اخبار ويژه روزنامه هاي پنجشنبه؛

۱۶۶ بازديد
اخبار ويژه روزنامه هاي پنجشنبه؛

در خدمت انقلاب يا مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس؟!/ لغو حكم اعدام 16 نفر به خاطر حفظ قرآن

راحت باشيد، كفن و دفن ماليات ندارد ، نشنال اينترست: اوباما نمي‌تواند تحريم‌ها عليه ايران را كم كند، خبرسازي صهيونيست‌ها به‌دليل يك آتش‌سوزي و ... از جمله مهمترين اخبار ويژه روزنامه هاي پنجشنبه است.

*كيهان


 در خدمت انقلاب يا مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس؟!


رئيس شوراي مركزي مجمع روحانيون، عوامل آشوبگري و رفتارهاي ضدامنيتي در سال 88 را زنداني سياسي و عقيدتي جا زد.خاتمي در ملاقاتي گفته است: كاش اعلام مي‌شد ما از اين فضا عبور كرديم؛ به خصوص بعد از انتخاباتي كه شد و مايه قوت و تثبيت نظام بود.وي مي‌افزايد: هنوز هم مي‌گوييم بايد از اين فضاي امنيتي به فضاي اخلاقي و سياسي گذر كنيم كه همه بتوانند در خدمت انقلاب و جامعه باشند و اي كاش طوري بود كه ما اصلاً زنداني نداشتيم البته نمي‌توان گفت كه اصلاً زنداني نباشد، چون به هر حال مجرم وجود دارد. لااقل زنداني سياسي و عقيدتي و آن‌هايي كه متهم به اتهامات خاص شدند نداشتيم؛ اگر فضا باز شود دل‌ها به هم نزديك‌تر مي‌شود و همه در خدمت انقلابي خواهند بود كه برايش هزينه زيادي داده‌ايم.

كاربست عنوان زنداني سياسي و عقيدتي براي فتنه‌گران از سوي خاتمي در حالي است كه عوامل فتنه 88 مقدمه به ميدان آمدن جريان‌هاي برانداز و ساختارشكن را براي ايجاد آشوب و حمله به مقدسات اسلامي فراهم كردند و كار را تا حذف اسلام و اهانت به حريم مقدس سيدالشهدا پيش بردند. با اين حال جريان نفاق جديد تلاش دارد جرم اين عناصر ضد امنيتي و محارب را كه صهيونيست‌ها آنان را پياده‌نظام خود و سرمايه بزرگ اسرائيل توصيف كردند، عقيده و انديشه وانمود كند.

اروپا مخالف است اما ايران بر لزوم انتخابات در سوريه تاكيد مي‌كند

يك مقام اروپايي مي‌گويد اروپا واقعيت انتخاب مجدد بشار اسد را پذيرفته است.روزنامه لبناني الاخبار به نقل از اين مقام اروپايي نوشت: مي‌خواهيد بيش از آنچه كرده‌ايم، در سوريه چه كار كنيم؟ هر چيزي كه ممكن بود. انجام داديم، اما اوضاع تغيير كرد اكنون نيز بعد از تحولاتي كه در اوكراين پيش آمد، مي‌رود كه پيچيده‌تر شود. جبهه‌اي از دمشق تا بيروت و تهران و كيف به وجود آمده است.به گزارش ديپلماسي ايراني به نقل از النهار، مقام اروپايي در ادامه مي‌گويد: ما نتوانستيم به اهداف خود در سوريه برسيم. پوتين و دوستان چيني‌اش در شوراي امنيت مانع شدند. شما مي‌خواهيد با مخالفان از هم پاشيده كه نه طرحي دارند و نه رهبري كاريزماتيك و هر روز با خودشان مي‌جنگند، چه كنيم؟  اسد توانست كنترل درگيري را به دست بگيرد و حمايت پوتين و ايران و عراق نوري مالكي و مبارزان حزب‌الله را به دست آورد، شايد حمايت ديگران را هم داشته باشد. بعضي از اعراب به ما يك چيز مي‌گويند و عكس آن را انجام مي‌دهند.»

وي سپس با بيان اينكه انتخاب بشار اسد براي سومين بار به عنوان رئيس جمهوري سوريه واقعيتي است غيرقابل انكار اطلاعات دقيقي را از مشاوره‌هاي آمريكايي- اروپايي كه چند هفته پيش حول انتخابات رياست جمهوري سوريه جلسه‌اي برگزار كردند، ارائه مي‌دهد و مي‌گويد: «بعد از آن جلسه يكي از مسئولان آمريكايي به همتايان اروپايي‌اش مي‌گويد ما به روس‌ها و ايراني‌ها پيشنهاد داديم كه كنفرانس ژنو 2 را دوباره زنده كنيم و طي آن بگوييم بشار اسد در منصبش بماند بدون اين كه انتخاباتي برگزار شود. پاسخ تهران و مسكو اين بود كه بشار اسد همانند هر شهروند سوري حق دارد نامزد انتخابات شود و بهتر است اجازه دهيم ملت سوريه خود تصميم بگيرند كه چه كسي برايشان بهتر است.»اين مقام اروپايي همچنين مي‌گويد:‌ «عربستاني‌ها و بعضي ديگر از اعراب به ما گفتند كه مي‌توانند موازنه نظامي در دو جبهه جنوب و شمال را بشكنند. امور بيش از پيش پيچيده شدند، در حالي كه ارتش سوريه و هم‌پيمانانش از حزب‌الله و مبارزان عراقي و ايراني و ديگران روز‌به روز در حال پيشروي در بسياري از محورها بودند.

آل‌سعود از داخل و خارج عربستان احساس خطر مي‌كند

يك مقام سابق آمريكايي گفت ايران قدرت منطقه است و عربستان و ديگر كشورهاي عرب به پاي قدرت ايران نمي‌رسند.اين مقام سابق كه نام وي ذكر نشده در مصاحبه با روزنامه النهار اظهار داشت: ايران همچنان در منطقه قدرتمند است و كشورهاي ديگر نظير عربستان همانند ايران قدرتمند نيستند و به قدرت آن نمي‌رسند. قطعاً تركيه نيز كشور مهم و قدرتمندي است اما در بسياري از پرونده‌ها شكست خورد براي اين كه نتوانست مواضع خود را در سوريه پيش ببرد.به گزارش ديپلماسي ايراني، النهار همچنين از قول كارشناس آمريكايي خبر داد: «سفر اخير اوباما به عربستان موفقيت‌آميز نبوده است. يكي از افراد واقعاً مطلع در واشنگتن به من گفت كه او و ملك‌عبدالله بن عبدالعزيز بر سر هيچ چيز به توافق نرسيدند. پادشاه عربستان خواستار كمك براي تأسيس ارتش آزاد سوريه شد و از او طلب ارسال موشك‌هاي ضد تانك و موشك‌هايي كه از روي دوش به سمت جنگنده‌ها شليك مي‌شوند، شد. اوباما چنين درخواستي را از اساس رد كرد. حلقه تنگ پيرامون او قانعش كرده‌اند كه هر كس صحبت از اسلحه و ارتش مي‌كند به دنبال راه حل سياسي نيست بلكه بر روي راه حل نظامي كار مي‌كند. البته اوباما نگذاشت كه اين جلسه منفي تمام شود و مذاكرات بي‌نتيجه به پايان برسد، شايد هم در ظاهر به ارسال موشك‌هاي ضد تانك و دادن پنج فروند موشك ضد جنگنده به مخالفان اسدي كه مورد وثوق عربستان هستند، موافقت كرد تا جلسه خشك و بي‌نتيجه حداقل در ظاهر به پايان نرسد.»

تحليلگر آمريكايي افزود: اعتماد ميان آمريكا و عربستان از ميان رفته است. ملك‌عبدالله بيمار است. امير سلمان نيز بيمار است. او همچنين مشغول مسائل داخلي متعددي مثل اختلاف‌هاي سياسي و تغييرات موجود و رويارويي با تهديدهاي منطقه‌اي است. عربستان درباره خيلي از مسائل احساس خطر مي‌كند و آمريكا بايد خيال عربستان را درباره بسياري از اين مسائل آسوده كند در غير اين صورت عربستان بيش از پيش به سمت سياست‌هاي تند و افراطي متمايل خواهد شد.بنابراين گزارش روابط اوباما با جان‌كري وزير خارجه‌اش نيز چندان حسنه نيست.

نشنال اينترست: اوباما نمي‌تواند تحريم‌ها عليه ايران را كم كند


يك روزنامه آمريكايي در آستانه دور جديدي از مذاكرات هسته‌اي اذعان كرد، كاخ‌سفيد اختياري از خود ندارد و تسليم كنگره است.مجله نشنال اينترست با بيان اينكه 2 ماه تا پايان مهلت توافق موقت ژنو باقي است و مذاكرات براي تدوين توافق نهايي هفته آينده آغاز مي‌شود، نوشت: مجموعه قوانين مصوب كنگره، قدرت اوباما براي كاهش تحريم‌هاي ايران جهت نهايي كردن توافق را محدود كرده است. طبق برنامه اقدام مشترك كه ماه نوامبر (سوم آذر 92) مورد توافق قرار گرفت، گروه 5+1 در توافق نهايي، لغو تمام تحريم‌هاي هسته‌اي در ازاي محدوديت شديد برنامه هسته‌اي ايران را آغاز خواهد كرد. با اين حال بر اساس قوانين آمريكا، اوباما تنها امكان لغو موقت تحريم‌ها و قدرتي اندك براي لغو واقعي همه تحريم‌ها را دارد.

نشنال اينترست با بيان اينكه اين گونه عدم اطمينان نشان مي‌دهد كه مذاكره‌كنندگان آمريكايي در ارائه پيشنهادات دست بسته هستند نوشت: اعمال محدوديت بر قدرت رئيس‌جمهور در پايان دادن به تحريم‌ها، پايبندي آمريكا به توافق ‌نهايي را به مخاطره مي‌اندازد و در مقابل، توانايي اين كشور براي تضمين پايبندي دائمي ايران را تضعيف مي‌كند. اگر توانايي آمريكا براي اجراي برنامه لغو تحريم‌ها تحت يك توافق نهايي زير سوال برود، ايران مانند هر بازيگر منطقي ديگري عمل خواهد كرد و به تمام درخواست‌هاي غرب پاسخ نخواهد داد.آنچه نشنال اينترست در تحليل خود مسكوت گذاشته اين واقعيت است كه كنگره آمريكا- اعم از اعضاي جمهوري‌خواه و دموكرات - كاملا در برابر لابي صهيونيستي ايپك منفعل هستند و در حقيقت امكان تعامل محترمانه و برابر آمريكا با ايران به شكل چند لايه قفل شده و منتفي است؛ يعني صرف نظر از منطق استكباري دولت اوباما، كنگره و حتي اعضاي دموكرات آن - هم‌حزبي‌هاي اوباما- نيز موضع خصمانه و مستكبرانه‌اي دارند و فراتر از همه آنها لابي صهيونيستي خط‌دهنده اصلي است كه در نمايش‌هايي نظير توافق ژنو، ضمن تقسيم كار، نقش پليس خوب و پليس بد را بازي مي‌كنند.

يادآور مي‌شود، در مقايسه با احترام و تمكيني كه دولت آمريكا نسبت به كنگره قائل است، طرف مذاكره‌كننده وزارت خارجه كشورمان اصرار دارد مجلس را دور بزند!

همزمان با نشنال اينترست، روزنامه گاردين در گزارشي نوشت: دلايلي براي خوش‌بيني به مذاكرات جديد ايران و 5+1 وجود دارد. يكي از اين دلايل، توقف غني‌سازي 20 درصد از سوي ايران پس از توافق موقت ژنو بود كه با رقيق‌سازي و اكسيد كردن 200 كيلوگرم اورانيوم 20 درصد همراه شد. همچنين ايران پذيرفته راكتور آب سنگين اراك را باز طراحي كند، البته اين مذاكرات دشواري‌هاي خود را نيز دارد. مذاكرات از اجزاي مختلفي تشكيل شده‌اند. ايران هم‌اكنون 19 هزار سانتريفيوژ فعال دارد كه احتمالا بايد تعداد آنها را به 6 هزار دستگاه يا كمتر، كاهش دهد(!) اين موضوع احتمالا يكي از چالش‌برانگيزترين مسائل مطرح در مذاكرات خواهد بود.

افزايش 348 درصدي واردات خودرو خارجي!


ركورد واردات خودرو خارجي به نسبت سال گذشته شكسته شد و به سه‌و‌نيم برابر رسيد!در حالي كه به درستي از ضرورت صرفه‌جويي ارزي در شرايط تحريم سخن به ميان مي‌آيد، در نخستين ماه سال جاري 2309 دستگاه خودروي سواري به ارزش 52 ميليون دلار وارد كشور شد.
گزارش ايسنا حاكي است واردات خودرو سواري به كشور در فروردين 93 نسبت به مدت مشابه در سال قبل از نظر تعداد و ارزش به ترتيب 348/35 و 344/79 درصد افزايش نشان مي‌دهد.خودرو سواري در فروردين امسال از نظر ارزشي سهمي معادل 2/08 درصد از كل ارزش واردات كالاي كشور را به خود اختصاص داد.در صورت تداوم اين روند مي‌توان انتظار داشت كه در پايان سال ميزان ارز اختصاص يافته واردات خودرو به رقم يك ميليارد دلار نزديك شود.

*جمهوري اسلامي


* بخشدار مركزي اراك كه از منصوبين دولت قبل بود بازداشت شد.وي به علت سوءاستفاده و تبديل كردن اراضي كشاورزي به تجاري و مسكوني كه از اين راه يك خودروي مدل بالاي 400 ميليوني خريداري نموده دستگير و روانه زندان شد.

* استاندار سابق استان مركزي كه توسط وزارت كشور دولت آقاي روحاني كنار گذاشته شد، توسط بخش ديگر دولت به عنوان مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم منصوب گرديد. وي وقتي استاندار مركزي شد ليسانس داشت و در اين دوران توانست بدون رفتن كلاس فوق ليسانس بگيرد و الآن با همان مدرك در روزنامه‌ها با عنوان دكتر... به وي تبريك گفته مي‌شود. با اينكه اين شخص از متعصبين دولت احمدي نژاد بود، با پست جديد اختيارات مالي زيادي در منطقه آزاد قشم در اختيار اوست. 

*قدس

احساس خطركاخ سفيد از خودروي ناشناس

قدس آنلاين: تلاش يك خودرو براي عبور از گيتهاي اطراف كاخ سفيد موجب شد تا نيروهاي امنيتي به حالت آماده‌باش درآيند. 
بنابراين گزارش، يك خودرو عصر سه‌شنبه تلاش كرده است تا به دنبال كاروان حامل فرزند «باراك اوباما» كه در حال ورود به محوطه كاخ سفيد بوده، وارد اين منطقه شود. مسؤولان كاخ سفيد اعلام كرده‌اند كه اين خودرو توسط نيروهاي امنيتي متوقف و راننده آن بازداشت شده است.

راحت باشيد، كفن و دفن ماليات ندارد 

باشگاه خبرنگاران: علي عسكري رئيس سازمان امور مالياتي كشور گفت: با تلاشهاي صورت گرفته خدمات مربوط به كفن و دفن از پرداخت ماليات معاف شد.

لغو حكم اعدام 16 نفر به خاطر حفظ قرآن

تسنيم: حجت الاسلام هادي صادقي، معاون فرهنگي قوه‌قضاييه، از تخفيف مجازات 16 اعدامي موادمخدر به وسيله حفظ و فراگيري تمام يا نيمي از قرآن در زندان خبر داد.

دلواپسان مقابل مجلس تجمع مي‌كنند 

فرارو: تعدادي از دانشجويان منتقد توافق هسته اي ژنو قرار است مقابل مجلس تجمع كنند. مهدي زينالو دبير كميته موسوم به «حفظ و توسعه دستاوردهاي هسته‌اي»، با اعلام خبر برگزاري اين تجمع گفت: اين تجمع، روز يكشنبه(21 ارديبهشت) از سوي دانشجويان و دانشگاهيان برگزار مي‌شود.وي افزود: ما براي اين تجمع درخواست مجوز داده‌ايم كه اميدواريم وزارت كشور اين مجوز را صادر كند.

بازداشت متهم اختلاس 500 ميلياردي

مهر: حيدر عباس زاده فرمانده انتظامي استان بوشهر از دستگيري متهم اصلي اختلاس 500ميليارد ريالي گمرك بوشهر در يك اقدام پيچيده اطلاعاتي و عملياتي در شيراز خبر داد.

عجيب ترين گروهك تروريستي!

جهان: گروه تروريستي «بوكوحرام» با ربودن بيش از 300 دختربچه نيجريه اي در كمتر از يك ماه، به عنوان عجيب ترين گروهك تروريستي دنيا شناخته شد.

باغ وحش جنجالي تعطيل شد 

مهر: طاهره فضيلت رئيس اداره حقوقي محيط زيست مازندران گفت: فعاليت باغ وحش بابلسر به دليل شرايط بد نگهداري حيوانات پنجشنبه هفته گذشته از سوي دادستان شهرستان متوقف شد.

پايان تجمع عفاف و حجاب 

فارس: تجمع عفاف و حجاب به منظور مقابله با بدحجابي در حالي عصر ديروز مقابل وزارت كشور برگزار شد كه سردار ساجدي‌نيا فرمانده نيروي انتظامي تهران با حضور در جمع تجمع‌كنندگان، از آنان خواست به تجمع خود پايان دهند كه معترضان نيز پذيرفتند.

ربودن نامزد انتخابات در سوريه 

باشگاه خبرنگاران: بر اساس تصاوير ويديويي كه روز سه شنبه بر روي اينترنت پخش شد، تروريستهاي سوريه در استان درعا واقع در جنوب اين كشور يك نامزد انتخابات رياست جمهوري را كه صلاحيت وي در دادگاه قانون اساسي رد شده بود، ربودند.

نامه جمعي از معلولان به لاريجاني 

جهان: جمعي از معلولان كشور روز گذشته مقابل مجلس تجمع كردند.تجمع‌كنندگان خواستار رسيدگي مسؤولان محيط زيست به مشكلاتشان شدند و در همين زمينه‌ نامه‌اي را خطاب به علي لاريجاني رئيس مجلس نوشتند.

ساخت فيلم ترور دانشمند هسته‌اي 

مهر: فيلم تلويزيوني «يك نفر تا مرگ» به كارگرداني مهرداد خوشبخت با موضوع شهداي هسته‌اي براي شبكه يك ساخته مي‌شود.
داستان «يك نفر تا مرگ» درباره يك استاد دانشگاه است كه از طرف تروريستها تحت تعقيب قرار دارد و حوادثي كه در اين تعقيب و گريز روي مي‌دهد، داستان اين فيلم تلويزيوني را مي‌سازد.

كشف پيكرهاي 14 شهيد ايراني فارس: وزارت حقوق بشر عراق از كشف پيكرهاي 14 شهيد ايراني دوران دفاع مقدس و 20 سرباز عراقي در جنوب عراق خبر داد. 

*جام جم 

تذكر به رئيس‌جمهور به‌دليل اظهارات مشاورپنج نفر از نمايندگان مجلس در تذكر كتبي خود به رئيس‌جمهور خواستار برخورد با مشاور اقوام و اقليت‌هاي مذهبي رئيس‌جمهور شدند. اشاره آنها به اظهارات اخير يونسي درباره جايگزيني نماد شير و خورشيد به‌جاي هلال‌احمر است. طاهري، سالك، بياتيان، عباسپور و موسوي لارگاني اظهارنظر يونسي را تضعيف‌كننده اسلام و نظام اسلامي دانسته و از رئيس‌جمهور خواستند در خصوص كنترل چنين اظهار نظري تلاش كند.

آيت‌الله مكارم‌: مسئولان وعده‌هايي بدهند كه شدني باشد

آيت‌الله مكارم‌شيرازي گفت: بالا بردن سطح توقع مردم به‌طوري كه قابل پاسخگويي نيست، كار اشتباهي است كه موجب نارضايتي مي‌شود.

به گزارش مهر، اين مرجع تقليد در درس خارج فقه خود افزود: مسئولان تلاش كنند طوري وعده بدهند كه بتوانند اجرا كنند و مانند برخي نمايندگان در تبليغات انتخابات، وعده‌هاي ناممكن ندهند. آيت‌الله مكارم‌شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: دولت بايد به مساله پوشش، نظارت جدي‌تري داشته باشد. وي با اشاره به مطرح شدن موضوع فرهنگ در نامگذاري امسال اظهار كرد: در اين سال، فرهنگ جامعه بايد به مقدار ممكن اصلاح شود.

هدفگذاري براي ساخت شناوري با ۳ برابر سرعت شناور آمريكايي

فرمانده نيروي دريايي سپاه با بيان اين‌كه سرعت شناور، يكي از موارد تعيين‌كننده نتيجه نبرد در درياست، گفت: دستيابي به فناوري ساخت شناورهاي تندرو با سه برابر سرعت شناورهاي آمريكايي را هدفگذاري كرده‌ايم.

به گزارش واحد مركزي خبر، سردار علي فدوي در حاشيه سومين همايش ملي شناورهاي تندرو كه در دانشگاه امام حسين(ع) برگزار شد، افزود‌: آمريكايي‌ها اظهار كرده‌اند درآينده ديگر درگير جنگ‌هاي زميني نخواهند بود و رويارويي آينده آنها يكي در دريا و ديگري در عرصه جنگ سايبري خواهد بود.

تجمع غيرقانوني در ميدان فاطمي

روز گذشته درحالي تعدادي از افراد در اعتراض به بدحجابي جامعه اقدام به برگزاري تجمع و صدور بيانيه كردند كه روابط عمومي استانداري تهران با صدور اطلاعيه‌اي برگزاري هرگونه تجمع بدون مجوز در شهر تهران را غيرقانوني دانست. پيش از اين فرماندار تهران گفت طلابي كه درخواست تجمع را داده بودند، اين درخواست را پس گرفته‌اند.

عارف هم صاحب دانشگاه شد

درحالي‌كه پيش از اين فعاليت دانشگاه ايرانيان منسوب به محمود احمدي‌نژاد خبرساز شده بود، ديروز جعفر ميلي‌منفرد، معاون آموزشي وزارت علوم هم گفت كه دانشگاه عارف مجوز تاسيس گرفته، اما هنوز فعاليت خود را آغاز نكرده است.

به گزارش ايسنا، وي در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اين‌كه بسياري از متقاضيان موسسات غيرانتفاعي چهره‌هاي سياسي هستند، گفت: اين افراد صرفا سياسي نيستند و بيشتر افرادي كه به عنوان هيات موسس مراجعه مي‌كنند سال‌ها در عرصه آموزش فعاليت كرده‌اند.

واكنش زيباكلام به مستند جنجالي

صادق زيباكلام، استاد علوم سياسي دانشگاه در گفت‌وگو با نسيم درباره مستند «من روحاني هستم» گفته كه اين مستند را نديده‌، اما خاطرات هاشمي‌رفسنجاني را به عنوان سند قبول دارد.

او تاكيد كرده است: حضور روحاني در ماجراي مك‌فارلين طبق خاطره هاشمي يقينا درست است. وي اين را هم اضافه كرده است كه در اين مستند، اصل بحث مك فارلين مطرح نشده است، اين مستند جريان مك فارلين را به صورت يك خيانت در آورده كه همه دارند از آن فرار مي‌كنند و ماجراي «كي بود كي بود من نبودم» شده است.

مناظره كنندگان هسته‌اي

كميسيون امنيت ملي مجلس با هدف بررسي اهداف حقوقي و سياسي توافق ژنو، بنا دارد مناظره‌اي را برگزار كند. آن‌گونه كه تسنيم خبر داده، عباس عراقچي و حميد بعيدي‌نژاد از اعضاي تيم فعلي مذاكرات هسته‌اي و علي باقري و عسگري از اعضاي تيم پيشين در اين مناظره حضور خواهند يافت.

خبرسازي صهيونيست‌ها به‌دليل يك آتش‌سوزي

پس از آتش‌سوزي يك انبار روغن در قزوين، كانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي در خبري عجيب مدعي شد: در شهر قزوين يك «سايت هسته‌اي اعلام نشده» وجود داشته است!

به گزارش واحد مركزي خبر، هرچند دليل اين آتش‌سوزي براساس برآوردهاي اوليه، جوشكاري اعلام شده، اما روزنامه جروزالم پست چاپ فلسطين اشغالي به نقل از اين شبكه نوشته است: قزوين محل «يك سايت هسته‌اي اعلام نشده» است كه در آن اورانيوم انبار شده است.

«قانون» توقيف شد

عليرضا نيكويي، جانشين مديرمسئول روزنامه‌ «قانون» در گفت‌و‌گو با ايسنا، از توقيف اين روزنامه با حكم دادستاني تهران خبر داد و اظهار كرد: رونوشت نامه‌اي خطاب به وزير ارشاد از سوي دادستاني تهران براي ما ارسال شده كه براساس آن، روزنامه‌ قانون رسما توقيف شده است. به گفته وي، شفيعي، بازپرس شعبه‌12 دادسراي فرهنگ و رسانه اين نامه را امضا كرده است. مسعود كاظمي دبير تحريريه‌ اين روزنامه‌ انتشار خبر «آزادي آقاي رويانيان» را دليل اعلام جرم عليه اين رسانه اعلام كرد. به گفته او، خبر آزادي رويانيان با وثيقه‌ يكصد ميليارد توماني از سوي خبرگزاري «دانا» عصر سه‌شنبه منتشر شده و روزنامه‌ قانون همان خبر را منتشر كرده بود.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد