رهبر معظم انقلاب در جمع پر شور ده‌ها هزار نفر از مردم خراسان شمالي:

۱۶۸ بازديد
  رهبر معظم انقلاب در جمع پر شور ده‌ها هزار نفر از مردم خراسان شمالي:  

وظيفه نخبگان رصد موانع پيشرفت كشور است/تحريم‌ها از قبل هم بود؛ برخي همنوا با دشمنان بزرگنمايي مي‌كنند

حدود دو يا سه ساعت عده اي در دو خيابان تهران چند سطل زباله را به آتش كشيدند، و بلافاصله مسئولان برخي كشورهاي غربي با كنار گذاشتن متانت ديپلماسي، به ابراز خوشحالي كودكانه پرداختند اما بايد از آنان پرسيد كه وضع اقتصادي ايران بدتر است يا كشورهاي اروپايي كه از حدود يكسال پيش درگير تظاهرات خياباني هستند؟  روز پرشكوه و فراموش نشدني ديار اترك. امروز بجنورد، مركز استان خراسان شمالي قلب تپنده ايران اسلامي بود. امروز سرانجام انتظار چند هفته اي مردم خراسان شمالي به پايان رسيد و رهبر انقلاب اسلامي سفر خود به اين استان را آغاز كردند. حضرت آيت الله خامنه اي ساعت 9 و سي دقيقه صبح امروز وارد فرودگاه بجنورد مركز استان خراسان شمالي شدند . انبوه مردم كه از ساعت ها منتظر ورود رهبر انقلاب بودند با خروج خودروي حامل حضرت آيت الله خامنه اي از فرودگاه بجنورد، ديگر سر از پا نشناختند و يكپارچه غرق در شور  شعف و شادي شدند و از همان ابتدا خودروي حامل ايشان در ميان انبوه جمعيت قرار گرفت.
استقبالي كه مردم باب الرضا(ع) به ويژه جوانان و نسل سومي ها از رهبر انقلاب اسلامي كردند، صحنه هاي كم نظير و نابي را از عشق و دلدادگي مردم و نسل جوان به نظام اسلامي و ولايت را رقم زد، صحنه هايي كه دوربين هاي تصوير برداري، هيچگاه نمي توانند عمق و عزمت آن را به تصوير بكشند.
آنچه امروز در خيابان هاي بجنورد به چشم مي خورد، حضور گسترده و پرشور و نشاط همه قشرها و قوميت هاي مختلف مرزنشينان غيور خراسان شمالي بود. ترك و كرد و تركمن، فارس و تات و شيعه و سني، همه آمده بودند.
جمعيت انبوه استقبال كننده از حضرت آيت الله خامنه اي، در طول مسير فرودگاه بجنورد تا ورزشگاه تختي به حدي بود كه خودروي حامل رهبر انقلاب اسلامي بارها از حركت ايستاد به گونه اي كه در برخي مسيرها، تا دقايقي، به هيچ وجه امكان حركت وجود نداشت.
حضرت آيت الله خامنه اي پس از استقبال پرشكوه مردم كه حدود دو ساعت به طول انجاميد، وارد ورزشگاه تختي بجنورد شدند و مورد استقبال جمع ديگري از مردم قرار گرفتند كه از ساعت ها قبل، در اين ورزشگاه منتظر ورود رهبر انقلاب اسلامي بودند.

حضرت آيت الله خامنه اي در جمع پُرشور دهها هزار نفر از مردم بجنورد در ورزشگاه تختي، با ارائه تحليل جامعي از حركت صعودي ملت ايران به سمت قله پيشرفت همه جانبه مادي و معنوي، مواردي همچون وظيفه شناسي، هوشياري، آماده بكار بودن، نشاط و اميد، كار و تلاش پيگير، وحدت و همدلي، و  موقع شناسي به لحظه ملت و مسئولان را ساز و برگ ادامه حركت پرشتاب دانستند و تأكيد كردند: به فضل و توفيق الهي ملت ايران با تجربه و توانايي هايي روزافزون خود، از مشكلات عبور خواهد كرد و بار ديگر جبهه استكبار را در حسرت شكست دادن اين ملت خواهد گذاشت.
رهبر انقلاب اسلامي هدف اصلي و كليدي ملت ايران را، از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تا كنون، پيشرفت همه جانبه مادي و معنوي دانستند و افزودند: اين پيشرفت الهام گرفته از منطق اسلام و متفاوت از پيشرفت تمدن مادي غرب است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه پيشرفت مورد نظر غرب، تك بعدي و تنها در جهت مسائل مادي است، خاطر نشان كردند: پيشرفت در منطق اسلامي ، داراي ابعاد مختلف مادي و معنوي است و شامل پيشرفت در علم، اخلاق، عدالت، رفاه عمومي، اقتصاد، عزّت و اعتبار بين المللي، استقلال سياسي و تقرّب به خدا مي شود.
ايشان يكي ديگر از ويژگي هاي پيشرفت اسلامي را، همه جانبه بودن آن ارزيابي و تأكيد كردند: در منطق اسلام بايد در دنيا، به گونه اي برنامه ريزي كرد كه افق آن، نسلها و دهها سال آينده را در بر بگيرد و در عين حال  براي آخرت نيز بايد به گونه اي آماده بود كه گويا فرصت بسيار اندكي تا سفر آخرت باقي مانده است.
رهبر انقلاب اسلامي لازمه رسيدن به پيشرفت اسلامي را شناخت نقاط قوت و ضعف، داشتن برنامه ريزي متناسب با شرايط، رصد مرحله به مرحله حركت به سمت هدف مورد نظر، و آگاه سازي مردم از نقشه راه و مشكلات و خطرهاي پيش رو دانستند و افزودند: اين وظايف بعهده نخبگان جامعه اعم از نخبگان سياسي، علمي و ديني است.
حضرت آيت الله خامنه اي بعد از تبيين مفهوم پيشرفت اسلامي و لوازم مورد نياز رسيدن به آن، به بررسي حركت نظام اسلامي در مسير رسيدن به پيشرفت همه جانبه اسلامي پرداختند.
ايشان در يك جمع بندي و قضاوت كلي از اين حركت، خاطرنشان كردند: نظام اسلامي در طول 33 سال گذشته، به طور مستمر حركت پيش رونده و صعودي داشته  كه البته اين حركت با فراز و فرودهايي نيز همراه بوده است.
رهبر انقلاب اسلامي سپس به بيان ساز و برگ مورد نياز براي ادامه حركت پرشتاب تر به سمت قله پيشرفت پرداختند و تأكيد كردند: عزم راسخ، اميد و نشاط، كار و تلاش پيگير و هوشياري از لوازم اصلي ادامه حركت در مسير پيشرفت است كه اگر ملتي اين ساز و برگ را در اختيار داشته باشد، بر همه مشكلات فائق خواهد آمد و دشمنان خود را به زانو در خواهد آورد.
حضرت آيت الله خامنه اي يكي از ضروريات بسيار مهم براي رسيدن به پيشرفت را داشتن ارزيابي دقيق و منطقي و بدرو از شعار زدگي از شرايط كشور دانستند و افزودند: ملت ايران از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي در يك عرصه رويارويي با شبكه خبيث صهيونيستي قرار دارد كه برخي كشورهاي غربي و در رأس آن آمريكا در اين شبكه قرار دارند و از هيچ دشمني و كينه ورزي با اين ملت دريغ نمي كنند.
ايشان توانايي ها و فرصت  هاي ملت ايران در اين عرصه رويارويي را برجسته خواندند و خاطرنشان كردند: نسل جوان پر انگيزه و با نشاط و داراي استعداد برتر، عزم و اميد، منابع طبيعي ارزشمند و اساسي كه ميزان آن از متوسط جهاني بالاتر است، اقليم متنوع، مسئولان دلسوز، نيروهاي مسلح آماده و شجاع، روحانيت فاضل و دلسوز، دانشگاههاي پر جمعيت، ميليون ها دانش آموز و چشم انداز بيست ساله ، امكانات و توانايي هاي برجسته ملت ايران است كه زمينه ساز غلبه بر همه مشكلات و حركت پرشتاب براي رسيدن به پيشرفت همه جانبه است.
رهبر انقلاب اسلامي پيشرفتهاي زيربنايي كشور از جمله در زمينه خدمات مردمي، دانش و فناوري و معنويات را ممتاز خواندند و افزودند: ثبات سياسي جمهوري اسلامي ايران يكي ديگر از مهمترين زيربناهاي اساسي كشور است كه با وجود روي كار آمدن دولتهاي گوناگون و داراي سلائق مختلف سياسي و جناحي، اين ثبات از بين نرفته است.
حضرت آيت الله خامنه اي به زيربناهاي قانوني و عملي اقتصادي نيز اشاره كردند و افزودند: سياست هاي كلي اصل 44 و پيشرفت هاي زيربنايي اقتصادي بويژه در سد سازي، ساخت نيروگاهها ،گسترش شبكه فيبر نوري ، حمل و نقل، و راههاي ارتباطي و مواصلاتي كه بدست متخصصان و زبدگان جوان كشور بدست آمده، از زيربناهاي مهم اقتصادي هستند.
ايشان نسل جوان پرنشاط، تحصيل كرده و شجاع را يكي ديگر از ثروت هاي زيربنايي ملت ايران برشمردند وبار ديگر تأكيد كردند يكي از خطاهايي كه در اواسط دهه هفتاد انجام شد، ادامه سياست كنترل جمعيت بود كه اين اشتباه بايد جبران شود زيرا نسل جوان، عامل اصلي پيش روندگي كشور است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: البته اجراي سياست كنترل جمعيت در اوايل دهه هفتاد كار صحيحي بود اما ادامه آن از اواسط دهه هفتاد اشتباه بود و مسئولين كشور و از جمله رهبري در اين اشتباه سهيم هستند و بايد از خداوند طلب عفو كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي بعد از برشمردن نقاط قوت و توانايي هاي كشور، به برخي مشكلات و در رأس آن، بالا رفتن قيمت ها و بيكاري اشاره كردند و افزودند: اين مشكلات، مشكلاتي است كه همه مردم با آن دست به گريبان هستند اما مشكلات غير قابل حلي نيستند زيرا انقلاب اسلامي در طول 33 سال گذشته ، مشكلات بزرگتر از اين مسائل را پشت سر گذاشته است.
ايشان به برخي مشكلات بزرگ و پيچيده بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از جمله تلاش براي ايجاد درگيري هاي قومي در كشور، راه اندازي جنگ تحميلي 8 ساله، و اِعمال تحريمها اشاره و تأكيد كردند: ملت ايران با ايستادگي و هوشياري از همه اين مشكلات عبور كرد.
رهبر انقلاب اسلامي در خصوص تحريمها خاطر نشان كردند: مسئله تحريمها، مسئله جديدي نيست و از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي وجود داشته است اما دشمنان تلاش دارند تا موضوع تحريمها را بزرگ نمايي كنند و متأسفانه برخي هم در داخل با آنها همزبان ميشوند.
حضرت آيت الله خامنه اي تشديد تحريمها بر ضد ملت ايران را در چند مرحله، دليل بي نتيجه بودن آنها خواندند و افزودند: آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي، تلاش دارند تا اين تحريمها را به دروغ به موضوع انرژي هسته اي مرتبط كنند در حاليكه در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي كه تحريمها شروع شد، موضوع انرژي هسته اي به هيچ وجه وجود نداشت.
ايشان علت اصلي عصانيت جبهه استكبار را، تسليم نشدن ملت ايران به بركت اسلام و قرآن دانستند و خاطر نشان كردند: به همين دليل است كه آنها با اسلام دشمني و به پيامبر اسلام (ص) توهين ميكنند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: آنها به دروغ مي گويند كه اگر ملت ايران از انرژي هسته اي صرفنظر كند، تحريمها برداشته مي شود درحاليكه علت اصلي اِعمال اين تحريمهاي غير منطقي كه نوعي وحشيگري نيز به حساب مي آيد، بغض و كينه آنها از ملت ايران است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: اين تحريمها در واقع جنگ با يك ملت است اما به توفيق الهي ، دشمنان در اين جنگ هم مغلوب ملت ايران خواهند شد.
ايشان افزودند: البته تحريمها مشكلاتي را بوجود ميآورند و برخي بي تدبيري ها هم ممكن است اين مشكلات را افزايش دهد اما اين مشكلات، مسائلي نيستند كه جمهوري اسلامي ايران نتواند آنها را حل كند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به نوسانات اخير ارز و ريال و خوشحالي دشمنان ملت ايران، خاطر نشان كردند: حدود دو يا سه ساعت عده اي در دو خيابان تهران چند سطل زباله را به آتش كشيدند، و بلافاصله مسئولان برخي كشورهاي غربي با كنار گذاشتن متانت ديپلماسي، به ابراز خوشحالي كودكانه پرداختند اما بايد از آنان پرسيد كه وضع اقتصادي ايران بدتر است يا كشورهاي اروپايي كه از حدود يكسال پيش درگير تظاهرات خياباني هستند؟
حضرت آيت الله خامنه اي خطاب به كشورهاي غربي تأكيد كردند: مشكلات شما به مراتب پيچيده تر از مشكلات ايران است، زيرا اقتصاد شما قفل شده است.
ايشان افزودند: امروز يكي از مسائل مهم در انتخابات رياست جمهوري آمريكا، مشكلات اقتصادي مردم گرفتار آن و جنبش 99 درصدي است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: بدانيد جمهوري اسلامي ايران با اين مشكلات از پا در نمي آيد و به فضل الهي بر مشكلات غلبه خواهد كرد و بار ديگر دشمنان را در حسرت شكست دادن ملت ايران خواهد گذاشت.
حضرت آيت الله خامنه اي عمل به وظيفه از جانب مردم و مسئولان را لازمه غلبه بر مشكلات دانستند و تأكيد كردند: يكي از وظايف مهم مردم حفظ هوشياري و موقع سنجي به لحظه است.
ايشان افزودند: در تهران عده اي به نام بازاري به خيابان آمدند و اغتشاش كردند اما بازاريان محترم سريعا اعلاميه دادند و از آنها اعلام برائت كردند كه اين، كار درست و نشانگر هوشياري بازاريان بود.
رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري قضاياي فتنه سال 88 ، خاطر نشان كردند: بعد از انتخابات با عظمت سال 88 ، عده اي اظهار مخالفت كردند و عده اي هم بنام آنها و با سوء استفاده از اين فرصت، آشوب و تشنج ايجاد كردند. آن عده اي كه به اسم آنها آشوب شد، بايد همان موقع اعلاميه ميدادند و اعلام برائت ميكردند، اما اين كار را انجام ندادند.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: "هوشياري و موقع سنجي لحظه اي" خصوصيت برجسته اي است كه مردم همواره بايد به آن توجه داشته باشند و به محض توطئه دشمن، به صورت لحظه اي واكنش نشان دهند.
ايشان وظيفه مسئولان را نيز حفظ اتحاد و همدلي، برنامه ريزي، رعايت حدود قانوني، مسئوليت شناسي و تقصيرها را به گردن هم نيانداختن ، دانستند و تأكيد كردند: در قانون اساسي نقش مجلس، دولت، رئيس جمهور و قوه قضائيه مشخص شده است، بنابراين همه مسئولان بايد به وظايف قانوني خود عمل كنند و با يكديگر همدل، همراه و همزبان باشند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان كردند: به لطف خداوند كشور در اين خصوص مشكلي ندارد زيرا مسئولان كشور اعم از روساي قوا و بدنه سه قوه، دلسوز و علاقمند به سرنوشت كشور هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: البته ممكن است اشتباهات يا خطاهايي هم وجود داشته باشد ولي همه اين اشتباهات قابل جبران هستند.
ايشان تأكيد كردند: مسير ملت ايران، مسير مهمي است كه ميتواند تاريخ جهان را متحول كند، همانگونه كه اكنون تاريخ منطقه را متحول كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي حوادث منطقه را به زيان غرب بويژه آمريكا و تهديدي براي رژيم صهيونيستي خواندند و با اشاره به ياوه گويي هاي مسئولان رژيم صهيونيستي افزودند: البته اين ياوه گويي ها ارزش جواب دادن را ندارد ولي كشورهاي اروپايي كه به دنبال آمريكا به راه افتاده اند، بدانند كه اين همراهي عاقلانه و خردمندانه نيست و يك نوع حماقت است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به خاطره ي نه چندان بد ملت ايران از بيشتر كشورهاي اروپايي تأكيد كردند: البته ملت ايران از انگليس ذهنيت بسيار بدي دارد و به همين علت، به آن ، انگليس خبيث گفته ميشود.
ايشان افزودند: كشورهاي اروپايي بدانند كه همراهي با آمريكا نتيجه اي جز منفور شدن نزد ملت ايران ندارد.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه ، علاج اصلي و بنياني مشكلات اقتصادي كشور را حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني دانستند وخاطر نشان كردند: توجه به توليد ملي موجب از بين رفتن گراني، ايجاد اشتغال، و تقويت روحيه استغناء ملت ايران خواهد شد، بنابراين مسئولان بايد به موضوع توليد ملي توجه جدي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود، با ابراز خرسندي فراوان از سفر به استان خراسان شمالي به عنوان باب الرضا(ع)، در روز زيارتي آن حضرت ، به بيان ويژگي ها و خصلت هاي برجسته مردم اين منطقه و ظرفيت هاي طبيعي و جغرافيايي خراسان شمالي پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اي طبيعت زيبا و جاذبه هاي فراوان گردشگري، منابع طبيعي غني و زمينه مستعد كشاورزي و دامي را از ويژگي هاي طبيعي استان خراسان شمالي برشمردند و افزودند: ديانت، سرزندگي و شور و نشاط، آماده بكار بودن، غيرت مرزباني، استعدادهاي برتر و درخشان، شجاعت ، و همزيستي مهربانانه و برادرانه قوميت هاي مختلف، از امتيازات برجسته مردم استان خراسان شمالي است.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي حجت الاسلام و المسلمين يعقوبي امام جمعه بجنورد به حضرت آيت الله خامنه اي خير مقدم گفت.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد