فراكسيون رهروان ولايت رييس مجلس را نامزد انتخاباتي خود اعلام كرد

۱۳۸ بازديد
فراكسيون رهروان ولايت رييس مجلس را نامزد انتخاباتي خود اعلام كرد

لاريجاني به ميدان رقابت «پاستور» گام خواهد گذاشت؟

در آخرين خبرهاي رسيده از تكاپوي جريان هاي سياسي براي انتخاب نامزد مورد حمايت خود، كاظم جلالي به نمايندگي از شوراي مركزي اعضاي فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس، لاريجاني را به عنوان نامزد بالقوه فراكسيون متبوع خود معرفي و دليل اين حمايت را هم سوابق مديريتي و درايتي او عنوان كرده است. هر چه به ماه هاي منتهي به انتخابات رياست جمهوري نزديك تر مي شويم، فعاليت هاي انتخاباتي نامزدهاي محتمل هم رنگ و بوي خاص تري به خود مي گيرد. 
 
علي لاريجاني كه اين روزها رياست نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را تجربه مي كند، يكي از گزينه هايي است كه حضور وي در رقابت هاي انتخاباتي طي ماه گذشته بر سر زبان ها افتاده است، گرچه او اعلام كرد كه هنوز برنامه اي براي انتخابات ندارد اما همچنان به عنوان يكي از گزينه ها در شمارش ها باقي مانده است.

در آخرين خبرهاي رسيده از تكاپوي جريان هاي سياسي براي انتخاب نامزد مورد حمايت خود، كاظم جلالي به نمايندگي از شوراي مركزي اعضاي فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس، لاريجاني را به عنوان نامزد بالقوه فراكسيون متبوع خود معرفي و دليل اين حمايت را هم سوابق مديريتي و درايتي او عنوان كرده است.
 
لاريجاني پس از پيروزي انقلاب اسلامي به پيشنهاد و توصيه استاد شهيد مرتضي مطهري به سازمان صدا و سيما رفت و به‌عنوان مديركل برون مرزي و دفتر مركزي خبر سازمان صدا وسيما مشغول به كار شد.

در سال‌هاس 1360 و 61 به عنوان رئيس سازمان صدا و سيما انتخاب شد. در فاصله سال‌هاي 61 تا 70 لاريجاني سمت‌هايي چون معاونت وزارت كارو امور اجتماعي، معاون وزارت پست و تلگراف و تلفن، معاونت وزارت سپاه و جانشين ستاد كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را به عهده گرفت.

در سال 1370 به عنوان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي انتخاب شد و تا سال 1372  در اين وزارتخانه ماند. سپس در سال 1373 با به حكم مقام معظم رهبري به عنوان رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران منصوب شد و تا سال 1383 به مدت 10 سال مديريت اين سازمان را به عهده داشت.

لاريجاني كه به‌عنوان نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي مشغول فعاليت بوده‌است، از سال 1384 و با آغاز به كار دولت نهم، دبير شوراي عالي امنيت ملي شد اما در 28 مهر ماه سال 1386 از اين سمت استعفا داد و نمايندگي مردم ايران در خانه ملت را برگزيد.

راهي كه در مجلس گشوده شد
 
پس از پيروزي لاريجاني در انتخابات رياست مجلس و نشستن بر بلندترين صندلي بهارستان، مدافعان حضور لاريجاني اين رياست را تعبير به باز شدن راهي براي ورود به ميدان رقابت انتخابات رياست جمهوري و چه بسا پيروزي او در برابر رقبا قلمداد كردند.   امادر عين حال كه لاريجاني از هرگونه اظهار نظر درباره انتخابات خودداري مي كند، فراكسيون نزديك به او در مجلس، از برگزاري جلسات انتخاباتي با رئيس مجلس خبر مي دهد. گفته مي شود كه با وجود عدم اعلام آمادگي اعضاي فراكسيون رهروان ولايت، جلسات رايزني با لاريجاني در سكوت خبري در حال برگزاري است.

همچنين اواخر شهريور ماه بود كه جبهه ايستادگي هم لاريجاني را به عنوان يكي از كانديداي احتمالي رياست جمهوري در تشكل سياسي متبوعش معرفي و اعلام كرد كه  از او دعوت كرده ايم تا در جلسات ايستادگي شركت و به تشريح برنامه‌هاي خود براي انتخابات رياست جمهوري بپردازند. از سويي ديگر سيدحسين نقوي حسيني از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از ديدارها و رايزني هاي لاريجاني با ديگر رقباي انتخاباتي خود خبر داد و گفت كه گفتگوهاي آنها براي نحوه چگونگي حضور در اين رقابت كاملا پيش بيني شده و طبيعي بود.
 


 در عين حال كه حاميان علي لاريجاني براي شركت در انتخابات يازدهم رياست جمهوري به تشكيل كمپين هاي متعدد در فضاي مجازي و دعوت از او پرداخته اند، در عالم سياست هم جامعه اسلامي مهندسين حمايت از علي لاريجاني را علني كرد. در اين راستا دو تن از اعضاي جامعه اسلامي مهندسين پيش بيني كردند كه به احتمال زياد اصولگرايان و جبهه پيروان خط امام و رهبري در انتخابات رياست جمهوري يازدهم از علي لاريجاني حمايت خواهد كرد.
 
حسن غفوري فرد عضو شوراي مركزي حزب موتلفه در پاسخ به اين سوال كه گزينه نهايي اصولگرايان براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم كيست، گفت: گزينه اصولگرايان دكترعلي لاريجاني خواهد بود. 

مصطفي ميريان عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين نيز در خصوص كانديداتوري علي لاريجاني براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم و احتمال حمايت جبهه پيروان خط امام و رهبري از وي گفت: فعلا در ظاهر قضيه و با توجه به راي بالاي لاريجاني در انتخابات رياست مجلس احتمالا ايشان كانديداي جبهه پيروان خط امام و رهبري در انتخابات رياست جمهوري يازدهم باشد. 
 
حال بايد منتظر ماند و ديد كه لاريجاني با تكيه بر حمايت عده اي از نمايندگان در مجلس، پاي در ميدان رقابت بزرگترين انتخابات كشور خواهد گذاشت و رياست قوه مجريه را به قوه مقننه مقدم خواهد شمرد؟
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد