بازي رايانه اي ارتش با نام "مبارزه در خليج عدن"

۱۷۰ بازديد
سرگرد "مجيد جوشقاني"، مدير امور هنري ارتش گفت: «بازي رايانه اي مبارزه در خليج عدن به عنوان نخستين بازي رايانه اي ارتش جمهوري اسلامي ايران نيمه دوم خرداد ماه سال جاري همزمان با مراسم رونمايي در سراسر كشور توزيع و منتشر خواهد شد.»

جوشقاني افزود: «اين بازي رايانه اي كه با موتور قدرتمند يونيتي (Unity) و گرافيك و صداگذاري حرفه اي خود در 7 مرحله طراحي و توليد شده است به حضور مقتدرانه نيروي دريايي ارتش در آبهاي آزاد و مبارزه تكاوران قهرمان اين نيرو با دزدان دريايي در خليج عدن مي پردازد.»

وي در ادامه اظهار كرد: «بازي مبارزه در خليج عدن كه قرار بود اسفند ماه سال گذشته منتشر شود، پس از اعمال اصلاحات فني و محتوايي به وسيله معاونت فرهنگي و روابط عمومي ارتش هم اكنون آماده عرضه در بازار بازي هاي رايانه اي است و پيش بيني مي شود با توجه به رعايت شاخص ها و استانداردهاي لازم با استقبال خوب طرفداران بازي هاي رايانه اي مواجه شود.»

مدير امور هنري ارتش گفت: «در چند سال اخير، بازي هاي ايراني تنها با سوژه هاي تاريخي معنا پيدا كرده و جاي بازي هايي با موضوعات حماسي و نظامي به سبك مدرن به شدت در بازار احساس مي شد، لذا بازي مبارزه در خليج عدن از اولين بازي هايي است كه در زمان حال اتفاق مي افتد و بازيكنان در نقش تكاوراني از نيروي درياي ارتش جمهوري اسلامي ايران به مأموريت هاي مهم و حساس در آبهاي بين المللي اعزام مي شوند.»

وي افزود: «از نكات جالب در اين بازي توجه به ميراث فرهنگي در يكي از مراحل است كه بازي كننده مجاز به تيراندازي به بناي تاريخي نبوده و در صورت تيراندازي، به ابتداي آن مرحله باز مي گردد. همچنين در طي مراحل مختلف شاهد نمادهاي اعتقادي و مذهبي در لايه هاي پنهان بازي هستيم.»

جوشقاني تصريح كرد: «مديريت هنري ارتش جمهوري اسلامي ايران با طرح موضوع اين بازي تا مراحل پاياني ساخت و تكميل پروسه ارائه آن در بخش نظارت، كارشناسي و هماهنگي هاي فني و محتوايي هدايت پروژه را برعهده داشته و در حال حاضر نيز اين مديريت به دنبال زمينه سازي محتوايي و ساختاري نسخه دوم اين بازي با هدف پوشش نواقص موجود در نسخه اول بازي مورد اشاره است.»

بنا بر اين گزارش، در اين بازي شما در نقش يكي از تكاوران نيروي دريايي ارتش قرار مي گيريد كه به مبارزه با دزدان دريايي خليج عدن مي رود.

در مراحل مختلف بازي، تكاوران دريايي ارتش براي رسيدن به منطقه هاي مشخص شده بايد دزدان دريايي را از بين برده تا به سركرده دزدان دريايي دست يابند.

چيزي كه مي تواند از همان ابتداي بازي نظر شما را به خودش جلب كند، گرافيك و كيفيت بصري بسيار خوب آن است كه در مقايسه با ساير بازي هاي ايراني حرف اول را مي زند. حتي مي توان از اين بازي به عنوان يكي از بهترين بازي هايي كه در دنيا با موتور Unity ساخته شده هم نام برد.

محيط هاي بازي خوب طراحي شده اند و فضاهاي بسيار خوبي را در بازي مشاهده مي كنيد.

گر چه كيفيت بافت هاي بازي و نماي كلي آن در مقايسه با ساير بازي هاي تيراندازي دنيا از كيفيت چندان بالايي برخوردار نيست، اما با توجه به قابليت هاي موتور Unity و سعي و تلاشي كه بچه هاي سازنده اين بازي از خود نشان داده اند، شاهد يك بازي قابل قبول از اين نظر خواهيد بود. جلوه هاي ويژه بازي مانند افكت هاي آتش، دود، انفجارها و... در سطح خوبي قرار دارند و نياز بازي را برطرف كرده اند. طراحي شخصيت هاي بازي نيز همين طور است و نظر شما را به خودشان جلب مي كند.

اما يكي ديگر از قسمت هاي خوب بازي كه عموماً در بازي هاي ايراني به يك مشكل اساسي براي بازيكنان تبديل مي شود، گيم پلي است. اين بازي داراي گيم پلي بسيار خوبي است و به جرئت مي توان گفت كه بهترين گيم پلي را در بين بازي هاي ايراني دارد.

همه چيز با سرعت خوبي پيش مي رود و بازيكنان نيز با چالش هاي خوبي در طول بازي روبرو مي شوند. از بين بردن دزدان دريايي كه با آرپي‌جي جلوي شما قرار مي گيرند يا از پشت تيربار به سمت شما تيراندازي مي كنند، در نوع خودشان جالب و هيجان انگيز است.

همچنين صحنه هاي سينمايي جالبي هم در گيم پلي بازي قرار گرفته كه روند بازي را از يكنواختي خارج مي كند و هيجان بيشتري به بازي انتقال مي دهد.

تنوع سلاح ها در بازي بسيار خوب است و بازيكنان با چندين سلاح كه بسيار خوب هم طراحي شده اند، بازي خواهند كرد. انيميشن هاي طراحي شده براي شخصيت هاي بازي نيز در سطح مناسبي قرار دارد و شكل دويدن سربازان، پنهان شدن پشت قسمت هاي مختلف و... نيز خوب از كار درآمده اند. در ادامه بايد به هوش مصنوعي قابل قبول بازي هم اشاره كرد.

دشمنان به خوبي در برابر شما مبارزه مي كنند و حتي در سطح آسان بازي هم شما را با چالش مواجه مي كنند. هوش مصنوعي ساير همراهانتان هم واقعاً خوب است و به خوبي شما را ياري مي كنند و مي توانند مسيرها را بسيار خوب سپري كنند، بدون اينكه با مشكلي روبرو شوند يا در قسمتي گير كنند. اگر بازي هاي ايراني را تجربه كرده باشيد، به اين موضوع پي برده ايد كه بيشتر آن ها داراي باگ ها و مشكلات اجرايي خاصي هستند كه بازيكنان را با مشكل مواجه مي كنند، اما مبارزه در خليج عدن از معدود بازي هايي است كه از باگ هاي بسيار كمي برخوردار است.

در واقع در آن مدتي كه شما مشغول بازي كردن هستيد، با مشكل خاصي براي ادامه بازي مواجه نمي شويد. بازي از استانداردهاي خوب بازي هاي اول شخص به خوبي استفاده كرده و به همين دليل شاهد يك گيم پلي بسيار خوب و روان در بازي خواهيد بود. اين بازي در مقايسه با ساخته هاي داخلي واقعاً يك بازي قابل قبول و عالي به حساب مي آيد.

مبارزه در خليج عدن از صداگذاري بسيار خوبي هم برخوردار بوده و صداهاي بسيار با كيفيتي براي بازي ساخته شده است. يكي از قسمت هاي جالب بازي كه در بازي هاي ايراني كمتر مشاهده كرديم، صداهاي سه بعدي اي هستند كه براي شخصيت هاي بازي ضبط شده اند. صداها در مكان هاي بسته به خوبي با اكو مواجه مي شوند. هچنين انيميشن هاي صورت قابل قبولي هم براي شخصيت هاي بازي طراحي شده كه در زمان صحبت كردن، شاهد آن ها خواهيد بود.

از ديگر قسمت هاي بسيار جالب بازي، اولين مرحله آن است كه در نوع خودش واقعاً عالي و خلاقانه از كار درآمده است. شروع بازي از آن قسمت هايي است كه بايد بيشتر در بازي هاي ايراني مشاهده كنيم. درباره شروع بازي همين قدر مي توانيم توضيح بدهيم كه شما را كاملاً براي ادامه بازي تشويق مي كند.

منبع: قاصدنيوز
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد