گزارشي از نحوه عضو گيري كثيف‌ترين سازمان جاسوسي جهان

۱۶۷ بازديد
گزارشي از نحوه عضو گيري كثيف‌ترين سازمان جاسوسي جهان

وقتي با يك كليك عضوي از موساد مي‌شويد / تلاش متفاوت موساد براي عضوگيري در فضاي مجازي + تصاوير

موساد يكي از پيچيده‌ترين سازمان‌هاي جاسوسي در جهان است كه از طرق مختلف به كسب اطلاع از فعاليت‌هاي افراد، سازمان‌ها و كشورها مي‌پردازد. اين سازمان بزرگترين ماموريت خود را تلاش براي بقاي اسرائيل به هر شيوه ممكن تعريف مي‌كند.

سرويس سياسي«فردا»: سازمان اطلاعاتي خارجي اسرائيل معروف به موساد در سال 1951 بدست "ديويد بن گورين" نخست‌ وزير وقت اين رژيم تشكيل شد. بن‌گورين هدف از تشكيل موساد را اينگونه توصيف مي‌كند: "براي كشور ما كه از ابتداي تأسيس تحت فشار دشمنانش قرار داشته‌است، اطلاعات به عنوان خط مقدم دفاع ضروري‌است و ما بايد به خوبي بياموزيم و بدانيم كه در اطرافمان چه مي‌گذرد."

مجموعه عمليات سازمان موساد براي كسب اطلاعات از ساير كشورها به استفاده از فضاي مجازي، هواپيماهاي بدون سرنشين، تصاوير ماهواره‌اي، شنود مكالمات تلفني محدود نمي‌شود و اين سازمان از طرق مختلفي به عضوگيري در سراسر جهان مشغول است.

فعاليت در فضاي مجازي

در موساد شعاري وجود دارد تحت عنوان " تخيل شما واقعيت من است" از محتواي اين شعار مشخص است كه سازمان موساد تلاش فراواني را براي دستيابي به آنچه در ذهن افراد است انجام مي‌دهد.

يكي از بزرگترين و در دسترس ترين مكان‌ها براي دستيابي به ذهنيات و طرز تفكر افراد در سراسر جهان فضاي مجازي است. موساد از طريق همكاري و كمك مالي به شركت‌هاي بزرگ نرم‌افزاري در جهان به اكثر شبكه‌هاي اجتماعي دسترسي دارد. چهار سال پيش "ويكتور تورن " روزنامه‌نگار آمريكايي و نويسنده كتاب " نقش اسرائيل در 11 سپتامبر" به افشاي همكاري گوگل با سازمان‌هاي چاسوسي موساد و سيا پرده برداشت.

همچنين "كلينت بولتون" از مهندسان شركت گوگل در توصيف گوگل مي‌گويد: گوگل بطور شگرفي در حال ايجاد تصوير فيلم‌هاي تخيلي-علمي همانند "جنگ دنياها " است. در حقيقت سرورهاي گوگل نقش كشتي‌هاي بيگانه‌اي را دارند كه تمامي بشريت را در بر مي‌گيرند و به جاي برداشت منابع غذايي انسانها‌، اطلاعات جستجوي ما را با هدف فراهم كردن آگهي‌هاي بهتر، برداشت مي‌كند.

در واقع سرويس‌هاي فضاي مجازي هرچند به ظاهر بسياري از خدمات خود را مجاني در اختيار مخاطبين قرار مي‌دهند اما يك كليد مخاطب وي را به عنوان عضو ناآگاهي از سازمان‌هاي جاسوسي به استخدام در مي آورند.

شبكه فيس بوك كه ظاهرا يكي از بركاربردترين شبكه‌هاي اجتماعي در جهان است، اطلاعات بسيار با اهميتي از زندگي فرد شامل آدرس محل سكونت، تلفن، ايميل، گروه دوستان، همراهان، علاقه‌مندي‌هاي فرد را جمع‌آوري مي‌كند كه برايند آنها مي‌تواند فرد مورد نظر را در هر لحظه در معرض رصد قرار دهد و دسترسي وي را به آساني مقدور سازد. همچنين شما اگر مجموع اطلاعات شخصي كه بدست خودتان در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را با تكنولوژي‌هايي ديگري چون تلفن‌هاي هوشمند و خودروهاي داراي جي پي اس تلفيق كنيد براحتي مشخص مي‌شود كه برخي عمليات‌هاي ترور و جاسوسي چگونه سازماندهي مي‌شود.

جذب از ميان اقشار فقير در جهان سوم

"گاد شيمرون" كه سابقه 10 سال فعاليت در موساد را دارد، در كتابي به موضوع عمليات مخفي خود در ميان يهوديان اتيوپي مي‌پردازد و در توصيف طعمه‌هاي خود مي‌نويسد: " آنها چيزي براي از دست دادن نداشتند و اگر شما كوچكترين تلاشي انجام مي‌داديد سريعا به قلاب ماهي‌گيري شما گير مي‌كردند."

يك نشريه آمريكايي در توصيف روش‌هاي استخدامي موساد مي‌نويسد: آگهي استخدام موساد بسيار جذاب است به طوري كه كاربران را اين گونه مورد خطاب قرار مي‌دهد: اگر جسارت داريد اگر باهوش و عاقل هستيد، اگر مي‌توانيد احساسات مردم را تحت تأثير قرار دهيد و در آنها انگيزه ايجاد كنيد، احتمالا از ماده‌اي ساخته شده‌ايد كه ما به دنبال آن هستيم؛ اگر همه اين شرايط را دارا هستيد درهاي سازمان موساد به روي شما باز است.

يكي از روش‌هاي استخدام موساد استفاده از سامانه‌اي داخلي در اين رژيم به نام "شين بت" است اين سامانه كه در سال 2006 راه‌اندازي شده تنها جذب از داخل رژيم صهيونيستي براي رده‌هاي بالاتر سازمان موساد را برعهده دارد.

نشريه آمريكايي "دفنس" درباره موساد مي‌نويسد: فعاليت‌هاي موساد در پنهان‌كاري كامل صورت مي‌گيرد و افرادي جذب شده در اين سازمان گاه‌گداري خود قربانيان درجه يك محسوب مي‌شوند چنانكه در برخي موارد از آنها به عنوان طعمه براي يافتن مامورين ساير سرويس‌هاي جاسوسي استفاده شده است.

پوشش در قالب ديپلماسي عمومي و جنگ نرم

يكي از موفق‌ترين روش‌هاي سازمان موساد براي تحت تاثير قرار دادن فضاي سياسي ساير كشورها نفوذ در بدنه نخبگاني و دانشگاهي در جهت اهداف اين سازمان در كشور ميزبان است. شناسايي شخصيت‌هاي نخبه و برجسته و تحت كنترل قرار دادن آنها يكي از فعاليت‌هاي اصلي سازمان اطلاعات اسرائيل است.

چندي پيش رسانه هاي ماهواره اي وابسته به رژيم صهيونيستي با تهيه تيزري و پرسشهايي براي مخاطبان فارسي زبان خود در خصوص اينكه آزادي در ايران چگونه است؟ ايران را دوست داريد؟ حكومت اسلامي را قبول داريد؟وضعيت اقتصادي ايران چطور است؟ بواسطه جواب محكم و اساسي و غيره از مخترعين ايراني مي خواهد تا براي زندگي بهتر پيشنهاد اقامت در اسرائيل و ادامه تحصيل در اين كشور را با ارائه سوابق و نوع اختراع خود به آدرس معلوم ارسال كنند.

يكي از بزرگترين وظايف با ماهيت نخبگاني سازمان موساد ايجاد ياس و نااميدي در ميان انديشمندان كشورهاي رقيب به‌منظور تحت تاثير قرار دادن فضاي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي در جهت تحركات سياسي است.

دومين دليل نفوذ موساد در ميان نخبگان كشورها شناسايي افراد تاثيرگذار و حذف آنها در زمان لازم است. يكي از دلايل روشن براي اثبات اين ادعا ترور تعداد بي‌شماري از دانشمندان و نخبگان علمي عراق در جريان اشغال اين كشور است. همچنين ترور دانشمندان هسته‌اي كشورمان به اعتراف مقامات تلاويو با استفاده از موساد سازماندهي شده بود و مجيد جمالي فشي، عامل ترور شهيد مسعود علي محمدي نيز قبل از اعدام به آموزش‌هاي فشرده توسط موساد در پادگاني نزديك تلاويو اعتراف كرده بود.

 

هفته گذشته "رويترز" با انتشار گزارشي درباره عضوگيري موساد نوشته است:"در حال حاضر سازمان هاي اطلاعاتي به استخدام جاسوسان به صورت آنلاين روي آورده‌اند. با اين حال موساد اسرائيل اخيرا اقداماتي وسيع تر در اين عرصه انجام داده است.   تلاش موساد براي عضوگيري در فضاي مجازي به زبان فارسي   پاسپورت اسرائيلي مجيد جمالي فشي عامل ترور مسعود علي‌محمدي - رسانه‌هاي اسرائيلي بعد از انتشار تصوير اين پاسپورت توسط  رسانه‌هاي ايراني تلاش فراواني را براي غيرواقعي نشان دادن آن انجام دادند   رژيم صهيونيستي تنها با دو كشور عرب از جمله مصر و اردن روابط ديپلماتيك دارد با اين حال، فاقد سفارتخانه در نقاط ديگر خاورميانه است. وب سايت "موساد" كه به زبان هاي فارسي، عربي، فرانسوي و روسي در دسترس است در بخش "تماس با ما" نوشته است:"از وجود همه شما استقبال مي شود. صرف‌نظر از مذهب، مليت، تابعيات يا شغل براي تماس با سازمان موساد تماس بگيريد. شما مي توانيد براي ما كار كنيد. مطمئن باشيد كه تمام تماس هاي ما با شما محرمانه خواهند بود. اين موضوع از اولويت اصلي برخوردار است و اساس ارتباط ماست."   جديدترين شيوه عضوگيري موساد استفاده از نرم‌افزارهاي ارتباطي چون واتس آپ، لاين و وايبر است به طوري كه سال گذشته خبري مبني بر عضوگيري موساد از ميان جوانان لبناني از طريق پيامي در واتس آپ منتشر شد
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد