تضعيف اسرائيل، ناكامي دوران رياست جمهوري من محسوب مي‌شود

۳۲۴ بازديد
اوباما در مصاحبه با نيويورك تايمز:

تضعيف اسرائيل، ناكامي دوران رياست جمهوري من محسوب مي‌شود

رئيس‌جمهور آمريكا تضمين امنيت رژيم صهيونيستي را يكي از اولويت‌هاي مهم دولتش دانست.

ب به نقل از خبرگزاري فرانسه،" اوباما در مصاحبه‌اي 45 دقيقه‌اي با "نيويورك تايمز" به انتقادات صهيونيست‌ها از چارچوب توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 پاسخ داد.

وي احتمال تضعيف رژيم صهيونيستي را يكي از ناكامي‌هاي دوران رياست جمهوريش قلمداد كرد.

اوباما در اين مصاحبه درباره امنيت رژيم صهيونيستي گفت: "اگر در زمان زمامداري من يا به دليل كاري كه انجام داده‌ام اسرائيل آسيب‌پذير‌تر شود، آن را ناكامي خودم و ناكامي اساسي دوران رياست جمهوري‌ام قلمداد مي‌كنم. اين تنها يك ناكامي استراتژيك نيست؛ بلكه يك ناكامي اخلاقي خواهد بود. هيچ اختلافي ميان اسرائيل و آمريكا نمي‌تواند پيوند آنها را تضعيف كند. ... حتي در اثناي اختلافم با نخست‌وزير نتانياهو -- هم درخصوص ايران و هم درخصوص موضوع فلسطين -- به شكلي باثبات گفته‌ام كه دفاع ما از اسرائيل تزلزل‌ناپذير است."  

اوباما علاوه بر دفاع از چارچوب توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 مدعي شد: "در مقايسه با رهيافت و چارچوبي ديپلماتيك كه مطرح كرده‌ايم -- و قابل اثبات هم هست -- هيچ فرمول يا گزينه مؤثر‌تري براي جلوگيري از دسترسي ايران به سلاح هسته‌اي وجود ندارد. ... ما همزمان با ورود به اين توافق، به ايراني‌ها و كل منطقه پيامي شفاف مي‌فرستيم كه اگر كسي با اسرائيل سر ناسازگاري داشته باشد، آمريكا آنجا خواهد بود. ... چارچوب توافق با ايران فرصتي است كه فقط ممكن است يك بار در زندگي يك فرد رخ دهد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد