اخبار ويژه روزنامه هاي پنجشنبه؛

۱۴۰ بازديد
اخبار ويژه روزنامه هاي پنجشنبه؛

با سلطنت‌طلب‌ها و آنهايي كه مي‌گوييم منافق دوست بودم!/ خبر خوش براي فرزندان شهدا

نمره تجديدي اپوزيسيون به روحاني!، چه كسي به داد بورس مي‌رسد؟! ، انتقاد نشريه آمريكايي از سريال ايراني، قاليباف: فعاليت اقتصادي ندارم و .... از جمله مهمترين اخبار ويژه روزنامه هاي امروز است.
*كيهان 

شيطنت رسانه‌اي در خدمت خواست آمريكا 

رئيس دفتر رئيس جمهور و سخنگوي وزارت خارجه ادعاي انصراف كشورمان از حميد ابوطالبي و معرفي نهاونديان به جاي وي براي نمايندگي ايران در سازمان ملل را تكذيب كردند.

«مرضيه افخم» سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به پرسشي درباره صحت و سقم اخبار منتشره در برخي سايت‌هاي مبني بر معرفي دكتر نهاونديان به سمت سفير جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد در نيويورك گفت: خبر منتشر شده گمانه‌زني رسانه‌ها است و اين موضوع صحت ندارد.

سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد: «فرد جديدي معرفي نشده است. همچنين محمد نهاونديان، رئيس دفتر رئيس جمهور كه در گفت‌وگو با روزنامه خراسان برخي از شايعات درباره رفتن وي به نيويورك براي تصدي پست نمايندگي ايران در سازمان ملل را كاملاً بي‌پايه دانست. وي درباره اين سؤال كه آيا برخي از شنيده‌ها در مورد تصدي پست نمايندگي ايران در سازمان ملل توسط جنابعالي و رفتنتان به نيويورك صحت دارد؛ تأكيد كرد: كاملاً بي‌پايه است.

پيش از اين سايت انتخاب در اقدامي سؤال برانگيز و همسو با قصد آمريكايي‌ها براي انصراف ايران از نامزد معرفي شده، مدعي شده بود نهاونديان گزينه نمايندگي ايران در سازمان ملل است چرا كه سالها در آمريكا مقيم بوده است و گرين كارت آمريكا را دارد و به عبارتي شهروند آمريكا محسوب مي‌شود.

انتخاب حتي سراغ زيبا كلام نيز رفته و از قول وي نوشته بود اعزام نهاونديان بسيار خوب و عقلاني است. بنده معتقدم نهاونديان بهترين گزينه است. در واقع هرچه فكر مي‌كنم كه چه كسي در اين شرايط- كه مي‌خواهيم با آمريكا تنش‌زدايي كنيم- مي‌تواند به بهترين شكل ممكن مثمرثمر باشد، كسي بهتر از نهاونديان به ذهنم نمي‌آيد و نمي‌شناسم.

يادآور مي‌شود 5 ماه است حميد ابوطالبي (معاون سياسي دفتر رئيس جمهور) با وجود معرفي شدن از سوي ايران، نتوانسته در دفتر نمايندگي ايران در سازمان ملل حضور پيدا كند و نمايندگي او با كارشكني آمريكا در امر صدور ويزا مواجه شده است.

با سلطنت‌طلب‌ها و آنهايي كه مي‌گوييم منافق دوست بودم! 

نعيمه اشراقي مي‌گويد در شبكه‌هاي اجتماعي با سلطنت‌طلبان و منافقين دوست است.

وي در مصاحبه با تماشاگران درباره دوستانش در شبكه‌هاي اجتماعي و بخصوص فيسبوك مي‌گويد: من درخواست دوستي كساني را كه تقاضاي دوستي داشتند بدون شناخت از آنها و يا هيچ گزينشي مي‌پذيرفتم. مثلاً از سلطنت‌طلب‌ها و سازمان مجاهدين كه ما به آنها منافقين مي‌گوييم در صفحه من حضور داشتند تا داخلي‌هاي تندرو، اصولگراهاي تندرو و ميانه‌رو، اصلاح‌طلب‌ها و... طيف وسيعي از انواع تفكرها.

وي كه مديرعامل شركت نفت كيش است ادامه مي‌دهد: حسن‌آقا ]از ماجراي اين كامنت[ ناراحت شده بودند. خيلي از اين موضوع ناراحت شدم و نمي‌فهميدم چه اتفاقي مي‌افتد ]چون گويا كسي آي.دي مرا هك كرده بود[ اما يك روز متوجه شدم كار چه كسي است و به اصطلاح مچ‌اش را گرفتم. متوجه شدم رمز عبور مرا داشت و آن مطالب را مي‌گذاشت. ايشان از آشنايان بود و به هر حال عذرخواهي كرد، مي‌گفت فكر نمي‌كرده كار اشتباهي انجام مي‌دهد.

اشراقي درباره لباس نامناسب دخترش در خارج اظهار داشت: دختر من از سن 18 سالگي براي ادامه تحصيل از ايران رفت. بچه‌ها در غربت خيلي سختي مي‌كشند. مركزي به نام «مركز نخبگان ايالت انتاريو» هست كه در آنجا طرح دخترم و تيم آنها برنده مي‌شود. زماني كه نعيما را صدا كرده‌اند كه تيم‌شان مقام اول را كسب كرده بسيار مسرور و هيجان‌زده شد. خب كانادا هم خيلي سرد است و اكثر مواقع نمي‌توان بدون پوشش گرم از منزل خارج شد گاهي دما تا منهاي 30 درجه سانتي‌گراد مي‌رسد. در آن مقطع زماني نيز هوا سرد بود و نعيما با پالتو به سالن رفته بود و برايم توضيح داد به دليل گرمي هواي داخل سالن و تاريكي فضا (زيرا سن با نور بيشتري روشن بوده) پالتو را درآورده است و زماني كه اسمش را صدا زدند، به قدري هيجان زده شده بود كه اصلاً ديگر به لباس‌اش فكر نكرده و براي دريافت جايزه‌اش روي سن رفته است.

او مي‌گويد براي اينكه بستگان از آن عكس دلخور نشوند، مجبور شده عكس را فتوشاپ كند.

وي همچنين از تمايل خود براي سفر به خارج در گذشته خبر داده و مي‌گويد: چهارم نظري كه درسم تمام شد، تصميم گرفتم از ايران بروم. اتفاقاً دايي‌ام هم خيلي كمك كردند. با آقا هم كه صحبت كردم، گفتند من مخالف نيستم اما دلواپس مي‌شوم. اما نمي‌توانم جلوي تو را بگيرم. همه كارهايم آماده شد كه بروم آلمان براي ادامه تحصيل ولي مادرم مخالفت كرد. چون پدرم هم فوت كرده بود و مادرم گفت اگر پدرت زنده بود، نمي‌گذاشت تنها بروي. در خانواده ما هميشه افكار روشني بوده و راجع به ادامه تحصيل هيچ ممانعتي نبوده. براي دختر من هم ممانعتي وجود نداشت. من فكر مي‌كنم كه فرزند را بايد درست تربيت كرد و بعد خيال آدم راحت است.

اشراقي درباره ارتباط خانواده‌شان با خانواده رهبرانقلاب مي‌گويد: ايشان هميشه بعد از فوت امام و تقريباً زماني كه مادر بزرگم زنده بودند، سالي دوبار به منزل مادربزرگم تشريف مي‌آوردند. هميشه بيشتر جو دوستانه‌اي بوده و از خاطراتشان گفته‌اند و هميشه نسبت به پدرم اظهار محبت مي‌كردند و مثلاً خاطراتي از جد پدري‌ام مي‌گفتند، وقتي مي‌آمدند خانه امام، آن حال و هواي امام زنده مي‌شد و خاطراتشان. خانواده رهبري خانواده خوبي هستند. ساده و بي‌تكبر و خيلي راحت هستند. در جمع‌هايي كه هستيم معمولاً بحث سياسي نمي‌شود و خانواده خيلي محترمي هستند. به خصوص يكي از دخترانشان كه عروس آقاي محمدي گلپايگاني هستند خيلي دوست داشتني است.

چه كسي به داد بورس مي‌رسد؟! 

«6 ماه است بورس روند نزولي شديد دارد و موجب زيان سهامداران شد. اما دولت كاري براي سهامداران نمي‌كند.»

اين موضوع را سايت الف منتشر كرد و با اشاره به برخي وعده‌هاي اقتصادي دولت نوشت: اكثر سهام‌ها با افت 50 درصد يا بالاتر مواجه بوده است. نزول شديد بورس باعث بي‌اعتباري بورس مي‌شود. دكتر روحاني در دوران انتخابات از بورس حمايت كرد و اين موضوع بعد از انتخاب ايشان به رياست جمهوري باعث خوش‌بيني به بازار بورس شد. در 6 آبان سال 92 رئيس جمهور پس از گزارش رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار از رشد 113 درصدي ارزش بازار بورس در جلسه هيئت دولت با مثبت خواندن حضور مردم در بازار سرمايه بر حمايت از اين بازار تأكيد كرد. وزير اقتصاد نيز از بازار سرمايه اعلام حمايت نمود. مردم هم با اعتبار سخنان رئيس جمهور و حمايت صدا و سيما در سقف و اوج قيمت‌ها در اين بازار سرمايه‌گذاري كردند. سپس طبق مصوبه هيئت وزيران خصوصي‌سازي اقدام به عرضه سهام‌هاي بانكي، خودرو و... نمود كه تقريباً باعث جمع‌آوري نقدينگي بالايي از مردم شد در دي ماه سال 92 بورس شروع به نزول كرد.

الف مي‌افزايد: با توجه به اينكه بورس نبض اقتصاد كشور است و اگر بورس سقوط كند كار و توليد سقوط كرده است، سؤالاتي پيش مي‌آيد كه بايد از رئيس جمهور پرسيد؛ لطفاً نحوه مهار تورم در اين 6 ماه را گزارش دهيد. با توجه به اينكه همه اجناس گران شده و حتي قيمت مسكن و دلار نيز تفاوتي نكرده است چگونه تورم را مهار نموده‌ايد؟ وضعيت قدرت خريد مردم در دولت شما چگونه است؟

در ادامه اين تحليل آمده است: مردم به اعتماد سخنان رئيس جمهور و اعلام حمايت ايشان در اوج قيمت‌ها اقدام به خريد كرده‌اند. حال با گذشت 6 ماه سرمايه آنها به نصف تقليل يافته است. بايد از آقاي رئيس جمهور سؤال كرد آيا جمع‌آوري نقدينگي با نابودي سرمايه و اعتماد مردم و پايين آوردن تورم به هر نحو به صلاح كشور و اقتصاد است؟ سهامداران نيز مي‌توانستند به جاي سرمايه‌گذاري در كار و توليد همانند ساير دلال‌ها در دلار و مسكن سرمايه‌گذاري كنند. سهامداران انتظار داشتند آقاي رئيس جمهور به جاي تماشاي فوتبال در اوج نزول بازار بورس، به وضعيت بازار رسيدگي كنند.

نويسنده تأكيد مي‌كند: حتي دولت‌هايي كه اقتصاد در آن آزاد است هميشه از بورس كه نبض اقتصادي كشور است حمايت مي‌كنند و مانع ضرر سهامداران مي‌شوند. مثلاً در سال 1914 بازار سهام آمريكا سقوط كرد كه دولت براي جلوگيري از ضرر سهامداران بازار را چندين ماه تعطيل كرد. متأسفانه ارزش سهام‌هاي بورس تهران بيش از 50 درصد سقوط كرده است ولي تا به حال غير از وعده‌هاي خالي هيچ نصيب سهامداران نشده است.

نمره تجديدي اپوزيسيون به روحاني! 

عناصر ضد انقلاب در نشست مشترك با برخي اصلاح‌طلبان فراري در واشنگتن نسبت به تغيير وضعيت به نفع اپوزيسيون در دولت جديد ابراز نااميدي كردند.

اخيراً نشستي با عنوان مروري بر كارنامه روحاني در دانشگاه جرج واشنگتن برگزار شد. جو استورك نايب رئيس بخش خاورميانه و شمال آفريقا ديدبان حقوق بشر با بيان اينكه روحاني تغيير چشمگيري نداده گفت: نشان دادن كليد توسط روحاني مي‌توانست يك اميد باشد براي يك تغيير بزرگ اما او قدرتي ندارد.

مهرانگيزكار از عناصر سلطنت‌طلب و همسر سيامك پورزند نيز گفت: حرف‌ها، وعده‌ها و حتي منشور حقوق شهروندي روحاني دلگرم كننده نبوده است. روحاني حتي به اعدام‌هاي گسترده اعتراضي نشان نداد و معلوم بود كه او به سادگي از پس اين كارها برنمي‌آيد.

همچنين جليل روشندل از اعضاي سازمان فدائيان خلق كه چند سالي است ليبرال دموكرات شده در نشست مذكور گفت: روحاني با رأي شكننده‌اي انتخاب شده. دولت او اگر درباره رابطه با آمريكا يك قدم جلو رفته دو قدم عقب آمده است. من نمي‌توانم نمره مردودي به كارنامه روحاني بدهم اما كارنامه دولت، تجديدي است.

مهدي عربشاهي از اعضاي متواري دفتر تحكيم نيز اظهار داشت: تعداد زيادي از وعده‌هاي حسن روحاني از جمله وعده رفع فيلترينگ فيس‌بوك، آزادي در دانشگاه‌ها، بحث حصر موسوي و كروبي و... اصلاً اجرايي نشده است.

وي با تأكيد بر اين كه دولت روحاني نياز به اصلاحات دارد به مواردي اشاره كرد و گفت: دولت روحاني نياز به برنامه‌ريزي فوري براي رفع نقض حقوق بشر دارد. همچنين بايد اصلاحاتي همچون تغيير دو وزير دادگستري و كشور را در دستور كار خود قرار دهد و به مطالبات جامعه مدني به ويژه پيش زمينه‌هاي سازماندهي تشكل‌ها اقدام كند.

در نشست مذكور اميرحسين گنج بخش گفت: «چاره‌اي جز اتحاد بر ضد ولايت نيست». رجب مزروعي اصلاح‌طلب مقيم بروكسل نيز گفت: دولت هنوز در مبارزه با فساد كار چشمگيري نكرده است و كارنامه دولت در اين يكسال حرفي براي گرفتن ندارد.

از سوي ديگر علي افشاري از ديگر اعضاي فراري دفتر تحكيم و از برگزار كنندگان جلسه به وعده‌هاي روحاني اشاره كرد و گفت: آينه سياسي هر دولت استاندارها هستند ولي حسن روحاني در مورد انتخاب استاندارها ضعيف عمل كرده است.

او با بيان اين كه حسن روحاني در زمينه دموكراسي وعده خاصي نداده بود و پيشينه او نيز نكته روشني در اين زمينه نداشت گفت: اين در حالي است كه خود روحاني معتقد است كه انتخاب او و كابينه‌اش منطبق بر دموكراسي و تعريف آن است.

علي افشاري با تهيه ليستي از وعده‌هاي انتخاباتي روحاني مي‌گويد: روحاني نتوانست كار موفق و در خور دفاعي در يك ساله اول كاري خود ثبت كند.

به گزارش جرس وي در ليست وعده‌هاي روحاني به مواردي اشاره كرد  كه دولت روحاني آنها را مسكوت گذاشته و يا در آنها موفق نبوده است. تحقق بازگشت ايرانيان، كاهش برخوردهاي پليسي امنيتي، رفع حصر موسوي و كروبي و آزادي زندانيان سياسي و عقيدتي، گسترش مشاركت سياسي، بهبود حقوق شهروندي، احياي سازمان برنامه و بودجه، كاهش محدوديت‌هاي آزادي بيان و اجتماعات، رونق فعاليت حزبي و مواردي از اين دست جزو ليست وعده‌هاي روحاني بود كه افشاري عملكرد دولت را در آنها ضعيف و ناكارآمد خواند.

شما چرا نگرانيد؟! 

پس از بازگشت تيم ملي فوتبال از مسابقات جام‌جهاني برزيل برخي حواشي غيرورزشي ابعاد تازه‌اي به خود گرفته است.

رسانه‌ها كه تا پيش از اين به دليل پرهيز از حاشيه‌سازي جهت موفقيت تيم ملي كشورمان اين مسائل را مسكوت گذاشته بودند، اين روزها را فرصت مناسبي مي‌دانند تا با پرسش از مسئولين برخي ابهامات موجود را براي افكار عمومي برطرف كنند. يكي از اقدامات سوال‌برانگيز اختصاص هزينه ميلياردي بيت‌المال جهت اعزام عده‌اي تحت عنوان هنرمند براي تماشاي مسابقات جام‌جهاني بود، افرادي كه برخي از آنان كمترين التزامي به قوانين جمهوري اسلامي ايران نداشته و حتي با اظهارنظراتي طلبكارانه اين سفر را كه با هزينه عمومي صورت گرفته، سفري شخصي عنوان كردند. 

در شرايطي كه افكار عمومي به حق خواستار پاسخگويي مسئولان درخصوص چنين هزينه غيرقابل توجيه اموال عمومي هستند و در حالي كه رسانه‌ها به دنبال بانيان اين بذل و بخشش ميلياردي مي‌گردند، مجله «همشهري جوان» در شماره 461 خود با تيتري جانبدارانه بر روي جلد نوشت «هنرمندان اعزامي به برزيل آخرين قربانيان قضاوت‌هاي شتابزده؛ تمومش كن!» اين اقدام همشهري جوان به عنوان يكي از مجموعه مجلات شهرداري تهران، بيش از پيش به اين شايعه دامن زد كه بخشي از هزينه اين اعزام را شهرداري تهران متقبل شده است. اكنون مناسب است مسئولان شهرداري تهران نسبت به اين شبهه ايجاد شده، شفاف‌سازي نمايند و يا مسئولان مجله همشهري جوان توضيح دهند كه چرا چنين تيتري را به عنوان تيتر اصلي مجله خود برگزيده‌اند. و چرا پرسش از حيف و ميل بيت‌المال باعث نگراني آنها شده است؟!

*خراسان 

خبر خوش براي فرزندان شهدا

در حالي كه بر اساس ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه، كليه دستگاه ها مكلف شده اند در چارچوب سهميه استخدامي و جايگزيني نيروهاي خروجي خود، حداقل 25 درصد نيازهاي استخدامي خود را از اقشاري چون فرزندان و همسران شهدا تامين كنند، شنيده شده بر اساس بخشنامه بهمن ماه سال 1390 وزارت آموزش و پرورش، اين اولويت براي استخدام فرزندان شهدا مورد بي توجهي قرار گرفته بود كه با شكايت واصله به دستگاه قضايي، اين بخشنامه ابطال و لغو آن طي روزهاي اخير به دولت اعلام شد.

*جمهوري اسلامي 

* آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، اخبار منتشر شده در بعضي رسانه‌ها مبني بر تشكيل جلسه با آقايان سيدمحمد خاتمي و ناطق نوري براي انتخابات مجلس دهم را تكذيب كرد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به روزنامه جمهوري اسلامي گفت چند ماه است كه آقاي خاتمي را نديده‌ام و با آقاي ناطق نوري هم درباره انتخابات مجلس آينده هيچ جلسه يا صحبتي نداشتم.

* شركت خودروسازي جنرال موتورز در پي واقع شدن در بحران بزرگ ايراد در سيستم احتراق ماشين‌هاي خود كه منجر به كشته شدن چندين نفر، تصادفات بسيار و جراحات در استفاده كنندگان خودروهاي اين كمپاني آمريكايي گرديده است، نسبت به باز گرداندن بيش از 8 ميليون از انواع محصولات خود در سال 1376 تا 1393 اطلاعيه صادر كرده است.

 در سال گذشته اين باز گرداندن بيش از 22 ميليون خودرو را شامل شده بود. در فهرست اعلان شده، اسامي خودروهايي با قيمت‌هاي بيش از صد ميليون تومان تا بيش از دويست ميليون تومان ديده مي‌شوند كه در سال‌هاي اخير از طريق مناطق آزاد و با خروج ارزهاي نفتي وارد كشور شده‌اند و به نظر نمي‌رسد اين بازگشت با توجه به هزينه‌هاي عودت و انتقال خودروها با روش‌هاي نامتداول وارد كشور شده‌اند بتواند شامل خودروهاي آمريكايي كاديلاك و شورلت و ساير انواع محصولات جنرال موتورز در مناطق آزاد كشورمان گردد. آنچه اكنون براي ما مانده است جيب خالي و نفت از دست رفته و صدها خودروي خطرناك است. به نظر مي‌رسد مناطق آزاد بايد دقت خود را براي جذب سرمايه و تكنولوژي‌هاي واقعي بكار برند تا ثروت ملي به چرخاندن چرخ كارخانجات در حال بحران غربي سوق نيابد. سهام جنرال موتورز اكنون درحال تعليق است.

* از بندر امام خميني خبر مي‌رسد گرماي بالاي 50 درجه و خاموشي و قطع برق چند ساعته در چند روز متوالي مشكلاتي را براي مردم پديد آورده است. با توجه به شروع فصل تابستان و ماه مبارك رمضان، مردم با تماس‌هاي پياپي از مسئولين مي‌خواهند موضوع اين خاموشي‌ها را پيگيري كرده و مانع ادامه اين وضعيت شوند. 

*آرمان 

هزينه افطاري لاريجاني براي امور خيريه
شنيده شد كه برنامه افطاري‌هاي امسال رئيس مجلس در ماه مبارك رمضان لغو و هزينه آن صرف امور خيريه و كمك به ايتام خواهد شد. بر اساس اين گزارش رئيس مجلس به سنت گذشته در اولين روز ماه مبارك رمضان ميزبان ايتام كميته امداد و بهزيستي بود و افطاري با سفراي كشور‌هاي اسلامي در ايران نيز برنامه ديگر دكتر لاريجاني در ماه رمضان است. برخلاف سال‌هاي گذشته رئيس مجلس هيچ ميهماني ديگري برگزار نخواهد كرد و هزينه آن صرف امورخيريه خواهد شد. در سال‌هاي گذشته رئيس مجلس ميزبان گروه‌هاي مختلفي از فرهنگيان، خبرنگاران، مقامات و مسئولان دولتي، نمايندگان مجلس و خانواده‌هاي آنان، ديوان محاسبات، حفاظت مجلس، كاركنان قوه مقننه و كتابخانه مجلس بود.   دستور روحاني درباره يك دانشگاه خاص
شنيده شد كه خراسان نوشت؛ بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير حجت‌الاسلام روحاني به وزارت علوم، مقرر شده با توجه به پيشنهاد شريعتمداري معاون اجرايي رئيس‌جمهور و موافقت شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي، مجوز تاسيس و راه‌اندازي شعب دانشگاه غيرانتفاعي اميرالمومنين(ع) كه به همت آيت‌ا... موسوي‌جزايري، نماينده ولي‌فقيه در خوزستان و به‌منظور ترويج معارف شيعه و دفاع از حريم اهل بيت(ع) ايجاد شده در كرمانشاه، ايلام، هرمزگان و ساير شهرهاي استان خوزستان صادر و شرايط ايجاد اين دانشگاه فراهم شود.   هر راننده اسير داعش، 50هزار دلار
شنيده شد كه داعش اعلام كرده كه براي آزادي 31 راننده كاميون گروگان گرفته‌شده تركيه به‌همراه 28 كاميون، آنكارا بايد براي هريك مبلغ 50 هزار دلار بپردازد. جمهوري اسلامي نوشت؛ يكي از مقام‌هاي شركت اعزام‌كننده اين كاميون‌ها گفت كه با يكي از رانندگان گروگان گرفته‌شده گفت‌وگو كرده و اين راننده گفته كه داعش براي آزادي هركدام از راننده‌ها مبلغ 50 هزار دلار به‌عنوان باج درخواست كرده است. در كنار اين رانندگان، 49 كارمند كنسولگري تركيه در موصل عراق نيز توسط داعش در 11 ژوئن پس از تصرف اين شهر توسط اين تروريست‌ها ربوده شده‌اند. مقام‌هاي تركيه در ابتداي امر پيشنهاد باج از سوي داعش را رد كردند اما اين مقام شركت اعلام شده مدعي شد كه داعش از آنها 15 ميليون دلار براي آزادي اين رانندگان درخواست كرده است.   محل سكونت قاليباف به بازار منتقل شد 
شنيده شد كه عضو شوراي اسلامي شهر تهران گفت: قاليباف در منطقه 12 شهر تهران ساكن شده و زندگي مي‌كند تا بتواند سريع‌تر مشكلات اين منطقه را حل كند. مشرق نوشت؛ فاطمه دانشور در نشست مشترك اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران با شهرداري تهران، اظهار كرد: محمدباقر قاليباف در آسيب‌خيز‌ترين منطقه تهران يعني منطقه 12 ساكن است تا بتواند بخشي از مشكلات و معضلات اين منطقه را حل كند. وي تأكيد كرد: مسائل و معضلات اجتماعي براي شوراي شهر و شهرداري تهران دغدغه اصلي است و اقدام اخير قاليباف و اينكه از بالاي شهر به مركز شهر براي زندگي حل مشكلات بيايد، تأكيد بر آن است.   دلواپسان يقه فردوسي‌پور را هم گرفتند
شنيده شد كه بعضي از كاربران اصولگرا با اعتراض به يكي از گزارش‌هاي زنده فردوسي‌پور از مسابقات جام‌جهاني خواهان متوقف كردن وي شدند. پيام نو در ادامه نوشت؛ فردوسي‌پور در اين گزارش زنده با اشاره به يكصدمين سالگرد آغاز جنگ جهاني اول، آرزو كرده بود شاهد هيچ جنگي در دنيا نباشيم. يكي از اين كاربران اشاره به اين نكته در خلال گزارش بازي را جهت‌دهي به ذهن مخاطبان تلقي كرده و كاربر ديگري معترض شده است چرا فردوسي‌پور به فاجعه هفتم تيرماه و انفجار مقر حزب جمهوري اسلامي اشاره نكرده است.   فروش دار و ندار براي حفظ دروازه‌بان
شنيده شد كه يك هوادار افراطي فوتبال در فرانسه قصد دارد با فروش تمام دار و ندارش، «گيلرمو اوچوا»، دروازه‌بان مكزيك تيم «آژاكسيو» را راضي كند كه در اين تيم باشگاهي بماند. انتخاب نوشت؛ يك طرفدار افراطي فوتبال در فرانسه در اقدامي عجيب با انتشار يك آگهي در سايت «لي بون كوين» كه سايتي اينترنتي به ebay براي فروش كالا محسوب مي‌شود، خانه‌اش در شهر «كورسيكا» را به مبلغ 13 ميليون و 500 هزار دلار به فروش گذاشت تا گيلرمو اوچوآ دروازه‌بان مكزيكي باشگاه آژاكسيو در ليگ فرانسه را از ترك اين تيم منصرف كند. اين دروازه‌بان در جام‌جهاني 2014 برزيل در تركيب تيم ملي مكزيك به ميدان رفته و درخشش فوق‌العاده‌اي داشته است.   نظر وزير ارتباطات احمدي‌نژاد درباره فيلترينگ فيس‌بوك
شنيده شد كه وزير سابق ارتباطات مي‌گويد كه تمام كشورها چنين سياستي دارند و كشوري كه بگويد سيستم فيلترينگ ندارد مانند اين است كه مرزباني نداشته باشد و خوشبيني و خوش‌خيالي است كه بگوييم بعضي كشورها فيلتر ندارند. رضا تقي‌پور با بيان اينكه بخش عظيمي از فيس‌بوك مستهجن است و اين شبكه مي‌تواند نوجوانان و جوانان را در معرض خطر قرار دهد، معتقد است كه بسياري از كارشناسان اين موضوع را تائيد مي‌كنند و شبكه‌هاي مجازي علاوه بر كودكان مي‌تواند به بزرگسالان نيز آسيب بزند و دليل آن هم آمار بالاي طلاق است. وي مي‌گويد كه فيلترينگ بايد به‌صورت هوشمند اجرا شود و الزامي است و هيچ كشوري وجود ندارد كه از سيستم فيلترينگ استفاده نكند. فيلترينگ لازم است اما در ايران تدبير درستي براي آن اتخاذ نشده و نظام و مجلس مي‌توانند درباره مصاديق آن تصميم بگيرند.   نامه بارزاني به آيت‌ا... سيستاني 
شنيده شد كه يك نماينده از حزب دموكرات كردستان عراق از نامه مسعود بارزاني رئيس اقليم كردستان به آيت‌ا... سيستاني خبر داد. تسنيم به نقل از پايگاه خبري سومريه نيوزنوشت؛ عرفات كرم از اعضاي حزب دموكرات كردستان عراق فاش كرد كه مسعود بارزاني رئيس اقليم كردستان عراق با ارسال نامه ‌اي به آيت‌ا... سيستاني از ايشان خواسته است براي پايان دادن به اوضاع دشوار كنوني كشور، دخالت كند. وي تاكيد كرد كه در نامه بارزاني به آيت‌ا... سيستاني تاكيد شده است كه كردها و اهل تسنن با نامزدي نوري مالكي نخست وزير عراق براي سومين دوره نخست وزيري مخالف هستند. اين خبر در حالي منتشر مي‌شود كه آيت‌ا... سيستاني هرگز وارد منازعات سياسي عراق نشده و تنها در بيانيه شان بطور كلي همه گروه‌هاي سياسي عراق را به پرهيز از اختلاف و تشكيل دولت براي رفع مشكلات مردم فرا خوانده است. 
*قدس

بيعت‌ تاجر عراقي‌ با ابوبكر البغدادي

جهان: خميس الخنجر بازرگان عراقي مورد حمايت قطر كه همواره ميان امان، دوبي و اربيل در تردد است، با «ابوبكر البغدادي» سركرده داعش كه خود را خليفه مسلمين مي‌داند، بيعت كرد. الخنجر در صفحه فيس‌بوكش نوشت: «همه ما با خليفه عراق و خليفه دولت اسلامي در عراق بيعت مي‌كنيم! شما خليفه و رهبر من و همه مسلمانان هستيد. سني و شيعه در خدمت شما هستند، آقاي من! هر كسي كه از بيعت با شما سرباز زند، به اذن الهي مجازات خواهد شد!

وضعيت منابع آب كشور از نظر كردواني

عصر ايران: دكتر پرويز كردواني استاد جغرافيا و پدر كويرشناسي ايران گفت: در حال حاضر در اطراف درياچه اروميه 53هزار چاه (49 هزار چاه غيرمجاز) وجود دارد كه باعث شده درياچه بيمار شود و تصميم مهم در مورد درياچه اروميه اين است كه هر چه زودتر آن را خشك كنند و نمكش را جمع كنند. دكتر كردواني همچنين گفت: جهت آب شيرين در دشت مازندران تغيير كرده و الان آنقدر چاه حفر شده كه از آب دريا استفاده مي‌شود. شور شدن آب چاه‌ها باعث شد كه مردم ديگر آب آشاميدني نداشته باشند و محصولاتي كه به آب شور حساس هستند، مثل گندم و گوجه عمل نمي‌‌آيند و در صورت ادامه اين روند، نمكزارها تشكيل مي‌شود. وي همچنين درباره وضعيت سدهاي كشور گفت: الان 40 متر سد كرج گل است. 85 متر سد دز هم گل است. تا 25 سال ديگر سدهاي تهران پر از گل مي‌شوند.

انتقاد نشريه آمريكايي از سريال ايراني

فرارو: نشريه تايم چاپ آمريكا در خبري انتقادي نوشت: «هفت سنگ»، سريالي ايراني است كه به خوبي از روي «خانواده مدرن» به صورت سكانس به سكانس و با همان حركت دوربين و شوخي‌ها ساخته شده است.

قاليباف: فعاليت اقتصادي ندارم

فارس: محمد باقر قاليباف شهردار تهران با اشاره به فعاليتهاي خود در سمتهاي مختلف گفت: 52 سال است شخصاً‌كار اقتصادي نكرده‌ام.

اين تخفيف حق جانبازان است

جهان: عبدا... تميمي عضو فراكسيون جانبازان مجلس با تأكيد بر اينكه گاهي برخي خدمات را بيش از اندازه بزرگ مي‌كنند، گفت: اكنون به يك جانباز مي‌خواهند 50 درصد قيمت بليت هواپيما تخفيف بدهند كه نهايت قيمت آن 50 هزار تومان مي‌شود و آن هم سالي يك بار است. سوال ما اينجاست كه مگر چند درصد جانبازان و خانواده شهدا در طول سال از اين حق استفاه مي‌كنند؟ چرا اينقدر خست به خرج مي‌دهيم و كم لطفي مي‌كنيم؟

بانك‌ها از برج سازي دست بردارند

تابناك: محمد باقري نماينده مجلس با انتقاد از شيوه غير اسلامي بانكها در دريافت سود بابت تسهيلات گفت: به جاي اينكه بانكها وارد مسايلي مانند ساخت‌وساز و حوزه مسكن شوند، به فكر مردم باشند، نه اينكه با بالا نگه‌ داشتن نرخ مسكن مردم را بيچاره كنند؛ بنابراين، بايد قوانيني تدوين شود تا بانكهاي كشور به سوي اسلامي شدن حركت كنند.

هشدار دادستان به‌حفاران غيرمجاز

قدس آنلاين: حجت الاسلام ابراهيم حميدي رئيس كل دادگستري استان سيستان و بلوچستان گفت: پس از ثبت جهاني شهر سوخته، حساسيتها در اين منطقه افزايش پيدا كرده و نه تنها با قراردادن نيروهاي گشت ثابت و غير ثابت اين مكان تاريخي را مورد نظارت دقيق‌تري قرار مي‌دهيم، بلكه با افراد سودجو و حفاران غير مجاز قطعاً برخورد قضايي و انتظامي جدي تري نسبت به گذشته انجام مي‌شود.

ارايه طرح جامع عفاف و حجاب درمجلس

فارس: حجت‌الاسلام سيد مهدي موسوي‌نژاد نماينده مردم دشتستان در مجلس از ارايه طرح جامع فرهنگي عفاف و حجاب در مجلس شوراي اسلامي خبر داد.

قطع نظارت مجلس بر يك پرونده

تسنيم: سيدمسعود ميركاظمي نماينده مردم تهران در مجلس در خصوص فساد در پرونده كرسنت و با اشاره به تناقض گويي برخي افراد در اين پرونده گفت: همه اين تناقضها دست به دست يكديگر مي‌دهد و سپس نظارت مجلس بر اين پرونده را قطع مي‌كنند كه نمايندگان مجلس را نگران مي‌كند.

4 سال حبس براي برادرزاده اردوغان

مهر: دادگاه جنايي استانبول محمد اردوغان، برادر زاده نخست وزير تركيه را به اتهام قاچاق مواد مخدر به چهار سال و دو ماه زندان محكوم كرد.

شوخي پاپ با محافظان سوئيسي‌

تسنيم: «خورخه ماريو برگوليو» ملقب به پاپ فرانسيس اول، رهبر آرژانتيني كاتوليكهاي جهان پيش از ديدار تيم كشورش با سوئيس در مرحله يك‌هشتم نهايي جام جهاني، به گروه محافظانش گفته است كه «بين ما جنگ است»! 110 سرباز از كشور سوئيس در گروه محافظان پاپ خدمت مي‌كنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد