يك كلاس رايگان براي آشنايي با توانمندي نظامي ايران/ نمايشگاهي كه مقامات دولتي را شگفت‌زده كرد!

۷ بازديد
 

يك كلاس رايگان براي آشنايي با توانمندي نظامي ايران/ نمايشگاهي كه مقامات دولتي را شگفت‌زده كرد!

نمايشگاهي با موضوع توانمندي هاي نظامي ايران برگزار شده و مسئولان و مقامات دولتي براي آشنايي بيشتر با پيشرفت هاي نظامي ايران به اين نمايشگاه دعوت مي شوند. در اين خصوص البته از روحاني، ظريف و ساير وزرا و مقامات دولتي نيز دعوت شده تا به اين نمايشگاه آمده و از آن ديدن كنند. سرويس سياسي «فردا»- بدون شك محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان در طول يكسال و نيمي كه از آغاز به كار دولت يازدهم مي گذرد، يكي از پركارترين و البته پرحاشيه ترين مردان كابينه دولت روحاني بوده است. پركار از اين جهت كه تلاش هاي گسترده اي از سوي وي و يارانش براي بالابردن سطح ديپلماسي بين المللي ايران در طول اين دوران انجام شد و سفرهاي گوناگون و جلسات پي در پي با كشورهاي غربي، سبب شد تا حد زيادي وجهه بين المللي ايران با تغيير روبرو شود. اما از سوي ديگر نيز در طول اين مدت گاهي اوقات اظهاراتي از سوي وزير خندان امور خارجه كشورمان مطرح شده كه حاشيه هايي نيز براي وي در پي داشته است.  
 
مهمترين موضوع حاشيه سازي كه ظريف آن را دامن زد به ماجراي سخنراني سال گذشته وي در جمع دانشجويان دانشگاه تهران باز مي گردد. آنجا كه محمدجواد ظريف، سه‌شنبه ۱۲ آذر، در پاسخ به انتقادات يكي از دانشجويان نسبت به توافق ژنو گفته بود: "غربي‌ها از چهار تا تانك و موشك ما نمي‌ترسند. از اين مردم مي‌ترسند. آيا شما فكر كرده‌ايد آمريكا كه با يك بمبش مي‌تواند تمام سيستم‌هاي نظامي ما را از كار بيندازد، از سيستم نظامي ما مي‌ترسد؟" 

 
هنوز جوهر جملات مطرح شده از سوي ظريف خشك نشده بود كه موجي از انتقادات بر عليه اين اظهارات مطرح شد. در اين باره هر چند ظريف در آن برهه سعي كرد جملات خود را تصحيح و هجمه به وجود آمده را پايان دهد، اما موج انتقادات از وزير امور خارجه تا هفته ها ادامه داشت. از وزير اطلاعات دولت سابق گرفته كه بي پرده نسبت به ظريف انتقادات تندي را مطرح كرد تا مسئولان ارشد نظامي كشور و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، همگي دربرابر اين اظهار نظر ظريف موضع گيري كردند. حتي كار به جايي رسيد كه نامه تذكر ۵۰ نماينده منتشر شد كه طي آن خطاب به محمد جواد ظريف وزير امور خارجه نسبت به آنچه وادادگي وي در برابر تجهيزات نظامي دشمن و كوچك پنداشتن قدرت معنوي و نظامي جمهوري اسلامي ايران خوانده شد هشدار دادند و تاكيد كردند كه سيستم دفاعي ملت ايران علاوه بر پيشرفت‌هاي نظامي، روحيه شهادت‌طلبي است. 
 
البته چندي بعد نيز رهبر معظم انقلاب توصيه اي معنادار به برگزاري تور نظامي و تور علمي براي برخي مسئولين كرده و فرمودند: «يك وقتى يكى از مسئولين كشور درباره‌ى مسائل نظامى يك نظرى داده بود كه خب مطابق واقع نبود؛ بنده گفتم يك "تور نظامى" براى مسئولين كشور قرار بدهيد؛ بيايند يك خرده‌اى در محيطهاى نظامى گردش كنند، حقايقى را، واقعيّاتى را ببينند، معلوماتشان نسبت به موجودىِ نظامى كشور بالا برود. حالا در مورد مسائل علمى هم متأسّفانه گويا همين‌جور است؛ بايد يك "تور علمى" بگذاريم براى مسئولين در بخشهاى مختلف.» 
 

در اين باره اين روزها شنيده مي شود نمايشگاهي با موضوع توانمندي هاي نظامي ايران برگزار شده و مسئولان و مقامات دولتي براي آشنايي بيشتر با پيشرفت هاي نظامي ايران به اين نمايشگاه دعوت مي شوند. در اين خصوص البته از روحاني، ظريف و ساير وزرا و مقامات دولتي نيز دعوت شده تا به اين نمايشگاه آمده و از آن ديدن كنند.  
 
در اين نمايشگاه البته در مورد پيشرفت هاي مختلف در زمينه هاي پهباد، موشك، هوافضا، رادار و ساير دستاوردهاي نظامي ايران توضيحاتي به مسئولين ارائه مي شود. شنيده ها حاكي از آن است كه مقامات بازديد كننده با ديدن اين پيشرفت ها بسيار شگفت زده زده شده اند. البته برپايي نمايشگاه براي نشان دادن توانمندي هاي نظامي ايران به مسئولان در راستاي توصيه اي بود كه رهبر معظم انقلاب در اين زمينه داشته اند.  
 
بنابراين بايد گفت بي شك آشنايي بيشتر رئيس جمهور و ساير مقامات و مسئولان كشور با دستاوردهاي نظامي ايران در طول سال هاي پس از جنگ، مي تواند شجاعت و جسارت آنها را نيز در مقابله با دشمن و در مذاكرات با كشورهاي غربي بالا ببرد. برپايي نمايشگاه توانمندي هاي نظامي ايران، اين پيام را براي روحاني و هم قطارانش در دولت يازدهم در پي دارد كه دشمن آنچنان هم كه مي نماياند قدرت مند نيست و ايران همانگونه كه در دوران دفاع مقدس نيز به جهانيان ثابت كرد، اين بار نيز هم از لحاظ نظامي و از لحاظ علمي و مسائل هسته اي و هم از بابت ايستادگي در برابر تحريم ها، مقابل هيچ ابرقدرتي زانو نخواهد زد.  
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد