سرمقاله خواندني «همشهري» در پاسخ به اتهام زني ارگان دولت

۱۵۰ بازديد
سرمقاله خواندني «همشهري» در پاسخ به اتهام زني ارگان دولت

دشمن شماره يك دولت كيست؟

در اظهارات آقاي قاليباف كه نه صراحتا و نه تلويحا – بر خلاف آنچه در روزنامه ايران آمده است – نامي از آقاي رييس جمهور و حتي دولت به ميان نيامده و صرفا از يك امر مذمومي – به اعتراف شما در پاسخ به پرسش گذشته – نام برده شده است. حال پرسش بعدي اين است، اگر شما هم اين امر را ناپسند مي دانيد، قاعدتا بايد بر اظهارات آقاي قاليباف صحه بگذاريد. پس ارجاع شتابزده اين امر مذموم به دولت و شخص آقاي رييس جمهور چه دليلي دارد؟

 روزنامه همشهري در شماره امروز خود در سرمقاله اي خواندني به پاسخي مستدل و خواندني به ادعاهاي ديروز  روزنامه ايران درباره حضور قاليباف در برنامه «امروز ،ديروز،فردا» را داد. متن كامل اين سرمقاله كه توسط «حسين قربانزاده» سردبير روزنامه همشهري نوشته است به اين شرح  است:

روز گذشته رسانه مكتوب دولت، از قاليباف به عنوان دشمن شماره يك دولت نام برد. روزنامه ايران ديروز در سرمقاله خود با عنوان " سنگ تمام " نوشت :

" ... سنگ تمام معاونت سيماي سازمان صدا و سيما در اهانت به رئيس جمهور با دعوت از محمد باقر قاليباف دشمن شماره يك دولت در برنامه‌اي به مناسبت هفته دفاع مقدس نيز خود حكايتي جدا دارد، شهردار تهران در اين برنامه كه در شب سخنراني رئيس‌جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل پخش مي‌شد به صراحت رئيس جمهور را دزد خطاب كرد و هر آنچه دل تنگش مي‌خواست به وي نسبت داد. "

همين روزنامه در همين شماره و در صفحه سه در ستون ديگه چه خبر؟ در مطلبي با عنوان جنگ با عراق يا رييس جمهور؟ درباره اظهارات قاليباف در برنامه ديروز امروز فردا، نوشت:

" ... قاليباف در بخشي از سخنانش به صورت تلويحي رئيس‌جمهور را دزد خطاب كرد ."

نكات زير درباره اين دو مطلب روزنامه ايران قابل تامل است:

1- جالب است اين روزنامه در سرمقاله مي گويد، قاليباف به صراحت رييس جمهور را دزد خطاب كرده و در صفحه سه همين شماره روزنامه مي نويسد قاليباف به صورت تلويحي رييس جمهور را دزد خطاب كرده !

2- اما قاليباف در برنامه ديروز امروز فردا چه گفت:

" ... ما به چه مي‌گويم دزدي؟ يك وقتي كسي مي‌آيد و مثل اين ۳ هزار ميليارد، اين يك نوع دزدي است كمتر يا بيشتر جاي تاسف دارد و برخورد. مردم هم انتظار دارند در هر سطحي برخورد شود و نتيجه‌اش را ببينند و در آن شكي نيست. اما يك دزدي بد‌تر از اين دزدي هم داريم كه بنده شهردار تهران كه منابع بيت المال دراختيارم است، به خودم اجازه دهم براي آن شخصي تصميم بگيرم. پول را نبرم درزندگي شخصي‌ام، ندهم به دوستانم، پول را بريزم در همين شهر اما شخصي براش تصميم بگيرم. از كجا بدانم تصميمم تصميم درستي است. اين پول را بر خلاف ضوابط خرج كنم از كجا بدانم اين درست است؟! اين دزدي بد‌تر از آن دزدي اول نباشد، بهتر نيست. "

3- دقت كنيد قاليباف نه اسمي از رييس جمهور محترم مي برد نه اسمي از دولت و اتفاقا خودش را هم مثال مي زند و يك امر زشت و مذموم يعني "تصميم شخصي براي بيت المال گرفتن" را نقد مي كند. حال از نويسندگان مطالب ياد شده در روزنامه ايران و دوستان عزيز در دولت اين پرسش ها مطرح مي شود :

الف آيا قبول داريد تصميم شخصي گرفتن براي بيت المال و آن را خارج از دايره ضوابط و قوانين هزينه كردن، امر مذموم و ناپسندي است؟ اگر پاسخ شما منفي است يعني اين كار را نادرست نمي دانيد كه خب حرف ديگري باقي نمي ماند و مي توانيد از خواندن ادامه اين نوشتار منصرف شويد. اما اگر پاسخ شما مثبت است يعني قبول داريد كه اين كار مذموم و مضر به حال جامعه است حال به سوال بعدي پاسخ دهيد:

ب در اظهارات آقاي قاليباف كه نه صراحتا و نه تلويحا بر خلاف آنچه در روزنامه ايران آمده است نامي از آقاي رييس جمهور و حتي دولت به ميان نيامده و صرفا از يك امر مذمومي به اعتراف شما در پاسخ به پرسش گذشته نام برده شده است. حال پرسش بعدي اين است، اگر شما هم اين امر را ناپسند مي دانيد، قاعدتا بايد بر اظهارات آقاي قاليباف صحه بگذاريد. پس ارجاع شتابزده اين امر مذموم به دولت و شخص آقاي رييس جمهور چه دليلي دارد؟

ج آيا اين ارجاع اظهارات آقاي قاليباف به دولت و آقاي رييس جمهور، ناشي از آن نيست كه دوستان روزنامه ايران و دولت، خود به اتخاذ تصميمات شخصي در دولت معترف هستند؟ و هنوز كه اشاره اي به مرجع و حتي ضمير نشده، فرياد بر مي آيد كه چرا به ما مي گوييد، دزد؟! برادران عزيز مگر هر كس هر كجا گفت دزدي كار بدي ست، شما بايد واكنش نشان بدهيد كه چرا به ما مي گوييد دزد؟!

4- همانگونه كه پيشتر گفته شد در سرمقاله روزنامه ايران، اعتراض شده بود كه چرا از قاليباف، دشمن شماره يك دولت براي برنامه ديروز امروز، فردا دعوت شده است؟ به نظر مي رسد به جاي آن سوال بايد به اين پرسش پاسخ داد كه چرا نبايد از قاليباف دعوت كرد؟ بنده حتما آقاي قاليباف را نه معجزه هزاره سوم مي دانم و نه سفير فطرت ها و نه ... آقاي محمد باقر قاليباف يكي از مديران جمهوري اسلامي است كه در طول سي و سه سال گذشته و در فراز و نشيب هاي گوناگون و در مقاطع مختلف، نظام براي اندوختن تجربه و دانش مديريتي او فرصت هزينه صرف كرده است و او وظيفه دارد كه تجربه و دانش خود را در مسير خدمت رساني به مردم و نظام جمهوري اسلامي به كار بندد.

5- به همكاران عزيز خودم در روزنامه ايران و دوستان گرامي در مجموعه دولت عرض مي كنم كه باور كنيد قاليباف دشمن شماره يك شما كه هيچ، اصلا دشمن شما نيست. ما هر دو، يك دشمن مشترك داريم و آن هم غلتيدن در دام هوي و هوس است، بي صداقتي با مردم است، تعطيل كردن خرد جمعي است، دشمن پنداري كارشناسان است، هدر دادن فرصت ها ست، غنيمت دانستن قدرت است و در يك كلام دوستان عزيز، دشمن مشترك ما جهل است.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد