اخبار ويژه روزنامه هاي يكشنبه؛

۱۶۶ بازديد
اخبار ويژه روزنامه هاي يكشنبه؛

تحقير خانواده و همسر براي رونق حرمسراي رئيس سازمان/ دستور جالب يك وزارتخانه براي «مديريت وقت» مديران

ابلاغيه روحاني درباره سياست هاي سوادآموزي در كشور، شهر مقدس قم جاي منافقين نيست ، شكايت مرتضوي از 8 روزنامه ، عملكردهاي غيرشفاف منشأ ظهور بابك زنجاني ها و ... از جمله خبرهاي ويژه روزنامه هاي صبح يكشنبه است.

*كيهان


اوباما گورباچف واشنگتن است كه آمريكا را رو به سقوط مي‌برد

« ايران در حال تبديل شدن به قدرت برتر خاورميانه است. اما اوباما قادر نيست از عهده مهار ايران بر بيايد.»روزنامه تاگس آنسايگر با انتشار اين تحليل به نقل از محافل آمريكايي به بررسي موقعيت لرزان قدرت اوباما پرداخته است. باراك اوباما در حالي سال 2013 ميلادي را به سر برد كه بسياري از تحليلگران آمريكايي، اين سال را دشوارترين سال زمامداري اوباما توصيف كردند.تاگس آنسايگر مي‌نويسد: اوباما نيروهاي خود را از عراق خارج كرده و نيازمند ايران نشان مي‌دهد. منتقدان بسياري در آمريكا و خارج ضعف سياسي او را مورد اعتراض و نگراني قرار مي‌دهند. ايالات متحده آمريكا جاسوسي دنيا را مي‌كند، در اين ره‌گذر، آژانس امنيت ‌ملي اين كشور همچون جارو برقي الكترونيكي غول‌آسايي مي‌ماند كه قدرت انحصاري آمريكا را القا مي‌كند. اما با اين همه، قدرت‌جهاني آمريكا در حال عقب‌نشيني ژئواستراتژيك است. 

چه پايان دكترين مونرو كه آمريكاي لاتين را از سال 1823 به حياط خلوت آمريكا تبديل ساخته بود يا خارج شدن از عراق و افغانستان، چه عدم تمايل براي برداشتن حكومت اسد. تغيير تفكر دولت اوباما در زمينه سياست خارجي باعث دل‌نگراني متحدان آمريكا مانند عربستان و اسرائيل شده و در خود آمريكا كسان بيشتري را به انتقاد از رئيس‌جمهور واداشته است.روزنامه سوئيسي مي‌نويسد: براي نمونه، ديويد ايگناتيوس مقاله‌نويس سياست خارجي، مدتي پيش با نگراني در «واشنگتن پست» نوشت آيا اوباما «نسخه‌ آمريكايي» ميخاييل گورباچف و در نتيجه رهبري است «كه اصلاحاتش افول قدرت جهاني كشورش را در پي داشت؟» وزير خارجه فرانسه لورانت فابيوس در يك كنفرانس امنيتي در آخر هفته در موناكو، مطلب مشابهي را بيان كرد. او گفت ايالات متحده اغلب مورد انتقاد قرار گرفته كه «بيش از حد حضور» داشته و همه جا دخالت كرده است، «اكنون اما از اين كشور انتقاد مي‌شود كه به اندازه كافي حضور ندارد.»

همچنين رئيس سابق سازمان اطلاعات عربستان، شاهزاده تركي‌الفيصل در حاشيه كنفرانس امنيت موناكو توضيح داد كه اوباما «چندين خط قرمز كشيده» است كه «ابتدا صورتي و بعد سفيد» شده‌اند؛ مانند سوريه كه رئيس‌جمهور مي‌خواست بعد از استفاده از سلاح‌هاي شيميايي در حومه دمشق، حمله نظامي كند اما بعد نظرش را تغيير داد. شاهزاده گفت آمريكا ديگر شريك مطمئني نيست و در حالي كه دشمنان آمريكا قدرت مي‌يابند، سر خود را مانند كبك در برف فرو كرده است.تاگس آنسايگر مي‌افزايد: هيچ‌چيز اين منتقدان را بيشتر از توجه ديپلماتيك به دشمن قسم خورده يعني ايران به وحشت نيانداخته است. والتر راسل ميد آمريكايي كه عالم سرشناس جغرافياي سياسي است، در مجله «نشنال اينترست» مي‌نويسد كه با اين كار آمريكا، يك محور خطرناك «قدرت‌هاي كليدي» - ايران و روسيه و چين - تقويت مي‌شود.

در ادامه اين تحليل آمده است: پنج سال بعد از پيروزي باراك اوباما، تندروهاي آمريكايي، از جمله نومحافظه‌كاران و همچنين «واقع‌بين‌هايي» مانند ميد به ويژه نگران ضعف سياست خارجي اوباما هستند؟ در افغانستان حامد كرزاي، اوباما را دست به سر مي‌كند، عراق بعد از جنگ پر هزينه يك بيليون دلاري جورج بوش به نوچه تهران تبديل شد، در آمريكاي لاتين بسياري از ضد آمريكايي‌ها عليه واشنگتن هر چه مي‌خواهند مي‌گويند. ميد حتي از اين نيز پيشتر مي‌رود. او مي‌گويد بعد از «پايان تاريخ» فرانسيس فوكوياما، كه در سال 1992 بعد از فروپاشي اتحاد شوروي سابق با عجله اعلام شد، اكنون «پايان پايان تاريخ» رسيده است.تاگس آنسايگر مي‌نويسد: ميد گله مي‌كند؛ ايران در حال تبديل شدن به قدرت برتر در خاور نزديك است. ميد مي‌خواهد آمريكا به جاي اين كه يك سياست خارجي را دنبال كند كه عمدتا به مسايل موردي مي‌پردازد، مانند تروريسم و محيط زيست و تجارت، بايد دوباره به يك راهبرد جهاني بازگردد.

 اما گفتن اين حرف ساده است؛ هرچه باشد اوباما به اين دليل نيز انتخاب شد كه از سياست مداخله‌جويانه سلف‌اش، جورج بوش به شدت انتقاد كرده و وعده داده بود آن را پايان دهد. دوازده سال جنگ بعد از يازده سپتامبر، آمريكايي‌ها را از جنگ خسته كرده است؛ به ويژه كه وضع كشور و نهادهاي آن، اصلاحات عميق و پر خرج را مطالبه مي‌كند. از اين گذشته كسري بودجه عظيم آمريكا مانع سياست خارجي مداخله‌جويانه است، خيلي ساده، پول كم است تا با توجه به چالش‌هاي متعدد از برتري جهاني اين كشور دفاع شود.در پايان اين تحليل آمده است: درخصوص سعودي‌ها بايد گفت آن‌ها در مقابل واشنگتن موضع بسيار ضعيفي دارند. هرچه در آمريكا با روش فراكينگ گاز و نفت بيشتري به دست آيد و از واردات كاسته شود به همان ميزان احتمالا آمريكايي‌ها علاقه كم‌تري به امور عربستان خواهند داشت. چه بسا «پايان پايان تاريخ» در عمل آغاز شود.

آن يكي نرفته اين يكي داره مياد


هنوز افتضاح هيئت پارلماني در سفر به ايران به سرانجام نرسيده، خبر مي‌رسد كه هيئت پارلماني انگليس نيمه دوم دي‌ماه به ايران مي‌آيد.اين هيئت 4 نفره ظاهرا به رياست جك استراو وزير خارجه اسبق انگليس به تهران سفر مي‌كنند. محمدحسن حبيب‌زاده كه به تازگي به عنوان كاردار غيرمقيم ايران در انگليس منصوب شده مي‌گويد؛ در لندن با برخي مقامات وزارت خارجه انگليس و نيز تعدادي از نمايندگان پارلمان آن كشور ملاقات كرده است. او مي‌گويد گروه پارلماني انگليس شامل 4 نفر به مدت سه روز به ايران سفر خواهند كرد كه اين سفر نيمه‌ دوم دي انجام مي‌گيرد.سفر هفته گذشته هيئت پارلماني اروپا به تهران با برخي رفتارهاي دون شأن ديپلماتيك و دزدانه نظير ملاقات با برخي بازداشت‌شدگان فتنه سال 88 در سفارت يونان مواجه بود، اين هيئت همچنين به ملاقات هاشمي رفسنجاني رفتند كه رئيس اين هيئت در جريان ورود آقاي هاشمي به محل ملاقات، رفتار دور از ادب و احترام داشت. انتشار تصاوير اين برخورد با اعتراض گسترده در محافل سياسي و رسانه‌اي مواجه شد.

سانسور 9 دي در خاطرات روزانه هاشمي

خاطرات هاشمي از نهم دي، به موضوعاتي نظير هديه پسته‌كاران و مسائل خانوادگي و موضوع دانشگاه آزاد مربوط مي‌شود!سايت شخصي آقاي هاشمي ديروز مطلبي با عنوان «9 دي در خاطرات آيت‌الله هاشمي» منتشر شد كه در آن آمده است: «(9 دي 1360). جريمه 21 توماني هاشمي در مجلس! پس از نماز و جواب مراجعات و نوشتن چهار روز خاطرات عقب افتاده، عازم مجلس شدم. راننده دير آمد، با كمي تأخير به مجلس رسيدم. كميسيون آئين‌نامه داشتيم. بيست و يك تومان، بابت هفت دقيقه، جريمه شدم. عصر جلسه هيأت رئيسه داشتيم. (9 دي 1361). در خانه بودم. بيشتر مطالعه كردم و به كارهاي جاري با تلفن پرداختم. عصر به مجلس رفتم. آقاي دكتر ]عبدالله[ جاسبي براي گرفتن امضاي اعلاميه دانشگاه آزاد ]اسلامي[ و امضاي چك براي مخارج دانشگاه آمد. قرار شد سه هزار نفر را در نه واحد بپذيريم.جلسه هيأت رئيسه داشتيم. امور اداري و كاركنان و ترميم حقوق و برنامه هفتگي مورد بحث بود.

در ادامه اين خاطرات آمده است: (9 دي 1362). عصر جمعه با خاطره‌نويسي و پياده‌روي اقامه نماز جمعه را به آقاي امامي كاشاني محول نمودم. چند روز نوشتن خاطرات، عقب افتاده بود؛ جبران كردم. مقداري پياده‌روي و استراحت داشتم... (9 دي 1367). هديه پسته‌كاران رفسنجاني به هاشمي. در منزل بودم. كار زيادي نداشتم. بيشتر به استراحت و مطالعه كتاب درباره مسائل بعد از جنگ جهاني دوم گذشت. كوفتگي و نقاهت كمردرد و كسالت دو سه روز گذشته باقي است. آقاي ]عبدالمجيد[ معاديخواه آمد و گزارش كار بنياد تاريخ را داد. همشيره‌ زاده‌محمد و دامادش آمدند. اخيراً مرضيه ازدواج كرده؛ داماد فارغ‌التحصيل رشته علوم سياسي از دانشگاه امام صادق(ع) است.عفت هديه‌اي داد. شب آشيخ حسين هاشميان و جمعي از بستگان آمدند. بيشتر مذاكره درباره مشكلات شركت تعاوني ]توليدكنندگان و صادركنندگان[ پسته رفسنجان بود. محسن و رضا ]هاشميان[ عموزاده‌ها از كويت برگشته و يك ماشين حساب سخنگو به عنوان هديه آورده‌اند و خواستند در تحسين روابط بكوشيم. مدعي‌اند شركت تعاوني پسته ضرر مي‌دهد؛ تسهيلات بيشتر مي‌خواهند با اينكه من عضو شركت نيستم، معمولاً خيال و شايعه مي‌شود كه با نفوذ من استفاده زيادي به شركت مي‌رسد. چون متعلق به ده‌ها هزار كشاورز است، براي رفع مشكلات آنها كمك مي‌كنم...»در اين خاطرات هيچ اشاره‌اي به حماسه نهم دي سال 1388 كه انبوه جمعيت از ميدان امام حسين(ع) تا ميدان آزادي به خيابان‌ها آمدند و از ساحت اباعبدالله‌الحسين(ع) در برابر هتاكي فتنه‌گران دفاع كردند، نشده است.

شهر مقدس قم جاي منافقين نيست 


روشنگري به موقع كيهان، جلو فرصت‌طلبي فتنه‌گران را گرفت.كيهان پيش از اين خبر داده بود كه فتنه‌گران با سناريوي فرستادن خاتمي به قم و ديدار با مراجع، درصدد احياي جريان فتنه و سفيدسازي سابقه جريان ساختارشكن فعال در آشوب 88 هستند.به گزارش مشرق پس از انتشار خبر برنامه‌ريزي جريان فتنه براي سفر محمد خاتمي به قم، اين سفر با هوشمندي مراجع و علما لغو شده است.در هفته گذشته همچنين بيانيه‌هاي متعددي در قم منتشر شد و طيف‌هاي مختلف مردم اعلام كردند قم جاي فتنه‌گران نيست و اجازه ورود آنان را به شهر قيام و حماسه نخواهيم داد.مردم متدين قم در ايام فتنه نيز به هنگام تحرك برخي فتنه‌گران براي حضور در اين شهر شعار مي‌دادند، شهر مقدس قم جاي منافقين نيست.

تحقير خانواده و همسر براي رونق حرمسراي رئيس سازمان 

يك عضو جدا شده از مركزيت گروهك تروريستي منافقين گفت: مريم رجوي بارها در نشست‌هاي ايدئولوژيك سال 78 عراق اظهار مي‌كرد كه اگر كسي به توحيد و يگانگي خداوند شك كند، قابل بخشش است چون خداوند ديده نمي‌شود ولي شك درباره مسعود قابل اغماض نيست.«مريم سنجابي» با تشريح برگزاري اين نشست‌هاي به ظاهر ايدئولوژيك افزود: مريم رجوي در اين جلسات خطاب به زن‌هاي شركت‌كننده مي‌گفت كه بايد به جاي شوهر، مسعود را انتخاب كنند. نامبرده همچنين در اين جلسات خطاب به مردان حاضر در جلسه مي‌گفت كه شماها نيز بايد مسعود را شوهر همه زن‌هاي عضو اين فرقه و ارتش آزاديبخش ببينيد.اين عضو جدا شده سازمان تروريستي منافقين ادامه داد: مردها بايد اعضاي شوراي رهبري اين گروهك را كه همگي زن هستند، قبول كنند و پذيرفتن اين موضوع كه زن‌ها بالاي سر همه مردها باشند، باعث آب‌بندي مردها در موضوع زن و زندگي مي‌شود كه به آن فكر نكنند.

سنجابي اضافه كرد: مريم رجوي خطاب به شركت‌كنندگان در اين نشست‌هاي مغزشويي مي‌گفت كه اعضاي به اصطلاح ارتش آزاديبخش ايران بايد به كلمات شوهر و يا زن تف كنند و اين واژه‌ها را مثل استفراغ خشك شده ببينند.وي تاكيد كرد: مريم رجوي بارها و بارها در اين جلسات خطاب به حاضرين مي‌گفت كه خون هر عضو از سازمان متعلق به مسعود رجوي است و اوست كه تشخيص مي‌دهد كه اين خون چگونه، كجا و با چه هدفي بايد ريخته شود.وي تصريح كرد: مريم رجوي در اين نشست‌ها با صراحت تمام به حاضران مي‌گفت خانواده لانه فساد است و ارتباط شما با خانواده سد اصلي مبارزه با نظام اسلامي و براندازي جمهوري اسلامي است. 

*خراسان

ابلاغيه روحاني درباره سياست هاي سوادآموزي در كشور

بر اساس ابلاغيه اي كه طي روزهاي اخير از سوي حجت الاسلام روحاني رييس جمهور و رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي به وزارت آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزي ابلاغ شده، از آنها خواسته شده است با بهره گيري از ظرفيت هاي موجود در دستگاههاي اجرايي و نهادهاي دولتي و غيردولتي و معلمان به عنوان اشخاص حقيقي، ارائه خدمات سودآموزش را راهبري كرده و تدريجا از مباشرت و تصدي مستقيم امر سوادآموزي، به مديريت فرآيند سودآموزي روي آورند.

دستور جالب يك وزارتخانه براي «مديريت وقت» مديران

بر اساس بخشنامه اي كه توسط يكي از وزارتخانه ها براي كارمندان و مديران اين دستگاه ارسال شده، از آنها خواسته شده است در صورت تمايل نسبت به ثبت نام در دوره آموزشي با نام "مديريت موثر وقت" به مدت 4 ساعت اقدام كنند. در اين بخشنامه تاكيد شده است كه حضور در اين دوره، امتياز مثبت در ارزيابي كاركنان و مديران اين وزارتخانه خواهد داشت.

*ايران

تلاش اتحاديه اروپا براي تأسيس نمايندگي در تهران 


خبر اول اين كه كشورهاي اتحاديه اروپا به‌طور غيررسمي به پارلمان اروپا اعلام كرده‌اند خواستار گشايش نمايندگي اتحاديه اروپا در ايران هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه يورو ابزرور،‌ ارجا كرونگبرگ، رئيس هيأت پارلماني اتحاديه اروپا كه چندي قبل به تهران سفر كردند گفت سفراي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا از اين ايده حمايت كرده‌اند. آن‌ها همچنين از گشايش نمايندگي اتحاديه اروپا يا يك نمايندگي ويژه در تهران به عنوان اولين گام در اين مسير حمايت كردند. 

استيضاح وزير صنعت منتفي مي‌شود 

خبر ديگر اين كه اطلاعات دريافتي خبرنگار ايران حاكي است بحث استيضاح وزير صنايع بيش از آن‌كه كارشناسي و از روي دغدغه نظارت مجلس باشد، به دليل برخي دلخوري‌هاي نمايندگان از آقاي نعمت زاده است. اين دلخوري‌ها كه مربوط به بركناري برخي مديران استاني، برخلاف نظر نمايندگان آن استان است. روز گذشته هم سايت عصر ايران از جلسه عامل اصلي استيضاح با وزير صنعت خبر داده و نوشته بود كه اطلاعات دريافتي حاكي است به دليل بركناري بدون هماهنگي يكي از مسئولان اين وزارتخانه در يكي از استان‌هاي غربي كشور با نمايندگان استان، استيضاح اين وزير كليد خورده بود و حالا انتظار مي‌رود بعد از اين جلسه استيضاح منتفي شود. 

روايت سايت اصولگرا از ديدارهاي روحاني با خانواده شهدا 

شنيديم كه سايت مشرق در خبر شنيده‌هاي خود نوشت: ديدارهاي حسن روحاني با خانواده‌هاي شهدا و جانبازان تأثير مثبتي در ميان طيف‌هاي مختلف مردم داشته است. اين نقطه مثبت در ديدارهاي وزرا با مراجع به دفعات از سوي مراجع عظام تقليد اشاره شده است. 

شكايت مرتضوي از 8 روزنامه 


با خبر شديم كه در حالي كه اين روزها مرتضوي مصاحبه‌هاي متعددي با برخي رسانه‌ها داشته، وكيل سعيد مرتضوي از طرح شكايت موكلش از 8 روزنامه در دادسراي فرهنگ و رسانه خبر داد. سعيد ايوبي در گفت‌وگو با مهر با بيان اينكه اين شكايت عليه شرق، اعتماد، همشهري، مردم سالاري، جوان و ايران و دو روزنامه ديگر تنظيم شده است، گفت: اين روزنامه‌ها جوابيه موكلم درخصوص گزارش كميته تحقيق و تفحص مجلس از سازمان تأمين اجتماعي را چاپ نكردند. 

عملكردهاي غيرشفاف منشأ ظهور بابك زنجاني ها 


خبر رسيده كه يك فعال سياسي گفت: غيرشفاف بودن عملكرد دولت گذشته بويژه در حوزه اقتصادي، مهمترين عامل شكل‌گيري مفاسد اقتصادي در كشور است. داريوش قنبري در گفت‌وگو با شبكه ايران گفت: اين مسأله كه چگونه يك فرد مثل بابك زنجاني مي‌تواند در سيستم اقتصادي كشور از طريق اتصال به منابع رانتي در دولت قبل به ثروت افسانه‌اي دست يابد، جاي سؤال دارد. وي با اشاره به جديت سران سه قوه جهت برخورد با مفاسد اقتصادي گفت: افكار عمومي خواهان اين مسأله هستند كه چنانچه در اين ماجرا حقوقي از ملت ضايع شده باشد مسئولان و سران قوا حقوقشان را استيفا كنند. 

درخواست شهرام جزايري از زندان 

دست آخر اين كه شهرام جزايري بار ديگر درخواست عفو خود را مطرح كرد. او در تماسي تلفني از روزنامه ايران خواست تا ندامتش را به گوش مسئولان قضايي برساند. وي با اشاره به نامه خانواده‌اش به رئيس قوه قضائيه گفت: از اشتباهي كه مرتكب شده‌ام نادم و پشيمان هستم و مجازات هم شده‌ام، اما به خاطر فرزندان خردسالم كه آنها را دو بار بيشتر نديده‌ام ديگر تحمل زندان را ندارم. 12سال و چهار ماه در زندان تحمل كيفر مي‌كنم و هيچگونه بدهي و جريمه ندارم، از رئيس قوه قضائيه و مسئولان قضايي درخواست مي‌كنم كه اين نادم و پشيمان را عفو كنند. 

*تهران امروز

جبهه پايداري مجوز فعاليت ندارند 


احمد بخشايش اردستاني درخصوص مجوز جبهه پايداري از وزارت كشور گفت: احزاب و گروه‌هاي سياسي بايد براي فعاليت سياسي از كميسيون ماده ۱۰ احزاب مجوز بگيرند و گروه‌هايي مانند جبهه پيروان خط امام رهبري و جبهه پايداري براي فعاليت مجوزي ندارند. عضو كميسيون ماده 10 احزاب ادامه داد: اين گرو‌ه‌ها فكر مي‌كنند چون احزاب زيرمجموعه آنان داراي مجوز از وزارت كشور هستند پس خود به خود آنها نيز داراي مجوز هستند. 

ملاقات جبهه پيروان با احزاب اصولگرا 

سيدكمال‌الدين سجادي، سخنگوي جبهه پيروان از تهيه جدول زمان‌بندي جبهه پيروان براي مذاكره و ملاقات با گروه‌هاي اصولگرا خبر داد و اظهار داشت: ما براساس اين جدول زمان‌بندي با گروه‌هاي مرجع و احزاب اصولگرا ملاقات خواهيم داشت. سخنگوي جبهه پيروان تاكيد كرد: اين جبهه اعتقاد دارد كه اصولگرايان بايد روي مشتركات خود كار كرده و به اتحاد برسند تا از آسيب فعاليت جزيره‌اي و تفرقه‌آميز مانند انتخابات رياست‌جمهوري مصون بمانند. 

خاطره بادامچيان از پرورش 

اسدالله بادامچيان عضو حزب موتلفه اسلامي در بيان خاطره‌اي از زمان مرحوم پرورش گفت: در آن زمان (زمان شاه) پرورش طي يك اقدامي دستگير شد كه دستگيري وي كار مبارزه را دچار بن بست كرد لذا آيت‌الله بهشتي فرمودند به آقاي پرورش بگوييد به هر نحوي شده بيايد بيرون حتي اگر لازم شده اعلام ندامت كند و بيايد مبارزه را ادامه دهد. وقتي اين مطلب را به او گفتم او گفت كه اين يك آسيب است براي من. به او اعلام كردم كه آقاي بهشتي فرموده كه در جواب گفت چون آقاي بهشتي فرمودند چشم براي من حيثيت مهم نيست و وظيفه‌ام مهم است و بايد به وظيفه‌ام عمل كنم حتي اگر اين اقدام بعدها مورد سوءاستفاده قرار گيرد. 

مشايي و بي‌رونقي جلسه‌هاي احمدي‌نژاد 

سايت مشرق خبر داده است كه به دليل حضور اسفنديار رحيم‌مشايي اكثر جلساتي كه احمدي‌نژاد در ماه‌هاي اخير برگزار كرده است، به دليل اعتراض دعوت شدگان به تعطيلي كشيده شده است. در روزهاي اخيراحمدي‌نژاد از يكي از دوستان قديمي‌اش كه از دوران دفاع‌مقدس با وي همراه بوده، خواسته تا در جلسات وي شركت كند اما اين دوست قديمي در اعتراض به حضور مشايي عذرخواهي كرده و گفته شما وي را به همه دوستانت ترجيح دادي و اين هزينه‌ها را به نظام تحميل كردي. وي همچنين گفته تا زماني كه مشايي كنار شماست ما ديگر نزد تو نخواهيم آمد. 

من تاثيرگذار نيستم 


پس از آنكه از ناطق نوري براي شركت در يكي از جلسات اصولگرايي دعوت به عمل آمد وي در پاسخ گفته: «به نظر من جمع كردن سران اصولگرايي در يك جلسه مشكل است. از طرفي به قول پسرم من در جريان اصولگرايي تاثير گذار نيستم و حرف شنوي از من در آن طرف بيشتر است.» 

*جمهوري اسلامي

* انجمن حجتيه براي بازگشت به فعاليت‌هاي خود برنامه‌هائي را آغاز كرده است. علاوه بر تلاش براي جذب افراد در چند استان، اين انجمن افرادي را براي تدريس فن خطابه آماده ساخته تا نيروهاي مورد نياز را آموزش دهند. اين آموزش‌ها در چند شهر آغاز شده است. از سرگيري فعاليت‌هاي انجمن حجتيه، بعد از آن شروع شد كه اين انجمن توانست با نفوذ دادن بعضي عناصر خود در دولت‌هاي نهم و دهم، تفكر ويژه خود را از زبان بعضي از آنها به صورت رسمي مطرح نمايد. در دولت كنوني هم اين انجمن مطمئن است كه با مشكل مواجه نخواهد شد. انجمن حجتيه، تشكيلاتي است كه تحت پوشش ترويج مهدويت، به دنبال اهداف ديگري بود. و در دوران رژيم شاهنشاهي با آزادي عمل فعاليت مي‌كرد ولي با پيروزي انقلاب اسلامي فعاليت‌هاي آن متوقف شد.

* عليرضا محجوب، دبير خانه كارگر و نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، از فساد گسترده در صنعت فولاد خبر داد. وي در گفتگو با افكار نيوز گفت: "فساد صنعت فولاد از تأمين اجتماعي هم بيشتر است". با توجه به اينكه فساد در بيمه، تأمين اجتماعي، سيستم بانكي، صنعت و... بيداد مي‌كند، اكنون بايد پرسيد فساد در كجا رخنه نكرده است!

* گروه‌هاي تروريستي درحال جنگ در سوريه كه به گروهك النصره نزديك هستند، از تاخير در دريافت كمك‌هاي مالي - نظامي كه قرار بود براي جنگ در حومه دمشق به دستشان برسد، شوكه شدند، چرا كه اين كمك‌ها قبل از رسيدن به تروريست‌ها توسط "ناظم المسباح" مبلغ سلفي كويتي دزديده شد. به گزارش العالم، رسانه‌هاي وابسته به گروه‌هاي تكفيري اعلام كردند مبلغ قابل ملاحظه‌اي از كمك‌هايي كه قرار بود به دست گروهك النصره برسد، به دست "ناظم المسباح" مبلغ سلفي كويتي رسيده كه در زمينه جمع‌آوري كمك‌هاي داوطلبانه براي مخالفان مسلح سوري فعاليت مي‌كند. اين موضوع نوعي آشفتگي و هرج و مرج در ميان عناصر مسلح تروريست به وجود آورده و بسياري از آنان را به تسليم شدن و يا ترك محورهاي درگيري در حومه دمشق و از مهم‌ترين آن شهرك معظميه واداشته است. يكي از نزديكان المسباح مي‌گويد: او كاخي را در اسپانيا با مبلغ هنگفت خريداري كرده است و گروه‌هاي تروريستي درحال جنگ در سوريه خواستار عدم تعامل با المسباح و انتقام گرفتن از او شده‌اند. 

*قدس

نظر ناجا درمورد تبليغات عجيب 

ايسنا: سردار اسماعيل احمدي‌مقدم فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به تبليغات ماهواره‌اي جهت اعزام هموطنانمان به بازيهاي جام جهاني برزيل، گفت: در صورت درخواست فدراسيون فوتبال، نيروي انتظامي اين موضوع را بررسي مي‌كند.

خطردر كنار قبرستان بقيع

الف: خبرها حاكي است كه با توجه به طرحهاي توسعه‌اي سعودي ها در مدينه، خطراين طرح بيش از گذشته، قبرستان بقيع را تهديد مي‌كند.

پاراف جالب نعمت‌زاده بر يك نامه

پارسينه: خلاصه گزارش شاخص رقابت‌پذيري جهاني 2014 -2013 مجمع جهاني اقتصاد نشان مي‌دهد كه در شاخص كلي، ايران نسبت به سال گذشته 16 پله سقوط كرده است. اين گزارش توسط بانك مركزي براي نهادهاي مختلف اقتصادي جهت اطلاع ارسال شده است. نكته جالب، پاراف نعمت‌زاده وزير صنايع در يكم دي‌ماه بر اين نامه است. محمدرضا نعمت زاده وزير صنايع در حاشيه گزارش نوشته است: كليه معاونين محترم جهت ملاحظه و چاره‌انديشي براي نجات كشور!

يارانه‌هايمان براي محيط‌زيست خرج شود 

خبرآنلاين: تعدادي از فعالان فرهنگ و هنر در نامه اي به معصومه ابتكار،‌ رئيس سازمان محيط زيست نوشته اند كه براي مقابله با بحران هاي زيست محيطي، با اين سازمان همكاري كنند. آنها در گام نخست اعلام كرده اند يارانه هايشان را به محيط زيست مي دهند. گفتني است كميته هماهنگي اين كمپين شامل منيژه حكمت- پگاه آهنگراني - همايون شجريان - رضا عطاران - فاطمه راكعي - داريوش مهرجويي وساير اعضا مي‌شود.

رسيدگي فوق العاده به تخلفات تأمين اجتماعي 

ايرنا: حجت الاسلام و المسلمين ابراهيم رئيسي معاون اول رئيس قوه قضاييه گفت: پرونده تخلفات تأمين اجتماعي به محض وصول، در دادسراي تهران به صورت فوق العاده و ويژه رسيدگي مي شود.

انتقال پايتخت، شدني نيست 

فرارو: حسينعلي اميري سخنگوي وزارت كشور گفت:‌ طرح مصوب مجلس مبني بر انتقال پايتخت سياسي اداري از تهران، شدني نيست.

عضو شوراي شهر بستري شد

تسنيم: حبيب كاشاني عضو شوراي شهر تهران و مديرعامل پيشين پرسپوليس دچار سانحه رانندگي و در بيمارستان بستري شد.

توليد سريال «تجربه حزب‌ا...»

فارس: مرتضي شعباني مستندساز از ساخت مجموعه‌اي داستاني با عنوان «تجربه حزب‌ا...» خبر داد. اين مستند، روايتگر تاريخچه شكل گيري و فعاليتهاي حزب ا... لبنان خواهد بود.

ربوده شدن روحاني شيعه درفرودگاه 

تسنيم: منابع خبري محلي در بحرين اعلام كردند كه نيروهاي امنيتي فرودگاه بين‌المللي بحرين، شيخ ياسر عبدا... الصالح يكي از روحانيان شيعه را كه در حال بازگشت از كربلاي معلي بود، ربودند.

فرار پسر «اردوغان» به گرجستان

فارس: برخي منابع رسانه‌اي تركيه از فرار«بلال اردوغان» پسر نخست‌وزير اين كشور به گرجستان از بيم دستگيري بر سر پرونده فساد مالي خبر دادند.

ادعاي آسوشيتدپرس

ايسنا: آسوشيتدپرس مدعي شد كه ايران در حال اتخاذ گامهايي براي بهبود توانايي‌اش جهت تسريع غني‌سازي اورانيوم است كه مي‌تواند به تأخير در اجراي توافق هسته‌اي موقتي با گروه 1+5 منجر شود، زيرا اقدامهاي تهران با مخالفت آمريكا و متحدانش روبروست. دو مقام خارجي حاضر در مذاكرات مدعي شدند كه همين اختلاف يكشنبه هفته گذشته موجب شد مذاكرات در ژنو متوقف شود.

مبلغ سلفي، سر تروريستها كلاه گذاشت

العالم: ناظم المسباح مبلغ سلفي كويتي كه به دليل كمك به تروريستها و تكفيريها در سوريه مشهور است، با پولهاي جمع آوري شده براي ادامه اين كمكها، براي خود كاخي در اسپانيا خريد.

ايتاليا در امور ايران دخالت نكند

جهان: عوض حيدرپور عضو كميسيون امنيت ملي مجلس، درباره اظهارات نخست وزير ايتاليا درباره دولت سابق ايران گفت: اظهارات نخست وزير ايتاليا مصداق بارز دخالت در امور داخلي ايران بوده و محكوم است.

فراخوان همكار شوهرعمه براي اعدام!

باشگاه خبرنگاران: مقامهاي كره شمالي روز جمعه پاك كوانگ شول سفير اين كشور در سوئد و يكي از همكاران نزديك شوهر عمه كيم جونگ اون رهبر اين كشور را براي اعدام فراخواندند.

بزرگترين حامي نتانياهو كيست؟

جهان: روزنامه كويتي الرأي خبر داد كه شيلدون ادلسون حامي بزرگ مالي بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي،قمارباز برجسته لاس وگاس و ثروتمندترين صهيونيست جهان است. ادلسون هم اكنون 37 ميليارد دلار ثروت دارد.

اوباما بيشتر وقت خودرا چگونه مي‌گذراند؟

قدس آنلاين: شبكه تلويزيوني الميادين گزارش داد كه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا بيشتر وقت خود را با زناني به جز ميشل اوباما، همسر رسمي خود سپري مي كند.

«قلاده‌هاي طلا» از تلويزيون پخش نمي‌شود

فارس: باوجود اطلاعيه قبلي تلويزيون درباره پخش فيلم سينمايي «قلاده‌هاي طلا» اين فيلم از تلويزيون پخش نمي‌شود. اين فيلم در خصوص ماجراهاي
 فتنه 88است.

درخواست راه اندازي نمايندگي اروپا در ايرانقدس آنلاين: تاريا كرونبرگ، نماينده فنلاند در پارلمان اروپا به روزنامه اينترنتي ايي يو آبزرور گفت: كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به صورت غير رسمي به پارلمان اروپا اعلام كرده اند كه خواستار گشايش نمايندگي اين اتحاديه در ايران هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد