اخبار ويژه روزنامه هاي پنجشنبه؛

۱۴۹ بازديد
اخبار ويژه روزنامه هاي پنجشنبه؛

تايم: آمريكا در ژنو به دنبال سرهم‌بندي حق ايران است!/ اعتراف كاخ سفيد درباره عدم نقش ايران در بحرين

هافينگتون پست: مردم افغانستان درباره ايران برخلاف غرب فكر مي‌كنند ،مصلحي: حصر موسوي و كروبي مصوبه رسمي شوراي عالي امنيت ملي است،دعاي جوادي‌آملي براي مذاكره كنندگان هسته‌اي،واكنش «مرتضوي» به اظهارات «احمدي‌‌مقدم»،بالاترين نمره براي تيم هسته‌اي ايران و ...از جمله خبر ويژه برخي روزنامه هاي روز پنجشنبه هستند كه اينجا ميخوانيد:
*جام جموزير امور خارجه رژيم صهيونيستي در اظهاراتي اعلام كرد كه رابطه اين رژيم با آمريكا در حال وخيم‌تر شدن است.

به گزارش مهر به نقل از يديعوت آحارانوت، آويگدور ليبرمن گفت: رابطه اسرائيل با آمريكا در حال بدتر شدن است و ما بايد به دنبال يافتن متحداني جديد با منافع مشترك باشيم.
وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي افزود: آمريكا اكنون با چالش‌هايي در كره شمالي، پاكستان، افغانستان، ايران، سوريه، مصر و چين روبه‌رو است. علاوه بر آن آمريكايي‌ها موضوعات اقتصادي خود را دارند. بر همين اساس من اين سوال را مطرح مي‌كنم كه جايگاه ما در نظام بين‌الملل چيست؟

مصلحي: حصر موسوي و كروبي مصوبه رسمي شوراي عالي امنيت ملي است

حيدر مصلحي وزير پيشين اطلاعات در گفت‌وگو با تسنيم، با تاكيد بر اين‌ كه اظهارنظر درخصوص جنبه حقوقي تخلفات سران فتنه در صلاحيت دستگاه قضايي است، افزود: مهم‌ترين جرم اين افراد، حركاتي بوده كه معنايي جز ايستادگي در برابر قانون نداشته است.

مصلحي اظهار كرد: ايجاد محدوديت براي اين افراد، مصوبه رسمي شوراي‌عالي امنيت ملي است و مصوبه‌اي در اين سطح را نمي‌توان به اين سادگي لغو كرد. دستگاه قضايي نيز براساس مسائل سياسي عمل نمي‌كند و فشارهاي سياسي نمي‌تواند قوه قضاييه را به صدور حكم رفع محدوديت از اين افراد وادار كند.

تعيين رئيس جبهه پيروان پس از چهلم مرحوم عسكراولادي

سيدكمال‌الدين سجادي، سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: هرگونه تصميم‌گيري درباره تعيين رئيس‌ جبهه، پس از چهلم مرحوم عسكراولادي صورت خواهد گرفت.

سجادي در گفت‌وگو با ايرنا با اشاره به نشست شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري كه امروز برگزار مي‌شود، خاطرنشان كرد: قرار است در اين جلسه نظرات اعضاي شوراي مركزي درخصوص انتخاب رئيس جبهه اخذ شود. وي تصريح كرد: در مجموع از احزاب و تشكل‌هاي عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري نظرخواهي مي‌شود و از دبيران كل احزاب مي‌خواهيم گزينه‌هاي پيشنهادي خود را به شوراي مركزي جبهه اعلام كنند و پس از چهلم مرحوم عسكراولادي، در اين شورا درباره رئيس جديد جبهه تصميم‌گيري مي‌شود.

جلسه امروز جبهه پيروان خط امام و رهبري، اولين جلسه‌اي است كه پس از درگذشت مرحوم حبيب‌الله عسكراولادي، دبيركل فقيد اين جبهه برگزار مي‌شود.

واكنش مرتضوي به افشاگري احمدي‌مقدم

سعيدمرتضوي دادستان پيشين تهران و از متهمان پرونده كهريزك، در واكنش به اظهارات فرمانده نيروي انتظامي مبني بر اين كه با اصرار مرتضوي دستگيرشدگان سال 88 به بازداشتگاه كهريزك اعزام شدند، گفت: اظهارات احمدي‌مقدم درباره حادثه كهريزك صحت ندارد.

مرتضوي در گفت‌وگو با ايرنا افزود: به طور قطع به‌اظهارات آقاي احمدي‌مقدم درباره حادثه بازداشتگاه كهريزك به صورت كامل پاسخ خواهم داد. دادستان پيشين تهران اضافه كرد: در موضوع حادثه بازداشتگاه كهريزك واقعيت را مي‌گويم و كاري به بحث‌هاي خاص ندارم.

مرتضوي مدعي شد: در اعزام دستگيرشدگان به بازداشتگاه كهريزك، گزارش نيروي انتظامي را قرائت كردم و در صحنه نبودم كه ببينم آنها چه كار مي‌كنند.

وي همچنين درباره خبر برخي رسانه‌ها مبني بر انعقاد قرارداد چهار ميليارد يورويي بين سازمان تامين اجتماعي و بابك زنجاني گفت: اين را همه مي‌دانند و قرارداد آن همه‌جا هست و مساله روشني است.

فرمانده نيروي انتظامي اخيرا در گفت‌وگويي با ايسنا، با بيان اين‌كه سال 88 اعلام كرده بوده كه بازداشتگاه كهريزك، محل مناسبي براي نگه داشتن بازداشتي‌هاي معمولي نيست، سعيد مرتضوي كه در آن زمان دادستان تهران بوده اصرار كرده كه افراد بازداشت شده به آنجا فرستاده شوند.

مناظره كه خاله‌بازي نيست

مرتضي حيدري، مجري مناظره‌هاي تلويزيوني در گفت‌وگو با ايسنا، يكي از مشكلات جدي اين روزهاي برنامه «مناظره» را مربوط به حضور مهمان‌ها دانسته است.

وي در اين باره گفته: اولين دغدغه مهمانان براي حضور در برنامه اين است كه چه كساني هستند؟ ما هميشه اين مشكل را داريم كه مي‌گويند اگر فلاني در برنامه باشد، من نيستم يا اين‌كه حتما بايد فلاني در برنامه حاضر باشد تا من بيايم. به نوعي افراد اصرار دارند رفقا و همفكران خودشان در برنامه مقابلشان قرار بگيرند، اما «مناظره» كه خاله‌بازي نيست.

فعال شدن انجمن حجتيه در مناطق مرزي

يك منبع مسئول از فعاليت انجمن حجتيه در مناطق مرزي شرق خراسان رضوي همچون باخرز و تايباد خبر داد.

به گزارش ايرنا، وي كه خواست نامش فاش نشود، افزود: به آنان اخطار و هشدار‌هاي لازم داده شده، ضمن آن‌كه تحت نظارت هستند، اما فعاليت‌هاي آنان كاملا محسوس است.

اين منبع گفت: درواقع امروز هم وهابي‌ها و جماعت تبليغي و هم انجمن حجتيه در برخي شهرها ايجاد اختلاف و تفرقه مي‌كنند.

وي افزود: به نظر مي‌رسد ارتباط مناطق تلفيقي خراسان رضوي با سيستان و بلوچستان و زاهدان افزايش يافته ولي تاكنون مشكل خاصي در اين مناطق نداشته‌ايم.

*ايران

دعاي جوادي‌آملي براي مذاكره كنندگان هسته‌اي

خبر اول اين كه در پي در پيش گرفتن رويكرد اعتدال و تعامل با جهان از سوي دولت يازدهم در عرصه سياست خارجي، علما و روحانيون از اين سياست استقبال و حمايت كرده‌اند. آيت‌الله جوادي‌آملي از استادان برجسته حوزه علميه قم با اشاره به مذاكرات 1+5 گفته اند كه دعا مي‌كنيم كه مذاكره كنندگان ما سرافراز اين ميدان باشند، در هر صورت ما حرف انقلاب اسلامي را زده‌ايم كه حرف حق است و به همين خاطر نگراني نداريم؛ زيرا حق و علم با ماست. همچنين آيت‌الله محسن حيدري آل كثيري عضو مجلس خبرگان رهبري در گفت‌وگو با شبكه ايران به سياست خارجي دولت دكتر روحاني اشاره كرده و گفته اند بناي كلي سياست خارجي دولت آنطور كه رئيس‌جمهوري و مسئولان مربوطه اعلام كرده‌اند براساس عزت، حكمت و مصلحت است. وي تلاش دولت در زمينه سياست خارجي را در مجموع مثبت و سازنده ارزيابي كرده و افزوده نبايد غيرمنصفانه برخورد كرده و تلاش مسئولان مربوطه را زير سؤال برد. 

تيم «مذاكره‌كننده هسته‌اي» بالاترين نمره را گرفت

خبر ديگر اين كه نتايج يك نظرسنجي نشان مي‌دهد بهترين عملكرد دولت از ديدگاه شهروندان «عملكرد تيم مذاكره‌كننده در مذاكرات هسته‌اي» بوده است. مركز افكارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا) وابسته به جهاد دانشگاهي اين نظر سنجي را با موضوع «ارزيابي شهروندان از عملكرد دولت يازدهم درباره سياست خارجي و مذاكرات هسته‌اي» درآبان‌ماه سال‌جاري انجام داده است. در همين رابطه محمد آقاسي، رئيس مركز افكارسنجي دانشجويان ايران گفته كه جامعه آماري اين طرح، شامل افراد 18 سال به بالاي كشور (اعم از شهري و روستايي) بوده و با تعداد 5449 نمونه انجام شده است. او به تشريح جزئيات برخي‌يافته‌ها پرداخته ازجمله اين كه؛ در اين نظرسنجي‌ از مردم پرسيده شد، عملكرد دولت در زمينه «مذاكرات هسته‌اي با حفظ حقوق ملت ايران» را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ كه نتايج نشان مي‌دهد 9/66 درصد از پاسخگويان به ميزان زياد و خيلي زياد از عملكرد دولت در زمينه «مذاكرات هسته‌اي با حفظ حقوق ملت ايران» رضايت دارند. 3/19 درصد نيز به ميزان متوسط از عملكرد دولت در اين مذاكرات رضايت داشته‌اند. 

مرجعيت و حمايت از دولت در برابر فشار افراطيون

شنيديم كه يك مقام آگاه در گفت‌وگو با سايت«انتخاب» با اشاره به تحول عميق در نگرش و رابطه دولت اعتدال با حوزه‌هاي علميه و مرجعيت شيعه گفته: با وجودي كه دولت نهم و دهم، برخورد خوبي با حوزه‌هاي علميه و مراجع تقليد نداشت و از بردباري مرجعيت شيعه نهايت سوءاستفاده را به عمل آورده بود، اما دولت يازدهم براساس اعتقادات رئيس‌جمهور و ساير اعضاي دولت نسبت به محوريت مرجعيت شيعه در جامعه ايران بر تكريم و احترام روزافزون نسبت به مرجعيت و علماي اسلام تأكيد دارند. وي افزوده: ميزان ارادت و اعتقاد رئيس‌جمهور و ساير مسئولان ارشد دولت نسبت به مرجعيت شيعه و علماي اعلام نيازي به توضيح ندارد و رفتار دولت يازدهم طي ماه‌هاي گذشته نشانگر اين تحول در رابطه دولت و حوزه‌هاي علميه مي‌باشد. 

تعويق انتخاب رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري
 

با خبر شديم كه پس از درگذشت حبيب الله عسگراولادي رئيس سابق جبهه پيروان خط امام و رهبري بحث بر سر جانشين وي آغاز شده است. در اين باره سيد كمال‌الدين سجادي سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري در گفت‌وگو با ايرنا گفته كه هر گونه تصميم‌گيري درباره رئيس جبهه پس از چهلم مرحوم عسگراولادي صورت خواهد گرفت. سجادي به نشست امروز شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري اشاره كرده و افزوده قرار است امروز نظرات اعضاي شوراي مركزي درخصوص انتخاب رئيس جبهه اتخاذ شود. 

اعتراف كاخ سفيد درباره عدم نقش ايران در بحرين

خبر رسيده كه پس از مدت‌ها كه امريكا و برخي كشورهاي غربي ايران را به دخالت در امور بحرين متهم مي‌كردند جانشين معاون وزير خارجه امريكا اذعان كرده كه ايران هيچ نقشي در حوادث بحرين نداشته است. «باربارا ليف» جانشين معاون وزير خارجه امريكا در امور كشورهاي عربي حوزه خليج فارس اين مطلب را در كميسيون روابط خارجي كنگره امريكا كه در مورد يمن و بحرين با حضور نمايند‌گان كنگره برگزار شده بود بيان كرد. 

نتانياهوي جنايتكار صلاحيت ندارد 

يك خبر ديگر اين كه در پي تحركات و سخنان بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي عليه ايران نماينده كليميان كشورمان در مجلس شوراي اسلامي گفته كه دخالت‌هاي كينه‌توزانه و جنگ‌طلبانه نتانياهوي متوحش و جنايتكار را محكوم مي‌كنيم و به وي و ساير بيگانگان هشدار مي‌دهيم كه حق دخالت و اظهارنظر درباره مسائل داخلي ايراني را ندارند. سيامك مره‌صدق بيان داشته نتانياهو فردي وحشي و جنايتكار است كه صلاحيت اظهارنظر درباره ملت ايران را ندارد؛ رفتار و گفتار اين فرد جنگ‌طلب اصلاً جاي صحبت ندارد اما كليميان ايران از رفتار فرانسه كه منافع خود را فداي رژيم صهيونيستي كرده است، تعجب مي‌كنند. 

انتقال محكوم ايراني از تايلند به كشور 

خبردار شديم كه يك مقام وزارت دادگستري از انتقال يكي از اتباع ايراني محبوس در زندان‌هاي تايلند به كشورمان خبر داده است. شاهرخ هدايتي مشاور وزير و سرپرست اداره كل ارتباط با قوه قضائيه وزارت دادگستري در گفت‌وگو با ايسنا گفته كه يكي از محكومان ايراني زنداني در كشور تايلند پس از طي تشريفات و هماهنگي‌هاي لازم بين مقامات دادگستري تايلند، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستري روز گذشته براي گذراندن ادامه محكوميت تحويل مقامات قضايي كشورمان شد. وي خاطرنشان كرده كه اقدامات لازم براي انتقال ١٠ نفر ديگر از محكومان ايراني در تايلند انجام شده كه پس از هماهنگي‌هاي لازم با مقامات تايلندي به كشور منتقل خواهند شد. 

دانشگاه احمدي‌نژاد مجوز دريافت نكرده است 

آگاه شديم كه در پي درج اخباري در رسانه‌ها مبني بر آغاز فعاليت‌هاي دانشگاه محمود احمدي‌نژاد با نام دانشگاه ايرانيان و حتي تلاش براي ايجاد شعب خارجي آن از جمله در كشور ونزوئلا، مديركل دفتر گسترش وزارت علوم گفته هنوز هيچ اقدامي براي دريافت مجوز فعاليت اين دانشگاه انجام نشده است. دكتر ابوالفضل حسني گفته كه اين اواخر بحث دانشگاه جامع بين‌المللي مطرح شد كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأسيس آن در داخل شهر تهران موافقت كرد، اما با توجه به اينكه بايد اعضاي هيأت مؤسس و محل داير شدن دانشگاه مورد تأييد وزارت علوم قرار بگيرد، اين دانشگاه هنوز نتوانسته است مجوز دريافت كند. مديركل دفتر گسترش وزارت علوم همچنين در پاسخ به سؤالي درباره فعاليت اين دانشگاه از طريق سايت و اطلاعيه‌هاي پذيرش دانشجو، گفته هيچ اشكالي ندارد و اين دانشگاه مي‌تواند اين‌گونه فعاليت‌ها را انجام دهد، اما حتي اگر دانشجويي هم پذيرش كنند، فارغ‌التحصيلانش مورد تأييد ما نيستند. 

راهي جز تفاهم و گفت‌وگو با ايران نيست 

گفته مي شود كه عضو ارشد مجلس اعلاي عراق با اشاره به مذاكرات ايران با گروه 1+5 اين مذاكرات را تأثيرگذار بر تحولات منطقه دانست. سيد محسن حكيم در گفت‌وگو با مهر گفته كه امريكا به دليل منافع و مشكلاتي كه در منطقه دارد راهي جز تفاهم و گفت‌وگو با ايران ندارد. وي اظهار داشته ايران طبق ان‌پي‌تي حق دارد كه از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي بهره‌مند باشد و چيزي نيز بيش از آن درخواست نكرده و به نظر نمي‌رسد مانعي براي توافق ايران و 1+5 وجود داشته باشد و در مذاكرات قبلي نيز توافق نزديك شده بود اما دشمنان اين توافق به تكاپو افتادند و همين دال بر جديت موضوع است و ان‌شاءالله شاهد گشايش در اين خصوص باشيم چون تأثير بسياري در منطقه خواهد داشت. 

تل آويوو نتوانسته مانع توافق هسته‌اي ايران شود 

دست آخر اين كه روزنامه‌هاي صهيونيستي از قول مقامات تل‌آويوو گزارش داده‌اند كه اسرائيل نتوانسته توافق هسته‌اي ايران با كشورهاي ۱+۵ را متوقف كند. روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت با اشاره به مذاكرات ايران و گروه 1+5 در ژنو نوشته برآورد مقامات اسرائيلي اين است؛ «در صورتي كه يك بحران پيش‌بيني‌نشده رخ ندهد، در اين دور از مذاكرات يا مدت كوتاهي پس از آن، نوعي توافق موقت حاصل خواهد شد.»براساس اين گزارش، مقامات اسرائيلي از تنش‌هاي ما بين مقامات اسرائيل و امريكا هم ناراضي هستند.

*تهران امروز

واكنش «مرتضوي» به اظهارات «احمدي‌‌مقدم» 
دادستان سابق تهران در واكنش به اظهارات فرمانده نيروي انتظامي مبني بر اينكه با اصرار مرتضوي دستگيرشدگان سال 88 به بازداشتگاه كهريزك اعزام شدند، گفت: اظهارات احمدي‌‌مقدم درباره حادثه كهريزك صحت ندارد. به گزارش ايرنا، سعيد مرتضوي افزود: به‌طور قطع به اظهارات آقاي احمدي‌‌مقدم درباره حادثه بازداشتگاه كهريزك به صورت كامل پاسخ خواهم داد. مرتضوي مدعي شد: در اعزام دستگيرشدگان به بازداشتگاه كهريزك، گزارش نيروي انتظامي را قرائت كردم و در صحنه نبودم كه ببينم آنها چه‌كار مي‌كنند. وي همچنين درباره خبر برخي رسانه‌ها مبني بر انعقاد قرار داد چهار ميليارد يورويي بين سازمان تامين‌اجتماعي و بابك زنجاني گفت: اين را همه مي‌دانند و قرارداد آن همه‌جا هست و مسئله روشني است. 

دولت در زمينه احزاب كاري نكرده است 
مرتضي سجاديان مديرمسئول سابق روزنامه كارگزاران و فعال سياسي اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با تسنيم، با بيان اينكه هنوز حركت چشمگيري از سوي دولت در زمينه تحزب و تحزب‌گرايي ديده نشده است، گفت: معتقدم در مرحله اول بايد رسالت واقعي احزاب را تدوين كنيم تا متوجه شويم يك حزب و تشكل سياسي بايد از چه شرايطي برخوردار باشد، اينكه چهار نفر دور هم جمع شوند و بگويند حزب تشكيل داده‌ايم، كافي نيست. وي با اشاره به اينكه دولت هنوز در زمينه تحزب‌گرايي كار آنچناني انجام نداده است، افزود: نتيجه‌اي از سوي دولت در ارتباط با تحزب‌گرايي ديده نشده و به عبارتي برآيند خروجي نداشته است. 

دانشگاه ايرانيان مجوز ندارد 


مديركل دفتر گسترش وزارت علوم درباره آخرين وضعيت دانشگاه محمود احمدي‌نژاد، گفت: هنوز هيچ اقدامي براي دريافت مجوز فعاليت اين دانشگاه انجام نشده است. دكتر ابوالفضل حسني در گفت‌وگو با ايسنا گفت: اين اواخر بحث دانشگاه جامع بين‌المللي ايرانيان مطرح شد كه شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي با تاسيس آن در داخل شهر تهران موافقت كرد، اما با توجه به اينكه بايد اعضاي هيات موسس و محل داير شدن دانشگاه مورد تاييد وزارت علوم قرار بگيرد، اين دانشگاه هنوز نتوانسته است مجوز دريافت كند. مديركل دفتر گسترش وزارت علوم درباره فعاليت اين دانشگاه از طريق سايت و اطلاعيه‌هاي پذيرش دانشجو، گفت: هيچ اشكالي ندارد و اين دانشگاه مي‌تواند اينگونه فعاليت‌ها را انجام دهد، اما حتي اگر دانشجويي هم پذيرش كنند، فارغ‌التحصيلانش مورد تاييد ما نيستند. 

ابراهيم يزدي بستري شد 
ابراهيم يزدي وزير امورخارجه دولت موقت در بيمارستان پارس تهران بستري شد. به گزارش انصاف‌نيوز، وضعيت عمومي يزدي رضايت‌بخش گزارش شده است و پزشكان معالج در انتظار پاسخ نهايي آزمايشات و تست‌هاي پزشكي مربوطه هستند. 

*جمهوري اسلامي
* يك يهودي بنام "جيكوپ بيندر" در جلسه اخير مؤسسه روابط اسلام و آمريكا (CAIR)، به عنوان مسئول اجرايي اين موسسه در شهر "فيلادلفيا" در ايالت "پنس?لوانيا" تعيين شد. در پيامي كه از سوي مؤسسه (CAIR) در اين باره منتشر شد، "جيكوپ بيندر" به عنوان بالاترين مسئول غيرمسلمان در اين مؤسسه اسلامي معرفي شده است. گفته مي‌شود بعد از حوادث 11 سپتامبر20 شهريور 1380 كه چهره مسلمانان در ايالات متحده آمريكا خدشه‌دار شد، "جيكوپ بيندر" اقدامات قابل توجهي براي بهبود و بازسازي وجهه مسلمانان انجام داد. وي همواره براي تقويت رابطه ميان مسلمانان، مسيحيان و يهوديان در آمريكا گام برداشته و نقش آفريني كرده است. "جيكوپ بيندر" همچنين تاكنون شش بار براي شركت در كنفرانس گفتگوي اديان به كشور قطر سفر كرده است، او با تعدادي از چهره‌ها و اساتيد دانشگاه اسلامي الازهر نيز ديدارهايي داشته و رابطه بسيار خوبي دارد.

* پرده‌داران كعبه، بار ديگر اعتراض به آل سعود را به خاطر تضييع حقوق خود مطرح كردند. قبيله "بني شيبه" كه از زمان پيامبر اكرم (صلي‌الله عليه و آله) مسئوليت پرده‌داري كعبه از سوي شخص رسول اكرم (صلي‌الله عليه و آله) به آنها محول شده بود مي‌گويند: آل سعود به ما ظلم كرده و حقوقي كه پيامبر اكرم (صلي‌الله عليه و آله) به ما اعطا نموده از ما سلب كرده‌اند. اين قبيله كه پس از فتح مكه كليد كعبه از سوي پيامبر (صلي‌الله عليه و آله) به آنها تحويل داده شد در بيانيه خود آورده‌اند: از زمان تأسيس حكومت آل سعود، بسياري حقوق خود كه از 1400 سال پيش از آن بهره‌مند بوده‌اند را از دست داده‌اند. بطوري كه درحال حاضر شبيه به دربان شده‌اند به نحوي كه در طول سال فقط چند بار، آنهم با اجازه حكومت سعودي مي‌توانند كعبه مشرفه را باز و بسته كنند؛ هم چنين آل سعود براي گرفتن صلاحيت از آنها دستور داده دستمزد در حدود 662 ريال سعودي آنهم فقط به عده‌اي از افراد قبيله پرداخت شود. در بيانيه قبيله "بني شيبه" بر تلاش آل سعود براي به حاشيه راندن آنها در امور كعبه تاكيد شده و آمده است: آل سعود در اقدامي ديگر جايگاه "بيت المفتاح" نزديك به كعبه و هم چنين باب "بني ش?به" كه در اصلي صحن طواف بوده را از بين برده است. آل سعود تاكنون هيچ پاسخي به اين بيانيه نداده است.*قدس

پرواز شبانه اف 14ها در حضور وزير دفاع 

ايرنا: در پي بازديد سردار دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از پايگاه هشتم شكاري نيروي هوايي ارتش در اصفهان، جنگنده بمب افكنهاي اف14 ايران در حضور وزير دفاع پرواز شبانه انجام دادند.

نظراميرعبداللهيان درباره تأخير قرارداد اس300 

ايسنا: حسين اميرعبداللهيان معاون وزير خارجه در كنفرانس مطبوعاتي در مسكو با تأكيد بر اينكه اجرايي نشدن قرارداد موشكي اس 300 تأثيري بر روابط با روسيه نخواهد گذاشت، افزود كه روابط ميان دو كشور در همه زمينه‌ها بويژه در زمينه‌هاي اقتصادي و فرهنگي در حال توسعه است.

جنگ سعودي ها عليه مقاومت علني شد

الف: عبدالباري عطوان تحليلگر مسايل بين‌الملل با اشاره به نقش بندر بن سلطان در حملات تروريستي اخير در لبنان گفت كه حملات انتحاري اخير در لبنان براي فشار بر حزب‌ا... و ايران جهت رها كردن جبهه سوريه و شعله‌ور كردن جنگ فرقه‌اي در لبنان و انتقال جنگ به اين كشور انجام شد.

اعلام آمار بيماران تنفسي ممنوع! 

تابناك: سيد اسدا... موسوي رئيس فوريتهاي پزشكي خوزستان گفت: آماري از مراجعه بيماران تنفسي پس از بارندگي‌هاي اخير در استان خوزستان ارايه نمي‌دهيم.

برگزاري رزمايش كنار نيروگاه بوشهر 

فرارو: در آستانه بزرگداشت هفته بسيج، باهدف ارتقاي سطح آمادگي دفاعي و مقابله با تهديدات احتمالي دشمنان، رزمايش جنگ نوين با رمز يا محمد رسول ا... (ص) در كنار نيروگاه اتمي بوشهر برگزار شد.

حزب موتلفه مشكل مالي دارد

خبرآنلاين: در پي مصاحبه جعفر شجوني از اعضاي حزب مؤتلفه كه اعلام كرده بود به خاطر مشكلات مالي پيشنهاد انحلال اين حزب را داده، حميد رضا ترقي معاون بين‌الملل حزب مؤتلفه اسلامي گفته است كه با وجود مشكلات مالي، اين حزب تعطيل نمي‌شود.

حيدري: مناظره كه خاله‌بازي نيست! 

فرارو: مرتضي حيدري، مجري تلويزيون، درباره روند برگزاري مناظره‌هاي تلويزيون گفت: «كليت مناظره خوب است، اما يكي از مشكلات جدي ما در برگزاري مناظره بر سر دعوت از مهمانهاست. ما هميشه اين مشكل را داريم كه مي‌گويند، اگر فلاني در برنامه باشد، من نيستم يا اينكه حتماً بايد فلاني در برنامه حاضر باشد تا من بيايم. به نوعي افراد اصرار دارند كه رفقا و همفكران خودشان در برنامه مقابلشان قرار بگيرند. «مناظره» كه خاله‌بازي نيست.»

مرتضوي: سخنان احمدي مقدم صحت ندارد 

ايرنا: سعيد مرتضوي دادستان سابق تهران در واكنش به اظهارات فرمانده نيروي انتظامي مبني بر اينكه با اصرار مرتضوي دستگيرشدگان سال 88 به بازداشتگاه كهريزك اعزام شدند، گفت: اظهارات احمدي مقدم درباره حادثه كهريزك صحت ندارد و به طور قطع به اظهارات آقاي احمدي مقدم درباره حادثه بازداشتگاه كهريزك به صورت كامل پاسخ خواهم داد.

بالاترين نمره براي تيم هسته‌اي ايرانايسنا: مركز افكارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا) وابسته به جهاد دانشگاهي در مورد عملكرد دولت نظرسنجي انجام داد. در اين نظرسنجي عملكرد دولت در 9 زمينه مورد بررسي قرار گرفته است كه نتايج نشان داد بهترين عملكرد دولت از ديدگاه شهروندان «عملكرد تيم مذاكره‌كننده در مذاكرات هسته‌اي با حفظ حقوق ملت ايران» بوده است. اين نظرسنجي درآبان‌ماه سالجاري انجام شد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد