوري اسلامي الگو باشد تا مسلمان و غير مسلمانِ آن بگويند من مي‌توانم در اينجا زندگي كنم، كار كنم و پيشرفت داشته باشم. من مي‌خواهم حقوق بشر، روابط مطلوب با جهان، توسعه،زندگي آبرومند و امن در ايران تضمين شود." وي درباره كمك‌هاي مالي نيز براي اولين بار توضيح داد: "متهم هستيم كه ميلياردها دلار از اين و آن كمك مالي دريافت كرده ايم. در حالي كه من يك ريال از كسي نگرفتم."

*قدس

ادعاي ردپاي يك ايراني در ماجراي جنجالي


ايسنا: 6سال است محموله‌اي حاوي 20 ميليارد يورو پول نقد در فرودگاهي در مسكو بدون اينكه صاحب آن معلوم باشد باقي مانده است. يك منبع خبري آگاه در اين خصوص گفت: حدود 12 گروه تاكنون براي ادعاي اين پولها ‌آمده و همه آنها مدعي بوده‌اند از جانب فرزين كروريان مطلق صاحب اختيار هستند. آنها شامل مجرمان،‌ گروه‌هاي چچني و گانگسترهاي اوكرايني بوده‌اند. فرزين كروريان مطلق با نام اصلي فرزين علي كروريان مطلق يك ايراني است كه در سال 2010 متهم شده بود به اينكه مغز متفكر تلاش براي دزديدن 14 ميليارد دلار از بانك مركزي ابوظبي با استفاده از اسناد جعلي است.گفته مي شود فرزين كروريان مطلق براي فرار از محاكمه در امارات، به ايران گريخته است.

دادگاه دانشگاه ايرانيان


ايلنا: مصطفي افضلي فرد سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس با بيان اينكه پرونده تخلف دانشگاه ايرانيان در كميسيون متبوعش در دست بررسي است، گفت: اين تخلف احمدي‌نژاد، آذرماه وي را به دادگاه مي‌كشاند.

يك فقره چك به ما دادند!

باشگاه خبرنگاران: محمدرضا صادق، مشاور رئيس‌جمهوردرباره بازگشت 16 ميليارد توماني كه در دولت دهم براي دانشگاه احمدي‌نژاد (دانشگاه ايرانيان) برداشت شده بود، گفت: يك فقره چك در اين رابطه به نهاد رياست جمهوري ارايه شده است.

هفتمين حكم تركان صادر شد


مهر: سرپرست دانشگاه آزاد در ادامه صدور احكام جديد، اكبر تركان را به عضويت در شوراي اقتصاد و سرمايه گذاري دانش بنيان اين دانشگاه، درآورد. عضويت در شوراي اقتصاد و سرمايه گذاري دانش بنيان دانشگاه آزاد، هفتمين سمت تركان است.

حمله كننده ها به روحاني در اقليت بوده و هستند


فردا: غلامرضا اسداللهي نماينده مجلس با بيان اينكه حادثه مراسم استقبال از رئيس جمهور هم اهانت بود و هم خدشه دار كردن غرور ملي،‌ گفت: افرادي كه در فرودگاه مهرآباد عليه رئيس جمهور شعار سردادند، در اقليت بوده و هستند.

ادعاهاي جديد عليه ايران

قدس آنلاين: روزنامه تلگراف نوشت: برخي مقامهاي امنيتي غربي مدعي شده اند كه ايران تلاشها براي دور زدن تحريمهاي اقتصادي را با تقويت روابط تجاري‌اش با كشورهاي همسايه مانند تركيه و عراق افزايش داده است.

فتواي عجيب مفتي سعودي

فرارو: شيخ صالح بن سعد الحيدان مفتي سعودي، در آستانه اعتراض همگاني زنان عربستاني و در تلاش براي جلوگيري از پيامدهاي اعلام ممنوعيت رانندگي زنان در اين كشور، يك فتواي عجيب داد وگفت: رانندگي در زنان سبب بروز مشكلات جدي در سلامت باروري و كاهش توانايي‌هاي آنها مي‌شود و مي‌تواند تاثيرهاي منفي روي سلامت جسم و روان فرزندان آنها داشته باشد!.

تجمع صنفي در دانشگاه صنعتي اروميه


فرارو- بيش از 300 نفر از دانشجويان دانشگاه صنعتي اروميه در اعتراض به شرايط صنفي خود، برابر فاز اول اين دانشگاه تجمع كردند.

تلفني كه فرانسه را منصرف كرد

هفته نامه فرانسوي«نوول آبزرور»، گزارش داد جنگنده‌هاي فرانسوي روز 31 اوت آماده حمله نظامي به سوريه بودند كه فرانسوا اولاند دستور توقف آن را صادر كرد.علت توقف حمله، تماس اوباما با اولاند اعلام شده است.

تشكيل هسته بحران جهاد نكاح در تونس

فارس: وزارت امور زنان تونس اعلام كرد در خصوص پديده جهاد نكاح در ميان صدها تن از دختران تونسي كه به سوريه رفتند هسته بحران تشكيل داده است.

فاجعه بزرگ براي جامعه صهيونيستي

قدس آنلاين: بتازگي در اينترنت عكسي منتشر شده كه نشان مي‌دهد يك صهيونيست بازنشسته در بين زباله ها به دنبال غذا مي گردد.

مفقودشدن2265تروريست سعودي


تسنيم: برخي رسانه‌هاي عرب زبان گزارش دادند، طي چند‌ماه گذشته 2265 تن از تروريست‌هاي سعودي در سوريه مفقود الاثر شده‌اند.

جام اهدايي آمريكايي هاتقلبي است؟!


جهان: پس از تماس تاريخي روساي جمهور ايران و آمريكا، يك شي عتيقه تاريخي به عنوان حسن نيت، از سوي آمريكا به هيأت ايراني اهدا شد. اما تحقيقات نشان مي دهد اسكار ماسكارلا كارشناس آمريكايي موزه مترو پليتن در مقاله اي قديمي با نام «وصله‌هاي ناجور هيأت امناي موزه دلالان اشياي باستاني پژوهشگران و ماموران دولتي» تقلبي بودن اين شي را گوشزد كرده بوده است!

درخواست خواستگاري دختران از پسران!

ايسنا: مجيد ابهري يك جامعه‌شناس راه‌حل برون رفت از بحران افزايش سن ازدواج را خواستگاري دختران از پسران عنوان كرد و گفت: اين مسأله بايد در جامعه فرهنگ‌سازي شود
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد