قرارگاه شرق كشور درگير "رزمايش مشترك محمدرسول‌الله" خواهد بود

۱۰۰ بازديد
اميرحيدري در جمع خبرنگاران:

قرارگاه شرق كشور درگير "رزمايش مشترك محمدرسول‌الله" خواهد بود

جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: قرارگاه عملياتي شرق به طور كامل در رزمايش درگير بوده و نيروي زميني در مساحتي به اندازه 43 هزار كيلومتر مربع ايفاي نقش مي‌كند. اميرسرتيپ كيومرث حيدري جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش در حاشيه نشست خبري رزمايش مشترك محمد رسول الله در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرار گاه عملياتي شرق به طور كامل در رزمايش درگير بوده و نيروي زميني در مساحتي به اندازه 43 هزار كيلومتر مربع ايفاي نقش مي‌كند.  
 
وي افزود: در 27 رسته و گروه نيروي زميني به عنوان يك نيروي تاكتيكي و ولايي عمل كرده و حضور پيدا مي‌كند و نيروهاي ديگر در حقيقت پشتيبان نيروي زميني بوده و مقام معظم رهبري نيروي زميني را به عنوان نيروي محوري و ستون فقرات ارتش معرفي كردند.  
 
وي با اشاره به اين كه بخشي از توان زرهي از جنوب منتقل شده تاكيد كرد: خواستيم قدرت انتقال زرهي را نشان داده و قدرت انتقال نيروهاي واكنش سريع را به نمايش بگذاريم و نيروهاي واكنش سريع به سرعت از منطقه شيراز وارد منطقه رزمايش شده و پهپادها و هوانيروز هم ايفاي نقش مي‌كنند و تجارب با تهديدات پيش رو منطبق شده و سبك ويژه‌اي از مقابله با تهديدات به نمايش گذاشته مي‌شود.  
جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش ادامه داد: ما پهپادهاي رزمي و عملياتي و اطلاعاتي داريم كه ضمن جمع آوري اطلاعات و شناسايي هدف مي‌تواند با هدف درگير شود و آن دسته از پهپادهاي كه بومي شده‌اند نيز اقتدار كشور را نشان مي دهد.  
 
وي در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران مبني بر اينكه كدام يك از سه لشكر زرهي مهم در رزمايش شركت مي‌كنند اظهار داشت: ما قرارگاه‌هاي تاكتيكي لشكري داريم ولي در مجموع سه تيپ مستقل زرهي و تيپ‌هاي زرهي 188 و 288 و 388 در اين رزمايش شركت مي‌كنند و توسط يگان‌هاي قدرتمند هوانيروز و يگان‌هاي رزمي پشتيباني مي‌شوند. 
 
جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره حضور تانك‌هاي بومي از جمله ذوالفقار و صمصام و حضور اسلحه‌هاي ويژه تاكتيكي خاطر نشان كرد: تانك ذوالفقار و صمصام را وارد ميدان خواهيم كرد و سيستم هدايت آتش آن‌ها را پيشرفته كرده‌ايم و علاوه بر اين چند نفربر ساده كه نيروي زميني به كار گرفته و قابليت‌هاي بالايي دارند مورد استفاده قرار مي‌گيرد.  
 
وي در پايان خاطر نشان كرد: در اين رزمايش توپ 155 ميلمتري هويزه و سلاح شاهر و اسلحه‌هاي تاكتيكي ديگر هم به كار گرفته خواهند شد. 
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد