حمايت سردار از روحاني

۱۵۶ بازديد

حمايت سردار از روحاني

 مهر: رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه مسئولين سياسي و رسانه‌اي بايد جلوي تفرقه‌ها را بگيرند گفت: بعضي اخبار بي‌ارزش و تفرقه‌انگيز هستند، بعضي‌ها هم شايعه، تهمت و بي‌مبنا هستند، حتي رسانه‌هايي كه به نوعي به نيروهاي مسلح مرتبط هستند خطا مي‌كنند و برابر مشي و منويات رهبري حركت نمي‌كنند بايد روش‌شان را اصلاح كنند والا ما با آنها برخورد مي‌كنيم.

  سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در مراسم اعطاي دانش‌نامه به دانش آموختگان دكتري دانشگاه عالي دفاع ملي با حضور مقامات و فرماندهان عاليرتبه نظامي كشور ضمن تبريك به فارغ‌التحصيلان دانشگاه، گفت: مقصود از آموزش دوره عالي دفاع ملي اين است كه ما مديراني در تراز جمهوري اسلامي و براي ولايت فقيه تربيت كنيم تا انشاءالله زمينه‌ساز ظهور حضرت صاحب‌الزمان منجي عالم بشريت باشند.

وي افزود: شما آموزش ديديد براي اينكه براي عزت اسلام و پيشرفت جمهوري اسلامي كار و به ملت بزرگ علوي ايران خدمت كنيد. همه چيزهايي كه براي خودتان تعريف كرديد براي خودتان شخصيت ساختيد، براي خودتان جايگاه ساختيد، براي خودتان آدمي تعريف كرديد همه اينها را بشكنيد و بنده خدا بشويد. آن‌طوري كه ابوالفضل العباس(ع) در برابر امام حسين(ع) بود آن‌گونه كه علي(ع) در برابر پيامبر خدا بود، آن طور كه عمار در برابر علي (ع) بود. آن‌طور كه خامنه‌اي عزيز در برابر خميني(ره) بود. امام خميني(ره) فرمود كه مقام، براي كسي كه تزكيه نشده خطرناك است.

فيروزآبادي ادامه داد: اول خاشع و متواضع مي‌شوي، براي خدا. دوم مي‌شكني همه آن ساختماني را كه براي خودت ساختي، مانند تكبر، غرور، زورگويي، خودمحوري و خودشيفتگي را و بعد وارد آن مقام و مسئوليت مي‌شويد. داشتن دانشنامه عالي دكتري دانشگاه عالي دفاع ملي، يك مقام علمي و معرفتي است. اگر خضوع، خشوع و خودشكستن را همراه آن كنيد، آن وقت مي‌توانيد خدمت كنيد.

وي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران امروز با رشد و توسعه‌ و با نفوذ و تاثيرگذاري كه در مسلمانان و كشورهاي جهان پيدا كرده است، حركت راهبردي را از همه مديران مي‌طلبد. بدون نگاه راهبردي در مديريت كلان، جمهوري اسلامي را نمي‌توان در تراز خودش، امروز در جهان پيش برد. بنابراين مديريت راهبردي بسيار بااهميت است. نگاه راهبردي بسيار با اهميت است و انقلاب اين مديريت را مي‌طلبد.

عضو شوراي عالي امنيت ملي همچنين در ارتباط با جريان‌هاي سياسي كشور، گفت: ما انتخاباتي برگزار كرديم با روش مردم‌سالاري ديني و يك رئيس‌جمهوري تعيين شده است، رئيس‌جمهور ما روحاني و تحصيلاتش ديني است، دكتري در سطح بين‌المللي هم دارد و در دوران مبارزات انقلابي و 35 ساله بعد از انقلاب در سنگرهاي حساس امنيتي-دفاعي و سياستگذاري كشور خدمت كرده است. ما بايد به اين رئيس‌جمهور افتخار و شكرگزار وجود ايشان باشيم و بايد همه همت‌مان را بگذاريم در پشتيباني دولت كه بتواند در اين شرايط حساس، كشتي كشور را پيش ببرد.

وي تاكيد كرد: كار اجرايي كار سختي است و رياست‌جمهوري، وزارتخانه‌ها، اينها مديريت‌هاي راهبردي است و حركت‌هاي راهبردي، كار عميق، پرحوصله و با آرامش را مي‌طلبد. رهبر عزيز ما حضرت امام خامنه‌اي عزيز از اين دولت، اقتصاد مقاومتي، پيشرفت كشور و استحكام ساخت دروني كشور را مطالبه مي‌كنند.

فيروزآبادي اظهار داشت: اين مطالبات رهبر عزيز از دولت، اقتضايش اين است كه همه كساني كه به امام، انقلاب، رهبري و شهدا علاقه دارند دستشان را به هم بدهند و اين دولت را كمك كنند كه بتواند در اين شرايطي كه همه دشمنان عليه ما بسيج شدند كشور را پيش ببرد و پيروزي‌ها را تداوم ببخشد و انشاءالله اين حركت صعودي كه انقلاب در مسير پرسنگلاخ جهاني دارد طي مي‌كند با سرعت لازم پيش برود.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: متاسفانه يك مقدار بازي‌هاي رسانه‌اي موجب تشويش اذهان عمومي مي‌شود، يك مقدار در گوشي حرف زدن‌هاي غلط و يك مقدار جوسازي‌هاي سياسي و يك مقدار هم نابساماني احزاب و گروه‌هاي سياسي در كشور باعث نابساماني رسانه‌ها و تحليل‌ها در كشور مي‌شود. بايد منافع حزبي، گروهي، دسته‌اي، سياسي، تبليغاتي، انتخاباتي، همه بايستي كنار برود و همت براي ساختن كشور و كمك به دولت براي پيشرفت كشور، وجهه همت همه قرار بگيرد.

وي افزود: مديران رسانه‌ها بايد جلوگيري كنند از اخباري كه موجب تشويش اذهان مردم، تضعيف دولت و تخريب برخي از اقدامات مي‌شود. بايد با نيك سيرتي در همه اين زمينه‌ها عمل كنيم كه انشاءالله پيش برويم.

فيروزآبادي در ادامه سخنانش اظهار داشت: حضرت امام(ره) فرمودند: عامل ايجاد انقلاب، ايمان، وحدت، عمل به احكام اسلامي و توجه به محرومين بود. عامل بقاي انقلاب هم ايمان، وحدت، توجه به احكام اسلامي و توجه به محرومين است. وحدت مسئله بسيار مهمي است مسئول ايجاد وحدت همه مردم هستند و مديران و مسئولين سياسي و رسانه‌اي بايد جلوي تفرقه‌ها را بگيرند.

وي ادامه داد: بعضي اخبار بي‌ارزش و تفرقه‌انگيز هستند، بعضي‌ها هم شايعه، تهمت و بي‌مبنا هستند. من خطي و سياسي عرض نمي‌كنم، حتي رسانه‌هايي كه به نوعي به نيروهاي مسلح مرتبطند خطا مي‌كنند. برابر مشي و منويات رهبري حركت نمي‌كنند بايد روش‌شان را اصلاح كنند والا ما با آنها برخورد مي‌كنيم.

فيروزآبادي گفت: رهبري فرمودند كه از دولت حمايت كنيد، به پيشرفت كشور كمك كنيد هركس هر جا هست همان‌جا را بسازد، انتقاد مخرب نكنيد، هو و جنجال نكنيد، آرامش جامعه را به هم نزنيد. خب اينها اصولي است كه سياسيون و رسانه‌ها بايد به آن عمل كنند.

رئيس ستادكل نيروهاي مسلح تاكيد كرد: وزير يعني كسي كه بار سنگيني بر دوش اوست. حالا بار سنگين را بر دوش وزير بگذاريم و بعد هم دائما در روحش و در وزارتخانه‌اش تلاطم ايجاد كنيم؟ آيا كار پيش مي‌رود؟ معلوم است كار پيش نمي‌رود. البته وزرا و دولت هم بايد مراعات همه اصول را بكنند و بناي آقاي دكتر روحاني به عنوان رئيس‌جمهور همين است، به وزرا هم توصيه كردند.

وي افزود: سياسيون و رسانه‌ها هم بايد مراعات كنند تا كشور بتواند اين كاروان جهادي كه با هدايت رهبري دارد به سوي هدف‌هاي عالي و چشم‌انداز حركت مي‌كند، به مقصد برسد و موفق باشد و اگر كار را كند و متوقف كنيم، خداي نكرده سنگ‌اندازي كنيم، چوب لاي چرخ بگذاريم، خب معلوم است كه كار پيش نمي‌رود و به چشم‌انداز هم نمي‌رسيم، دشمن هم خوشحال مي‌شود. دشمنان ما هم همين را مي‌خواهند، يعني بسياري از ما كه ادعاي مبارزه با دشمنان را مي‌كنيم با رفتار سياسي كه مي‌كنيم دشمن را شاد مي‌كنيم.

فيروزآبادي تاكيد كرد: از نگاه راهبردي و مديريت راهبردي اين اصول مهم است. رعايت كردن آن در يك سازمان، در كشور و در جمع مسلمانان و در كشورهاي متحد هم مهم است، يعني هر جا بناي وحدتي است براي كار كردن، بايستي كه روي يك اصولي تفاهم بشود. كسي نبايد كاسه داغ‌تر از آش بشود. امروز ميزان را در ميان جامعه امام تعيين مي‌كند ما خدا را شكر مي‌كنيم كه در تاريخ‌مان ما را به داشتن امام مفتخر كرده است.

وي خاطرنشان كرد: ما امام داريم، امام يعني ميزان جامعه، روي همين ميزان همه ما بايد حركت كنيم ديگر جنجال درست كردن و تحليل از خودشان درآوردن كه ببينيد اين بخش حكومت ولايت فقيه را تضعيف مي‌كند، اين يعني چه؟ اينكه اصلا با نگاه راهبردي و مديريت راهبردي نمي‌خواند.

فيروزآبادي تاكيد كرد: اينها ضعف‌هاي مديريت راهبردي در كشور است كه مديران ما بايد به آن توجه كنند، وقتي يك مديري مي‌بيند از ميان سيستم‌اش عامل تفرقه، تضعيف و تخريب بيرون مي‌آيد، خب بايد آن را كنترل و هدايت كند، بايد با آدم‌هاي تفرقه‌انداز برخورد كند تا اتحاد جامعه و حركت جامعه در مسير درست حفظ بشود. اين مغاير اصل مترقي امر به معروف و نهي از منكر در اسلام نيست و اينكه يك امر واجبي است كه آن هم فراموش شده است.

رئيس ستادكل نيروهاي مسلح ادامه داد: آيه شريفه قرآن «ولتكن منكم امه يدعون الي الخير و يامرون بالمعروف و ينهون عن المنكر...» (ال عمران 104) و امام حسين(عليه السلام) فرمود: من براي احياي امر به معروف و نهي از منكر قيام كردم. امر به معروف و نهي از منكر تفرقه‌انگيزي نيست.

وي افزود: امر به معروف و نهي از منكر بين افرادي است كه با هم وحدت دارند. آنجايي كه يك كسي معروف را نمي‌شناسد به آن ياد مي‌دهند، آن جايي كه كسي به خاطر اشتباه يا غفلت دارد دچار منكري مي‌شود به او يادآوري مي‌كنند و او هم خوشحال مي‌شود و فورا عيب خودش را برطرف مي‌كند. اين تحقق «المومن مراه المومن» است.

فيروزآبادي اظهار داشت: ممكن است بعضي‌ها هم فكر كنند كه اين تفرقه‌انگيزي‌ها كه مي‌كنند مثلا دارند امر به معروف و نهي از منكر مي‌كنند، اينطور نيست. امر به معروف و نهي از منكر را هم بايد شناخت. بايد مطابق آن عمل كرد.

وي ادامه داد: به هر حال حركت در شرايط حساس فعلي جامعه اقتضاي پرهيز از بسياري از اقدامات ريز و كم قيمتي است كه موجب تشويش براي مردم مي‌شود و حتي مديران و وزرا را كه در كارشان ممكن است دچار دلهره و خستگي كنند، اينها بايستي كه از نگاه راهبردي در جامعه جمع و جور شود و مديران بايد با حساسيت، به خصوص آنهايي كه كارهاي تبليغي و رسانه‌اي و خطابه در اختيارشان است، كار كنند. بايستي كه با ميزان رهبري، حرف بزنند و حركت بكنند.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: كار راهبردي در دستگاه جمهوري اسلامي منشأاش را از امامت مي‌گيرد. اينكه سياست‌هاي كلي را امروز در نظام، رهبري ابلاغ مي‌كنند. سياست كلي يعني منشا همه كارهاي ديگر. سياست كلي آموزش و پرورش، آموزش عالي، دفاعي، مخابرات و الكترونيك، سياست كلي اينها همين است، منشا از امامت است. امام مشورت هم مي‌كند و سياست كلي مي‌دهد.

وي گفت: بايد مدير راهبردي در هر سازماني اول چشم‌انداز سازمانش را مشخص كند، بعد سياست‌هاي كلي‌اش را ببينيد. براساس اينها بيايد اهدافش و راهبردها را مشخص كند و كار راهبردي انجام دهد. اگر همه بخواهند كار راهبردي انجام دهند، اصلا اين ظرايفي كه موجب اختلاف و تشويش مي‌شود در جامعه پيش نمي‌آيد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد