سازندگي با فعاليت اقتصادي متفاوت است/ سپاه ماموريت دارد در عرصه سازندگي حضور داشته باشد

۸ بازديد
  • فرمانده كل سپاه پاسداران:
  • سازندگي با فعاليت اقتصادي متفاوت است/ سپاه ماموريت دارد در عرصه سازندگي حضور داشته باشد

    پس از جنگ ، سازندگي در عرصه هاي مختلف در كشور نياز اصلي بود و از طرفي تحريم هاي اقتصادي در آن دوره كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شده بود كشور را با مشكل روبرو كرده بود. نياز به سازندگي هم به واسطه جنگ بروز كرد هم بدليل عدم توسعه زيرساخت ها كه از قبل از انقلاب وجودداشت وكشوررا به شدت نياز مند توسعه در عرصه هاي مختلف كرده بود. سرويس سياسي «فردا»- فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با يادآوري پايان جنگ و تجارب ذي قيمت حاصل از آن براي كشور گفت: نيازهاي پس از جنگ و خسارت هاي زياد جنگ موجب ورود سپاه به عرصه هاي سازندگي شد. 

    سردار سرلشكرعزيز جعفري در سالروز ايجاد قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا درمصاحبه با خبرنگار واحد مركزي خبر ، با بيان اينكه پس از جنگ ، سازندگي در عرصه هاي مختلف در كشور نياز اصلي بود و از طرفي تحريم هاي اقتصادي در آن دوره كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شده بود كشور را با مشكل روبرو كرده بود گفت: نياز به سازندگي هم به واسطه جنگ بروز كرد هم بدليل عدم توسعه زيرساخت ها كه از قبل از انقلاب وجودداشت وكشوررا به شدت نياز مند توسعه در عرصه هاي مختلف كرده بود. 

    سردار جعفري با اشاره به اينكه در طول 8 سال جنگ نيز توجه به اين زيرساخت ها امكان پذير نبود و از طرفي جنگ هم مشكلاتي را بوجود آورده بود ، افزود: كشور بايد به سرعت به سمت پيشرفت و جبران خسارت هاي ناشي از جنگ حركت مي كرد. 

    فرمانده كل سپاه گفت: در دنيا هم در اين شرايط ، بهترين عامل كمك به كشور نيروهاي مسلح هر كشوري است و در كشور ما هم سپاه با توجه به نقش تعيين كننده اي كه در جنگ داشت بويژه در حوزه مهندسي آماده خدمات رساني بود. 

    وي گفت:‌سپاه با توجه به در اختيار داشتن تجهيزات و ماشين آلات مهندسي و نيروهاي مجرب كه در اختيار نيروهاي مهندسي رزمي سپاه بود و تجربه و ساختار گسترده وارد عرصه سازندگي شد. 

    جعفري تصريح كرد: بيش ازده گروه مهندسي با هزاران دستگاه و ماشين آلات كه در طول جنگ تهيه شده بود در اختيار سپاه قرار داشت و اين توان عظيم براي سازندگي كشور نمي توانست در انبارها خاك بخورند و كاري انجام ندهند. 

    سردار سرلشكر جعفري گفت: با نظر دولت وقت و با مجوز مقام معظم رهبري سپاه پاسداران ، حدود 25 سال پيش با امكانات خود وارد عرصه سازندگي شد. 

    وي افزود:‌دشمنان چون نمي خواستند كشور پيشرفت كند و سازندگي در كشور صورت گيرد هرگونه اقدامي را دراين زمينه انجام مي دادند واين درحالي بود كه نياز به ورود نيروهاي اعتقادي و انقلابي به اين عرصه و كمك به دولت ضروري بود. 

    جعفري با بيان اينكه ورود سپاه به عرصه سازندگي در راستاي قانون اساسي صورت گرفت اضافه كرد: با ياري خدا سپاه نقش خوبي در عرصه سازندگي ايفا كرد و تاكنون هم نقش تعيين كننده داشته است. 

    فرمانده كل سپاه گفت: ‌ورود سپاه در عرصه سازندگي با نظرات متفاوتي روبرو بود از جمله اينكه، مخالفين نظام به طريقي ورود سپاه به اين عرصه ها را نگران كننده مي دانستند. 

    وي با بيان اينكه برخي نيروهاي دلسوز نظام اينگونه مطرح كردند كه سپاه عرصه را براي پيمانكاران بخش خصوصي تنگ مي كند ، تاكيد كرد: با وجود اين سپاه پاسداران با توجه به تجربه و توانمنديهايش لازم بود كه وارد اين عرصه شود چراكه سپاه با توجه به نوآوري و خلاقيت هايش ، محدوديت هاي اعمال شده را مي توانست دور بزند و با اتكاي به نيروهاي متعهد داخلي فعاليت كند كه در آن دوره اين نگاه دربرخي پيمانكاران خصوصي وجود نداشت. 

    وي گفت: سپاه با اقدام هاي ابتكاري تحريم هايي راكه در اين عرصه درباره محدوديت در حوزه تجهيزات بروز مي كرد را مرتفع مي كرد اما با اين كار واردات محدود مي شد وبرخي واردكنندگان به همين علت جزو مخالفان سپاه قرار مي گرفتند. 

    فرمانده كل سپاه تصريح كرد: نگاه قرارگاه سازندگي سپاه اين طور بود كه طرح هاي كلان و ملي را با دولت قرار داد مي بست و به عنوان مجموعه بزرگ پيمانكاري طرف مقابل دولت مي شد ، اما در عمل سپاه بسياري از شركت هاي خصوصي را بكار مي گرفت. 

    وي گفت: در واقع سپاه مديريت مي كرد و شركت هاي بخش خصوصي كه هم اكنون تعداد آنها به بيش از چهار هزار شركت مي رسد و در قرارگاه سازندگي با سپاه كار مي كنند و رضايت هم دارند به همكاري مي گرفت . 

    سردار جعفري تصريح كرد : قرارگاه سازندگي امكان ادامه فعاليت در عرصه هاي بزرگ را دارد واين درحالي است كه در برخي طرح ها كه پيمانكاران ديگر فعال هستند وقتي پولي از جانب دولت پرداخت نمي شود پيمانكاران با مشكل مواجه مي شوند و كار متوقف مي شود. 

    فرماندهي كل سپاه با تصريح اينكه اكنون خود دولت هم اقرار دارد كه قرارگاه سازندگي ، سپاه ضربه هاي بودجه اي و پولي وارده به دولت را مي گيرد و باتوانمندي داخلي پروژه ها را جلو مي برد افزود: ابهاماتي كه در دولت جديد درباره ورود سپاه به عرصه سازندگي وجود داشت پس از استقرار دولت و با بررسي و ارزيابي طرح هايي كه انجام شده بود رفع و نياز به حضور سپاه در اين عرصه ها بيشتر احساس شد. 

    وي گفت: هم اكنون سپاه بسياري از طرح هايي را كه پيمانكاران خارجي از ادامه آنها سرباز زده و ناقص رها كردند ، با توان در حال اتمام آنهاست و اجازه نداده اين پروژه ها تعطيل شوند. 

    سردار جعفري به نقش تعيين كننده سپاه در حفاظت از انقلاب و دفاع از ارزش هاي انقلاب و تماميت ارضي كشور اشاره كرد و گفت: اين نقش سپاه براي دولت و دشمن آشكار و تعيين كننده است چون سپاه در عرصه هاي فرهنگي، سازندگي ، امنيتي و دفاعي ماموريت مصوب و ابلاغي دارد و هدف اصلي و نقش اصلي سپاه در حفظ انقلاب و دستاوردهاي انقلاب است. 

    وي گفت: آنچه كه دشمنان بويژه امريكا و اسراييل غاصب از آن ناراحت هستند همين انقلاب اسلامي است. 

    فرمانده كل سپاه تصريح كرد: مواضع انقلابي مردم ما و نظام اسلامي و پايبندي به اصول انقلاب و آرمان ها و ارزش هاي انقلاب و اصول و عقايد ديني ما كه سپاه در آنها پيشتاز است دشمنان را نگران كرده است. 

    وي گفت: اين تهمت ها طبيعي است و زمينه يكي از اين تهمت ها ، حضور سپاه در عرصه هاي اقتصادي است. 

    فرمانده كل سپاه تاكيد كرد: حضور سپاه در عرصه سازندگي كشور با حضور در عرصه هاي اقتصادي متفاوت است چرا كه سپاه به هيچ وجه در فعاليت هايي چون داد و ستد بازاريابي، تجارت و صادرات و واردات فعاليت نمي كند. 

    جعفري تصريح كرد: سازندگي با فعاليت اقتصادي متفاوت است و سپاه هم ماموريت دارد كه در عرصه سازندگي حضور داشته باشد. 

    وي گفت: محروميت زدايي، فعاليت عمراني در بخش هاي مرزي و امنيتي كشور و نقاط ناامن ،‌ آبرساني در نقاط ناامن عرصه هايي است كه فقط سپاه مي تواند حضور داشته باشد. 

    جعفري افزود: طبيعي است كه دشمنان براي تشديد مخالفتهايشان عرصه ديگري را بهتر از حضور سپاه در عرصه هاي سازندگي نمي يابند و حركت هاي برنامه ريزي شده صورت مي دهند.

    وي گفت: به همين دليل است كه وقتي مسئله اي در كل كشور مطرح مي شود رسانه هاي گسترده ضد انقلاب به سرعت آنرا دامن مي زنند و در صورتيكه مسئولان كه اين موارد را مطرح مي كنند اقرار مي كنند كه منظورشان سپاه نيست. 

    جعفري افزود: دشمنان تلاش مي كنند كه تقابل بين دولت را با سپاه مطرح كنند و اين جزيي از عمليات رواني و فضاسازي دشمنان ماست. 

    فرماندهي كل سپاه در ادامه صحبت هاي خود درباره نقش قرارگاه سازندگي در پيشرفت كشور گفت: مردم به خوبي يادشان هست كه چند سال پيش به شدت كشور نياز به گاز و برداشت از ميادين مشترك با كشورهاي حاشيه خليج فارس داشت. 

    وي افزود: در حالي كه كشورهاي حاشيه خليج فارس به سرعت در حال برداشت از ميادين بودند شركت هاي پيمانكار خارجي بدليل تحريم هاي فعاليت در اين پروژه ها را نيمه كاره رها كردند و كارها متوقف شد. 

    فرماندهي كل سپاه گفت: در چنين شرايطي سپاه اعلام آمادگي براي ادامه كار با اتكا به توانمنديهاي داخلي اعلام آمادگي كرد. 

    وي افزود: سپاه با سازماندهي و مديريت متخصصان داخلي و پذيرش ريسك پذيري بالا در اين عرصه فازهاي 15 و 16 را با تمام توان به بهره برداري رساند و ثابت كرد كه ما هم مي توانيم. 

    جعفري تصريح كرد: در چنين شرايطي بود كه برخي شركت هاي ديگر هم اعلام آمادگي براي فعاليت در اين عرصه كردند. 

    فرماندهي كل سپاه اضافه كرد: اجراي طرح هاي گازي و بهره برداري از فازهاي 15 و 16 بدون اتكا به تجهيزات خارجي و با اتكا به توانمندي هاي داخل كشور صورت گرفت و هم اكنون تامين حجم بسيار زيادي از گاز كشور مديون همين دو فاز است. 

    وي گفت: تامين نياز گاز كشور و نبود مشكل در زمستان امسال بدليل فعال شدن همين دو فاز است. 

    جعفري افزود: بدون ترديد در پروژه هاي سد سازي، راه آهن كشور ، توسعه بزرگراه ها و بسياري از تونل هاي آبرساني و انتقال گاز و نفت اگر سپاه وارد نشده بود در كشور شاهد اين ميزان خدمات ارائه شده به مردم نبوديم. 

    فرماندهي كل سپاه گفت: هم اكنون سپاه قادر به اجراي طرح هايي در كشورهاي ديگر است و برخي از كشورهاي دوست و همراه ، به دنبال سپردن قرارداد ها به سپاه هستند. 

    سردار سرلشكر جعفري تاكيد كرد سپاه به عنوان فرزند ا نقلاب و مردم آماده ادامه خدمت به اين آب و خاك و خدمت به نظام اسلامي است .
    تا كنون نظري ثبت نشده است
    امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد