تسلط ايران بر نقاط ضعف بالگردهاي آپاچي

۲۱۷ بازديد

رييس سازمان تحقيقات و جهاد خودكفايي نزاجا با بيان اينكه براي ما رزم در روز و شب هيچ تفاوتي ندارد، گفت: از نقاط ضعف بالگردهاي آپاچي آگاهيم.

امير سيد مسعود زواره اي رييس سازمان تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي زميني ارتش ، به جديدترين دستاوردهاي اين نيرو در دو حوزه خودرويي و تفنگ تك تيرانداز اشاره كرد و گفت: اين تفنگ علاوه بر توان بكارگيري عليه اهداف زرهي و سنگرهاي بتوني، از قابليت مقابله با بالگرد نيز برخوردار است.

زواره اي در پاسخ به اين سوال كه براي مقابله با بالگردهاي آپاچي آمريكا و بالگردهاي اسراييلي چه تدابيري انديشيده شده است نيز اظهار داشت: بالاخره آنچه مسلم است اين است كه بالگردها آسيب پذيرند و نمي توان بالگرد را با هاله اي از فولاد پوشاند.

وي ادامه داد: آنها خودشان هم مي دانند كه بالگردهايشان آسيب‌پذيرند و براي همين هم برخي لايه‌ها و برخي نقاط حساس آن را محافظت كردند اما اين موضوع شامل همه جاي اين بالگردها نمي شود و ما نيز بر روي نقاط ضعف آنها متمركز شده ايم.

رييس سازمان تحقيقات و جهاد خودكفايي نزاجا با اشاره به دستاوردهاي جديد بالگردي نيز تصريح كرد: شركت پنها (پشتيباني و نوسازي هلي كوپتري ايران) وابسته به وزارت دفاع و نيز جهاد خودكفايي نزاجا در حال فعاليت شديد در اين حوزه هستند كه ان‌شاءالله بزودي اخبار اين حوزه نيز اعلام خواهد شد.

زواره اي در ادامه، تانك بومي ذوالفقار را قله فناوري و تكنولوژي رزم زميني در سه حوزه تحرك، حفاظت و آتش دانست و گفت: ما دائما در حال به‌روز كردن سامانه ها و تجهيزات اين تانك هستيم.

وي همچنين به توان رزم شبانه در نيروي زميني اشاره كرد و افزود: وقتي ما مجهز به دوربين هاي حرارتي هستيم، ديگر رزم در روز و شب برايمان تفاوتي ندارد و در اين حوزه نيز هيچ مشكلي نداريم.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد