برنامه جديد ضد انقلاب كليد خورد

۱۵۰ بازديد
برنامه جديد ضد انقلاب كليد خورد

مطالبه تغيير در سياست هاي هسته‌اي با استفاده از سياسيون خاص

قلب اين پروژه اين است كه كساني در داخل و خارج از ايران با استناد به حرف هيلاري كلينتون كه گفته بود تحريم ها در صورت تغيير ديدگاه هاي هسته اي ايران به سرعت قابل لغو است و همچنين با استناد به بيانيه اتحاديه اروپا پس از تحريم هاي اخير كه آن هم ادعايي مشابه را مطرح كرده است، با به راه انداختن كمپين هايي اين درخواست را مطرح كنند كه ايران بايد در سياست هاي هسته اي خود تجديد نظر كند! برخي پايگاههاي خبري گزارش داده اند كه گروه هاي مختلف ضد انقلاب با هدايت سرويس انگليس درصدد راه اندازي موج درخواست تغيير پيشنهاد هسته اي درايران هستند.

در اين زمينه تحليلگران امنيتي بر مبناي مجموعه اي شواهد كه اخيرا به دست آمده عقيده دارند كه به زودي پروژه اي مشترك ميان طرف هاي غربي، برخي گروه هاي ضد انقلاب مقيم خارج از ايران و عناصري از جريان فتنه در داخل كشور كليد خواهد خود كه محور همه آنها درخواست از نظام در جهت كوتاه آمدن از مواضع هسته اي خود است.

يك كارشناس كه به اطلاعات مربوط به اين موضوع دسترسي دارد در اين خصوص به پايگاه مطالعاتي «ايران هسته اي» گفته است: «امريكايي ها فرآيندي را كه كليد زده اند كه به زودي وارد يك فار جديد خواهد شد. تا حالا كاري كه امريكايي ها كرده اند اين بوده است كه رفع مشكلات اقتصادي در ايران را به حل موضوع هسته اي گره بزنند، حالا مي خواهند سحنگوياني در داخل براي اين موضوع دست و پا كنند».

به عقيده تحليلگران قلب اين پروژه اين است كه كساني در داخل و خارج از ايران با استناد به حرف هيلاري كلينتون كه گفته بود تحريم ها در صورت تغيير ديدگاه هاي هسته اي ايران به سرعت قابل لغو است و همچنين با استناد به بيانيه اتحاديه اروپا پس از تحريم هاي اخير كه آن هم ادعايي مشابه را مطرح كرده است، با نگارش نامه و بيانيه و همچنين با انجام مصاحبه و راه انداختن كمپين هاي اينترنتي اين درخواست را مطرح كنند كه ايران بايد در سياست هاي هسته اي خود تجديد نظر كرده و از جمله در گام اول پيشنهاد هسته اي خود را عوض كند.

كارشناس ياد شده گفت: «ارتباطاتي گرفته شده و هماهنگي هايي انجام شده است. حتي برخي گروه هاي ضد انقلاب عقيده دارند مي توانند آقاي هاشمي رفسنجاني را-كه اخيرا فعال تر شده- در اين قضيه جلو بيندازند. همچنين چند نفراز عناصر جريان فتنه از جمله محمد خاتمي و عبدالله نوري در اين زمينه قول هايي براي همكاري داده اند. محور همه اين طراحي ها اين است كه اين افراد حل مشكلات اقتصادي مردم را به موضوع هسته اي گره زده و تغيير ديدگاه هاي هسته اي نظام را مطالبه كنند».

گفته مي شود محوريت اين پروژه با برخي از عناصر ضد انقلاب مقيم لندن است.

هچنين عناصري به محمد نوري زاد خط داده اند كه در نامه اي به برخي مراجع قم از آنها بخواهد كه راي تغيير سياست هاي هسته اي نظام به رهبري فشار بياورند.بر اين اساس احتمالا در روزهاي آينده تحركات ديگري را هم در اين راستا شاهد خواهيم بود.

با اين حال تحليلگران عقيده دارند خط سازش تا زماني كه محدود به برخي سياسيون بماند و اجتماعي نشود، واجد اثر مهمي نخواهد بود
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد