اخبار ويژه روزنامه هاي دوشنبه؛

۱۴۳ بازديد
اخبار ويژه روزنامه هاي دوشنبه؛

ننگ آن بود كه در مقابل جفا به امام و انقلاب سكوت كرديد!/ تذكر دفتر مقام معظم رهبري درباره زمين خواري

نتانياهو: اميدوارم آمريكا و غرب به توافق خيلي بهتري با ايران برسند،خرازي: مردم ايران از رفتار وزير خارجه فرانسه رنجيده‌اند،استعلام توفيقي و ميلي منفرد مشكلي نداشت،تذكر دفتر رهبر انقلاب به استانداري تهران،توزيع گسترده«لشكر خوبان» با تقريظ رهبري و ... از جمله خبر ويژه هاي برخي روزنامه ها ي دوشنبه هستند كه ميتوانيد از اينجا بخوانيد:
*كيهان

نتانياهو: اميدوارم آمريكا و غرب به توافق خيلي بهتري با ايران برسند

رايزني فرانسه و آمريكا با رژيم صهيونيستي مقارن با دور جديد مذاكرات ژنو گسترش مي‌يابد. در حالي كه ديروز فرانسوا اولاند رئيس‌جمهور فرانسه در تل‌آويو با نتانياهو ملاقات كرد، جان‌كري نيز اواخر اين هفته به تل‌آويو مي‌رود. اين چهارمين سفر كري به فلسطين اشغالي در كمتر از يك ماه خواهد بود.نكته جالب اظهارات ديروز نتانياهو در نشست كابينه صهيونيستي پيش از ملاقات با اولاند است. در حالي كه به غلط گفته مي‌شود او مخالف توافق آمريكا با ايران است، خبرگزاري فرانسه به نقل از نتانياهو نوشت: اميدوارم بتوانيم دوستان‌مان را متقاعد كنيم تا به توافق خيلي بهتري با ايران برسند. اين امر امكانپذير است زيرا ايران تحت فشار قرار دارد و ادامه اين فشارها و حتي افزودن بر آن مي‌تواند نتايج ديپلماتيك خيلي بهتري را به همراه داشته باشد.

گزارش رويتر نيز حاكي است كه نتانياهو در جلسه ديروز كابينه گفته است: من اميدوارم قدرت‌هاي جهاني به توافق خوبي با ايران دست پيدا كنند و من به آنها اطمينان مي‌دهم كه تمام تلاش خود را براي جلوگيري از يك توافق بد به كار خواهيم گرفت.در همين حال فرانسوا اولاند پس از ورود به تل‌آويو مدعي شد فرانسه در برابر تكثير سلاح‌هاي اتمي در جهان تسليم نخواهد شد.در حالي كه هم فرانسه و هم رژيم نامشروع صهيونيستي داراي تسليحات اتمي هستند، اولاند مدعي شده «درباره پرونده هسته‌اي ايران معتقديم گسترش سلاح اتمي يك خطر و يك تهديد است و به ويژه درباره ايران يك خطر براي اسرائيل است.»

از سوي ديگر روزنامه صهيونيستي از سفر آخر هفته وزير خارجه آمريكا به تل‌آويو خبر داد و نوشت: جان‌كري به تل‌آويو خواهد رفت تا درباره مذاكرات هسته‌اي با ايران به مقامات اسرائيل گزارش دهد.هاآرتص افزود: مقامات اسرائيلي اعلام كرده‌اند كري در اسرائيل آماده خواهد بود تا در صورت نيل به توافق به ژنو پرواز كرده و در آنجا توافقنامه‌اي را با ايران به امضا برساند.كري در مذاكرات يك هفته پيش ژنو نيز، از تل‌آويو به ژنو رفت!برخلاف برخي تحركات تبليغاتي براي القاي اختلاف ميان آمريكا و اسرائيل، نتانياهو ديروز گفت: جان كري وزير خارجه آمريكا دوست قديمي اسرائيل است.

همچنين به گزارش خبرگزاري قطر جن پساكي سخنگوي كاخ سفيد گفت: آمريكا درباره برنامه هسته‌اي ايران اختلاف تاكتيكي دارد و اين اختلاف اندك است. ما بر اين باوريم براي گام اول لازم است برنامه هسته‌اي ايران متوقف شود تا بتوانيم وقت براي مذاكره جهت توافق درازمدت داشته باشيم. سران اسرائيل اعتقاد دارند بايد فشار بر ايران را افزايش دهيم تا آنها وادار شوند تماماً تسليم يك توافق درازمدت شوند. واضح است كه ما فكر نمي‌كنيم اين راه امكان‌پذير باشد.يادآور مي‌شود نتانياهو ديروز ضمن مصاحبه با روزنامه فيگارو و در پاسخ اين سؤال كه با توجه به مذاكرات ژنو آيا شما مايليد كه فرانسه براي اسرائيل به متحدي قابل اطمينان‌تر از آمريكا تبديل شود؟ گفت:‌ آمريكا براي ما يك متحد مهم به شمار مي‌رود و حتي مهم‌ترين متحد. اما روابط با فرانسه نيز خيلي ويژه است. در زمينه پرونده هسته‌اي ايران، فرانسه و اسرائيل در سال‌‌هاي اخير از مواضع مشترك خود دفاع كرده‌اند. ايران نبايد سانتريفيوژ و رآكتور آب سنگين در اختيار داشته باشد.
او درباره نپيوستن رژيم صهيونيستي به معاهده منع گسترش سلاح‌هاي شيميايي و عدم امضاي آن مدعي شد: اين پيمان نشان داده در خاورميانه هيچ كاركردي ندارد و مشكل از سوي دولت‌هايي نيست كه اين پيمان را امضا نكرده‌اند.

ننگ آن بود كه در مقابل جفا به امام و انقلاب سكوت كرديد!

فرزندان دو تن از سران فتنه با هاشمي رفسنجاني و همسر و فرزندان وي ملاقات كردند.در حالي كه اين ملاقات پنهاني از سوي دفتر هاشمي رسانه‌اي نشده و در محاق پنهانكاري مانده اما محمد حسين كروبي پسر مهدي كروبي ضمن تهيه خبري آن را در اختيار رسانه‌هاي ضد انقلاب قرار داد. برخي فرزندان هاشمي در فتنه نفش‌آفرين بودند و نقش مهمي در تحريك وي ايفا كردند.موسوي و كروبي كه به خاطر جاه‌طلبي از سوي برخي مشاوران خائن و آلوده به سرويس‌هاي جاسوسي به بازي گرفته شدند، تا آنجا در فتنه پيش رفتند كه از حرمت‌شكنان روز عاشوراي حسيني با تعابيري نظير مردمان خداجو حمايت كردند حال آن كه در ميان دستگيرشدگان عناصر بهايي و اعضاي سازمان منافقين حضور داشتند. اين دو به همراه خاتمي و طيفي از اصلاح‌طلبان، شرايط را براي حمله به ارگان انقلاب و جمهوري اسلامي فراهم كردند و زمينه‌ساز تحرك كم‌سابقه گروهك‌هاي برانداز شدند تا آنجا كه علناً از سوي مقامات آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي مورد حمايت قرار گرفتند و حتي سران اسرائيل از فتنه سبز به عنوان سرمايه بزرگ و پياده نظام رژيم صهيونيستي در جنگ با ايران ياد كردند. 8 ماه تداوم آن فتنه دشمن را به طمع انداخت كه فشارها عليه ايران براي تشديد و اختلاف ميان ملت ايران را شدت بخشد.

به نقل از پسر كروبي، هاشمي در ملاقات مذكور مدعي شده كه حصر موسوي و كروبي براي نظام اسلامي ننگ است و اين در حالي است كه نقطه سياه همراهي با فتنه‌گران هم‌پيمان با گروه‌هاي ضد انقلاب از كارنامه هاشمي پاك نخواهد شد. آقاي هاشمي در حالي براي موسوي و كروبي ابراز تأسف كرده كه حتي يك بار هم در طول فتنه سال 88 و جسارت علني به امام حسين عليه‌السلام، امام و رهبري و اصل اسلام و انقلاب نسبت به اين خيانت و ظلم بزرگ ابراز تأسف نكرد هيچ، كه هيزم‌كش فتنه‌گري فتنه‌گران بود.گفته مي‌شود هاشمي در تلاش است با اين ملاقات ادعاي محافل فعال در فتنه را مبني بر اينكه موسوي و كروبي را تنها گذاشته كمرنگ كند. اين عناصر مي‌گويند موسوي و كروبي با طناب هاشمي و اصلاح‌طلبان به چاه رفته‌اند، بنابراين بايد تا آخر از اين دو حمايت كنند!

مشاور كروبي: گريبان موسوي 40 سال ديگر هم گير است

«آقاي موسوي شما اسير حصر خودساخته‌اي هستيد كه ديوارهايش بر شالوده توهم و لجاجت بالا رفت. شما گرانيگاه جماعتي شديد كه به قول خاتمي سالهاست در حال خودكشي‌اند. تاريخ هرگز گريبان شما را براي تقلب مدعايي رها نخواهد كرد.»اين جملات را داريوش سجادي از مشاوران كروبي عنوان كرد و با اشاره به برخي مظلوم‌نمايي‌هاي گاه به گاه رندان فرصت‌طلب عالم سياست نوشت: «اينك بعد از سپري شدن هزار روز از انزواي گريزناپذير، همه شواهد و قرائن نشان از آن دارد كه با وضعيت موجود نبايد و نمي‌توان چشم انتظار اتفاق جديدي براي شما (موسوي) بود. در عين حال بر اين باورم كه شما قبل از آن كه در حصر حكومت باشيد، اسير حصر ذهني خود شده‌ايد.آري ميرحسين موسوي محصور و اسير و زنداني و گروگان حصر خودساخته‌اي شده كه ديوارهايش بر شالوده‌هاي توهم و تعصب و لجاجت بالا رفته و ضخامت گرفته و استوار گشته و قوام يافته است».

وي مي‌افزايد: اين عزلت تحميلي هرگز به خاطر ادعاي تقلب نبوده و نيست. اجازه دهيد خودتان و خودمان را گول نزنيم! اين حصر از هرج و مرج‌طلبي و به آشوب‌ كشيدن شهر ناشي شد و الا تا پيش از آن جنابعالي بيش از يك سال آزاد بوديد و پشت به پشت با كوبيدن بر طبل تقلب، بيانه صادر كرديد اما انصافا صبر حكومت را زماني لبريز كرديد كه اسباب ناامني و آشوب را فراهم كرديد كه آخرين آن فراخوان روز والنتاين در 25 بهمن 89 به بهانه انقلاب مصري بود كه متحيرانه تا چند ماه پيش‌تر امت‌تان در روز قدس با شعار «نه غزه - نه لبنان» برخلاف ادعاي والنتاين 89 لاقيدانه خواستار بي‌وقعي به دغدغه‌ها و رنج و ستم و مبارزات ملت‌هاي عرب منطقه شده بودند!

همكار سابق نشريات اصلاح‌طلب با تاكيد بر اينكه موسوي اسير حصارهاي ذهني شد مي‌نويسد: چهار سال گذشت و مطمئنا 40 سال هم كه از افسانه تقلب بگذرد، تاريخ گريبان موسوي را براي مستندات آن ادعا رها نخواهد كرد. متاسفانه صحنه‌آرايي صحنه‌آرايان امر را به موسوي مشتبه كرد. شما نه آنگ سان سوچي بوديد و نه ماندلا، (بگذريم كه آن پيرزن نيز با افتخار قلاده نوبل و اثبات خبث طينتش از طريق صحه گذاشتن بر كشتار مسلمانان توسط هم‌وطنان بودايي‌اش ثابت كرد «آنگ سان سوچي» بودن قبل از افتخار اسباب ابتذال است).سجادي ادامه مي‌دهد: هر چند پذيرش اين واقعيت سخت است اما شوربختانه گريزي از آن نيست و «شما بازي خورديد» و بازيگردان و بازيگردانان اصلي مدت‌هاست در خلوت آسايش و ساحل عافيت‌شان، بردند و خوردند و چهار پاي مرادشان را در چمن تنش‌هاي 88 چراندند و پروراندند و سهم و عايدي جنابعالي از آن غائله تنها بلاگرداني بابت زياده‌خواهي و قدرت‌طلبي و شرارت و مطامع سياسي ايشان شد!

وي مي‌افزايد: به قول خاتمي «كنار كشيدن از انقلاب يا تظاهر به مخالفت كردن با آن هنر نيست. خودكشي است!» آقاي موسوي! اكنون چشم خود را باز كنيد و ببينيد چه كساني به بهانه «دفاع از شما» و شكستن «حصر شما» براي شما كمپين دفاع و حمايت راه انداخته‌اند؟! شوربختانه خواسته يا ناخواسته جنابعالي گرانيگاه جماعتي شده‌ايد كه بنا به بيان ظريف «خاتمي ارشاد» سالهاست در حال «خودكشي‌اند»!مشاور كروبي مي‌نويسد: تجربه 20 سال سكوت‌تان نشان داده اگر حرف زدن در سياست را نامتبحريد حرف نزدن در سياست را ماهريد. فقط كافي است به لاك سكوت و تنهايي خود مطابق قبل از 88 بازگرديد و سياست را سه طلاقه كنيد. با توجه به روحيات شاعرانه و شخصيت هنري و طبع ساده‌انديشانه‌تان تصور آن است كه تجربه 4 سال گذشته توانسته به جنابعالي اثبات كند مرد ميدان پيچيده سياست نيستيد و ديگران مي‌توانند مديريت‌تان كنند.وي همچنين موسوي را به بي‌مبالاتي و ورود پرهزينه در فتنه 88 متهم كرد و نوشت: گره‌ كار به دست خودتان باز مي‌شود. شما مرد ميدان سياست و كياست نيستيد. در اين عرصه عرض خود مي‌بريد و زحمت ديگران مي‌داريد.

*جام جم

حميد بقايي، معاون پشتيباني دانشگاه ايرانيان و معاون اجرايي محمود احمدي‌نژاد در دولت دهم با اشاره به درخواست وزارت دادگستري مبني بر تخليه ساختمان لادن اظهار كرد: در حال تخليه ساختمان لادن هستيم.


وي در گفت‌و‌گو با تسنيم افزود: با اين‌كه نامه‌هايي را به حجت‌الاسلام روحاني براي جلوگيري از تخليه ساختمان لادن از سوي وزارت دادگستري نوشتيم، پاسخي دريافت نكرديم و نامه‌هاي ما بدون جواب ماند.بقايي بدون اشاره به محل جديد استقرار محمود احمدي‌نژاد و محل جديد دفتر دانشگاه ايرانيان گفـت: ۳مكان مدنظر ماست كه در نهايت مشخص خواهيم كرد دفتر دانشگاه را كجا مستقر كنيم. وي خاطرنشان كرد: گويا اين موضوع از مشكلات اساسي مردم است كه دولت به طور جد دنبال تخليه اين ساختمان بود!

تذكر دفتر مقام معظم رهبري درباره زمين‌خواري

حسين هاشمي، استاندار تهران با تائيد خبر تذكر دفتر مقام معظم رهبري به استانداري درباره زمين‌‌خواري در شمال تهران اظهار كرد: از دفتر ايشان درباره موضوعات مختلف متذكر مي‌شوند و در گذشته نيز تذكراتي درباره موضوعات مختلف داده بودند. حسين هاشمي در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: طبيعتا هر جا احساس كنند مقداري به منابع طبيعي تجاوز شده است، از دفتر ايشان تذكر مي‌آيد و مطمئنا مورد اقدام و پيگيري استانداري تهران قرار مي‌گيرد.

جلسه نمايندگان با علوي درباره انتصاب‌هاي وزارت علوم

واكنش نمايندگان به برخي انتصاب‌ها در وزارت علوم همچنان ادامه دارد و در همين راستا اعضاي كميسيون آموزش مجلس ديروز با وزير اطلاعات جلسه تشكيل دادند.براساس اظهارات نمايندگان، دستور كار جلسه ديروز با سيدمحمود علوي وزير اطلاعات، درباره نتايج استعلام‌هاي وزارت علوم درباره برخي از افراد منصوب شده در اين وزارتخانه بوده است چرا كه پيش از اين رضا فرجي‌دانا، وزير علوم در واكنش به انتقاد برخي نمايندگان مبني بر اين‌كه برخي از افراد دخيل در حوادث پس از انتخابات 88 در وزارت علوم، مسئوليت گرفته‌اند گفته بود كه درباره اين افراد از وزارت اطلاعات استعلام مي‌كند و در صورت درست بودن صحبت‌هاي نمايندگان، اين انتصاب‌ها را لغو خواهد كرد.

در همين حال عليرضا سليمي، نماينده محلات و دليجان با اشاره به جلسه ديروز كميسيون آموزش و تحقيقات با وزير اطلاعات به فارس گفت: وزير اطلاعات در اين جلسه گفت، در برخي از موارد در انتصاب‌هاي وزارت علوم استعلام نشده است و در برخي موارد نيز استعلام شده است كه جواب وزارت اطلاعات منفي بوده است. وي اظهار كرد: آقاي فرجي‌دانا وعده دادند كه اگر استعلام‌‌ها منفي باشد آن فرد را در وزارت علوم منصوب نخواهند كرد.

فرهاد بشيري ديگر عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي هم در تشريح جزئيات جلسه ديروز كميسيون آموزش مجلس گفت: آقاي علوي با حضور در جمع اعضا اعلام كردند كه براي برخي انتصاب‌‌ها استعلام صورت گرفته و براي برخي ديگر نيز انجام نشده است. نماينده مردم پاكدشت در مجلس تصريح كرد: از ميان افراد استعلام شده فقط استعلام تعداد اندكي در حدود 5 يا 6 نفر منفي بوده است كه از اين تعداد فقط چند نفر در وزارت علوم منصوب شده‌اند. در همين حال محمدمهدي زاهدي، رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از مطرح شدن سوال از وزير علوم، تحقيقات و فناوري در جلسه فرداي اين كميسيون خبر داد.

بزرگ‌ترين پهپاد راهبردي ايران امروز رونمايي مي‌شود


جديدترين پهپاد راهبردي ساخت وزارت دفاع، امروز در شركت صنايع هواپيماسازي ايران وابسته به سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع رونمايي مي‌شود.به گزارش واحد مركزي خبر، اين پهپاد جديد كه فطرس نام دارد، بزرگ‌ترين هواپيماي بدون سرنشين راهبردي كشور است كه قابليت‌هاي ويژه‌اي دارد.

شهردار تهران پس از سال‌ها به استانداري رفت

شهردار تهران ديروز بعد از سال‌ها به استانداري تهران رفت تا دو نهاد تاثيرگذار در حل و فصل مسائل شهر تهران تعاملات خود را با يكديگر گسترش دهند.به گزارش فارس، در دولت نهم و دهم كه مقارن با رياست قاليباف در شهرداري تهران بود اين دو نهاد پي در پي با يكديگر در حال كشمكش بودند و موضوعات خود را از طريق رسانه‌اي با يكديگر مطرح مي‌كردند. همچنين در دولت‌هاي نهم و دهم از شهردار تهران براي حضور در جلسات هيات دولت دعوت نمي‌شد اما آن گونه كه فارس گزارش كرده، در دولت جديد قرار است از قاليباف نيز براي حضور در جلسات كابينه دعوت شود. در همين حال و در حالي كه برخي سايت‌ها مدعي شده بودند كه در اين دولت هم از شهردار تهران براي حضور در جلسات دولت دعوت نخواهد شد و به جاي او استاندار تهران در اين جلسات حضور مي‌يابد، حسين هاشمي، استاندار تهران در پاسخ به اين پرسش كه بين شما و شهردار تهران كداميك در جلسه هيات وزيران حاضر مي‌شويد، گفت: ان‌شاالله در آينده‌اي نزديك هر دو نفر ما شركت خواهيم كرد.

ابراز تاسف «هاگل» از ناكامي كري در توافق با ايران در ژنو 2

چاك هاگل، وزير دفاع آمريكا نسبت به ناكامي جان‌كري، وزير خارجه اين كشور در دستيابي به توافق هسته‌اي با ايران در مذاكرات ژنو 2 اظهار تاسف كرد. به گزارش ايسنا و به نقل از شبكه تلويزيوني پرس تي وي، هاگل در اجلاسي در واشنگتن از رويكرد ديپلماتيك براي حل اختلاف غرب با ايران بر سر برنامه هسته‌اي‌اش حمايت كرد. وي در عين حال گفت كه واشنگتن از زمان پيروزي انقلاب اسلامي در ايران در نوعي جنگ غيررسمي با تهران بوده است و حل موضوعات سياسي در مذاكرات زمان خواهد برد.

*ايران


خرازي: مردم ايران از رفتار وزير خارجه فرانسه رنجيده‌اند 

خبر اول اين كه سيد محمد صادق خرازي با انتقاد از عملكرد فرانسه در دور قبلي مذاكرات ايران و 1+5 خطاب به اروپايي‌ها نوشته: فرصت را در مقابل ايران از دست ندهيد و بدانيد فرسايش در مذاكرات و طولاني شدن مذاكرات به نفع دو طرف نيست البته شما بيشتر متضرر خواهيد شد. سفير پيشين ايران در فرانسه در يادداشتي در صفحه فيس‌بوكش افزوده: «قرار است جواد عزيزمان سه‌شنبه، براي ادامه مذاكرات عازم ژنو شود. براي او آرزوي موفقيت مي‌كنم كه توفيق او نصرت ملت و نظام اسلامي است. اما من به دليل آن كه مدتي در فرانسه مأموريت داشتم با روحيات دولتمردان اين كشور به‌خوبي آگاه هستم. فرانسه بي‌ترديد ايدئولوژيك‌ترين كشور اروپا و كشورهاي موسوم به غرب است. خرازي در بخش ديگري از اين مطلب نوشته: قلب آحاد مردم ايران از رفتار وزير خارجه فرانسه رنجيده است، سؤال بزرگ اين است كه فرانسه شيراك و ژوسپن و دوويلپن كجا و فرانسه آقاي فابيوس كجا؟ اميدوارم آقاي اولاند نيز واقع‌بينانه‌تر مسائل را رصد كنند! 

كاريكاتور معني‌دار از كمر درد ظريف 

خبر ديگر اين كه محمد جواد ظريف كاريكاتوري كه از وي كشيده شده را در صفحه فيس‌بوكش گذاشت. اين كاريكاتور كه با عنوان «در حاشيه كمر درد وزير خارجه» كشيده شده عكس پزشك معالج ظريف را نشان مي‌دهد كه بعد از نگاه كردن به عكس كمر او توصيه مي‌كند كه ديگر كارهاي سنگين مثل مذاكرات با امريكا و اتحاديه اروپا انجام ندهد و فقط مي‌تواند كارهاي سبك مثل مذاكره با «گامبولا فاسو» انجام دهد. 

استعلام توفيقي و ميلي منفرد مشكلي نداشت 


شنيديم كه درحالي كه برخي سايت‌ها و رسانه‌ها از تلاش برخي از نمايندگان براي جمع‌آوري امضا به منظور استيضاح فرجي دانا وزير علوم خبر داده‌اند، سعدالله نصيري معاون پارلماني وزارت علوم و تحقيقات در اين خصوص با بيان اين‌كه بر اساس قانون مديريت خدمات كشوري وزير حق دارد تيم كاري خود را انتخاب كند، بيان داشته: زماني كه آقاي ميلي منفرد براي وزارت علوم از جانب رئيس جمهور به مجلس معرفي شد، تمامي مراحل استعلام انجام گرفت. وي ادامه داد: يا به‌طور مثال آقاي توفيقي كه به عنوان مشاور دكتر فرجي دانا انتخاب شده‌اند، زماني كه قرار بود به عنوان وزير معرفي شوند، مورد همه گونه استعلام از دستگاه‌هاي ذي ربط قرار گرفتند و صلاحيت اين افراد تأييد شده بود. 

تذكر دفتر مقام معظم رهبري درباره زمين خواري 


با خبر شديم كه دفتر مقام معظم رهبري درباره زمين‌‌خواري در شمال تهران به استانداري تهران تذكر داد.حسين هاشمي استاندار تهران ضمن تأييد تذكر دفتر مقام معظم رهبري درباره زمين‌خواري در شمال تهران اظهار داشته: از دفتر ايشان درباره موضوعات مختلف متذكر مي‌شوند و در گذشته نيز تذكراتي درباره موضوعات مختلف داده بودند. وي ادامه داده: طبيعتاً هركجا كه احساس كنند مقداري به منابع طبيعي تجاوز شده، از دفتر ايشان تذكر مي‌آيد و مطمئناً مورد اقدام و پيگيري استانداري تهران قرار مي‌گيرد. 

ساختمان لادن همچنان خبرساز است 


دست آخر اين كه حميد بقايي معاون رئيس جمهور در دولت پيشين و حميد‌رضا حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش دولت دهم از تخليه ساختمان لادن خبر داده‌اند. بقايي كه از سوي احمدي‌نژاد به عنوان معاون پشتيباني دانشگاه ايرانيان منصوب شده در اين باره با اشاره به درخواست وزارت دادگستري مبني بر تخليه ساختمان لادن گفته: هم‌اكنون در حال تخليه ساختمان لادن هستيم. وي بدون اشاره به محل جديد استقرار محمود احمدي‌نژاد و محل جديد دفتر دانشگاه ايرانيان گفته: 3 مكان مدنظر ماست كه در نهايت مشخص خواهيم كرد كه دفتر دانشگاه را در كجا مستقر مي كنيم. حميد‌رضا حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش دولت دهم نيز در پاسخ به اين سؤال كه آيا در اين جلسات حضور داشته‌ايد يا خير گفته: الان كه دارند تخليه مي‌كنند و خبر آن هم منتشر شده؛ ما همه را دوست داريم اما جلسه نمي‌رويم. 

*قدس


تذكر دفتر رهبر انقلاب به استانداري تهران

فارس: دفتر مقام معظم رهبري درباره زمين‌‌خواري در شمال تهران به استانداري تهران تذكر داد. حسين هاشمي ضمن تأييد تذكر دفتر مقام معظم رهبري درباره زمين‌خواري در شمال تهران گفت: از دفتر ايشان درباره موضوعات مختلف متذكر مي‌شوند و در گذشته نيز تذكراتي درباره موضوعات مختلف داده بودند. استاندار تهران ادامه داد: طبيعتاً هركجا كه احساس كنند مقداري به منابع طبيعي تجاوز شده است، از دفتر ايشان تذكر مي‌آيد و مطمئناً مورد اقدام و پيگيري استانداري تهران قرار مي‌گيرد.

آمادگي پرواز هماي ايران بر فراز آمريكا

بي بي سي: مديرعامل هما گفت: دولت ايران از شركتهاي هواپيمايي خواسته است براي راه‌اندازي پرواز مستقيم ايران-آمريكا اعلام آمادگي كنند و شركت هما نيز در پاسخ، از تمايل خود براي برقراري اين پرواز خبر داده است.

انسداد مرز سراوان تا 6 ماه آينده

تسنيم: وزير كشور از انسداد مرز سراوان تا 6 ماه آينده خبر داد و گفت: ظرف 6 ماه آينده آن بخش از مرز كه هنوز مسدود نشده، بويژه در منطقه سراوان، كنترل خواهد شد.

شهادت مدافع حرم حضرت زينب(س)


ابنا: مردم مؤمن و طرفداران مقاومت اسلامي لبنان روز گذشته پيكر «شهيد علي شبيب محمود» با كنيه ابوتراب را كه طي يك عمليات جهادي در منطقه حجيره سيده زينب(س) و در نبرد با تكفيري ها به شهادت رسيد، تشييع كردند.

توزيع گسترده«لشكر خوبان» با تقريظ رهبري

جهان: ياسر احمدوند، مديرعامل شركت ترنج از توزيع گسترده كتاب «لشكر خوبان» به همراه تقريظ مقام معظم رهبري بر اين اثر همزمان با هفته كتاب توسط اين مركز خبر داد.

ورود 2 تيم اروپايي براي ترميم كارون4

فرارو: بنا به اعلام يكي از مسؤولان وزارت نيرو، از 6 ماه گذشته دو تيم متخصص اروپايي براي حل مشكل كارون4 وارد ايران شدند تا به ترميم تركهاي آن كمك كنند.

تكدي گري، چالش جدي مقامهاي سعودي

هر چند مقامهاي سعودي از تشديد تدابير براي از بين بردن پديده تكدي گري در شهرهايي از جمله مدينه منوره و مكه مكرمه سخن گفته اند، اما خبرها حاكي است كه متكديان در اين شهرها در ماه حدود 60 هزار ريال سعودي، حدود 50 ميليون تومان ايران، درآمد دارند.

ميزان باقي مانده درياچه اروميه

ايرنا: حسن عباس نژاد مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي گفت: هم اكنون از كل مساحت درياچه اروميه 15 درصد باقي مانده است.

ارسال محموله 40 تني ايران به فيليپين

مهر: وحيد رحمتي مدير كل روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر از اعزام يك تيم ارزياب و ارسال محموله 40 تني امدادي به مناطق طوفان زده فيليپين خبر داد.

اوج پليدي يك مفتي سعودي 


مشرق: عمر بن عبدالعزيز آل شيخ، فرزند مفتي اعظم عربستان سعودي در اقدامي ضد شيعي در روز عاشوراي حسيني مراسم ازدواج خود را برگزار كرد. وي يكي از كساني است كه فتواي تخريب قبور ائمه اهل بيت (ع) در عراق را صادر كرده‌ است.

طرح مجلس نپخته است

جهان: حجت الاسلام احمدي ميانجي معاون قوه قضاييه با بيان اينكه درخواست استقلال شوراهاي حل اختلاف به رئيس قوه قضاييه ارايه شده است، گفت: طرح مجلس در مورد شوراهاي حل اختلاف نپخته است.

دولت دعوتم كند، مي پذيرم


دانا: هادي غفاري عضو نيروهاي خط امام و از مبارزان فعال اوايل انقلاب گفت: در حال حاضر به كارسياسي خاصي مشغول نيستم و به اقامه نماز و كار فرهنگي و تحقيقاتي مي پردازم، اما اگر از سوي دولت براي همكاري دعوت شوم، خواهم پذيرفت.

پرستويي گوينده متن مستند چمران


تسنيم: مستند «شهيد چمران» در مجموعه «در سرزمين عشق» رضا ميركريمي آماده نمايش شده و گويندگي اين مجموعه را پرويز پرستويي برعهده گرفته است.

دستمزد صهيونيستها براي اولاند

الف: خبرگزاري آلمان، (د.پ.آ) در گزارشي درمورد سفر اولاند رييس جمهوري فرانسه به تل آويو،نوشت: اولاند براي دريافت پاداش از رژيم صهيونيستي به خاطر اتخاذ مواضع ضد ايراني و همچنين برهم زدن توافق هسته اي به تل آويو سفر كرده است.

برخي وزيران به روز نيستند


فارس: حميدرضا ترقي عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي در خصوص نحوه چينش وزيراني دولت از ابتدا تاكنون گفت: با وجود اين‌كه دولت تأكيد كرده كه از نيروهاي با تجربه و كارآمد و داراي سابقه استفاده مي‌كند، اما به نظر مي‌رسد كه بعضي از اين افراد سابقه كار اجرايي در اين زمينه‌ها را ندارند. بعضي هم ممكن است كه سابقه زياد داشته باشند، اما به روز نيستند.

پيش بيني از اتفاقات بزرگ در عربستان


العالم: يك فعال عربستاني كه به دليل انتشار خبرهاي پشت پرده از خاندان حاكم در عربستان سعودي در توييتر با نام «مجتهد» مشهور شده، از احتمال وقوع اتفاقاتي بزرگ در اين كشور خبر داد.

پلتيك اردوغان


مشرق: اردوغان با هدف كسب آراي شيعيان 12 امامي و علويان تركيه در انتخابات ماه مارس رياست جمهوري تركيه، قصد دارد نام «علي» را براي نوه خود انتخاب كند.

ماندلا صحبت نمي كند

فرارو: همسر سابق نلسون ماندلا رهبر آفريقاي جنوبي تأكيد كرد، وي قادر به صحبت كردن نيست و با استفاده از حركات صورت، منظور خود را به ديگران مي فهماند
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد