رهنمودهاي مهم رهبر حكيم انقلاب درباره انتخابات آينده

۱۴۵ بازديد
رهنمودهاي مهم رهبر حكيم انقلاب درباره انتخابات آينده

رقيب انتخاباتي را«شيطان»محسوب نكنيد/ مشاركت‌ گسترده، مصلحت‌ انقلاب، پرهيز از جنجال؛سه‌ مسئله‌ مهم انتخابات آينده

برخي رقيب انتخاباتي خود را شيطان اكبر به حساب مي آورند در حاليكه شيطان اكبر، امريكا و صهيونيزم است نه رقيب جناحي و انتخاباتي. در حاليكه عناصر انتخاباتي، ادعاي اسلام ميكنند و در خدمت اسلام و انقلابند برخي طرفداران آنها چرا و به چه مناسبت، طرف مقابل را شيطان ميدانند؟  رهبر معظم انقلاب اسلامي در ششمين روز از سفر به استان خراسان شمالي،   در جمع هزاران نفر از بسيجيان استان، تأكيد كردند: بسيج، كليدي طلايي و هديه خداوند به ملت ايران است و همچنانكه تاكنون گره هاي فراواني را باز كرده، در آينده نيز پيش برنده مسائل مهم و مورد نياز كشور و جامعه خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، "بسيج" را از جمله تجربه هاي موفق و مهم نظام بر شمردند و با اشاره به ضرورت مطالعه و تعمق مستمر در ويژگي هاي اين تجربه ي درس آموز افزودند: بسيج، پديده بي نظيري است كه در يك معنا، قبل از پيروزي انقلاب، در حضور ايثارگرانه مردم و "حركت عظيم، انقلابي و بسيجي ملت" متجلي شد و نهضت اسلامي را به پيروزي رساند.
ايشان، بسيج را در معناي رايج آن، همزاد انقلاب خواندند و افزودند: البته در دو انقلاب بزرگ ديگرِ چند قرن اخير، يعني انقلاب فرانسه و انقلاب اكتبر شوروي سابق نيز مردم حضور انبوه داشتند اما بسيج ملت ايران داراي خصوصيات منحصر بفردي بوده است.
رهبر انقلاب حركت سازمان يافته را از جمله اين خصوصيات دانستند و خاطر نشان كردند: "سازماندهي" بسيج كمك كرد كه اين حركت عظيم مردمي راه را گم نكند و از انحراف و كج روي مصون بماند.
ايشان "ايمان و عمل بر اساس تكليف" را از ديگر خصوصيات مهم بسيج برشمردند و خاطرنشان كردند: حضور مردم در انقلاب هاي ديگر، عمدتا متكي بر احساسات بود و به همين علت در بسيار از مسائل به خطا و تقابل كشيده شد اما ايمان عميق بسيج، باعث شد اين "حركتِ توده ايِ سازمان يافته" ضمن برخورداري از احساسات بشري، در صراط مستقيم حق حركت كند.
رهبر انقلاب حضور همه قشرهاي مردم در بسيج را ديگر خصوصيت بارز و منحصر بفرد اين حركت خواندند.
ايشان خاطر نشان كردند: شهري و روستايي، نوجوان و پيرمرد، زن و مرد، تحصيلكرده و غير تحصيلكرده، استاد، دانشجو، نويسنده، شاعر، متخصص، كارگر، صنعتگر، پزشك، مخترع و همه و همه قشرهاي مردم در اين مجموعه عظيم، شگفت آور و پر رمز و راز حضوري موثر دارند.
"پا به ركاب بودن" ، سومين خصوصيتي بود كه رهبر براي بسيج برشمردند.
ايشان به استناد حضور بسيج در همه صحنه هاي سي و سه سال افزودند: با گذشت زمان، بر چهره نسل اول بسيجيان، گَرد پيري نشسته است اما پديده استثنايي بسيج به بركت حضور پي در پي نسل هاي نوظهور، همچنان جوان و پر نشاط و كارگشا به حيات طيبه خود ادامه ميدهد.
حضرت آيت الله خامنه اي براي تبيين بهتر اهميت بسيج در سرنوشت كشور و ملت، همه را به تأمل و تدبر در اين واقعيت دعوت كردند كه چرا كساني كه حرف و عملشان بر اساس راديو رژيم صهيونيستي تنظيم ميشود در درجه اول عليه بسيج شعار ميدهند؟
ايشان خاطر نشان كردند: كساني كه آينده موفق و سرافراز اين ملت و جمهوري اسلامي را برنمي تابند تلاش ميكنند كليد طلايي دستيابي به اين آينده روشن يعني "بسيج" ، را در چشم ملت كوچك كنند اما به بركت فهم و هوشياري مردم، موفق نخواهند شد.
رهبر انقلاب مطالعه در خصوصيات بسيج و تلاش براي تبديل اين ويژگي ها به فكر و فرهنگ جامعه را ضروري دانستند و در عين حال خطاب به بسيجيان خاطر نشان كردند: حضور در بسيج افتخار است اما به شرط اينكه صلاحيتهاي حضور در بسيج، حفظ و تقويت شود.
ايشان خودسازي مستمر را از جمله نيازهاي يك بسيجي برشمردند و افزودند: تقوا، دوري از گناه و توجه و تضرع به درگاه احديت، از جمله ويژگي هاي ضروري بسيجيان است كه باعث ارتقاء تواناييهاي روحي، "نورانيت درون و برون"، افزايش صبر و استقامت و شكوفايي "ابتكار و جوشش دروني" ميشود.
حضرت آيت الله خامنه اي ايثار و از خود گذشتگي را ويژگي ديگري خواندند كه بسيجيان بايد آن را در خود تقويت كنند.
رهبر انقلاب همچنين بصيرت را خصوصيت بسيار مهم و ضروري برشمردند كه بسيجيان و همه مردم به آن نيازمندند.
ايشان بصيرت را "تشخيص خط و نقطه درگيري با دشمن" دانستند و تأكيد كردند: برخي، نقطه درگيري با دشمن را اشتباه ميگيرند و توپخانه خود را به سمت آن نقطه بكار مي اندازند در حاليكه دوست در آنجا قرار دارد نه دشمن.
رهبر انقلاب از همين زاويه وارد بحث انتخابات شدند و در انتقاد از برخي رفتارها و گفتارها افزودند: برخي رقيب انتخاباتي خود را شيطان اكبر به حساب مي آورند در حاليكه شيطان اكبر، امريكا و صهيونيزم است نه رقيب جناحي و انتخاباتي.
ايشان افزودند: در حاليكه عناصر انتخاباتي، ادعاي اسلام ميكنند و در خدمت اسلام و انقلابند برخي طرفداران آنها چرا و به چه مناسبت، طرف مقابل را شيطان ميدانند؟
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد مجدد بر ضرورت تشخيص صحيح "خط و نقطه درگيري با دشمن" افزودند: البته گاهي ممكن است يك فرد در لباس خودي باشد اما حرف هاي دشمن را تكرار كند، اين فرد را بايد نصيحت كرد و اگر نصيحت موثر واقع نشد بايد با او حد و مرز و خط فاصل تعريف كرد.
ايشان خطاب به اينگونه افراد خاطر نشان كردند: شما كه با همان نگاه و احساسات رژيم صهيونيستي ولو با ادبيات ديگر جلوي جمهوري اسلامي مي ايستيد و با همان منطق امريكا با نظام اسلامي عمل مي كنيد پس چه فرقي با رژيم صهيونيستي و امريكا داريد؟
رهبر انقلاب با انتقاد از افراط و تفريط در تشخيص دوست و دشمن گفتند: عده اي از اين طرف مي افتند و با دشمن هم، معامله دوست مي كنند و عده اي ديگر از آن طرف مي افتند و با اندك اختلافي، دوست را دشمن تصور مي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه افزودند: البته ممكن است اختلافات، عميق و بزرگ هم باشد اما در هيچ حال نبايد دوست را به جاي دشمن گرفت.
ايشان در بخش پاياني سخنانشان با اشاره به انتخابات سال آينده، چند مسئله مهم را در باب انتخابات بيان كردند.
رهبر انقلاب با رد كامل ورود زود هنگام برخي به عرصه انتخابات تأكيد كردند: انتخابات نزديك نيست ولي برخي از همين حالا وارد اين عرصه مي شوند كه اصلا اين مسئله را تأييد نمي كنم زيرا هر چيز بايد در جاي خود و وقت خود انجام شود.
حضرت آيت الله خامنه اي سه نكته را بعنوان نظر، فكر و آرزوي خود در انتخابات بيان كردند: نكته اول مشاركت عظيم مردم در انتخابات.
ايشان در اين زمينه تأكيد كردند: شركت عظيم مردم در انتخابات مصون كننده است و از هم اكنون تمام تلاش دست اندركاران بايد بر اين مسئله مهم متمركز شود كه حضور مردم، در انتخابات خرداد 92 ، حضوري گسترده باشد.
رهبر انقلاب، رقم خوردن نتيجه انتخابات به صرفه و صلاح انقلاب و ايران را دومين نكته مورد نظر خود در باب انتخابات اعلام كردند و افزودند: بايد همه از خدا بخواهند و چشمان خود را نيز باز كنند تا نتيجه انتخابات، گزينشي خوب و همراه با صلاح انقلاب و كشور باشد.
ايشان خاطر نشان كردند: البته معناي اين مسئله اين نيست كه اگر كسي، فردي را نپسنديد با او بداخلاقي و برخورد تند كند.
رهبر انقلاب افزودند: كساني كه خود را صالح و داراي اهليت ميدانند در موقع لازم وارد عرصه شوند و مردم هم آنها را حقيقتا با معيارها بسنجند و براي انتخاب فرد مورد نظر خود تلاش كنند.
ايشان با اشاره به اينكه در آينده نيز مسائلي را درباره انتخابات بيان خواهند كرد بعنوان سومين نكته افزودند: انتخابات مايه آبرو و افتخار كشور است و همه مراقب باشند كه اين مسئله مايه بي آبرويي نشود.
ايشان با اشاره به ايستادگي ملت در مقابل فتنه سال 88 خاطر نشان كردند: عده اي سعي كردند آن انتخابات را مظهر اختلاف وانمود و جنجال سياسي طبيعي انتخابات را به فتنه تبديل كنند كه البته ملت در مقابل آن ايستاد و هر وقت هم شبيه آن اتفاق بيفتد ملت در مقابل آن خواهد ايستاد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين سلامت انتخابات را مسئله اي اساسي و مهم دانستند و افزودند: در همه دولتها از جمله در شرايط كنوني فرض ما بر اين بوده است كه مسئولان با وجدان الهي وارد مي شوند و انتخابات سالم است، البته لازم است مراقبت هاي گوناگون از جهات مختلف براي سالم بودن انتخابات صورت گيرد.
رهبر انقلاب در پايان تأكيد كردند: از خداوند مسألت مي كنيم اين آزمايش را هم براي ملت ايران مبارك گرداند.
در ابتداي اين ديدار سردار سرتيپ نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين تأكيد كرد: مجموعه بسيج پيگير جدي تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمينه هاي جهاد علمي، جهاد فرهنگي و سياسي، جهاد اقتصادي و جنگ نرم است.
همچنين سردار سرتيپ دوم پاسدار "يوسفعليزاده" فرمانده سپاه خراسان شمالي گفت: 250 هزار بسيجي استان با تشكيل حلقه هاي تربيتي صالحين، تقويت و توسعه ورزشهاي عمومي و بومي، اردوهاي جهادي دانشجويي و دانش آموزي و تقويت توان رزمي خود، اهداف شجره طيبه بسيج را دنبال ميكنند.
اجراي كشتي چوخه و سرود دستجمعي از ديگر برنامه هاي اين ديدار بود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد