بنا بر سكوت داشته و دارم/ آماده "مناظره‌اي" صريح، اصولي و روشنگر هستم

۸ بازديد
احمدي‌نژاد خطاب به دكتر روحاني:

بنا بر سكوت داشته و دارم/ آماده "مناظره‌اي" صريح، اصولي و روشنگر هستم

رئيس‌جمهور سابق كشورمان با ارسال نامه‌اي از دكتر حسن روحاني براي شركت در مناظره دعوت كرد. محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور سابق كشورمان طي نامه‌اي، حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني را به مناظره دعوت كرد.

متن نامه رئيس‌جمهور سابق كشورمان به شرح زير است:

جناب حجت‌الاسلام و المسلمين آقاي حسن روحاني

رئيس محترم جمهوري اسلامي ايران

سلام عليكم

با آرزوي موفقيت براي جنابعالي و خدمتگزاران دلسوز در سراسر كشور، با آنكه اينجانب حتي پس از شنيدن گزارش چند روز گذشته شما كه بر "پايه" انتساب عناوين غيرمنصفانه و بي‌پايه به دولت‌هاي نهم و دهم شكل گرفته بود ـ به اقتضاي مصالح كشور بنا بر سكوت داشته و دارم، لكن به احترام تقاضاهاي بيشمار گروه‌هاي مختلف مردم و از جمله صاحبنظران سياسي و اقتصادي، لازم ديدم كه از جنابعالي دعوت نمايم تا در فضايي كاملا دوستانه و صميمانه، در مناظره‌اي صريح، اصولي و روشنگر در منظر افكار عمومي ابهامات را رفع و حقايق ناب را آنطور كه هست مورد تصديق و تأكيد قرار دهيم تا از فرصت برداشتن گام‌هاي بلند و استوار در مسير رو به جلوي كشور دريغ نشود.

اينجانب با تأكيد مجدد بر لزوم تحكيم دوستي‌ها و حفظ وحدت و همدلي به ويژه در شرايط كنوني، اين روشنگري را از جهت پاسداشت تلاش‌هاي گسترده صادقانه و كم‌نظير همكاران و كاركنان دولت در سراسر كشور و نيز قشر وسيعي از فعالان عرصه خدمت در بخش خصوصي وظيفه خود مي‌دانم چرا كه بار مسئوليت پيشرفت آتي ايران عزيز عمدتاً و همچنان بر دوش اين عزيزان خواهد بود. بديهي است كه جفا بر اين خيل عظيم مي‌تواند خسارات جبران‌ناپذيري را متوجه كشور نمايد.

خدا را شاهد مي‌گيرم كه اين دعوت نه بر اساس يك حس شخصي، بلكه بر مبناي احساس تكليف ديني و ملي صورت مي‌گيرد وگرنه اينجانب و همكارانم در طول هشت سال مسئوليت خود زماني كه در عين تحمل بار سنگين خدمات كم‌سابقه در جاي جاي ميهن اسلامي، به موازات دشمني‌هاي بيگانگان، حجم كم‌نظير ناملايمات و بي‌مهري‌هاي برخي در داخل را به عشق ملت بزرگ ايران به جان پذيرفتيم، امتحان خود را به نيكي پس داده‌ايم.

همچنين در امر انتخابات اخير رياست جمهوري، در شرايطي كه دولت دهم در فقدان نماينده‌اي از خود در رقابت انتخاباتي و مالا پاسخگويي ـ آماج حجم سنگين و گسترده‌اي از اتهامات و انتقادات ناروا بود ـ به خوبي و شايستگي به وظيفه شرعي و قانوني خود در صيانت از آرا مردم عمل كرد و با برگزاري انتخاباتي قانوني و سالم ظرفيت بالاي خود را به ظهور رساند. علاوه بر ضرورت حمايت و دفاع از تلاش‌هاي شبانه‌روزي نيروهاي مخلص و سخت‌كوش كشور در همه حوزه‌ها و قوه‌ها، چيزي كه موجب مزيد نگراني شده اين است كه ناديده انگاشتن ظرفيت‌ها و توانمندي‌ها و داشتن برآوردهاي ناصحيح و آمارهاي نادرست از وضعيت كشور چه بسا به تصميم‌سازي‌هاي ناصواب در عرصه‌هاي سياسي و اقتصادي داخلي و بين‌المللي و تضعيف اميد و نشاط ملي بينجامد.

از اين رو با تأكيد مجدد بر اين دعوت به عنوان قطره‌اي از اقيانوس ملت ايران، آمادگي دارم كه همه توان و تجربه خود را براي تسهيل و پيشبرد امور در خدمت دولت قرار دهم
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد