مركز مطالعات راهبردي و بين المللي در آمريكا:

۱۵۰ بازديد
مركز مطالعات راهبردي و بين المللي در آمريكا:

ايران بزرگترين توان موشكي خاورميانه را داراست/ "شهاب3 " مي‌تواند حتي كوچكترين شهرهاي اسرائيل را هدف قرار دهد

موسسه آمريكايي " مركز مطالعات راهبردي و بين المللي "، برنامه موشكي ايران را قدرتمند و توان موشكي اين كشور را خارق‌العاده توصيف كرد و در عين حال از آن ابراز ترس و هراس كرد. مركز مطالعات راهبردي و بين المللي در آمريكا در گزارشي اعلام كرد ايران در حال حاضر بزرگترين توان موشكي در منطقه خاورميانه را داراست. ايران حدود يك هزار راكت و موشك دارد كه برد آنها از نود كيلومتر تا يك هزار و دويست مي رسد. موشك شهاب3 ازجمله موشكهايي است كه در توليدات موشكي ايران است. اين موشك مي‌تواند هر نقطه‌اي را در اسرائيل هدف قرار بدهد. اين موشك به اندازه اي برد دقيق دارد كه مي‌تواند شهرهاي كوچك اسرائيل را نيز هدف قرار بدهد. ايران يكصد فروند از اين موشكها را ساخته است. 
در ادامه اين گزارش آمده است: موشك سجيل-2 جديدترين موشك ساخت ايران است. برد اين موشك بيش از يك هزار و دويست مايل است. اين موشك از سامانه سوخت جامد بهره مند است. اين موشك رادارگريز است و قابل رهگيري نيست. برد و دقت اين موشك از موشك شهاب-3 بيشتر است. 
مركز مطالعات راهبردي و بين المللي در آمريكا ادامه داد اين دو موشك فقط دو نوع از انواع موشكهاي ايران هستند كه تعداد آنها يك هزار موشك و راكت دوربرد و كوتاه برد است. ايران توان موشكي دارد كه شهرهاي مختلف در كشورهاي منطقه ازجمله كشورهاي حوزه خليج فارس و اسرائيل را هدف قرار بدهد. ساخت پايانه هدايت مي تواند سبب شود دقت موشكهاي ايران بسيار بيشتر شود. 
در پايان اين گزارش آمده است: موشكها و برنامه هسته‌اي و توانمندي‌هاي نظامي ايران همگي بخشي از توان نظامي ايران براي پيگيري اهداف بزرگ راهبردي و سوق الجيشي آن در منطقه هستند. 
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد