حضور مستقيم نيروهاي مسلح كشورمان در خط مقدم نبرد با تكفيري ها

۱۷۰ بازديد
حضور مستقيم نيروهاي مسلح كشورمان در خط مقدم نبرد با تكفيري ها

كامل شدن محاصره موصل با مديريت ايران/ 8 حمله موثر نيروي هوايي ايران عليه مواضع داعش

اخبار موثق در اين خصوص حكايت از آن دارد كه اين عمليات ها با عمليات بزرگ ارتش و نيروهاي مردمي عراق در مناطق جلولا و سعديه هم زمان بوده است و در نتيجه اين عمليات مناطقي به مساحت حدود 500 كيلومتر مربع آزاد شده است.به اين ترتيب حلقه محاصره شهر موصل در حال تنگ تر شدن است. سرويس سياسي «فردا»: چندي پيش بود كه   سخنگوي وزارت دفاع آمريكا درباره مقابله ايران با داعش در عراق، سخناني را به زبان آورد و خبر از حملات منسجم ايران به مواضع تكفيري ها در عراق داد.   بنا بر اعلام پنتاگون، ايران حملاتي هوايي ‌عليه مواضع داعش در شرق عراق انجام داده است.   سخنگوي پنتاگون گفته، اين احتمالاً نخستين باري است كه ايران هواپيماهاي سرنشين‌‌دار خود را از ‌خاك خويش براي مقابله با داعش به عراق اعزام كرده است. وي تأكيد كرده، اين حملات هوايي و همچنين ديگر اقدامات نظامي ايران،‌ با آمريكا هماهنگ نشده است.

 

در اين خصوص روزنامه «لس آنجلس تايمز» جزئيات بيشتري از اين موضوع را منتشر كرد و نوشت كه حملات هوايي ايران عليه داعش، در بيرون راندن تروريست‌ها از دو شهر عراق موثر بوده است.به نوشته اين روزنامه،  ‌حملات مذكور عمدتاً توسط جت‌هاي جنگنده «اف 4» ايران انجام گرفته ‌و به گفته منابع مطلع، چهار فروند از اين جنگنده‌ها ماه گذشته در عملياتي كه براي بيرون راندن داعش از دو شهر سعديه و جلوله در 20 مايلي مرز ايران انجام گرفت، شركت داشته‌اند.

«لس آنجلس تايمز»افزوده است كه ايران منطقه مذكور را به نوعي منطقه حائل در نزديكي مرز خود مي‌داند و وجود هيچ گونه تهديدي عليه خود در اين منطقه حائل را تحمل نمي‌كند.

به موازات انتشار اين اخباردر رسانه هاي خارجي، پايگاه مطالعاتي   «ايران هسته اي» نيز با تاييد اين اخبار تاكيد كرده است كه ايران عمليات خود عليه داعش را در خاك عراق گسترش داده است.

بنا بر گفته يك منبع  مطلع در تهران، عملياتهاي تحت فرماندهي ايران عليه داعش در عراق، گسترش قابل توجهي پيدا كرده و اين امر از جمله شامل عمليات هاي هوايي هم مي شود.رسانه هاي غربي در روزهاي گذشته اخباري منتشر كرده اند مبني بر اينكه بمب افكن هاي ايراني در هفته گذشته حداقل 8 حمله بسيار موثر عليه مواضع داعش انجام داده اند.

اخبار موثق در اين خصوص  حكايت از آن دارد كه اين عمليات ها با عمليات بزرگ ارتش و نيروهاي مردمي عراق در مناطق جلولا و سعديه هم زمان بوده است و در نتيجه اين عمليات مناطقي به مساحت حدود 500 كيلومتر مربع آزاد شده است.به اين ترتيب حلقه محاصره شهر موصل در حال تنگ تر شدن است.

گسترش عمليات هاي نظامي مشترك ايران و عراق عليه داعش در حالي انجام مي شود كه دولت امريكا عملا حملات ادعايي خود عليه داعش را به طور كامل متوقف كرده است.منابع نظامي در ايران مي گويند وضعيت در واقع از اين هم بدتر است و امريكا نه تنها حمله اي عليه داعش انجام نمي دهد بلكه در حال انتقال تجهيزات و سلاح براي داعش است.رهبر معظم انقلاب اسلامي هفته گذشته در يك سخنراني عمومي تاكيد كردند كه اين اتفاق حداقل 5 بار فقط در يك منطقه خاص رخ داده است.

با اين حال، اطلاعات موجود نشان مي دهد كمك هاي امريكا هم چندان موثر نيست و داعش در عراق در حال مضمحل شدن است.هم اكنون داعش كمتر از 30 درصد مناطقي را در اختيار دارد كه در ماه هاي گذشته تصرف كرده بود.

منابع مطلع در تهران مي گويند مدتي است كردها و اهل سنت نيز در برنامه هاي عملياتي طراحي شده از سوي ايران در عراق نقش هاي جدي پذيرفته اند و در عراق يك نبرد ملي عليه داعش به راه افتاده است.
كارشناسان راهبردي در تهران عقيده دارند اين امر بدون ترديد مذاكرات هسته اي را تحت تاثير قرار خواهد داد چرا كه امريكا اكنون به طور كامل دريافته نظم آينده منطقه در گرو عمليات هاي  ايران عليه  داعش است و به همين دليل بعيد است در دقيقه 90 علاقه اي به شكست مذاكرات از خود نشان بدهند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد